JVC GZ-MS90 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 109 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-MS90 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

BrendaLund1975 16-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Handige camera, duidelijk in de mogelijheden.
Gemakkelijk te bedienen.
Met handig menu te bedienen op je scherm.
Goed te gebruiken met de laptop d.m.v. een usb kabel makkelijk te koppelen.

top apparaat.

chantallie01 29-03-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

prachtige camera voor weinig geld, zeer makkelijk in gebruik
Voldoet prima.De camera heeft een helder beeld en is gebruiks vriendelijk.
Vooral de inzoom functie vind ik mooi, iets wat echt ver af staat, toch zeer dicht bij halen.
Hij is mooi vorm gegeven en compact in gebruik
ik heb er erg veel plezier in

o_Lily_o 09-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Ik heb de camera al een halfjaar en heb hem al verschillende malen gebruikt, Onderandere op vakantie. Hij is erg gebruiktvriendelijk makelijk in gebruik. Het is geen profecionele videocamera maar prima geschikt voor het maken van homevideo`s. Het enige nadeel is dat het bij weinig licht een minder goed kwaliteit heeft. Verder heeft het een prima geluid en een uitstekend prijs/kwaliteit verhouding. Een echte aanrader dus.

Korry van der Meulen 10-01-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Hallo wij zochten een camera om beelden te maken van achter op de motor. (als duopassagier)
Het moest een lichte en niet te grote camera zijn en idd heel gemakkelijk in de bediening.
Na vele rewiews gelezen te hebben, hebben we gekozen voor deze camera.
Mee op vacantie gehad naar de Alpen en zijn hier heel erg tevreden over. Ik had hem met een band om mijn nek hangen en kon zo heel vlug gebruik maken van de camera.Tijdens het rijden hele mooie opnames gemaakt en kon ook heel gemakkelijk over schakelen naar de foto functie.Hele mooie opnames en idd ook met de zoom functie.
Thuis heel erg nieuwschierig naar de opnames en gelijk op dvd (die bij de camera is)( het programma Cyberlink power Cinema NE) gebrand.Jammer dat je bij deze dvd niet veel kunt bewerken.
Een kennis van ons heeft de JVC GZ MG 21 E camera en heeft hierbij de dvd met het programma Cyberlink Powerdirector Express.Hier mee aan de gang gegaan en kun je idd alles wat je wilt bewerken. zoals:Er zelf nog tekst bijplaatsen, er zelf nog spraak bij maken, en ook de foto's kun je er tussen zetten, ook kun je er een muziekje voor op de achtergrond bij doen.Heel erg makkelijk om mee te werken.

Graag zou ik nog een programma willen hebben waar ik de mod bestanden kan converteren naar avi bestanden.
Kan iemand mij hier mee helpen???

Voor de rest dus heel erg tevreden met deze camera!!!

Derya1 08-01-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Ik heb de camera nog maar een maand. Ben zeer tevreden over de restultaten. Heb al verschillende filpjes gemaakt. Binnen, buiten en met schemering. Ook de inzoomfunctie die veraf heel helder dichtbij haalt werkt prima. Gebruiksvriendelijk ook mijn dochter van 10 jaar kan makkelijk filmen.
Geweldig!

naamels 19-11-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Ik heb ongeveer een half uur
opnamen gemaakt van mijn kleindochter( een jaar )en die zijn heel erg mooi geworden.De camcorder is mooi, klein,licht en geeft een prachtig scherp beeld.Hij is erg gebruiksvriendelijk en voldoet aan al mijn verwachtingen. Goede aankoop!

Frank Wijnen 08-10-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

ik heb de camera gekocht vanwege onze vakantie naar florida. Onze eis was een kompakte camera welke gemakkelijk in het gebruik was.
Met deze camera hebben wij (achteraf gezien) een goede keus gemaakt.
Hij is klein, dus makkelijk in een broekzak mee te nemen en altijd onder handbereik en eenvoudig in gebruik.
Maar waar ik van stond te kijken was de beeldstabilisatie, ik kon ontzettend ver inzoomen en had dan toch nog een goed stilstaand beeld. Dit kwam vooral op Kennedy space centre van pas, waar je bijna nergens heel dicht bij mocht komen.
Al met al een prima keus !!

gerard teunisse 24-09-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Voor een ieder die over slachte beeldkwaliteit klaagt. Ga eerst een na of je een SDHC kaart hebt met daat op de aanduiding VIDEO.
Andere kaarte zijn ongeschikt en verooraken een niet zo sherp, doortekend beeld.

RubenStel 12-09-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Met de komst van een kleintje heb ik veel op internet gezocht naar een goede camera om de momenten vast te leggen. Hierbij heb ik veel reviews gelezen. Uiteindelijk kwam de JVC GZ-MS90/100/120 als beste uit de verf.

