JVC GZ-MG630SEU zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-MG630SEU zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

ArnoMonique 23-06-2011
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

Ik heb hem nu meer dan een jaar in bezit maar ben er wel achter gekomen dat het filmen in iets wat donkere ruimtes, ondanks zijn ingbouwde ledverlichting, het beeld niet echt scherp kan stellen terwijl eerder bij mijn oude video hi8 camera dit geen probleem was.
Dit is dan ook mijn enige minpunt.

benyahia 03-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

Ik heb eindelijk de stap gezet naar het tijdperk van de digitale video op HDD, gedaan met de cassettes en de adaptors, een ware revolutie.
De JVC GZ-MG630 zit volgepropt met technologie, het toestel is zéér compact (past in de handpalm) en de beeldkwaliteit is zonder weerga voor een toestel van deze omvang met volle warme kleuren doch met neutrale kleurtoon. De HDD van 60GB laat toe om 14u op te nemen in Fine-mode en meer dan (hou jullie vast) 75u in ECO-mode (ideaal voor webtoepassingen).

weenink 10-09-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

Heb deze camera sinds maart 2010. Heb hem mee gehad op vakantie en ben er zeer tevreden over. De kwaliteit van het beeld is goed en heeft een hele goede beeldstabilisatie, bij totale uitzoom (optisch 35x en digitaal 800x)kon ik nog gewoon uit de hand filmen (op een statief is natuurlijk altijd beter). De opslagcapaciteit van 60 GB is meer dan genoeg voor normaal gebruik. De AF functie werkt snel en goed. Het formaat film (.MOV) is goed te bewerken met allerlei programma`s, het bijgeleverde programma van JVC werkt ook goed alleen ik haal de films rechtstreeks van de harde schijf af om daarna te bewerken. Alom een goede camera voor weinig geld!!!

freek de boer 24-07-2010

kind kan de was doen.
Goede beeldkwaliteit en makkelijk te bedienen met scrolol functie.
Nadeel accu heeft een duur van 45 min.

jeroen2208 13-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

Op 5 mei deze camcorder gekocht. De oude (ook een JVC, met tapes was kapotgegaan). Dit is een camera die heel makkelijk te bedienen is. Je zet hem aan en je kan filmen zonder dat je van alles moet instellen.

Afgelopen weekend heeft hij in totaal 14 uur film gemaakt vanaf een statief. Vooral de bediening via het scherm is dan erg prettig.

Erg stabiel beeld. Ik ben erg tevreden over het gebruiksgemak en de kwaliteit.

In de week erna via de computer en bijgeleverde software de film op DVD gebrand. Zeer goede en makkelijk te bedienen software. Met een druk op de knop via een USB aansluiting over te zetten naar de PC.

roos13 17-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

Gezien het feit digibeten zijn is het apparaat toch wel zeer handzaam.Accu opladen en filmen maar.Mooi geluid,kleur,scherp beeld.Zelfs het aansluiten op de tv ging van een leien dakje,kortom zeer gebruiksvriendelijk apparaat,alle lof voor jvc

Jen0401 11-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

Ik ga een weekje naar New York..wou een camera kopen. Zag bij Saturn een goeie actie van deze camera!! Ik wil zeggen, dat het een super camera is...goeie belichting. De touch button is makkelijk te bedienen. Ik ben zeer tevreden over deze camera, ben ook erg onder de indruk van de prachtige kleuren. En wat ik vooral belangrijk vind, is dat ie klein en licht is!!

Lucie10 10-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

Erg licht, en makkelijk mee te nemen in een klein etuitje wat ik er in de winkel heb bijgekocht. 60 Gb harde schijf, goed voor 14 uur filmen op goede kwaliteit.

Makkelijk te gebruiken zelfs zonder de gebruiksaanwijzing grondig te bestuderen en eenvoudig menu. Mooi die scroll functie zonder dat je het scherm hoeft aan te raken.

Alleen jammer dat je de accu alleen kunt opladen als je hem aan de camera hebt vastgemaakt, want dan kun je dus niet meer doorfilmen op de 2e accu.

eskimo0103 10-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

ik vind het een erg handige camera.Hij is makkelijk te bedienen,mooi geluid en wat ik handig vind is dat er een lampje opzit zodat je altijd voldoende belichting hebt.Ik heb er geen kaartje bijgekocht(wat ook weer behoorlijk in de kosten scheelt) omdat ik op de harde schijf 14 uur kan opnemen,wat voor mij ruim voldoende is.

aartensabine 09-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

Eerste indruk, want we hebben de camera net gekocht:
- gebruiksvriendelijk
- eenvoudig in gebruik
- mooi beeld
- goed geluid
- makkelijk op tv aan te sluiten
- eenvoudig menu

Het enige waar we even aan moeten wennen is de scrollfunctie naast het LCD scherm.

