JVC GZ-MG840 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 59 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-MG840 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

desmet 28-07-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Een zeer mooi ogend toestel en heel simpel in gebruik. Het touch scroll wieltje is heel handig om tussen alle opnames heen te gaan scrollen. Het toestel ligt, bij mij toch goed in de hand. Batterij is voor mij ook belangrijk. Ik heb nog niet getest hoe lang deze mee gaat maar ik heb toch nog niet op een ongewenst moment een plots lege batterij gehad. Beeldkwaliteit is heel goed. Ik heb vroeger nog met camcorders gewerkt met cassettes maar deze HDD is toch wel super. Geen gelnoei met de cassettes, geen 'ruis' tussen opnames nadat je de camcorder hebt uitgezet...

Gilbert69 15-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Geweldige camera, scherp beeld en snel scherp stellend. Klein formaat met 60Gb geheugen, ruim 15 uur filmen op hoogste resolutie.

PCGeervliet 22-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Prima camera voor deze prijs.
Beelden makkelijk over te zetten op computer (YouTube) of op TV via de HDMI.
Geluid valt ook niet tegen.

HVerbeek 16-01-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Het is een heel lichte, kleine en handzame camera. Je stopt hem gewoon in je zak en als je hem binnen 15min weer opend werkt hij direct.
Display is klein maar toch geen bril nodig. Duidelijke weergave van accu status en of je aan het filmen bent of niet ('REC' in rood). Lampje (led) voorop werkt goed (bv auto) en (slow en fast)zoom (32x optisch) is perfect (ook digitaal!!).
Dan 800x. Door touch buttons naast 't scherm prima te bedienen. Met de afst. bediening is bijna alles te doen. Nadelen: geen ext microfoon - de interne mic heeft veel last van wind. Ga ik nog kapje op maken (heeft JVC daar niets voor?).
Ook erg wennen is tegenlicht functie (1 stand) en handmatige scherptediepte. Met YouTube nog niets gedaan. Ook kan ik nog niet vinden hoe op te blazen naar 1920x1080P via HDMI. Kan blijkbaar wel allemaal.

Ik heb in Frankrijk gefilmd en na montage 2x 30 min film gemaakt. Eindelijk kon ik maken wat ik wilde! Laag, hoog, uit de hand, meer dan 4 min (hele optreden) waar ik vroeger steeds met 20s moest stoppen.

Export naar Studio doe ik direct vanaf de HDisk, niet mbv de applicatie. Dat vindt ik te lastig. Gewoon browser en kopieren naar PC. Op de 60GB harddisk kan ik nu nog 11 uur (max res) filmen. En het resultaat is uitstekend.
Ik heb voorlopig geen Full HD nodig.

rietta 25-12-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

De camera nu een paar dagen in bezit, De camera voldoet boven onze verwachtingen, zeker wat de prijs betreft.
We hopen er weer een aantal jaartjes plezier aan te kunnen beleven. Onze stereoinstalatie, video en tv van JVC doen het na 17 jaar nog goed, en daar ook nooit problemen mee gehad. We hebben dus alle vertouwen in de JVC produkten. We hebben voor deze camera gekozen vanwege de goede recensies.

Boes52 21-12-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Ik beoordeel deze camera zeer objectief. En hoop daarmee anderen een objectief beeld te geven van mijn ervaringen.

G75 17-12-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Mooi apparaat. LCD scherm met lasertouch werkt makkelijk en goed. Geen vette vingers op het beeldscherm. Echt gefilmd nog niet, maar eerste indruk is goed. Ligt makkelijk in de hand en camara is niet te groot.

L.vermeul 02-12-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Deze camera is bijzonder handelbaar,licht van gewicht,simpel te bedienen en heeft een goede beeldkwaliteit.De opnametijd is ruim voldoende voor een amateur.Buiten alle naar mijn mening voldoende functiemogelijkheden mis ik als gebruiker van het Liquid Edition video montage programma wel een DV(i.link/ieee1394) aansluiting, dit i.v.m. de aansturing van de camera door het Liquid Edition programma,wat dus niet gebeurd bij het gebruik van de AV kabel.

shoky 23-11-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Afgelopen zaterdag 21-11-2009 de JVC GZ-MG840 aangeschaft en er direct op zondag mee aan de slag gegaan.Het is een gemakkelijk te bedienen camera die scherpe beelden produceert op mijn HD tv. Tevens zijn de kleuren natuurgetrouw.Het geluid is wat minder, maar blijft toch duidelijk.Beeld en geluid zullen bij gebruik van hdmi kabel waarschijnlijk nóg beter worden.Ben hier erg benieuwd naar. Kortom erg tevreden over deze camera!

