Sony HDR-CX11E zilver, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-CX11E zilver, zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

hoogie 23-07-2009
Geschreven voor: Sony HDR-CX11E zilver, zwart

Ik heb deze al een jaar en hij bevalt mij prima, e foto's zijn super en de software waarmee hij foto's maakt tijdens het filmen als iemand lacht: Nou ja, grappig, je kan er mijns inziens niet zoveel mee.
Ik heb grote handen dus kan ik alleen zeggen dat het soms lastig is met die kleine knopjes, maar dat geldt dan voor alle. Prima apparaat

peter196 18-06-2009
Geschreven voor: Sony HDR-CX11E zilver, zwart

Fantstische camera, met erg veel mogelijkheden zelfs macro opnamen zijn mogelijk.
Nog getwijfeld tussen deze en de panasonic HDC-SD9 maar vond de kleuren toch wat te blauw.
Een van de voordelen van deze camera is, dat je ook kunt filmen in sd-kwaliteit. De kwaliteit van het beeld is dan ietsje minder maar je kunt
wel 2* zolang filmen als met hd-instelling. Bovendien kun je de camera dan ook aansluiten op een gewone televisie die geen hd of hd-ready is. De camera heeft ook erg veel aansluitmogelijkheden; bijzonder handig voor aansluiting op mijn tweede tv, die geen hd heeft.
De kleuren zijn zeer natuurgetrouw en opnamen binnen gaan erg goed.
Het geluid is erg mooi met de 5.1 instelling (had niet anders verwacht van Sony).
Het gebruik van flashgeheugen
bied alleen maar voordelen; niet schokgevoelig zoals met een ingebouwde hardeschijf en
snel van kaartje wisselen. Bovendien worden de geheugenkaarten met de week goedkoper.
De Carl-Zeiss lens van deze camera is ook erg goed; geen vervormingen tijdens in en uitzoemen.

Kortom een supercamera voor een wat hogere prijs, maar dan heb je ook wel wat.

natasja 04-03-2009
Geschreven voor: Sony HDR-CX11E zilver, zwart

Oke, uiteindelijk ben ik ook overgestapt naar een camcorder die in hdformaat kan filmen.
Ik had de sony dcr hc47, altijd fijn mee gefilmd,maar vond toch het beeld nooit ju van het, ook niet superslecht ofzo.
Heb vanmiddag een paar testfilmpjes gemaakt, buiten echt een superbeeld, toppie.
Binnen uiteraard wat minder, moet er wel ook bijschrijven, ik had niet de goede belichting voor t testfilmpje aangesloten.(filmen toch grotendeels buiten)
Toen heb ik eens beide cameraas aangedaan, en op de tv gericht, er stond een film op, meneer had een rode broek aan, met de minidv was de broek oranjerig, en met de nw hdr gewoon echt zo rood als op de tv.
Qua beeldkwaliteit vond ik niet zo'n heel groot verschil ten opzichte van de minidv.
Ik heb echter wel een (blond?)vraagje namelijk>
Welke opnamestand tijdens het filmen geefrt uiteindelijk een mooier beeld bij het bekijken van de filmpjes op een beeldscherm van de pc, in hd formaat filmen of sd?

Hoop dat iemand me antwoordje kan geven bvd alvast ;)

Natasja

stereo 12-12-2008

Ik
heb toch een andere mening over deze videocamera dan velen hier. Ik heb de
camera gisteren gekocht, maar ook vandaag weer teruggebracht. Heb dus niet veel
ervaring met de camera, maar toch. Waarom heb ik hem teruggebracht. De kleuren
die de camera opnam en weergaf op het schermpje, mijn imac en mijn philips tv
(geen hd) waren anders. Onze blauwe bank was ineens lichtblauwig en
huidstinten, oogkleur klopten niet helemaal. Wellicht is dit in te stellen,
maar ik ga ervan uit dat ik een camera krijg die automatisch de echte kleuren
weergeeft. Daarnaast heeft ie moeite met de snelheid van het scherpstellen als
je wat sneller heen en weer gaat of inzoomt (of iemand komt te dicht bij). Bij
heel weinig licht heeft ie dit nog meer. Aan de andere kant geeft ie veel
betere kwaliteit bij weinig licht dan mijn oude camera (niet in de nightmode,
maar in de gewone stand alleen geprobeerd). Kortom, ik wacht nog even met een
nieuwe sony camera of ik kijk nog of de canon HF100 beter is (maar goed, ik had
mij zo op deze verheugd dat dit even tegenviel en dus de moed even niet had om
die ook nog te proberen). Let wel. De camera geeft wel een goed beeld, maar
niet zo goed als ik (zeer kritisch mens) had verwacht) voor deze prijs in de
huidige tijd.

