Canon LEGRIA FS200 grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon LEGRIA FS200 grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

S5600 19-02-2011
Geschreven voor: Canon LEGRIA FS200 zilver

De hoogste tijd voor mijn bevindingen. Ik heb een aantal reviews gelezen over deze Canon Legria. Vooral over de meegeleverde software. Hier kan ik alleen van zeggen, "WAARDELOOS". Gooi deze troep overboord en schaf een goede videobewerkingsprogramma aan. Ik werk zelf het semi professionele programma van Magix Video deLuxe Premium 17. Dit programma i.c.m. de Legria FS200, maakt deze camera echt veel beter. De camera heb ik met slechts een zes gewaardeerd, maar met Magix krijgt de camera van mij een dikke negen. Zo groot is het verschil. Wel moet je een goede pc hebben die het een en ander kan verwerken zonder dat hij vastloopt. Heb je dit alles goed voor elkaar, dan gaat er een wereld voor je open. Verbazingwekkend hoe scherp je het beeeld kunt krijgen. Waar je niet veel tegen kunt doen is de slechte videokwaliteit van het filmen in het donker. Bij onderbelichting krijg ik een hinderlijke witte stip in het midden van het beeld. Met de sluitertijd kan ik hier wat verbetering in aan brengen, maar helemaal weg krijg ik die stip niet. Dit probleen zit hem in de matige lichtchip die Canon gebruikt. Al met al is het een camera die niet duur is, maar dat merk je ook wel.

MariLegria 18-02-2010
Geschreven voor: Canon LEGRIA FS200 zilver

Leuke kleine camere, maar het gaat uiteidelijk om de beeldkwaliteit en die is matig. Ik had de verwachting dat bij deze resolutie en vanwege het merk canon de beeldkwaliteit beter zou zijn dan van mijn Sony dv camera met bandje maar hij haalt het er niet bij, dus ondanks het handzame formaat gaat hij terug naar de winkel. Ook houd hij niet echt prettig vast met één hand, de zoom kun je dan niet fijn bedienen.

ingridstoker 18-01-2010
Geschreven voor: Canon LEGRIA FS200 rood

Na de goede beoordelingen op internet, toch in de winkel gekeken en aangeschaft.

Apparaat is lekker klein van formaat maar toch niet te iel.

Als je linkshandig bent zoals ik is het wel even wennen omdat de bediening (zoomen) met rechts moet, maar dit zal na een tijdje wel lukken. Door de steadyshot optie zie je niet dat ik niet een al te vaste hand heb,omdat het mijn rechterhand is.

Beeld en geluid zijn zeer goed. Gebruikersfuncties ook zeer makkelijk.

Je moet wel een losse SDHC kaart erbij kopen, wij hebben een 8 GB kaart gekocht, dan kan je wat meer opnemen.

Met een volle batterij kan je 220 minuten opnemen.

Alleen wel een beetje onhandig dat je alleen met het netsnoer aangesloten de gegevens kan overzetten naar de pc. Maar dan kan je de SDHC kaart er ook los insteken.

Zeer aan te raden apparaatje, en niet echt duur.

anne76 25-09-2009
Geschreven voor: Canon LEGRIA FS200 zilver

Wij hebben hem nu anderhalve week in bezit. Na een tweede opname, dit keer in parijs viel ons op dat de zoom niet scherp stelt. Dit is voor ons een behoorlijk groot nadeel dat ik hem terug breng. Ook de kleuren kunnen beter. Ons oude camera was wat dat betreft stukken beter. Wat hanteerbaarheid betreft is hij wel prettig en duidelijk. Verder inderdaad kan je alleen via usb direct naar je pc overzetten.

Anoniem 08-07-2009
Geschreven voor: Canon LEGRIA FS200 blauw

Prima camera: eenvoudig te bedienen,goede beeldkwaliteit, goede afwerking, stevige zoom, lange accuduur, klein. Uitstekende DVD's eenvoudig en snel gebrand rechtstreeks van de camera op de DW100.