SASM 19-11-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Sinds enige tijd in het bezit van de JVC GZ-MG840 camcorder.
Op het eerste gezicht al meteen een mooie compacte camera. Batterij opgeladen en aan de slag. Niet eerst de gebruiksaanwijzing gelezen maar meteen starten met opnemen. Geen probleem, de menu's zijn duidelijk dus makkelijk in het gebruik. De opnames in automaat zijn perfect, goed van belichting en kleur. Uiteraard ook overgegaan op Manuel, alles is zelf te regelen. Scherpstellen, tegenlicht, sluitertijd ik noem maar even wat. Oude opname, zwart/wit ga zo maar door. Het afspelen met de afstandbediening is ook erg handig, je kunt de camera ook tijdens opname bedienen met de afstandbediening. Klein minpuntje is het opgenomen geluid bij veel wind en soms ook iets te weinig groothoek. Het inzoomen daarin tegen 38x is geweldig. Een prima camera voor deze prijs.
Ik heb de camcorder bij cameranu.nl gekocht. Woensdagavond besteld en vrijdag keurig verpakt en aangetekend ontvangen

Denvli 15-11-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Zocht ter vervanging van mijn oude jvc camcorder een nieuwe met een goede prijs kwaliteitverhouding. Na een grondig onderzoek kwam de MG840 hier met stip als beste uit.
Ik heb de camera nu een paar dagen en ik moet zeggen dat hij top is. Goede kwaliteit beeld en geluid, makkelijk te bediening en mooi compact.
Eerste gebruik kan je zonder handleiding doen.

eadvis64 01-11-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Mooie handzame camcorder. Gemakkelijk mee te nemen op reis en het kost niet de hoofdprijs. De gemaakte filmpjes kunnen via een mini-HDMI-snoer worden geupload in 1080p naar je HDTV.
Prima prijs-kwaliteitsverhouding.

xSky 31-10-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Het is echt een fantastische camera! Ik heb meer gekregen dan ik had verwacht! Als je op zoek bent naar een redelijk betaalbare videocamera, met harddisk, moet je zeker voor deze gaan! Lasertouchscreen werkt perfect! Batterij is voldoende. Er zit zelfs nog een ingebouwde LEDlamp in, zodat je goed kan filmen in donkere ruimtes! Er zitten ook nog wel aardig functies op! Neemt haarscherpbeeld op! Ik speel de filmpjes nu af op de TV via Av-Kabel, zeer duidelijk beeld, maar HDMI moet nog mooier zijn! Je krijgt ook nog een afstandsbediening erbij, dat ik heel handig bij afspelen op de tv. Maar je kan ook opnemen met de afstandsbediening en zelfs in en uitzoomen!

Ik vind deze camera echt een topcamera! Meer gekregen dan verwacht! Alles werkt prima! Kortom prima camera!!!

Bolivar00 29-10-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Ik heb de camcorder nu ruim en maand, en ben zeer tevreden over het apparaat. De beeldkwaliteit bij filmen bij normaal daglicht is prima en s'avonds bij kunstlicht ook nog zeer acceptabel. Het apparaat heeft voldoende mogelijkheden voor de recreatieve filmer, en in de menu's vind je intuïtief je weg. Ook over het gebruiksgemak dus zeker geen klachten. Vormgeving is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind het een zeer strak apparaatje dat ook nog eens goed in elkaar lijkt te zitten (lijkt, want na een maand valt daar nog niet zo heel veel over te zeggen). Ik heb vooraf veel research gedaan en concludeerde dat deze camcorder de beste in z'n (prijs)klasse was. En ik heb dus ook zeker geen spijt van de aankoop!

marcr6 18-10-2009

goede morgen

ik heb de camcorder nu een paar dagen, en heb er lekker mee zitten spelen, ik vind de kwaliteit van de camcorder van hoge kwaliteit en het lcd scherm werkt ook erg goed, de menu's zijn erg gebruiksvriendelijk.
ook de multimedia overzetten gaat erg makkelijk,

kortom ik ben super te vreden

met vriendelijke groet

een super tevreden klant

Jessica Kuijper 05-10-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Ik heb de videocamera nog niet zo lang in het bezit, maar vind het echt een superapparaat. Ligt lekker in de hand en je kunt er meteen mee filmen. Zelfs voor iemand die niet handig is, is het een heel gemakkelijk apparaat. Mooie kwaliteit van de film. Ik ben er erg blij mee.