Ingrid852 23-11-2008
Geschreven voor: Sony HDR-CX11E zilver, zwart

Ik heb de camera nu zo'n 4 weken in bezit. En heb er tot op heden nog geen moment spijt van gehad. Hiervoor heb ik een Sony mini-DV HD cam gehad maar omdat je dan telkens met die bandjes zit te vriemelen ben ik overgestapt naar een camcorder met flash geheugen.
Ik heb in de praktijk diverse camera's vergeleken zowel in het licht als in het donker en deze springt er samen met de Sony HDR-SR11 en de SR12 uit. In het donker geeft deze camera amper ruis en niet eens kleur ruis!
Overdag zien de opnames er geweldig uit. Heel veel details zijn er op eens zichtbaar op mijn LCD. De Canon's vielen voor mij af vanwege de bouwkwaliteit, de beeldkwaliteit van de Canon's plaatsje ik in elk geval op de tweede plaats, verkoper was het met me eens. Canon zat dicht bij Sony. Panasonic wist met de SD100 ook goed te presteren maar al het donker vond ik toch de beeldkwaliteit niet zo, Net iets te veel kleurruis. JVC had ik niet gekozen vanwege (zoals ik hoorde/leesde) het afwijkende bestandsextensie die hun hebben gekozen.

Wat me opvalt aan de beelden is dat de camera een groot dynamisch bereik heeft in de buurt van een veel duurdere camera. Andere merken wisten niet zo'n goed dynamisch bereik te halen, Zelfs hun duurdere modellen niet.

het geluid van deze cam. is goed. Zoals andere ook al melden is dat wanneer er wind staat, hoor je veel ruis van de wind in het geluid. Het geluid wordt in Dolby Digital 5.1 genomen en dat is echt heel mooi, werkt echt goed, Had dit niet verwacht ondanks dat de microfoontjes zo dicht bij elkaar zitten.

Je kan 57 min. opnemen op een kaartje van 8 GB. Voor mij moet 1 x 8 gb en een keer 16 gb ruim voldoende zijn incl. het bijgeleverde kaartje van 4 gb. Koop wel min. ultra kaartje van Sandisk of een mark II van Sony deze zijn geschikt voor deze camera evenals de special video HD kaartjes van Sandisk.
Wat betreft instel mogelijkheden, Zit het ook goed voor een camera uit deze klasse.
Het instel wieltje is van een hoog niveau.
En is erg handig dat je daar zelf een functie aan kan toewijzen welke je bijvorbeeld het meest gebruikt...

conclusie:

Zeer mooie camera die schitterende opnames laat zien ook in het donker, Helemaal als je hem vergelijkt met zijn concurrenten. Door de vele instel mogelijkheden is het ook een camera die te overwegen is door zeer kritische mensen zoals ik.
echter moet je wel er bij denken dat je nog wat in relatief dure geheugenkaartjes gaat besteden. Tenzij je video's maakt niet langer dan 30 minuten...

skuffie 03-11-2008
Geschreven voor: Sony HDR-CX11E zilver, zwart

Deze camara een maand in bezit, opvallend scherp beeld, en de geluidskwaliteit is top behalve buiten in de wind, een wind filter is niet mogelijk. De canon HF-100 is nog iets scherper, maar toch voor de degelijke sony gekozen. Beelden bewerk ik in MAGIX en brand ze op blue-ray via de sony playstation draai ik ze dan af. Gebruikersgemak is zeer goed, ik had weinig kennis maar knop indrukken en opnemen. Scores van een 10 vindt ik veel te hoog hoewel de beeldkwaliteit zonder meer goed is bij daglicht. in de schemer scoort hij beduidend minder dan zijn concurenten. Dat is wel jammer.

stanb 01-11-2008
Geschreven voor: Sony HDR-CX11E zilver, zwart

Een indrukwekkende videocamera. Hieronder mijn bevindingen.

