JVC GZ-MG645B zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 66 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-MG645B zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

naristra 07-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Een mooie camera voor weinig geld. Ik heb volgens mij een van de laatste in Nederland op de kop kunnen tikken (bij wijze van spreken)

Tot nu toe bevalt hij erg goed, makkelijk te bedienen en start lekker snel op, niet zoals mijn oude jvc met DAT tape die er bijna 2 minuten over deed om gebruiksklaar te zijn (mis altijd net alle mooie momenten)

een opsooming van mijn bevindingen tot nu toe:

Vormgeving: hij ligt erg lekker in de hand, ook de dubbele functie van de polsband is erg handig!

beeldkwaliteit: Erg helder beeld. tot nu toe alleen nog maar met de bijgeleverde avs kabel, ik ben benieuwd hoe het er straks met een HDMI kabel op mijn HD Ready TV gaat uitzien maar ik verwcht erg mooie beelden.

Geluid: ja niet slecht maar ook niet echt super maar dat had ik ok niet verwacht.

Mogelijkheden: alle standaard functies zitten er wel op, ik mis alleen wat automatische effecten (sepia, beeld vervagen) t.o.v mijn oude JVC.

Gebruiksgemak: een kind kan de was doen: aanzetten en filmen, goed als je wat aandacht er aan besteed dan moet je wel het een en ander wijzigen naar persoonlijke smaak maar out-of-the-box kan je ook filmen.

Degelijkheid kan ik nog geen orrdeel over geven, iets te kort voor in bezit maar tot nu toe een echte aanrader (als je er nog aan kunt komen.

micheltanja 14-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

ik zag de camera staan en hij sprak mij gelijk aan .
ik heb hem nu een halve dag in bezit en ben gelijk gaan filmen.makkelijke bediening en goede kwaliteit beeld materiaal.wel een aanrader voor beginners.

odi123 08-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

deze camcorder gekocht via prijsvergelijking op deze site
(beste prijs, goede levering)
Uiteraard daarvoor goed georienteerd bij diverse winkels en op de aangewezen sites.
Voor mij het belangrijkste: goede beeldkwaliteit en eenvoudige bewerking van de beelden naar en op de PC (bewerken als SD, converteert
via HDMI, beelden softwarematig naar HD).
Deze camera voldoet hier uitstekend aan! (je hebt niet zo'n "zware pc of laptop" nodig).
Verschil beeldkwaliteit met echte HD camera is klein
(HDMI instellingen op camera dan wel goed zetten!).
De bijgeleverde software werkt voor de beginner goed.
Daarnaast gebruik ik ook Magix.
Al met al voor mij qua prijs/kwaliteit verhouding beste koop!
Over de degelijkheid kan ik uiteraard nog niet veel zeggen
maar alles voelt wel degelijk aan.

kimmartijn 11-04-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Sinds enkele maanden hebben we de GZ-MG645BE in ons bezit en het is een prima camera. Hij is zeer gebruiksvriendelijk, makkelijk in gebruik en start lekker snel op. Binnen 3 seconden kun je filmen. Het docking-station zorgt er voor dat de filmpjes snel en makkelijk over te zetten zijn op de laptop en daarnaast wordt de accu ook gelijk weer opgeladen. De 60GB harde schijf biedt voldoende ruimte om te blijven filmen en met de extra accu en het tasje is de deal compleet.

Frank_1972 21-03-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Wij hebben dit apparaat nu enkele dagen in bezit. De bediening is erg eenvoudig en prettig met Laser Touch systeem. Het apparaat is lekker klein en ligt goed in de hand. Omdat het onze eerste videocamera is moeten we nog wel even wennen en oefenen met filmen. Geluidskwaliteit is top, beeldkwaliteit is OK (bij kunstlicht wat minder). Apparaat ziet er mooi uit en is compleet geleverd, met afstandsbediening en docking station. Jammer dat het afspelen van video's niet lukt op onze (JVC!) crt-televisie van 5 jaar oud. Hij doet het wel op onze Samsung LCD tv op de slaapkamer. Nog geen HDMI kabel geprobeerd.

jwvanbree 16-03-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

goede beeldkwaliteit, heel eenvoudig te bedienen door het scherm met touch sensor.
Docking station erg handig.

de meegeleverde afstandsbediening is erg praktisch.
Jammer dat er geen HDMI kabel is meegeleverd; voor de beste kwaliteit moet een aparte mini HDMI kabel worden aangeschaft.

motorbiker 15-03-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Gemakkelijk in gebruik zonder dat je er direct de hele handleiding voor hoeft door te lezen, een aanrader.

