Sony DCR-SX50E zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sony DCR-SX50E zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ericjacob 21-06-2009
Geschreven voor: Sony DCR-SX50E zilver

Bijzonder kleine camera met een normale standaardfunctionaliteit. Nou ja, wat heet :
- 16 Gbyte interne harde schijf
- gezichtsdetectie
- touch screen
- zelfontspanning
- statief-aansluiting
- veel manuele instelmogelijkheden (gelukkig veel op automatisch)
- kleppie openen en hij gaat automatisch snel aan. Kleppie dicht en hij gaat uit.
- simpele start..je drukt op de knop en hij neemt op.
- lijkt een beetje op zijn fototoestellen/cybershots qua geluid en manier van scrollen door de keuzemenu's
- je plugt in met een USB-kabel en je kan rechtstreeks de film-/foto-bestanden vanaf je camera plukken en op de PC zetten. No problemas.

Er zijn natuurlijk ook wat nadelen :
- de lens is te makkelijk aan te raken waardoor deze zeer gauw vuil wordt. Moet je handmatig sluiten
- het is wel heel erg klein. Moet er flink aan wennen.
- reserve-accu is schreeuwend duur (99 euries)
- foto's zijn van lage kwaliteit maar desondanks acceptabel

En bij de mediamarkt gekocht tijdens een actieperiode met 16% korting. Normale prijs was 339 euries.

Ik heb hem gisteren gekocht en ik ben al helemaal wegwijs...ok, bijna helemaal wegwijs. Dus zolang het zo functioneert als nu lijkt het mij een hele gave camera.