JVC GZ-HD320 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-HD320 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Floppy9 28-07-2010

plus punten
prijs
zoom x20
beeldkwaliteit buiten bij zonlicht zeer goed
licht goed in de hand
hdd 120 gb
mogelijkheid om mini sd kaart te gebruiken

min punten
geen micro hdmi naar hdmi kabel
geen accu lader
geen cd-rom in mijn verpakking
beeldkwaliteit binnen is maar pover zeker met kunstlicht
geen steady shot

bravenboer-vrijlandt 13-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

We hebben de camera gekocht net voordat onze dochter 1 werd. Het is onze eerste filmcamera maar gelukkig is hij zeer makkelijk in gebruik en bediening. Het beeld is helder en ook geluid is goed!
We hebben dus veel gefilmd wat ook een plus punt is vind ik is dat als je de camera aan zet je binnen enkele seconden kan beginnen met filmen, zo mis je dus nauwlijks iets van een film moment. Ook steld hij snel scherp al sje van donker naar licht gaat. Al met al een mooie camera die lekker in de hand ligt voor een leuke prijs!

CoolDoggie 04-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

Sinds een paar dagen in bezit en het camera bevalt uitstekend.

Prachtig beeld, scherp en de camera zit lekker in de hand.

Top product. Het enige min punt van de camera is dat er geen micro hdmi naar hdmi kabel bij zit. Maar er zit zo'n stomme blauw, groen, rood component kabel bij.. HALLLOOO je koopt een full hd camera????? :S

Misschien ligt het wel aan mij ik weet het niet. De camera heeft een uitstekende prijs kwaliteit verhouding met de hdmi kabel erbij zou deze uitmuntend kunnen worden.

Pierr 26-04-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

Sinds een week heb ik de JVC GZ-HD320.
Het formaat is klein en ligt goed in de hand. De harde schijf van 120 GB biedt veel opslag.
De bediening is zeer makkelijk en de gemaakte opnames zien er zeer fraai uit.
De camera heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Op de JVC site zijn instructieve filmpjes te zien om je opnames verder te verwerken.Dat is zeer bruikbaar.
De bijgeleverde accu is wat krap bemeten en geeft maar een uur power. Een extra accu is niet overbodig.

mitchell1978 05-03-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

camera ligt fijn in de hand. Mooi groot scherm waarop alles heel duidelijk te zien is. Goede prijs kwaliteit verhouding. Groot vast geheugen. Mogelijk tot het plaatsen van een externe opslag. Makkelijk te bedienen. Simpele handelingen ook om het over te zetten naar computer of te bekijken via de TV. Veel pixels wat de kwaliteit uiteraard ten goede komt. Een aanrader

Andre1961 26-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

Sinds een paar dagen hebben wij de JVC GZ-HD320 in ons bezit. De camera bevalt ons prima, hij is klein van formaat dus makkelijk mee te nemen. De grote harde schijf is zeker ook een pluspunt. De kwaliteit wanneer er buiten wordt gefilmd is haarscherp.
Voor de prijs/kwaliteitsverhouding is het een geweldige camera.

joostk33 25-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

Schitterende camera. Ik heb hem nu een paar dagen en veelvuldig gebruikt. Andere recensies hebben het over een korrelig beeld als je binnen filmt, maar dat vind ik erg meevallen.
De camera is eenvoudig te bedienen en ligt lekker in de hand, ook voor mensen met wat kleinere handen. Ik vind de bediening zeer goed met de laser touch bediening maar ik lees ook dat andere mensen hier moeite mee hebben, misschien een kwestie van wennen...
De grote harddisk is een absoluut voordeel.
Ik heb de camera gekocht vanwege zijn gunstige prijs/kwaliteit verhouding en tot nu toe klopt dat inderdaad.

Nu nog op zoek naar een tas en misschien een extra batterij.

Wilbert1964 21-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

JVC Everio GZ HD320 vorige week gekocht, werkt perfect heel goed beeld, ik heb wel direckt een grotere accu bijgekocht en die werkt zeer goed ik kan hier heel lang mee filmen. Moet nog wel uitzoeken hoe ie pricies werkt met de beelden op de computer te zetten op een dvd tje, naar de computer gaat gewoon perfect, beeld en geluid zijn super, ook kan er een los kaartje in maar de super grote harde schijf die er in zit is natuurlijk toppie

Smilert 19-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

Prima camera. Moest er even aan wennen. Ik verwachtte iets meer van de kwaliteit binnen. Je verwacht met een HD kwaliteit dat het binnen ook haarscherp is maar zodra het schemerig wordt wordt het toch iets minder, je ziet dat wat meer pixels. Buiten en met volop licht is de kwaliteit perfect, haarscherp.
Gebruikersvriendelijk en een goeie prijs kwaliteitsverhouding.