Ondanks mijn beperkte ervaring met videocamera's moet ik zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van de beeldkwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van de HDR-CX11e. De 10 Mp fotokwaliteit is lang niet vergelijkbaar met mijn 10 Mp DSLR, maar vanaf 6.1 Mp wel goed genoeg om afdrukken te maken. De smile-shutter is een leuke optie, die echt werkt.

De camera genereerd per opname aparte MTS files die perfect af te spelen zijn vanaf een externe harde schijf op mijn PS3. In principe zou iedere blue-ray speler het AVCHD formaat aan moeten kunnen. Full HD genereert pakweg 2.1 Mb/s aan data, dus voldoende opslagcapaciteit op zowel je memorystick als harde schijf in je computer, is aan te raden. Ik ben zelf niet het type dat videofiles gaat editen, maar als je dat wel bent, houdt er dan wel rekening mee dat dit format erg zwaar is voor de meeste PCs. Een videokaart met speciale AVCHD (h.264) decoding schijnt dit te verhelpen.

De camera kan ook standard definition opnemen, maar de kwaliteit is dan aanzienlijk minder, zelf bij de laagste compressie (1.1 Mb/s).

In vergelijking met de harde schijf types (bv. HDR-SR11) is deze videocamera zo'n 200 gram lichter. Bovendien kun je voor het prijsverschil nu al aardig wat Gb aan memorysticks kopen, en met de snel dalende prijzen van de sticks, zal dat in de toekomst alleen maar meer zijn. De batterijen van de CX11e gaan ook langer mee.

De volgende accesoires heb ik erbij gekocht
- NP-FH70 batterij (~150 min opnametijd op full hd)
- HVL-HL1 videolamp (compact maar behoorlijk fel lampje)
- VCL-HG0737C 0.7x converter (zware lens (~180 g), maar geeft een leuke beeldverbreding)
- Lowepro Clips 110 tasje (met converter erop zit de camera er erg strak in, eigelijk net iets te strak).

De geluidskwaliteit lijkt in orde, maar ik kan het op dit moment niet goed beoordelen, want ik heb de camera nog niet aangesloten op een goede surround set.

Groeten
Stan

Suzuki-driver 01-11-2008
Geschreven voor: Sony HDR-CX11E zilver, zwart

Ik heb als vervanger van mijn Sony dvr-110 toch weer voor een Sony gekozen. Dit beestje heeft alles in huis wat een filmer nodig heeft. Zoombereik is super. Beeldkwaliteit blijft ook in wat minder licht geweldig. Tevens is de beeldkwaliteit op een 42 plasmascherm subliem. Het geluid is super alleen wordt dit niet zo goed door de inwendige luidspreker weergegeven. Op een cinema set weet je niet wat je overkomt. Op een 4Gb memstick kan trouwens 27 minuten FHD hoogste kwaliteit film worden opgenomen. De foto's die tijdens het filmen genomen worden zijn niet zo super en het duurt lang voor de volgende genomen kan worden. Ze zijn niet zo scherp en mooi van kleur. Maar in de fotomode is dit allemaal weg en heb ik prachtige foto's. Hij is goed te bedienen en voelt degelijk aan. Krijg geen kramp in mijn arm bij lang filmen (Is ook erg licht). Al met al heeft hij mij enorm verbaasd en verrast. Sony heeft bij mij weer voor de 2e keer aangetoond voor mij de beste te zijn in videocameraland.

