JVC GZ-HD300 Black zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-HD300 Black zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Edwin Westgeest 22-11-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD300 Black zwart

Het valt me op dat het geluid van deze camera goed is, ook bij beelden op 10 meter afstand is alles duidelijk verstaanbaar.
Hiervoor had ik een middenklasse sd-camera van Sony; hiermee vergeleken is de beeldkwaliteit aanzienlijk beter. De camera is qua bediening en mogelijkheden eenvoudig in gebruik; ik heb er geen handleiding voor nodig gehad. Kortom tot dusver zeer tevreden met deze camera.

Biek64 11-05-2010

Ok heb op 6 mei 2010 de gz-hd300 camcorder aangeschaft
en natuurlijk getest.
en ik moet zeggen, ik ben onder de indruk van de beeld kwaliteit, ook na het branden op een DvD is het beeld super, (1 min puntje is het geluid)verder echt een aanrader en zeker voor die prijs/kwaliteit verhouding.

Groetjes Biek.

gerritajax 05-01-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD300 Black zwart

Ik heb deze camera sinds de kerst in mijn bezit en gekocht op basis van diverse goede recenties (o.a. deze website). Opvallend is het grote gebruiksgemak van de camera: zonder de handleiding doorgelezen te hebben kon ik toch al snel goed met de camera overweg. De bediening wijst zichzelf erg snel. Dit is wat mij betreft een groot pluspunt. Ook het handzame formaat valt erg op, door de compacte vormgeving is het erg makkelijk de camera overal mee naar toe te nemen en de camera ligt daarbij ook nog eens goed in de hand.

Tijdens de feestdagen heb ik mijn eerste filmbeelden geschoten. Vanaf het schermpje zien deze beelden er goed uit, helaas heb ik nog geen kans gezien de beelden terug te kijken op tv. Mijn verwachting zijn in ieder geval, ook gezien de andere recenties, hoog gespannen!

Ruben_Kennes 04-01-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD300 Black zwart

Heb de camera nu 2 weken in mijn bezit.Camera is zeer handig en makkelijk in gebruik.
De bijgeleverde software is niet voldoende voor het monteren van de filmpjes tot 1 groot mooi geheel (met bijkomende titels, muziek ...)
Jammer...
Als iemand hier suggesties voor heeft... heb Pinnacle Studio 14 al gehoord ...

jeroenJVC 24-11-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD300 Black zwart

Deze JVC GZ HD 300 net gekocht, uiteraard nog niet veel tijd om uitgebreid uit te proberen, maar gekocht naar aanleiding van de vele goede recensies op onder andere kieskeurig.nl en naar aanleiding van de vele goede ervaringen met mijn vorige camera, de GR-DVL9800. Camera heeft een prettig formaat en bijzonder licht in gebruik en ligt goed in de hand. Het compacte formaat maakt ook dat de camera makkelijk is mee te nemen, zonder de aanschaf van grote beschermtassen. De vele mogelijkheden zijn overzichtelijk weergegeven en de menu structuur is zonder de gebruiksaanwijzing al eenvoudig om te gebruiken. Foto's maken en filmen is kinderspel, wil je meer doen met de camera, dan moet je uiteraard wel de boeken in, mogelijkheden zijn er legio. Helaas zat er bij het exemplaar wat ik gekocht heb, geen Nederlandse gebruiksaanwijzing, dat vond ik wel een gemis, maar deze is eenvoudig op jvc.nl te downloaden. De zoommogelijkheden zijn een hele vooruitgang met mijn oude camera, die nogal eens schokkerig zoomen tot gevolg had, deze geeft een veel geleidelijkere zoombeeld en bediening. Net als bij mijn vorige camera, gebruik ik alleen de optische zoom, de digitale zoom ben ik nooit over te spreken geweest en geeft nog meer moeite om de zaak stil te houden, al is ook bij de optische zoom, een klein statief geen overbodige luxe. Gelukkig hebben ook de allernieuwste camera’s nog steeds de ouderwetse schroef aansluiting aan de onderzijde, voor mijn huidige schouderstatief. Bijkomend voordeel met de zoomfunctie is ook nog dat er naast de bediening boven op de camera, het ook nog mogelijk is om via het menu (met de linkerhand dus), de zoomfunctie te bedienen, wat de beeldstabiliteit weer ten goede komt. Al met al lijkt het of er veel over vormgeving en bediening is nagedacht. Ik heb de camera aangeschaft voor eenvoudig gebruik en daar voldoet hij uitstekend in, de eerder genoemde mindere resultaten bij nachtgebruik, zijn voor mij geen aanschaf beslissing geweest. De bijgeleverde batterij heeft helaas niet zo'n lange levensduur en grotere (originele) batterijen zijn wel een aardige investering. Goedkoper batterijen heb ik op internet wel gevonden, alleen moet je daar een extern kabeltje van de batterij naar de camera gebruiken en dat lijkt mij niet handig. Bij mijn vorige camera zat een aparte lader, wat wel weer extra gesleep was, deze laat de batterij op de camera op, middels een lichte adapter. De kleine batterij is vlot opgeladen, ben benieuwd wat de oplaadtijd van een grotere batterij zal zijn en of een externe lader toch nodig zal zijn. Eerdere ervaringen met mijn vorige JVC deden mij besluiten tot de aanschaf, alsmede de vele ervaringen op Kieskeurig. Ik wil de bewerking van het materiaal in de toekomst gaan doen met Magix, waar ik met mijn oude camera goede ervaringen mee heb. In de op 1 na hoogste kwaliteit, is er bijna 8 uur video ruimte op de (60Gb) harde schijf, in de hoogste kwaliteit kun je de beelden alleen op Blue-ray DVD kwijt, iets wat ik (nog) niet heb en is er 5,5 uur video ruimte. Kortom, dik tevreden met deze aankoop.

