Sony HDR-SR12E zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-SR12E zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Eric1689 19-10-2009
Geschreven voor: Sony HDR-SR12E zwart

De camera hebben we nu ongeveer 6 maanden in bezit.
Conclusie, bij genoeg licht is er een geweldig mooi beeld in HD, echter zodra het licht minder wordt zit er voor deze prijsklasse teveel ruis in het beeld.
De scherpstelling is ronduit belabberd, zeker als ik deze vergelijk met mijn oude Panasonic SVHS schoudercamera, welke veel sneller en trefzekerder is.
Dat is natuurlijk een schande voor een topmodel uit de consumenten reeks van Sony.
Dit laatste doet mij besluiten de camera weg te doen en een andere te kopen.
Voor zoveel geld, mag je op zijn minst verwachten dat de camera fatsoenlijk scherp stelt.

Pieter 37 14-01-2009
Geschreven voor: Sony HDR-SR12E zwart

Hallo, bezitters van de Sony HDR-SR12E.
Ben gisteren naar een fotozaak geweest, omdat mijn flitser niet werkte. De man achter de toonbank was gelukkig bij de tijd en kon mij meteen helpen. Ik heb namelijk een UV-Filter op de lens geschroefd. Als je dat doet, wordt er aan de rechter zijkant van de lens een palletje ingedrukt. Die zorgt er dan weer voor dat de flitser niet werkt. Ik heb ook een breedhoeklens voor opnamen in een woonkamer. Ook daarbij werkt de flitser niet. Heel vervelend en ik weet echt niet waarom Sony dat gedaan heeft. Nu ben je gedwongen om een flitser te kopen en die op de camera te plaatsen. Misschien is dat de commerciele reden van Sony.

Harrie Hupperts 09-09-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR12E zwart

Heb de Sony HDR SR12E een paar maanden in mijn bezit en heb tijdens 2 vakanties gefilmd.
De aansluiting op onze full HD televisie middels een HDMI kabel levert een fantastisch beeld op wat absoluut vergelijkbaar is met een full HD TV uitzending.
Je kunt op het TV scherm eenvoudig door de film scrollen.
Qua beeldkwaliteit een absolute topper.
Heb videobewerkingssoftware Video Deluxe 2008 op mijn zware nieuwe computer geinstalleerd (Vista, Quad Core processor , goede videokaart, groot intern geheugen etc.), deze software leverde veel problemen op, ben ik mee gestopt.
Vervolgens overgegaan op Pinnacle Studio Plus versie 12; is erg traag, weet niet goed op welke wijze ik de film binnen moet halen in combinatie met een methode welke een snelle bewerking oplevert;
Heb een stuk film (15 minuten) als proef gemaakt en gemonteerd, op DVD gebrand; de kwaliteit van de gemonteerde film valt me tegen en haalt het niet bij de orginele opname (het beeld is qua kleur minder mooi en minder natuurlijk, het beeld heeft niet de scherpte als de orginele opname.
Echter ....de camera een absolute topper is, absoluut z'n geld waard, een goede keuze!

Roel1980 09-06-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR12E zwart

Ondanks dat ik hem nu pas enkele dagen bezit ben ik er erg tevreden over. Erg makkelijk in de bediening, haarscherp beeld op onze 42 hd-ready tv. Wel gelijk de zwaarste accu bijgekocht voor komende vakantie in afrika.
Enige nadeel is dat mijn laptop zoiets heeft van zoek het zelf maar uit als ik hd wil gaan bewerken dus die zal er nog een nieuwe moeten komen.

siepko 25-05-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR12E zwart

Camera nu een maandje in bezit en grondig getest op een reisje naar Polen. Beeldkwaliteit is voortreffelijk en bediening zo natuurlijk dat de overstap na jaren Panasonic me geen tijd kostte. Doorslaggevend was de aanwezigheid van een zoeker - veel consumer-HD's missen dat. En zo'n schermpje is hinderlijk als je steeds je leesbril moet zoeken.
Foto's genomen tijdens het filmen zijn uitstekend, en foto's uit de film gehaald gewoon goed (perfect af te drukken op half A4) - met dan als voordeel dat je precies het juiste moment kunt kiezen. Camera beweegt alleen wat als je de startknop indrukt - dat moet ik nog in de vingers krijgen. Handig is het raster in zoeker en LCD - helpt de camera recht houden.
Mijn aftandse pentium IV kan de conversie naar gewoon breedbeeld goed aan en daarna is het ook prima te bewerken & veel beter dan SD camcorders. Bewerken in HD moet wachten op de volgende investering (nieuwe pc)