JanV010 15-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

JVC Everio GZ HD320 het weekend gekocht, en ik ben iemand, die eerst kijkt wat er mogelijk is en dan pas de gebruikershandleiding gaat bekijken. Ik was zonder de handleiding al helemaal vol van de mogelijkheden. Perfect apparaatje, eigenlijk alle mogelijkheden die een camera in die prijsklasse moet hebben zitten er op (en dan is de grote harddisk, van 20 Gb de bonus. Enige minpuntje dat ik kan verzinnen, isdat ik na elke uur filmen/bekijken de accu moet opladen, maar als ik extra aanschaf is dat probleem ook verholpen.

brica 14-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

Mooie camera, mooi beeld op de camera. Aantal minpunten: beeldstabilisator is minimaal en zodra ik wil afspelen op de pc (laptop) dan is het beeld schokkerig.

Systeem: compaq 610, 2.00GB, 2,13 GHz, vista service pack 1.
Heeft het schokkerig afspelen daarmee te maken?

guppy 05-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

Leuke compacte camera, wel een paar kanttekeningen. Geen losse oplader erbij, ( aanschaf 100,-) dus moet je opladen via toestel wat dan niet gebruikt kan worden, wanneer je alleen de klep dicht doet en niet via de aan/uit schakelaar uit zet lijkt het of hij toch stroom verbruikt. (moet ik nog verder uit testen) Zit blijkbaar geen steady shot op zodat je hem wel heel stil moet houden om een goed beeld te krijgen( zeker tijdens het in zoomen). buitenopnames zijn perfect maar binnen, bij kunstlicht, valt het erg tegen, ingebouwde led lamp verbruikt alleen maar stroom en levert geen resultaat.
Bediening is wel heel makelijk, overzetten (backup) naar PC is probleemloos. goede geluidsopname. Harde schijf is heel handig. HDMI aansluiting is geweldig, direcht aangesloten op de PC monitor geeft een prachtig resultaat.
Keuze gemaakt vanwege prijs, je vind weinig camera's met een harde schijf van 120 gb en een optie om een kaart te plaatsen voor dit geld.

epnagel 19-01-2010

een mooie hd-camera,
simpel in gebruik en het menu in het nederlands
geeft een prima beeld op de hmdi uitgang en ook op de av connector de bestanden zijn ook makkelijk over te zetten op dvd of removebal HD

BramV 18-01-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

Wij hebben sinds enkele dagen de JVC in huis.

Het is onze eerste camcorder, dus ik heb geen vergelijking met andere modellen.

Naar mijn mening is het beeld perfect, de mogelijkheden zijn voor wat wij nodig hebben ook meer dan genoeg en het geluid vind ik niet zo slecht als sommige mensen ervaren.

Ik had de handleiding al een beetje gelezen voordat wij hem kregen, maar de bediening en instelling zijn logisch ingedeeld en gemakkelijk te vinden. Je zou hem in principe zo kunnen gebruiken, zonder een heel boekwerk te hoeven lezen.

Jack0 12-01-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

Ik ben een type dat nooit gebruikshandleidingen leest maar gewoon aan de slag gaat met een elektronica toestel. Dus ook bij deze camcorder en geen enkel probleem ondervonden, erg gebruikersvriendelijk!
Omdat je dus zowel geluid en beeldinstellingen zelf kunt bepalen is de beoordeling hiervan wel afhankelijk wat je verwacht van de gekozen instelling.
Als je bij geluid de windfilter aanzet wordt, zoals gebruikelijk, veel geluid gedempt. Met een beetje aansturing tijdens de bewerking in de PC krijg je mooi geluid terug.
Beeldkwaliteit van video is zeer goed, van de foto’s ook maar omdat ik ook met professionele apparatuur fotografeer ben ik veel beter gewend.
Tot nu toe is het enige nadeel dat de batterij niet zo lang meegaat +- 1 uur, dus een extra batterij is geen overbodige luxe.

Frits C 12-01-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

Na eerdere slechte ervaring over de service van Sony heb ik 8 jaar geleden de JVC 167 aangeschaft, tot heden erg tevreden over deze camera, nu overgestapt op de GZ-HD320
Een aantal proefopnamen gemaakt.
Prachtig beeld, erg goed geluid, duidelijke handleiding, 120HD geheugen is ruim voldoende.
Erg tevreden over deze keuze.
Het lukt alleen nog niet goed om de bewerkingen met Pinnacle versie 10 te doen op Vista, ben ik nog niet uit.

efrdte 25-12-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

mooi klein model ligt makkelijk in de hand, mooi beeldkwaliteit, is makkelijk te bedienen. mogelijkheden zat. in het schemer filmen valt wat tegen, geeft korrelig beeld.

Er01 08-12-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

De GZ-HD320 is een zeer compacte en makkelijke te bedienen camera die je zonder het lezen van de gebruiksaanwijzing zo kunt gebruiken. De camera filmt ook goed bij "kunstlicht" en je kan tijdens het filmen foto's nemen die ook nog eens van goede kwaliteit zijn. Voor mensen die een Full-HD camera zoeken is dit de ideale camera. Dit is een camera die prijs/kwaliteit verhouding zeer goed is.

