Sony HDR-CX520VE zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-CX520VE zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Herby733 17-02-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX520VE zwart

Camera ong een week in bezit...
Prachttoestel, klein maar dapper! Geen zoeker aanwezig maar dat stoort me totaal niet want deze gebruikte ik toch niet bij mijn vorige camera. Vorige camera was ook een Sony maar was opname op een 8cm dvd en dat hing mijn voeten uit...finalizeren...gemaakte opnamen moeilijk te bewerken...de dvdtjes waren op sommige spelers niet leesbaar...
Dit toestel een hele verademing! Schitterend beeld (ingesteld op HDhq 9Mbit/sec = telenet HD-stream; 15 uren opname mogelijk) 5.1 kanaals geluid, heel goed werkende optical steady shot.
Toestel aangesloten via HDMI op mijn samsung ledtv (B6000 reeks) om resultaat te zien...echt schitterend beeld! Terug een hele verbetering tov dvd camera! En het strafste van allemaal...toestel werd gewoonweg herkend door Anynet+(HDMI CEC) van de samsung tv waardoor je de camera gewoon kan bedienen via de tv afstandsbediening!!! Geweldig toch?!
Denk er verder nog aan om de files met de tijd te kopiëren op een mediaHDD om zo volop te genieten van 5.1 geluid.
De nieuwste mediaschijven ondersteunen immers AVCHD... (bv.Mede8er ;maar effe googelen)

p.boy 18-10-2009
Geschreven voor: Sony HDR-CX520VE zwart

Ik heb een paar dagen met de Panasonic HDC-TM300 mogen filmen en had er veel van verwacht Al snel kwam ik er achter dat binnenshuis het beeld minder was en de camera wist niet waar hij op moet scherp moest stellen. Hij blijft zoeken. Buitenshuis vielen de kleuren ook wat tegen.

Nadat ik wat testen had gelezen, was dit toch niet wat ik zocht.

Ik ben nu in het bezit van een Sony HDR-CX520 en ik moet zeggen: echt een super beeld, mooie kleuren en met wat minder licht gaat het zeer goed. Ik sta versteld hoe Sony het weer voor elkaar heeft gekregen.

Geluid is ook goed

Blij dat er geen harde schijf in zit.

Mis wel een zoeker, maar dat is wennen.

Het opladen via de camera is ook niet echt fijn

Tweede accu is wel aan te raden.

Memory stick ook niet echt fijn en duur (liever SD kaart)

Camera voelt degelijk aan.

En mooi klein.

Ben zeer tevreden over deze camera.

Absrnd 26-09-2009
Geschreven voor: Sony HDR-CX520VE zwart

Sinds twee weken deze CX520 camera in bezit, dit is exact hetzelfde als de CX505, maar dan heeft deze 64GB ipv 32GB geheugen.

eerste indruk is wow, wat een beeld, super scherp, direct aangesloten op de HD tv en PS3, ik was compleet overdonderd door de beeldkwaliteit, aangezien ik als laatste een Hi8 vid cam had :)

de camera direct op een PS3 aan te sluiten en wordt goed herkend, de bestanden zijn ook op te slaan in het PS3 geheugen zonder data verlies als MTS file.
en de thumbnails geven een duidelijke preview van de opname. via de TV is gewoon het zelfde menu als op de camera zichtbaar en deze kan met de meegeleverde afstandsbediening bediend worden.

de camera ligt lekker in de hand en is klein genoeg om in je jas zak te stoppen, na het openen van het scherm duurt het minder dan 3 sec om te kunnen opnemen.
het menu is nog steeds niet echt overzichtelijk, maar is al een stuk beter dan van andere camera's die ik gezien en getest hebt.
na wat rondneuzen wordt het al snel duidelijk, en is het een kwestie van alles een keer uitproberen om het onder de knie te krijgen.
er zijn vele mogelijkheden om handmatig in te stellen, daar heb ik nog niet veel mee geëxperimenteerd.

wel is jammer dat slow motion en andere standen wel wat gerommel in het menu vergt om aan te zetten en niet effe snel gedaan kan worden, maar misschien is daar een sneller oplossing voor.

in het menu kan je ook zelf aangeven wat je toe wilt wijzen aan het scroll wiel dat naast de accu achter zit, handmatig zoom, belichting e.d.

geluid is ook duidelijk en scherp, en stond weer verbaasd wat zo'n microfoon op pikt van in de verte, ik heb niet echt een 5.1 geluidstest gedaan, en ik ben benieuwd wat dat voor mogelijkheden met zich meebrengt.

foto's van deze camera zijn ook zeer mooi, en met 12MP en breedbeeld foto's tot 9MP, ook een van de grootste formaat, wel is het nemen van foto's tijdens het filmen beperkt tot 8MP, wat ook groot genoeg is.

als je tijdens het filmen gezichtsherkenning aan hebt staan kan deze automatisch een foto maken zodra er een lachend gezicht in beeld is, ook kan je op het scherm op een persoon tikken om deze qua scherpte te blijven volgen, als hoofdpersoon van de bruiloft bijvoorbeeld.

aangesloten op een iMac met snowleopard wordt deze zonder problemen herkend en zijn de bestanden gemakkelijk over te kopiëren, maar om in iMovie te kunnen gebruiken moeten ze direct van de camera geïmporteerd worden, jammer is wel dat het opslaan als een standaard beeld formaat altijd beeld verlies optreedt, maar dat is een software probleem, en niet van de camera.

de software die bijgeleverd is is alleen voor Windows en niet voor Mac, wel is er een Mac registratie progje aanwezig, foei Sony !