ruudnu 25-09-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Sinds kort deze camera gekocht op basis van prijs/kwaliteit. Al druk aan het filmen binnen en buiten. De eerste montage/bewerking op de computer en dvd lijkt veel belovend. Goede beeldkwaliteit binnen en buiten. De lamp is binnen erg handig en geeft meer licht dan van onze vorige camera. Geluid is prima, al kan het altijd beter. Het overzetten van de beelden van de hdd naar computer is eenvoudig en gaat snel. Handig dat camera automatisch en snel start zodra scherm wordt geopend. Helaas mist de camera alleen nog een lang koord om hem om je nek te hangen.
Een echte aanrader, zeer goede prijs/kwaliteits verhouding

karl graulich 14-09-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Ik heb de camcorder aangekocht in het voorjaar (april) en heb deze vacantie het toestel prachtig kunnen gebruiken.

Veel lichter dan vroegere toestellen, veel compacter en heel grbuiksvriendelijk.

Vooral het compacte vind mijn echtgenote heel mooi. Ze kan hem zo meenemen in haar handtas.

De harddisk is ook zo'n formidabele uitvinding. K'heb nog niet de tijd gehad om alles over te zetten op pc om later te branden. Geen paniek, de schijf is groot genoeg.

Dank u vriendelijke JVC
K G

DJ Rudeboy 07-09-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Afgelopen week aangeschaft de JVC MG-840BE en kan niet anders zeggen dat het werkelijk een super camcorder is. Weken research gedaan, wordt het Canon of Jvc? sony ben ik al jaren klaar mee, lelijke modellen en saai desingn. Tja Canon of JVC ligt dicht bij elkaar maar prijs/kwaliteit gaf de doorslag bij mij.
Kortom véél plezier met JVC.

Jozefien Van Hoorebeke 07-09-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Heel leuk toestel! Net wat ik nodig had. Met de 60 gb kan je meer dan lang genoeg filmen. Batterij gaat ongeveer 2 uur mee en je kan steeds checken hoeveel minuten ze nog meegaat. Superhandig! Je kan heel ver inzoomen, dit was voor mij een voorwaarde en valt zeer goed mee. Kwaliteit is ok!
Ik ben heel tevreden met de camcorder!

Wino 06-09-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Heel eenvoudig te bedienen en vrijwel direct gebruiksklaar. Goede prijs/kwaliteit-verhouding. Een prima camera om als eerste camera aan te schaffen (zoals in mijn geval).

Saes 31-08-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Door het kleine formaat makkelijk overal mee te nemen.na enkele oefensessies vandaag een feestpartij gefilmd.zeer goed gelukt,mooi scherp beeld.alleen bij inzoomen vraagt wel nog wat oefening maar dat gaat zeker lukken.kortom een fijne camera waar we veel plezier aan zullen hebben.

Rubinho 29-08-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Nog niet al teveel gebruikt, maar is makkelijk om mee te werken. Menu spreekt voor zich. Tot nu toe vooral bij slechte licht omstandigheden (binnen, 's avonds) en kwaliteit van opnames valt niet tegen!

Elton Linkels 28-08-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

Deze camera nu 2 weken inbezit. Lang getwijfeld tussen dit type en de Gz-hd300. Toch deze gekozen ivm het prijs verschil. Op onze korte vakantie is hij meer dan perfect bevallen, bediening is erg simpel en duidelijk. Het beeld is erg scherp en het geluid was gewoon goed (Je hoort de wind wel maar is niet storend).
De accu gaat ongeveer 2 uur mee en dat is voor ons lang genoeg we laden hem wel iedere avond op om hem de volgende dag weer te gebruiken.
Dit type is erg aan te bevelen voor jonge ouders.

Geen moment spijt gehad..

PCAM 27-08-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG840 zwart

We hebben de camera net voor de vakantie gekocht, we zijn er er heel tevrede over. Het is onze eerste camera en we wilde er een die makkelijk te bedienen is en toch goed kwaliteit levert, dat bied deze camera dus, want binnen een uur kun je hem al goed bedienen en geeft ook duidelijk beeld. Vind het ook makkelijk dat je er ook foto's mee kunt nemen.
Allen jammer dat de batterij maar kort meegaat ong. 1.5 uur, dus wel vestaqndig om er gelijk een extra batterij bij te kopen.