Walstock2 13-03-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

het apparaat is erg gebruiksvriendelijk, de batterij gaat lang mee. Het zoomen werkt erg prettig met deze camera. De beelden zijn makkelijk over te zetten op een schijfje.
Kortom, het is een super apparaaat!

froukjesluis 09-03-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

de camera is bijzonder gebruiksvriendelijk, eenvoudig in gebruik en erg handzaam.
De gebruiksaanwijzing is heel helder opgezet en de kwaliteit van de output is méér dan dat je van zo'n kleine camera mag verwachten.
Ik ben er erg tevreden over.

VBikker 08-03-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Sinds een paar dagen heb ik de 645 in mijn bezit en tot op heden bevalt deze mij goed.

De bediening van het apparaat werkt zeer eenvoudig. Er hadden van mij nog wel wat 'special effects' op gemogen, zoals faden.
Verder had de bediening van de lamp en het filter voor de wind in de microfoon wat makkelijker bereikbaar mogen zijn ipv het in een menu op te zoeken.

Beeld- en geluidskwaliteit vind ik verder gewoon goed.

De software op de pc heb ik nog niet volledig uitgeprobeerd. Wat ik tot nu toe heb gezien, werkt dit prima. Vooral de kalender met wanneer wat gefilmd is, is handig.

Wijngaard44 01-03-2010

Kleine compacte camera.
Bij het filmen moet je wel voldoende licht hebben. Veel sneeuw is niet bevordelijk voor het beeld.
Zeer gebruiktsvriendelijke camera, mooi beeld, makkelijk terug te kijken en zuiver geluid.

midaz27 28-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Mijn eerste videocamera. Eerste indrukken zijn goed. Makkelijk te bedienen. Bij daglicht prima beeld, bij lamplicht valt de beeldkwaliteit me niet tegen.
Nu nog leren om leuke filmpjes te gaan monteren...

cor1969 28-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Wat een leuke en gemakkelijk bedienbare camera zeg. Opnemen op harddisk is ideaal.
Ook het afspelen op de TV is zeer gemakkelijk. Jammer dat er geen HDMI kabel bij zit terwijl de camera wel een HDMI aansluiting heeft. Verder zeer tevreden met deze camera.

Carla1234 18-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Ik heb de camara nu een tijdje. Ik vind hem erg praktisch en makkelijk in gebruik!
Ondanks dat ik niet zo technisch ben.

Erg makkelijk dat je de filmpjes op een harde schijf op slaat zodat het makkelijk bewerkbaar is op je pc!

Echt een aanrader.

ToeVal 14-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Net een dag in bezit en tot nu toe zeer tevreden. Camcorder aangeschaft om vnl sportwedstrijden te filmen: werkt prima.

Goede zoomfunctie, beeld is prima op tv. Let wel op: deze uitvoering gekozen om de HDMI aansluiting - dit blijkt een miniHDMI te zijn, welke dus weer los moet worden aangeschaft. Heel suf.

Tevens voor EUR 50 een combi van JVC tas + extra accu gekocht.

Spikey 03-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

De camera nu een week en de bediening was even wennen. Beeldkwaliteit zelfs bij weinig licht goed. Binnen 's avonds met een paar lampen wel handmatig instellen is mijn advies. Stemmen zijn goed te horen en je kan zelfs handmatig instellen.De dockingstation is erg handig als je niet steeds kabels wilt verwisselen van je tv. Jammer dat Hdmi aansluiting op de docking ontbreekt. Er zit wel fire-wire op de docking station. Echter verschil snelheid usb 2.0 of fire-wire is niet te merken. Het ligt makkelijk in de hand. Veel mogelijkheden. De stabilisatie compenseert wel wat trillingen maar niet te snel met de camera bewegen. Ik begrijp niet dat de consumentenbond zo laag cijfer heeft gegeven. Ik kan deze camera aanbevelen goede prijs/kwaliteit verhouding.

holtdijk 01-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Fijne camera. Hoge prijs/kwaliteit verhouding! Zeer handig is de dockingstation. Enorm makkelijk hoe je de beelden overzet op pc/laptop of upload via youtube.

Menu duidelijk en makkelijk instelbaar.