Ik heb hem gekocht en eens goed bekeken: oogt mooi, erg klein, prachtig helder lcd schermp, beetje gammele rubber dopjes op de plekken voor de aansluitingen en een apart lasertouch bedieningsstrip -overigens niet hinderlijk-

Daarna gelijk aan een test onderworpen: de tuin filmen bij bewolkt weer, de huiskamer binnen filmen met de lampen aan en daarna uit, de zolder (donker) filmen met alleen een 25w gloeilampje aan.

Ik lees (bijna) overal dat de kwaliteit -ook in het donker- zo goed is van deze camera, maar de resultaten vielen mij erg tegen. Op het schermpje lijkt het allemaal super, op een beeldbuis-tv lijkt het nog wel wat, maar op een LCD scherm of pc monitor absoluut niet. Het is wel wat beter dan een VHS videoband of een opname met een digitale fotocamera of mobiele telefoon, maar ik durf bijna de kwaliteit wel onder deze categorie te schuiven.

Hoe ziet het er dan uit?
Onder alle omstandigheden vrij onscherp, schokkerig bij bewegen, traag, vegerig, als de eerste lcd schermen op kleurentelefoons en in laptops) en best (te) veel artifacts (blokjes) door de MPEG2 compressie. Bij normaal real-life licht (lees: overdag bewolkt, huiskamer) korrelig, bij weinig licht (lees: 's avonds, huiskamer, lampjes aan) enorm korrelig. Ik heb alle instellingen geprobeerd bij de JVC, ik kreeg naar mijn mening geen bevredigende kwaliteit.

Ik heb direct onder dezelfde omstandigheden dezelfde filmpjes gemaakt twee andere camera's die ik kon lenen: een 6 jaar oude Sony DCR-TVR19 met DV tapes en een paar tientjes kostende Aiptek AHD-125HD van de blokker.

De SOny gaf een scherper, veel rustiger, veel helderder, vloeiender en veel minder korrelig beeld dan de JVC. De Aiptek (ook nog HD 720p) gaf aanzienlijk scherper beeld dan de JVC en de SOny, had nagenoeg geen last van traagheid en verbazingwekkend genoemd ook nog onder de slechte ichtomstandigheden nog steeds korrelvrij en goed scherp beeld, echt niet te vergelijken met de JVC.

De JVC ligt dus weer in de schappen, ik schiet dus nu HD 720p filmpjes voor de helft van het geld en verbaas me nog steeds over de verschillen.

w. van de vrede 06-09-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

We hebben de JVC gz-ms90 camcorder nu enige dagen in ons bezit en hebben er hele goede ervaring mee. Hij is simpel in gebruik, geen poespas met allemaal knopjes maar alleen wat nodig is op de juiste plaats, heeft een goed en gemakkelijk te gebruiken menu waar zelfs iemand die niet technisch is goed mee overweg kan. Beeld en geluid zijn erg goed.
Zeker een aanrader voor mensen die een kleine handzame camera zoeken met niet al te veel toeters en bellen, voor een goede prijs kwaliteitsverhouding.

SkateAndCreate 28-08-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

ik heb hem nu ongeveer 1.5 maand.het is een geweldig ding!als je ze in windows moviemaker of sony vegas wilt zetten,moet je wel eerst even MPEG streamclip downloaden,om te converten.Framerate is ook goed(25 frames per seconde)
en als je hem naar hd converteert ziet het er geweldig uit!
het is het geld meer dan waard!

hoveni 09-08-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Ik heb deze camera 2 weken geleden gekocht en meegenomen op vakantie. Opzich een prima camera. gemakkelijk te bedienen. De zoom is echt super!

Alleen zit er bij ons een vlek voor de lens, het lijkt net of er een haar voor de lens zit maar aan de buitenkant van de lens is niks te zien. dus hier moeten we nog even achteraan.

Bukkems siergras 08-08-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Zoals al op 23 juli jl. doorgegeven betreft het hier een heel goed apparaat. De prijs-kwaliteitverhouding is prima. Ook de bediening en de handleiding zijn zodanig opgesteld dat een kind het nog kan begrijpen.

anouar1 28-07-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

ik ben zeer tevreden over de prijs kwaliteit verhouding.
het gebruik van de camcorder is vrijsimpel, met een druk op een knop is het makkelijk om te filmen. Ook de overschakeling van camera naar camcorder is simpel. het beeld is wle iets minder als je het op groot scherm bekijkt maar valt op zich mee. tot slot een vrij goed camcorder

stefanaudi 27-07-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Ik heb de JVC GZ-MS90 camcorder gekocht, omdat ik toch een goedkope, goede camcorder wilde, met goede beeldkwaliteit,
want ik review namelijk mobiele telefoons, en daarvoor maak ik ook filmpjes, maar mijn digitale camera, is daar erg slecht in.
Mijn 1e ervaringen zijn al gedaan met de JVC, en wat een super kwaliteit.
Ook het volledig (optisch) inzoomen werkt super.
Hij werkt op geheugenkaarten, ik heb er een 4gb inzitten, en daarmee kan ik een uur filmen in de hoogste kwaliteit.
Je hoort wel nog weleens de knop van het in en uitzoomen,
maar dat heb je zelf in de hand.
Het geluid is goed,
de accu ook, maar die heb ik nog niet uitgebreid kunnen testen.
Het apparaat voelt stevig aan.
Het menu werkt in het begin vooral onduidelijk, maar na een paar dagen heb je dit wel goed in de hand.
Geen minpunten dus?
Nou, een minpuntje vind ik wel, dat je je filmpjes niet kan inladen met bijvoorbeeld Google Picasa.
Maar perse met het eigen meegeleverde programma moet.
Op de plasma televisie met een diagonaal van 107 cm, zijn de opname, ook op 28x opt. zoom, helemaal geweldig en goed te zien...