Frans Dijkman 07-07-2009
Geschreven voor: Canon LEGRIA FS200 blauw

Sinds een week in huis. Besteld bij een van de internetwinkels, genoemd op deze site. Prijs was € 50,- lager dan bij Mediamarkt. Ja, dan ben je toch gek als je dit niet doet. Binnen één dag geleverd! Fantastische service, dus.
Prachtig klein en licht apparaat, kleur donkerblauw. Ik vraag me trouwens wel af, waarom dit soort apparatuur in verschillende kleuren geleverd wordt? Dit geeft mijns inziens geen enkele meerwaarde, sterker nog, dit apparaatje in de knalrode uitvoering komt mij heel goedkoop over, maar ja, smaken verschillen! Gelukkig maar!
Dit apparaat heeft geen intern geheugen en gebruikt een geheugenkaart als opslagmedium. Deze wordt echter niet meegeleverd, een kwalijke zaak! Het apparaat is bij aankoop dus niet compleet en gewoon onbruikbaar!! Deze incomplete manier van verkopen maakt het apparaat dus duurder dan de advertenties aangeven! Oppassen dus!
Wel worden alle kabels en software die je nodig hebt, bijgesloten. Tevens wordt een summiere handleiding meegeleverd, een uitgebreide versie vind je terug op ingesloten CD. Wel mis ik een (eenvoudig) opbergtasje. Bij dit soort kwetsbare apparatuur zou zo’n beschermtas standaard meegeleverd dienen te worden!
Het gebruik van het apparaat is eenvoudig, je kunt zo aan de slag. De functie Video snapshot is heel handig. Hiermee neem je per druk op de knop filmfragmenten van 4 seconden op. Zo voorkom je lange, “trage” opnamen!
Deze camera heeft ook een fotofunctie. Handig, maar moet gezien worden als ‘bijzaak’. Foto's zijn niet zo goed van kwaliteit, vooral het gemis van een flitser wreekt zich al snel. Ook de ingebouwde fotolamp heeft te weinig lichtsterkte om echt functioneel te zijn, ook niet bij het filmen, trouwens.
Alle mogelijkheden moeten nog uitgeprobeerd worden. Ik ben geen videofanaat en dit is mijn eerste videocamera. Ik zal voornamelijk de standaardinstellingen gebruiken, denk ik. De teruggekeken scènes zijn scherp, de kleuren levensecht. Scènes genomen in de avonduren zijn wat minder, maar dat lijkt me wel logisch. Het geluid voldoet.
Op de camera zijn eenvoudige scènebewerkingen uit te voeren. Toch heeft het bewerken op de computer voor mij de voorkeur. Of het meegeleverde programma Pixela voor het bewerken van de filmfragmenten voldoet, moet ik nog uitproberen.
Conclusie: Mooi handzaam apparaat, dat je altijd bij je kunt hebben (past zo in je borstzak)! Verbazend dat dit soort kleine apparaatjes zoveel presteren. Degelijkheid is op zo’n kort termijn niet te beoordelen. Mijn beoordeling laat ik hierbij in het midden.

Jacobs0000 03-07-2009
Geschreven voor: Canon LEGRIA FS200 zilver

Was aan het twijfelen tussen de JVC GZ-ms120 en deze. Maar in de winkel vond ik de JVC heel plastic eruitzien en aanvoelen.

Nu na een aantal weken gefilmd en op dvd gezet heb ik absoluut geen spijt van deze Canon.

Is licht en makkelijk in gebruik. Het beeld eenmaal op dvd is echt boven verwachting scherp en vol kleuren. En als je beetje netjes filmd absoluut niet schokkerig.

Geluid is mooi helder, stemmen van een afstandje zijn nog goed te horen.

Batterij gaat lang mee. Genoeg om een gebeurtenis te filmen. Want een 2e canon batterij kost 80,-

sd kaart van 4GB is 53minuten filmen.

Conclusie:
De canon is een super camera voor het bedrag wat hij kost.

Film kwaliteit hoef je je absoluut niet voor te schamen als vrienden het bijvoorbeeld zien.

film van canon naar pc:
-Sd. kaart in pc worden het .moi bestanden.
-camera aansluiten op pc worden het nette .mpg bestanden (wel de lader erbij aansluiten)

aks 23-05-2009
Geschreven voor: Canon LEGRIA FS200 blauw

enkele weken in bezit, voor zo'n goedkope camerais de beeldkwaliteiet zeker niet minder dan een HD camera en de geluids kwaliteit is zeer goed te noemen, prima camera
voor mensen die niet het uiterste uit de kan willen hebben

Dennis33 30-04-2009
Geschreven voor: Canon LEGRIA FS200 blauw

Gisteren heb ik Canon FS200 aangeschaft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik best verrast ben door de verbeteringen ten opzichte van FS100. De stabilisatie werkt stukken beter en een heel mooi DolbySurround geluid maakt het helemaal af. Maar met de prijzen moet ik zeggen dat ik bij Media Markt het goedkoopst uit ben. Internetprijzen liggen slechts 10 a 20 euro onder en bij BCC was hij helamaal 60 euro duurder.

Ozzy Ozz 21-04-2009
Geschreven voor: Canon LEGRIA FS200 zilver

Nu sinds een paar dagen in bezit.. geweldige camera!! Bij BCC gekocht waar ik met High Service werd geholpen. Alle vragen die ik nog had werden mij duidelijk door de zeer vriendelijke verkoper mij uitgelegd. Deze camera ligt heel fijn in de hand en nog beter; hij filmt ook heel fijn! Het gebruiksgemak is heel vriendelijk.. zelfs mijn vriendin kan ermee overweg ;) Kwaliteit van mijn eerste film is super! Een echte aanrader!