F.Veer 26-01-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Ik heb de camcorder enige dagen intensief gebruikt en getest en ben tot de conclusie gekomen dat het een zeer handig en compact apparaat is.

tonkiton 17-01-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Ik heb deze camera nu twee weken in bezit en ben er zeer tevreden over. De reden dat ik voor de GZ-MG645 gekozen heb is dat er een mogelijkheid is om een een firewire kabel aan te sluiten op het dokkingstation.

Het toestel heb ik als eerste bij de wielerzesdaagse uitgeprobeerd. Ondanks het slechte licht en veel rook heeft de camera redelijke tot goede opnames gemaakt.
De opnames die overdag gemaakt zijn bij bewolkte en heldere dagen zijn uitstekend.

bas-ie 09-01-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Wat een fijne camera. Hij ligt bij ons perfect in de hand. De laser-touch bediening werkt goed, maar is even wennen. Eenmaal onder de knie gaat het als een trein. Vind het ook wel fijn dat de knoppen los onder het scherm zitten in tegenstelling tot sommige camera's met touchscreen. Het beeld is erg mooi voor de prijsklasse, geen full HD maar de resolutie ligt nog steeds erg hoog, dus een zeer strakke beeldkwaliteit. Het geluid is goed, en erg fijn dat de microfoon voor zit ipv bovenop wat bij onze vorige camera wel zo was. Deze versie heeft ook nog het Everio Dock met I-link (firewire) optie!
Al met al een top camera voor een top prijs!

Christian1985 07-01-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Ik heb de camcorder nu enkele dagen in bezit en een aantal dingen vallen mij op;

Positief:
- Makkelijke bediening
- Compact in de hand
- belangrijkste zaken binnen handbereik, bijv. start/stop filmen
- Bijgeleverde dockingstation ontzettend makkelijk
- optionele mini hdmi kabel geeft prachtig beeld en geluid op HDTV
- Bij opname beste beeld kan je toch nog +- 15 uur opnemen
- Werkt met Itunes

Negatief:
- De zwarte editie geeft veel vingerafdrukken.
- Bij afspelen van film op camcorder gaat de batterij wat minder lang mee

Conclusie:
Erg makkelijk en mooi apparaat, prijs en kwaliteitsverhouding is goed, ben erg tevreden.

S.Taban 25-12-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Ik heb deze camera nu enkele weken in gebruik en ik ben zeer tevreden. Hij is erg handzaam (klein) en zeer eenvoudig in zijn gebruik. Hij is zeer overzichtelijk te bedienen. Goed product met een goede prijs kwaliteitverhouding. Het product wordt compleet geleverd met een praktisch dockingstation en alle relevante stekkers en snoeren. Zeer gebruiksvriendelijk. Het menu voor alle instellingen is overzichtelijk en geeft duidelijk de keuzes weer. Opname en geluid zijn van een goede kwaliteit. Een ideale camcorder, makkelijk hanteerbaar, makkelijk in gebruik en biedt toch zeer veel mogelijkheden. Prijs kwaliteit verhouding is juist. Ideale camera voor iemand die niet een al te dure camera wil, met wel enige luxe van deze tijd.
Ik heb nog niet eerder een camcorder gehad ter vergelijking, maar deze bevalt erg goed, snel te gebruiken.

De GZ-MG645 ligt goed in de hand. Hierdoor is het goed mogelijk om mooie stabiele beelden te maken.
Op onze 32 inch tv zijn de beelden zeer goed via de hdmi aansluiting die op de camera aanwezig is.

Pluspunten van de camcorder zijn:
goede kwaliteit beeld en geluid
grote hardeschijf
hdmi aansluiting
makelijkle bediening door laser touch operation balk

min punten zijn:
afspelen van films op de camera kost veel energie
geen sneltoets voor het licht
Foto's maken is niet ideaal.

Kortom een hele mooie camera voor alle familie en vakantie films!!
Een goede prijs kwaliteit vehouding.

WillemZH 20-12-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Een prima camera, deze camera valt zeker in de categorie een kind kan de was doen. Heel gebruiksvriendelijk, geen verdere overbodige fratsen.

A.Holslag 06-12-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Ik heb deze camera nu week in gebruik en vind de opnames van goede kwaliteit.
Ook de display bediening is eenvoudig, kwaliteit van beeld en geluid is goed.

A.Brommer 28-11-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG645B zwart

Goede kwaliteit op de pc en tv.
Kortom: Een fijne camcorder .Mooi klein en licht,geen bandjes meer,ideaal gewoon.
Een aanrader .