Er is ook een mogelijkheid om foto's te maken met de GZ-MS90, maar die zijn toch wel van mindere kwaliteit, maar daarvoor heb ik ook mn digitale camera....

Ja, voor paar tientjes minder dan 200 euro, voldoet deze camcorder helemaal aan mijn eisen!

spirou_5 26-07-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Super tevreden met mijn aankoop!

De zaken waarvoor je deze camera kan gebruiken zijn fenomenaal! Ik heb mijn camera everio GZ-90 tegen een meer dan redelijke prijs 277, - € bij Mediamarkt gekocht en ik werd direct overweldigd door het lichte, handelbare concept en het systeem van de SD-kaarten. Eens de film geschoten en de camera op mijn PC onder Windows Vista wordt aangesloten, koste het me slechts een paar muis clicks om de film te monteren en op CD te branden.

Wanneer de kwaliteit en gebruiksgemak op deze manier samenkomen kan ik enkel maar bravo te zeggen tegen JVC!

Eric Lebeau

R van Veen 25-07-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Sinds een paar weken in bezit van deze camara. Op advies van de verkoper zou dit het beste model voor ons zijn. Ik ben toch wel teleurgesteld over de beeld en geluidskwaliteit. Het lijkt wel of er weer met een tape gefilmd is. Het gebruiks gemak valt ook tegen, bedieningstoetsen dicht bij elkaar. Tevens is de accu wel erg snel leeg.

Klaske Rademaker 25-07-2009

Klein maar fijn!!
Vooral doordat dit aparaat zo compact en licht van gewicht is, is hij ideaal in gebruik. Je kunt hem handig overal mee naar toe nemen. Daarnaast heeft deze camcorder vele functies en zijn de beeld- en geluidskwaliteit van een goed niveau. Bovendien kun je ook foto's maken. Maar het gaat natuurlijk om de videobeelden al is het leuk dat deze functie er toch op zit. Ik heb hem zelf nog niet zo heel erg lang, maar ik ben er tot nu toe erg tevreden over.

H. van den Brink 22-07-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Goede camera. Ik heb deze camera vooral aangeschaft op basis van de reviews op deze website. Inmiddels is hij een paar dagen in mijn bezit, maar ik moet zeggen dat het uitstekend bevalt. Met name de over de accucapaciteit, het formaat (klein) en de zoommogelijkheden ben ik erg te spreken. Voor het geld wat je ervoor betaald is deze camera absoluut een aanrader!

city888 19-07-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Goede camera. Simpel in gebruik. Even opladen en een SD kaartje erin en je kan aan de slag. Het is wel een camera om vakantie / huisfilmpjes te maken. Erg leuk is het touch-scroll menu. En je kan met de camera ook foto's maken.
Kortom, gezien de prijs & kwaliteit verhouding een goede camera.

H.c. de G 19-07-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Na een tijdje wikken en wegen toch bij deze mooie compacte camera uitgekomen. Zoals weleens word gezegd kind kan de was doen. bedoelen we hier kind kan filmen. alles is zeer eenvoudig in zijn bediening. De kwaliteit is dan ook bijzonder goed ten opzichte van de prijs. Dus mensen zoeken jullie een goede camera voor weinig geld dan is dit de juiste keus.

L.Straaijer 17-07-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

ik heb de camcorder aangeschaft omdat ik een vakantie tocht ging maken met de caravan naar de noorkaap en heb in die zes weken veel gefilmd prachtige opnames van natuur en van de loslopende rendieren het zijn mooie opnames geworden voor mij een goede camcorder

D_Lappie 16-07-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Ik vindt het echt een super handig apparaat.
Erg makkelijk in gebruik en iedereen kan filmen.

Totaal geen spijt, zou bijna zeggen ik koop der meer

Felice van der Hoorn 13-07-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Op vakantie en meteen in gebruik genomen. Gebruiksaanwijzing wat eenduidig maar verder een prima camera die geen moeite heeft met wat minder ligt en op de automatische stand alles zelf regelt. Ik ben dik tevreden!

vincebxl 12-07-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MS90 zilver

Heel goed product, makkelijk te gebruiken. Het is daarentegen jammer dat de geleverde software enkel bedoeld is voor de Windows-processor en er geen alternatief is voor Macintosh-gebruikers.