43Marcel 07-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

Geweldige camera ! Zelfs zonder de handleiding gelezen te hebben konden we direct filmen..... Erg prettig in gebruik. Geweldige prijs/kwaliteit verhouding. Daarbij is de afmeting ook erg prettig. Kan makkelijk in je tas mee en weegt niets. Jammer dat er geen losse acculader bij zit, nu moet je altijd opladen op de camera.
Maar....hij is top !

jwgelhard 21-04-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

De reden van de aankoop van de JVC GZ-MG630 was het volgende. Mijn eerdere ervaring met een JVC camcorder speelde mee, zeer positief, maar ook het gebruiksgemak, harddisk, vormgeving en lenskwaliteit speelde een rol voor de aankoop van deze camcorder.
Ik heb hem nu ruim een week en ben gezien de prijs/kwaliteit verhouding heel tevreden.

Gr Jan

willenniek 19-04-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

zeer gebruikersvriendelijke 60 Gb harddisc camcorder; lekker compact licht gewicht camcorder, stevige behuizing, mooie scherpe flexibel in te stellen monitor, eenvoudig logisch opgebouwd menu met voor de beginnende filmer al veel instel mogelijkheden; zonder handleiding vrij snel onder de knie te krijgen! Imovie op de apple herkent direct de camcorder en met een paar klikken staan de beelden op je mac. de bijgeleverde windows software heb ik niet gebruikt dus ook nog geen oordeel; op de hoogste kwaliteit stand prima beeld zowel op de laptop als op de tv; aansluiten op de pc met de bijgeleverde usb kabel; het geluid komt standaard een beetje zacht over, moet ik nog mee experimenteren; geruisloze harddisc. nadeel van een kleine en lichte behuizing is de gevoeligheid voor het trillen van je hand. door de prijstelling van de mediamarkt (199,-) een prima prijs/prestatie verhouding. Kortom: een echte aanrader.

longbody51 18-04-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

Mijn vrouw en ik hadden een midweek geboekt en op de vertrekdag deze camcorder gekocht. Voornaamste reden was de aanwezigheid van 60G harddisk, dus geen gedoe met kaartjes hoewel er ook een micro-sd in kan, dubbelop dus. De harddisk kan genoeg beeldmateriaal bevatten voor normaal huis tuin en keukengebruik. Ik ga echter wél een extra accu erbij kopen met meer capaciteit, dan wordt je niet ineens geconfronteerd dat er geen stroom meer is bij een leuke scene die je wilt opnemen. Ik ben er zonder handleiding volkomen op gevoel mee aan de slag gegaan en het is een geweldig apparaat gebleken. Ondanks de vele mogelijkheden heel erg makkelijk in gebruik. Op de hoogste kwaliteit heb ik leuke filmpjes gemaakt o.a in de dierentuin, altijd een dankbaar onderwerp. Geluidskwaliteit is voldoende. Zoombereik is giga en uit de hand gefilmd behoorlijk stabiel beeld als je bent ingezoomd. Nóg beter met een statief natuurlijk, maar dat wil je niet altijd mee sjouwen. Automatische focus, een hele goede Konica lens, valdetectie, snapshot tijdens het filmen , maar ook losse fotos, om maar een aantal mogelijkheden te noemen. De resultaten thuis op de computer gezet en daar kun je er nog veel meer mee met de bijgeleverde software.
Een aanrader!

henk.marianne 15-04-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

Een prima camera, klein, licht in gewicht, dus makkelijk mee te nemen. De bediening is makkelijk en logisch. De instellingen zijn via het menu makkelijk te wijzigen, heb wel eerst de nederlandse handleiding gedownload via de JVC.nl site, want er zit bij mij alleen een engelse, franse en italiaanse handleiding bij (bij MM enkele dagen geleden gekocht). Je film is op te slaan op de harde schijf (60 Gigabite) of op losse Micro-SD kaartjes, max 8 Gigabite. Kortom een camera met een prima beeld en geluid, eenvoudige logische bediening en handig mee te nemen ... en veel kwaliteit voor die prijs.

petra109 06-03-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

wie kan mijn helpen ik probeer filmpjes direct op dvd te zetten maar krijg elke keer de melding onvoldoende capiciteit, terwijl er gewoon een 4,7 gb dvd in zit.
Ik wil graag mijn filmpjes eraf halen maar krijg het niet voor elkaar.
Wie kan mijn helpen, want wordt gek van zoeken hiervan.