Davevh 07-12-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Heel snel te begrijpen en handig in gebruik. Ik heb hem nu een paar dagen maar het gaat geweldig. Wel veel mogelijkheden maar het is niet nodig om eerst de handleiding uit je hoofd te leren. Je kan gelijk aan de slag en mooi opnames maken.
Heb nu voornamelijk avondopnames gemaakt maar ziet er met het terugkijken prima uit. Eigenlijk ziet het er beter uit dan wanneer je het ziet in je schermpje als je aan het filmen bent. De harddisk van 120GB is natuurlijk een uitkomst. Bij andere HD camera's heb je een kleine of helemaal geen opslagcapaciteit en is het noodzakelijk om (dure) kaartjes te kopen. De accu is wel redelijk snel leeg en ben daarom druk op zoek naar een extra exemplaar. Voor de rest nog geen negatieve dingen tegen gekomen. Ik ben benieuwd hoe het gaat met kopieren naar comp en het bewerken van de filmpjes. Ik neem alles op op de hoogste kwaliteit want over 20 jaar moet het nog wel een beetje mooi zijn natuurlijk!
Ga snel ook een HD tv kopen.

arnolddeman 05-12-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

Fijn handzaam toestel met eenvoudige bedieningsmogelijkheden. Met 120 GB harddisk ruimschoots voldoende om prima opnames vast te leggen.

GerritsenH 29-11-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

Degelijk en kleine camera met Hard disk zijn voor mij de belangrijkste reden om deze camera te kopen.

Voor vakanties is de opname capaciteit ruim voldoende.

Mijn vorige camrecoreder was ook een JVC , een logische keuze om de volgende camera ook weer een JVC te kopen

janvg 08-10-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

We hebben deze camera nu 3 maanden in ons bezit. Het grootste voordeel vind ik de compacte afmetingen. Eerst wilde ik voor een sony HD gaan, maar de jvc biedt een beduidend betere prijs kwaliteit verhouding. Ook vind ik de actie van drie jaar fabrieksgarantie de moeite waard.

Scherpstellen gaat goed, alleen in omstandigheden met weinig licht heeft de camera het soms moeilijk, maar dat had mijn vorige ook.

Het grootste nadeel van deze camera vind ik de beperkte capaciteit van de standaard accu. Daarom heb ik ook een extra 2190 mAh bijgekocht om dit te ondervangen. Deze accu is dan wel weer bijzonder groot, maar ja...

De bijgeleverde software voldoet perfect om de beelden naar de computer over te hevelen, maar verder heb ik daar nu nog geen ervaring mee.

Johan2908 04-10-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

Prima camera. Deze camera gekocht, omdat ik op zoek was naar een goedkope HighDefinition camera met een redelijk groot optische zoom (20x). De grote harde schijf is handig, zodat ik lekker veel kan filmen, zonder kaartjes te hoeven wisselen. De bediening is heel eenvoudig, zonder de gebruiksaanwijzing te lezen, kun je direct aan de slag. Ik moet wel even leren wat al die icoontjes betekenen, zodat je weet wat je in hebt gesteld. Er zit een uitgebreid menu in, zodat je de camera helemaal naar wens kunt instellen. De bediening van het laser touch screen is matig, dit houdt in dat je kunt scrollen door de menu's en zoomen via het scherm tijdens het opnemen. Wat me direct opviel is dat zelfs de kwaliteit van de digitale zoom super is! bij 200 x digitale zoom is natuurlijk een statief nodig, want zo stil kun je de camera niet houden met de hand, maar de kwaliteit is super! Ik heb 'm standaard tot max 80 x zoom staan, zodat je niet al te bewegend beeld krijgt. Als je in het donker te snel inzoomt, kan de camera niet zo snel scherpstellen, maar de snelheid van het zoomen kun je heel makkelijk regelen. Ook het uploaden naar de pc gaat supersnel. Ik heb me nog niet bezig gehouden met het bewerken van videomateriaal, maar de software die erbij zit is duidelijk. Kortom: een aanrader!

Marco1963 25-09-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

Handzaam apparaat, makkelijke bediening en mooi beeld. Ben benieuwd hoe het op t.v. in Full HD eruit ziet; heb net mijn HDMI-kabel besteld. Had eerder een JVC-camcorder met DV-bandjes, werkte ook prima en was met Pinnacle makkelijk te bewerken tot mooie DVD's. Dit is weer net even mooier, breder en handzamer. Tot nu toe dik tevreden.

robby stremersch 31-08-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD320 zwart

hey, deze camcorder is best een heel handig toestel!!!! ik heb reeds een drietal toestellen gehad van andere merken en mijn nieuwe jvc springt er hoog boven uit!!!! het toestel is handig in gebruik is zeer licht in gewicht en geeft de meest perfecte beeld kwaliteit die ik tot nog toe heb gezien!!!!!
een prachttoestel!!!!!