Michael74 11-10-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD300 Black zwart

Vorige week gekocht en tijdens de vakantie gebruikt.Prachtig apparaat. De beelden zien er goed uit. We hebben er ook nog een JVC kit bijgekocht. Deze bestaat uit een tas en een extra batterij. Echt een aanrader.

Sandor van den Berg 05-10-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD300 Black zwart

De camera is mooi compact. De bediening is zeer simpel en is bijna te doen zonder beschrijving. Gisteren mbv een laptop een back-up gemaakt. Goede software is bijgeleverd en dit werkt dus prima. We werken nog zonder losse SD-kaartjes, maar de camera heeft genoeg geheugen (60GB) om een lange film te maken. Kortom: zeer tevreden met de aankoop.

ilona90 30-09-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD300 Black zwart

Mooie, compacte camera. Hij is gemakkelijk te bedienen. Geeft een mooi geluid weer. De reden dat ik de camera heb gekocht is het grote schrijfgeheugen en full hd. Het menu moet ik nog verder uitzoeken.

FatihAtalay 08-09-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD300 Black zwart

Ik heb deze camera al bijna 2 maanden ivm vakantie.
Ik heb met deze camera foto's en video gemaakt en heeft zeer scherp beeld kwaliteit.
De camera ligt fijn in de hand.
Een mooie design harde schijf HD formaat.

De enige nadeel vind ik dat de aan/uitschakelaar achter de scherm is als de dichtgeklapt is

Petra van Kampen 25-08-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD300 Black zwart

Heb de camera nu een week en uitgeprobeerd. Stelt snel scherp, ook overgangen van licht naar donker en terug worden snel gecorrigeerd. Bij sterk inzoomen wel beweging van camera zichtbaar.
Makkelijke bediening, goed te hanteren. Klein formaat en licht gewicht waardoor makkelijk mee te nemen.

TeraByte 06-08-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD300 Black zwart

Ik heb de camera een paar dagen in bezit en ben er zeer over te spreken.

Hij is klein en heeft een prachtige kwaliteit.
Hiervoor had ik een JVC met DV tapes en daze is veel kleiner én een stuk beter!

Absoluut een aanrader.

Paar minpuntjes:
- Accu snel leeg
- Geen losse lader (opladen moet in de camera) standaard meegeleverd.

bart1971 06-08-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD300 Black zwart

Camcorder een paar dagen in bezit, ligt fijn in de hand, batterij die er bij zit is vrij snel leeg.
beeldkwaliteit goed. camcorder voor de prijs een echte aanrader

Involver 25-07-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD300 Black zwart

Na enige weken deze camera te hebben gebruikt heb ik deze weer teruggebracht. Op het eerste gezicht is het een mooi uitziende, compacte camcorder met veel functies en op papier goede prestaties. Op papier... Laat ik beginnen bij de opnamekwaliteit. Deze is erg goed bij voldoende licht (buiten bij zonlicht of binnen met verlichting). Op het moment dat het wat donkerder wordt komen de problemen. Scherpstellen is een drama. Ik heb het geprobeerd op vakantie, bij ondergaande zon een mooie opname te maken van de boulevard, maar helaas. Het apparaat is constant aan het scherpstellen met als resultaat alleen maar wazig beeld.
Binnen hetzelfde probleem, met name als je snel van het ene naar op andere object richt.
Dan afspelen. Het kan zijn dat het aan mijn TV ligt (ik heb een Panasonic Viera FULL-HD plasma), maar het is overduidelijk dat de opnames interlaced worden opgenomen en geforceerd progressive worden afgespeeld. Je ziet bij snelle beweging of snel bewegende objecten dat de camera het allemaal niet kan bijhouden, alles loopt door elkaar (beeldlijnen). Vroeger zag je dit ook bij de wat goedkopere TV kaarten als je het beeld stilzette.
Het geluid is zoals je zou verwachten en is op elke camcorder eigenlijk wel hetzelfde. Spraak is goed hoorbaar, de rest wordt door de kwaliteit van de microfoon, de plaatsing en de gebruikte filtering (windruis etc.) niet meer waarneembaar.
De bediening is op zich niet slecht, met een soort touchpad achtig vlak waarmee je kunt scrollen. Het beeld van de lcd is echter zeer slecht. Het heeft een veel te lage resolutie en oogt daardoor wazig (nee, komt niet door het scherpstellen ;-0 ). Het contrast is OK.
Batterijduur is ook niet al te best, maar dat kan ook niet anders met zo'n kleine accu. JVC had er best een tweede bij mogen doen, ik vindt drie kwartier filmen op één lading echt te weinig.
Het toestel is wel redelijk stevig gebouwd (voor zo'n klein apparaat), deels komt dit natuurlijk doordat je geen bewegende delen hebt zoals een compartiment voor de DV tape.
Conclusie? Voor mij heel duidelijk, ik heb hem teruggebracht en ga het nu proberen met de GZ-X900 (ook van JVC). Er zijn veel mensen die tevreden zijn over deze camera, het kan dus ook aan mij liggen, maar aanraden zal ik deze camera niemand.

wou81ter 10-07-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD300 Black zwart

mooie camera werkt simpel en goede kwaliteit beeld
echt een aanrader

sjoerdklopstra 03-06-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD300 Black zwart

Ik heb deze camera nu twee weken in bezit en de eerste ervaringen zijn zeer goed. Alhoewel de opnamen binnenshuis bij weinig licht een beetje ruis vertonen, zijn de beelden buiten werkelijk haarscherp. Wat ik vooral een groot voordeel vind is het formaat: zo klein en handzaam zijn er weinig full-HD camera's.

Kortom: een zeer goede camera met een goede prijs-kwaliteit verhouding.