Sony HDR-CX105E zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-CX105E zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Ilse Heemskerk 15-03-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX105E zilver

Ik heb de HDRCX105ES nu twee weken in huis. Gekocht op aanraden van een vergelijkend artikel in het tijdschrift 'Kassa'. Tot nu toe werkt het apparaat naar tevredenheid. Ik heb wat korte filmpjes geschoten, maar nog niets geüpload, laat staan bewerkt op de computer. Bij het filmen zitten alle functies waar je ze verwacht. De geluidskwaliteit is opmerkelijk goed, verder vind ik het nog moeilijk te beoordelen. Bovenal kan ik nu de capriolen van onze jongens vastleggen en daar was hij voor bedoeld.

stafnek 17-02-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX105E zwart

Camera nu twee weken in bezit, maakt wel goede beelden alleen in het donker minder maar dat is bij alle camera's zo zelf bij de duurdere. De foto's zijn over het algemeen beste van redelijke kwaliteit.
Gewoon een goede camera voor dat geld denk dat andere merken niet veel beter zullen zijn.

datajan 12-02-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX105E zilver

Nu blijkt dat er voor mijn nieuwe sony camera maar 50 euro retour wordt gegeven. Er stond echt nergens bij het kopen van de camera dat voor mijn camera geen 100 euro zou worden gegeven terwijl op de waardecoupon die er bij zat met enorme letters "waardecoupon voor 100 euro retour" stond. Ik ben weer eens lekker genept!! Sony en Digicamshop bedankt!

mcjee 07-01-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX105E zilver

Nu een week deze camera getest

Eerste bevindingen

pos
goede fotos
snel filmgereed
mooi compact en licht
Overdag zeer scherp beeld
Handige gezichtsherkenning en focus volgt de persoon!
Achteraf handig terugzoeken van gezichten
Makkelijk op pc aan te sluiten

neg
Moeilijk goed stil te houden
Geen zoeker waardoor aanpassen filmhouding nodig, hou camera tegen je lichaam bij filmen of gebruik statief.
ruis bij weinig licht, mede door de kleine chip en geringe diameter lens.
Enige ruis bij weinig geluid, ik hoor geen camerageluiden
Geen hdmi kabel meegeleverd, is noodzakelijk voor goed beeld en geluid (op mijn panasonic plasma tv, component geeft kleurverschil en ruis in geluid, kabel kostte mij 20 euro)

al met al goede full hd videocamera voor filmen overdag voor de prijs die ik ervoor betaalde (450 met actie bij correct)

Ik zie diversen commentaar leveren op het trage verwerken van de filmbestanden op de pc. Dat klopt, ook op mijn recente quad core.

Mijn tip: schaf edius (thompson) aan, die zet de bestanden om (pakt ze uit) naar een veel beter en ook scherp videoformaat.

spoekie999 20-12-2009
Geschreven voor: Sony HDR-CX105E zwart

Lekker lichte camera. Bij weinig licht zijn de beelden erg korrelig (sneeuweffect)
Microfoon is erg gevoelig voor wind. Opgenomen beelden op SD kwaliteit zijn slecht. Op HD kwaliteit zijn ze goed. Bij deze camera moet je een krachtige PC hebben en b.v. Pinnacle 12 of 14 om een beetje goed te monteren. Ook moet je een DVD speler hebben die blue ray schijven aan kan. Al bij al een hele investering als je een HD camera aanschaft.
De resolutie van de camera in HD kwaliteit is 1440x1080 pixels, wat volgens mij geen full HD is. Ook maakt de camera van elk shotje een appart M2TS bestand aan wat bij het monteren erg lastig is (vandaar mijn vorige vraag, waarop ik al een goede tip heb ontvangen, waarvoor dank).

Willem1705 05-11-2009
Geschreven voor: Sony HDR-CX105E zilver

Mooie kleine camera met een heel goed beeld. Goede beeldstabilisatie en veel mogelijkheden. Vooral de gezichtsherkenning en dus ook het scherpstellen op gezichten is erg handig. Buiten zijn de beelden waanzinnig scherp. De camera heeft wel moeite met weinig licht binnen. Het beeld wordt dan onverwacht, ouderwets korrelig, zoals bij videocamera's van 20 jaar geleden. De microfoon neemt het windgeruis heel sterk op. Irritant hard zelfs. Op zichzelf is de kwaliteit van het geluid (als er geen wind is) heel goed. Het bereik (hoge en lage tonen) is behoorlijk groot en ook het stereobeeld is goed. Maar je bent vaak buiten en daar is al snel een briesje.

maxjo 19-07-2009
Geschreven voor: Sony HDR-CX105E zwart

De Sony HDR-CX105E is mijn allereerste videocamera. En als dummy kan ik zeggen: wat een makkelijke camera is dit! LCD scherm openen en na pakweg 3 seconden filmen maar! En wat een verbluffende beeldkwaliteit. Had ik niet verwacht.
Ook de foto-kwaliteit valt zeker niet tegen en dat is een welkome bijkomstigheid.
De menustructuur is makkelijk te begrijpen en simpel te bedienen via de touchscreen.

M.a.w. wil je HD kwaliteit voor onder 500,- en een recht-toe-recht-aan camera zonder al te veel poespas? dan is de HDR-CX105E een aanrader.

AC Metzke 06-07-2009
Geschreven voor: Sony HDR-CX105E zwart

Sinds enkele dagen in mijn bezit. De eerste indruk is een geweldige camera, lekker compact en licht. LCD scherm is helder. Camera start vrij snel op na openen LCD scherm.
De eerste opnamen zijn buiten gemaakt. Aangesloten op een BRAVIA LCD-HD ready TV van Sony d.m.v. de bijgeleverde componentkabels en ik moet zeggen het beeld is zo helder als glas. Het verschil tussen HD-SP opnamen en HD-Full HD opnamen is wel zichtbaar, maar niet uitgesproken groot.
Op het interne geheugen kan in de allerbeste kwaliteit (HD-FH, 16Mps) ongeveer 55 minuten film woden opgenomen.
Een klein minpuntje vind ik dat de lenssluiter handmatig bediend moet worden. Waarschijnlijk om stroom te besparen.
De menu-indeling is even wennen; het touchscreen werkt goed.
Eerste indruk: een aanrader, zeker met de actie van Sony waarbij je t/m 15 juli een gratis DVD-brander krijgt.

Boddez Patrick 21-06-2009
Geschreven voor: Sony HDR-CX105E zwart

3 uur video opgenomen in Indonesie en Sulawesi. HD opnamestand (9mb).Kan dus nog beter !
Het resultaat is nu al verbluffend.
Avchd bewerkt met Corel video pro.Zowel klank als beeld is perfect. Dvd gebrand van 57 Min = 4,21GB. Tweede DVD gebrand met Mpeg2/8kb conversie.
Hier zit uiteraard verlies op, maar is nog goed genietbaar.Deze camera,is zeer aanbevelingswaardig.
prijs< 500€

ronorw 10-03-2009
Geschreven voor: Sony HDR-CX105E zwart

Fantastische camera. Mooi klein handzaam formaat. Past zo in mijn jaszak. Vooral het beeld is super. Ook bij weinig licht zie ik vrij weinig ruis. de standaard batterij gaat 1,5 uur mee, maar volgens mij redt ie dat niet. Bijgeleverde software werkt simpel. Je kan je foto's en video's heel gemakkelijk uppen naar picasaweb en youtube. En studio 12 herkent de bestanden gelukkig ook. Nadeel: Ik vind dat de klep van het scherm wat licht sluit. Ik krijg het gevoel dat de klep lam gaat raken door het gebruik