JVC GZ-MS100 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-MS100 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

naam021971 19-01-2011
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zwart

De JVC-MS110BE is zeker voor een beginnende filmer(zoals ik) voor huis, tuin en keuken gebruik een prima camcorder.
Voor mij persoonlijk is veel mogelijkheden niet zo van belang, wat waarschijnlijk de rede is dat het gebruikers gemak goed is van deze camcorder.
De gebruiksaanwijzing heb ik niet echt hard nodig gehad omdat deze camcorder eenvoudig werkt.
De camera ziet er stijlvol uit, maar ik vind hem wel een beetje teer aanvoelen, zoals bijvoortbeeld de schakelaar van de lens.
Voor de prijs is deze camcorder prima voor elkaar.

beas 17-01-2011
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zwart

heel compact. redelijke kwaliteit voor weinig geld. gebruiksgemak t.o.v. mac niet goed. in handleiding staat dat je .mod bestanden kunt importeren met imovie - dit kan niet.

HoDoA 13-12-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zwart

Ik heb deze camera gekocht voor mijn dochter van 16. Ze kon meteen aan de slag met de camera zonder de gebruiksaanwijzing te hebben gelezen. Dat geeft al aan dat de bediening makkelijk is.
In het donker filmt de camera ook goed. Jammer dat er geen lamp op zit voor de heel donkere plekken.
Ligt makkelijk in de hand en het draaibare scherm zorgt ervoor dat je jezelf kan filmen en kan zien wat er dan opgenomen wordt.
Het knopje dat het klepje van de lens bedient is niet al te stevig.
De bijgeleverde batterij gaat lang genoeg mee om 45 minuten te kunnen filmen.

Goede prijs kwaliteit verhouding en tot nu toe een prima koop.

arnoutdebeer 02-11-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zwart

sinds 1 dag in bezit van deze videocamera. Ik ben zeer tevreden over het apparaat. Hij is makkelijk in de bediening en je gaat makkelijk door het menu heen.
Het beeld is erg scherp. Wat ik erg goed is ,is het knopje "info"...dit geeft duidelijk aan hoe lang je nog kunt filmen en hoeveel ruimte er nog op het geheugenkaartje zit.Het formaat van de videocamera is erg compact en kun je daardoor makkelijk bij je dragen.
Tevens zijn de filmpjes makelijk op you tube te plaatsen en te delen.
Gezien de prijs-kwaliteitverhouding is dit een prima camera

PietervdSande 29-10-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zwart

Mooie compacte camera. Is direct aan de televisie te koppelen middels de meegeleverde kabel. Dit geldt ook voor de computer. Directe aansluiting middels meegeleverde kabel. Geluid is goed, beeldkwaliteit is prima. Advies: Koop er wel een memory stick bij anders valt er weinig op te nemen. Vooral het formaat van de camera is super! Past makkelijk in een handtas. De camera is daarnaast zeer gebruiksvriendelijk. Heeft verder niet echt veel extra opties. Al met al, een goede prijs-kwaliteit verhouding. Zou 'm zo weer kopen.

Nanda2010 19-09-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zwart

Een camera met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Beeld en geluid kwaliteit zijn prima voor normaal gebruik. Ook in donkere omgeving neemt de camera nog redelijk op. De camera is gemakkelijk in de bediening, maar heeft niet veel mogelijkheden.

Een nadeel is de plaatsing van de zoomknop en de start-stop knop in combinatie met de band om de hand, het is namelijk lastig de camera stil te houden bij het bedienen van de knoppen.

Lewellyn 13-09-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zwart

Licht en compacttoestel maar toch stabiel beeld (wij werkten ervoor met een toestel van 5 jaar oud, nog met cassettes, de zoom is ook enorm nu).

Infofunctie met geschatte duur van batterij is interesant (maar de batterij mocht wel wat langer meegaan, dus reserve is wel handig).

kapster1 16-08-2010

voldoende mogelijkheden.
Door het lichte gewicht is het moeilijk de camera stil te houden maar dit wordt goed gecoriseert.
Ook kan men ook vrij lang door filmen met weinig licht hierbij moet men wel oppassen dat de camera zich snel scherp stelt op achtergrond verlichting.
Het bij geleverde Everiamediabrowser is leuk maar men kan er niet echt veel mee.

jps58 11-08-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zwart

Het is een zeer handzame camera.
Gemakkelijk in gebruik, ook voor iemand die voor het eerst filmt.
Het enige nadeel is de bijgeleverde accu. Deze gaat in verhouding niet zo lang mee.
Voor de rest is hij gewoon degelijk en ziet hij er mooi uit.

GH Eilander 28-07-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zwart

Een zeer eenvoudig te bedienen camera, zonder de gebruiksaanwijzing te lezen, in gebruik genomen.
Heel goed beeld, en ligt goed in de hand
Voor ons doel een zeer geschikte camera

robohan 27-07-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zwart

Handige kleine camera. Gekozen voor de aanbieding met tas en extra batterij. Start snel op. Maakt mooie beelden. Goede prijs kwaliteit verhouding.

Sanu 17-07-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zwart

Dit is mijn eerste camcorder en ik vind hem geweldig. Heel handig in het gebruik, ook al heb ik nog niet de hele gebruiksaanwijzing gelezen. Het is heel handig dat de camera meteen aangaat als je het schermpje open klapt. Wel jammer dat de batterij zo snel leeg is, maar verder een fijn apparaat.