Pietje110 01-03-2010

prima apparaat
lekker makkelijk te bedienen,
en aantrekkelijke prijs
sinds enkele dagen in mijn bezit
en vind het een leuke en degelijke camera.
dit is mijn derde JVC camera
de twee voorgaande waren met mini dv bandjes maar omdat het laatste bandje vol was hebben we besloten om een hdd camera te kopen in plaats van weer nieuwe bandjes.
ik zet altijd de volle bandjes op dvd met behulp van een dvd recorder en ga dat nu weer doen met deze hdd camera dat schijnt namelijk ook heel gemakkelijk te gaan.dus ik ben nu al dik tevreden.

hans1979308 23-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

vorige week besteld op koopjeskampioen, levertijd 4 dagen. super, niks op aan te merken.
de camera voldoet aan onze verwachtingen als beginnende filmer. het instellen van de camera is simpel. het overzetten op pc ook.
voordat ik de camera heb besteld heb ik me laten infomeren bij de Harense Smid: ik had het gevoel dat ik meer van camera's afwist dan de verkoper. wat een slechte service, er word geprobeert je een produkt aan te smeren wat je eigenlijk niet nodig hebt. ik ben blij dat er een site als kieskeurig is waar de de gewone man zijn ervaringen kwijt kan en daardoor anderen helpt.

BartWet 03-02-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

De JVC GZ-MR630 is een prima camara die goed in de hand ligt en makelijk te bedienen is. Ook de verschillende opname mogelijkheden voldoen aan de verwachtingen. De lamp is niet krachtig genoeg om verder dan 1 to 1,5 meter te belichten. Geluid geeft een mooie weergave en het afspelen op de TV is zeer eenvoudig. Kortom een makelijke camera voor normaal gebruik.

danielle1401 18-01-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

erg mooi en compact model. er zitten ook verschillende functies op. erg makkelijk in de bediening.

marqc82 01-01-2010
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

Ik heb de camera al bij verschillende situaties gebruikt. Ik moet zeggen dat het een prima camera is. In het donker is de kwaliteit wat minder. Het verwerkingsprogramma van JVC is wat ingewikkeld en ben je een tijdje bezig om het over te zetten.

Dommels 23-12-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

Deze camera gekocht ivm aanstaande gezinsuitbreiding.

Via reviews op dit type terechtgekomen.

Zat nog te twijfelen tussen Full HD camera en deze, maar heb dus toch voor deze gekozen.

Voordelen:
Reeds alle beschreven (prijs/kwaliteit, formaat, 60G harde schijf, eenvoudige overzetting op dvd enz.)

Nadelen:
Geen Full HD

Heb er €279 bij Mediamarkt voor betaald. Zou ik een Full HD nemen dan zat ik alweer tegen de €500 euro aan.
Tevens moet men de nadelen van Full HD niet vergeten.

1. Heeft men geen Full HD TV dan kan men dus ook niet de Full HD kwaliteit afspelen.
2. Full HD kan men niet overzetten op dvd (gaat wel maar dan ten koste van kwaliteitsverlies). Men heeft blu-ray (en dus ook brander/speler nodig)

Daarbij ga ik ervan uit dat ik zo'n 3 tot 5 jaar gebruik maak van zo'n camera.
Na deze tijd is er weer zoveel aan techniek veranderd dat we dan wel weer verder zien.
Full HD is over 1 maand bij wijze van spreken ook weer oud

jojoj 21-11-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

Prima camcorder, gebruiksvriendelijk goed beeld en lekker veel opslag mogelijkheden

Markkieskeurig 13-11-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

Mijn oude camera van JVC met DV-bandjes begint na 5 jaar storingen te vertonen. Vandaar dat ik een nieuwe heb gekocht met een hard disk. Deze heeft geen bewegende delen meer en waardoor het storende geluid van het mechaniek verleden tijd is. De bediening is heel makkelijk en de kwaliteit is goed. Standaard krijg je 2 jaar garantie en als je een review op kieskeurig.nl plaatst krijg een nog jaar extra garantie.

metalcore 05-10-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG630SEU zilver

Ik vind het een fijne camera, duidelijke display, is makkelijk te bedienen. Ook de software die erbij word geleverd is handig. daarmee kun je je filmpjes makkelijk en simpel bewerken. Ben dus erg tevreden. Beeld en geluid is prima.