TJM Berndsen 28-10-2008
Geschreven voor: Sony HDR-CX11E zilver, zwart

Camera nu een paar dagen in bezit en ben erg onder de indruk. Het is mijn eerste camera en dan meteen een kwalitatief uitstekende. Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar de scherpte spat van je Full HD TV af. Wat ik zelf erg handig vind is dat je de memorystick direct in je PS3 kunt plaatsen en meteen kunt genieten van Full HD kwaliteit, zonder nog een additionele HDMI kabel te kopen. Ruimte qua memorystick is beperkt, maar hopelijk komt sony snel in 2009 met een 32 GB memory stick.

DennisCX11E 13-10-2008
Geschreven voor: Sony HDR-CX11E zilver, zwart

Heb de camera nu bijna een week en moet zeggend dat ik zeer onder de indruk ben van dit model.
Ik heb hiervoor een Sony DcR-SR190 gehad en deze camera is op geen enkel punt te vergelijken.

De beeldkwaliteit is gewoon niet normaal meer, gigantisch mooi en scherp, een groot dynamisch bereik en een groot kleur bereik. Wat de beelden net laat lijken alsof ze met een dure proffesionele camera zijn gemaakt. De beelden zijn enorm scherp en in het donker is er bijna geen ruis te verkennen. verder voelt de camera in tegenstelling tot Canon wel zeer degelijk aan. Want voor mij blijft Sony toch nog nr. 1 in het maken van camcorders.

Verder zijn er aardig wat handmatige instellingen.
zo is de witbalans best wel fijn af te stellen. De draaikonop aan de voorkant van de camera (die overigens goed aanvoelt tijdens er aan draaien) kun je zelf een functie toewijzen. Dit mag echt als een groot pluspunt worden gezien.

Verder moet je wel weten voordat je tot koop overgaat dat er ook geheugenkaartjes nog bij komen, standaard wordt er een van 4 gb bij geleverd. Op 4 gb kun je 15 min. filmen in de hoogste kwaliteit.
Bij de aankoop van geheugenkaartjes moet je ook er ook op letten dat je een snelle koopt, Anders werkt de camera niet naar behoren tijdens films onemen en misschien afspelen.

stickymike 24-08-2008
Geschreven voor: Sony HDR-CX11E zilver, zwart

Het beeld wat deze camera opneemt is gewoon geweldig op full hd.Ik heb al verschillende camera's gehad maar dit is mijn beste tot nu toe.Ik vind de foto's ook wel van goede kwaliteit voor een videocamera.

bebelino 14-08-2008
Geschreven voor: Sony HDR-CX11E zilver, zwart

Dit is mijn eerste camcorder en voor een mooie prijs op de kop kunnen tikken. Ik heb voor dit model gekozen omdat het ook 10 megapixel foto's kan maken. Dit in combinatie met smileshutter zou erg leuk moeten zijn.
Over het filmgedeelte ben ik supertevreden, perfect beeld, goed geluid, enz...
Het fotogedeelte met de smileshutter valt mij tegen. De smileshutter werkt wel vrij goed, maar de kwaliteit van de foto's vind ik persoonlijk erg tegenvallen. Men spreekt over 10,2 megapixels, maar ergens meen ik te hebben gelezen dat het eigenlijk een 5 megapixels is die geïnterpoleerd wordt naar 10,2 megapixel. Nu 5 megapixel is nog erg prima. Ons 4 jaar oud fototoestel (kodak dx6490) is een 4 megapixel. Maar nu komt het addertje. Die foto's van de 4 jaar oude kodak zijn gewoon een stuk mooier dan de foto's die getrokken worden met deze sony camcorder. Erg veel ruis, niet 100% scherp/klaar precies. Ik kan het ook niet juist zeggen, ben geen fotograaf, maar dat hoef je ook niet te zijn om dit verschil te zien. Misschien is de toegepaste jpg-compressie niet zo goed bij deze sony. Daar zit je dan met je smileshutter. Erg knap van sony, maar de foto's van je glimlachende medemens zijn wel niet zo mooi, en laat net dit van belang zijn.
Nu, ik vergelijk dus met mijn 4 jaar oude 4 MP toestel en daar zie je het verschil erg goed. Misschien ben ik wel te verwend door die oudere kodak?
Mijn punten voor beeldkwaliteit zijn bedoeld voor het filmgedeelte.