Auerbach 25-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zilver

We hebben al meer dan 10 jaar een JVC camcorder gehad. En waren daar uiterst te vreden over. Vandaar dat we nu weer voor een JVC camcorder hebben gekozen. Deze is een stuk kleiner en makkelijker mee te nemen. We hopen er evenveel plezier van te mogen hebben.
Het ligt makkelijk in de hand.
Lichtgewicht en het neemt weinig plaats in bij de bagage. In een pretpark of dierentuin moet er nog meer de hele dag meegenomen worden en dan was de vorige camcorder wel eens een obstakel en tevens een reden om thuis te laten. Nu kan hij makkelijk overal mee naar toe.
Hij ziet er degelijk uit.

R.H.Kreuger 03-09-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 rood

Geweldige camera, eenvoudig in gebruik met veel mogelijkheden. Het is wel even wennen aan de compacte vorm en enige oefening voor gebruik is dan ook wel handig. Prima mogelijkheden om direct op dvd te zetten. Zeer tevreden

mevr. Luttjeboer 29-08-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zilver

Het is een geweldige camera om te gebruiken. Erg klein en makkelijk in de hand. De bediening is ook erg makkelijk, ik kon er gelijk goed mee overweg! In het kort: een goede camera.

supertijn 04-06-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zilver

Heel klein, licht en simpel te bedienen toestel. Scherp beeld, redelijk geluid. Eenvoudig film te downloaden op DVD, harddisk of direct op Internet (YouTube-knop)

jannekeverweij 01-06-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zilver

geweldige handige camera , speciaal gekocht in verband met de geboorte van onze zoon. En binnen een minuutje konden wij atechnische mensen al een leuk filmpje maken met de camera.Ideaal voor mensen die wel mooi willen filmen maar vooral ook makkelijk zonder poespas

reneellen 28-05-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zilver

Ik heb de jvc camera nu een aantal weken in gebruik en ben er erg tevreden over hij maakt mooie opnames en is makkelijk in gebruik Voor een mooie prijs een hele fijne camera.

marcel72 27-05-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zilver

leuke camera met goede beeldkwaliteit, voor een goeie prijs, ben er erg blij mee!

G. Vermaak 08-04-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zilver

Mooie camera, zeer klein, waardoor hij makkelijk mee te nemen is. Beeldkwaliteit had ik iets beter verwacht, maar ik weet niet of je voor de prijs beter mag verwachten. Veel ziet er op de tv erg digitaal uit. Handig dat de opslag op een sd-card staat. Lekker universeel en zeer makkelijk te bedienen.

lili456 07-04-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zilver

goede kwaliteit, kan ook goed foto's nemen, houd goed vast, met andere woorden!!
geweldig!!!

Erwin Lindsen 07-04-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS100 zwart

Ik heb deze camera bij redcoon.nl gekocht wat ook gelijk de laatste keer is dat ik daar iets heb besteld aangezien het een week duurde voor ik het binnen had. Vrijdag had ik hem besteld dus de bestelling werd maandag verwerkt dinsdag zijn ze(GLS logistics) aan de deur geweest om het pakketje afteleveren maar ik was niet thuis. Hebben ze het pakketje terug gestuurd naar een depot in stein wat een halfuur rijden is met de auto. Kreeg een afspraak kaart moest ik bellen(€1) of emailen heb ik dus gemaild dat ze hem bij een winkel kunnen achterlaten. Maar de volgende dag kon de bestelling niet verwerkt worden is hij pas donderdag binnen gekomen ipv de 1-2werkdagen wat het normaal is. Het voordeel is wel dat ik er een geheugenkaart van 4gb bij heb gekregen en een nadeel is weer dat de handleiding in pools, hungarijs en in tjechisch is waar ik dus niks aan heb. Volgens redcoon komt het omdat ik een europese versie heb genomen nam aan dat ik dan een nederlandse of engelse handleiding kreeg aangezien nederland in europa ligt. Nadelig is dan ook dat je nog een geheugenkaart moet kopen wat voor een 8gb versie al 20-30euro kan zijn, maar het voordeel daarvan is dat ze de camera heel compact en licht hebben kunnen houden. Het menu is ook vrij makkelijk te bedienen alleen met de lasertouch moet je een beetje aan wennen vooral de focus bediening is daarmee niet optimaal. Ik heb hem afgelopen zondag gebruikt bij een motorevent. Het is erg handig dat hij zo snel aanspringt zodat ik niks heb hoeven te missen. Je doet het schermpje open en na 1sec kan je al filmen. Je krijgt ook niet snel kramp omdat hij zo licht is. Ik mocht ook meerijden in een kitcar(kleine open raceauto) toen was ik wel even bang of me schermpje wel open bleef staan met 160km/h als het niet harder was en door het driften(zijwaarts door de bocht). Maar hij heeft het goed doorstaan schermpje bleef gewoon open staan en weinig last van wind geluiden. De camera kan niet worden gebruikt als het schermpje dicht is aangezien hij ook geen kijkvizier heeft.

Voordelen:
- Licht
- Compact
- Geheugenkaart kan je makkelijk bestanden mee verwisselen
- Kwaliteit AV

Nadelen:
- Geen kijkvizier
- Kan alleen gebruikt worden met schermpje open
- Geen infrarood
- Geheugenkaartjes kunnen prijzig zijn
- Focus bediening
- Geen cameratasje
- Handleiding verkeerde talen
- Verzending