Sony DCR-SR32E zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DCR-SR32E zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

gerard49 02-07-2008
Geschreven voor: Sony DCR-SR32E zilver

een prima camera de SonyHDR SR1. Alleen als de harde schijf vol is kan ie bij de vuilnisbak. Je krijgt de bestanden er met geen mogelijkheid meer af. Intussen hebben er al heel wat experts naar gekeknen. Niemand weet nog hoe het moet. Zelfs Sony niet. Dus mijn advies: koop geen Sony HD avchd camcorder, als je jezelf een hele hoop ellende en frustratie wil besparen.

Repsol 10-02-2008
Geschreven voor: Sony DCR-SR32E zilver

De DCR-SR32E aangeschaft. Ben tevreden met deze camera. Diverse opnames gemaakt en teruggekeken op een plasmascherm van 42 inch. Beeld is goed scherp en plezierig om naar te kijken Alleen wat problemen gehad met het instaleren van bijgeleverde Motion progamma.

benny64 28-01-2008
Geschreven voor: Sony DCR-SR32E zilver

net gekocht. 50 euro korting van sony (tot 31 januari). Eerste indruk is goed. Beeld is zeer redelijk. Was van tevoren verteld dat de kwaliteit iets minder is als hi-8. Makkelijk op de computer te zetten en goed te bewerken. toch nog toe heel tevrden. Goede camera voor weinig geld.

coomans dany 03-01-2008
Geschreven voor: Sony DCR-SR32E zilver

Alles werkt, maar de beeldkwaliteit is niet meer van deze tijd. Had voordien een gewone videokamera VHS, en deze was op dat vlak bijna even goed.
Het bijgeleverde picture motion browser heb ik 3x opnieuw geïnstalleerd vooraleer het werkte. Volgens mij moet Ge gewoon alle standaard instellingen behouden, pas toen ik de standaard dir om bestanden op te slaan op de pc verkoos werkte alles normaal.
Vergeet ook niet om direkt X9 van microsoft te installeren! dit staat trouwens ook vermeld in de handleiding.
Wil het ding dadelijk kwijt, ik wil echt beter!

Ro 17-12-2007

Sinds april in bezit.
Beeld is vrij korrelig, en vaak onscherp beeld met inzoomen.

toine dingenouts 04-07-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR32E zilver

Heb de sony DCR-SR32 nu een week in bezit, en kan zeggen dat ik zeer tevreden ben.Is een makkelijk te gebruiken camera, zonder dat je een boekwerk van 1000 blz. door hoeft te nemen.Heb nu ook al een aantal opname gemaakt in 4:3 en in 16:9, van zowel binnen als buiten.En ben zeer tevreden over de kleur echtheid en de scherpte van het beeld.Ik was wel wat bang voor de beeld kwaliteit, maar nadat ik er een eerste dvd van had gemaakt met Nero 7 was ik zeer tevrede.Dus ik kan alleen maar vertellen dat het een leuke camera is, voor een redelijke prijs.Een aanrader.

robhen 16-06-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR32E zilver

Omgeruild voor de JVC-MG67E omdat ik de Sony niet zo scherp vond en zeker niet bij maken foto. Verder wel gebruiksvriendelijk. Heb bij deze aankoop me wel gebaseerd op beoordelingen anderen.

miriam2007 14-06-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR32E zilver

Werkelijk super beeld ook bij minder goed licht. ook veel mogelijkheden en makkelijk in gebruik.
Op de computer valt het beeld tegen maar op tv echt super! ook mooi subtiel geluid erbij

Michel63 27-05-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR32E zilver

Camera 1 week in huis. Bevalt tot nu toe uitstekend. Heb gefilmd binnen, buiten, nacht en schemer en dat valt nite tegen. Bediening is erg handig, makkelijk en de harde schijf is helemaal 'n uitkomst. Jammer dat er geen afstandbediening bij zit maar dat wist ik van te voren. Weer wel makkelijk is het staion waar je de camera op kan zetten en alle snoeren heel simpel kunt aansluiten.

MartijnDCR-SR32 27-04-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR32E zilver

Ik heb de camera nu een dikke week, en hij bevalt me zeer goed. Ik had nog een oude analoge camera van Sony, maar de DCR-SR32 is toch wel eenstuk fijner. Beeld is goed, camera is lekker klein, stil en licht.
Geluid is ook super en hij is zeer makkelijk te bedienen. Ook de digitale effecten zijn aanwezig, zoals oud movie en div kleur moglijkheden. Filmpjes downloaden gaat snel en makkelijk. Nightshot werkt ook prima. Het nadeel wat ik gevonden heb is dat je in het donker toch wel het lampje mist. Je kunt lang doorfilmen in de schemer, maar het beeld wordt dan steeds korreliger (ruis). Ik ben er over het geheel zeer tevreden over. Het touchsreen werkt trouwens ook zeer makkelijk

Ynos 20-04-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR32E zilver

Ik heb de DCR-SR32E gekocht omdat hij er mooi robuust uitzag. Ook wilde ik een hardeschijf, 30 Gb vond ik wel genoeg. Volgens de verkoper hebben Sony camera's problemen met het omgaan met grotere harde schijven, ze worden dan langzamer. Ook wilde ik graag een Sony aangezien deze als enige NightShot heeft. In de praktijk viel deze camera echter vies tegen. Het enige positieve dat ik kan melden is de veertig keer optische zoom. Verder alleen maar nadelen: hij heeft maar 400k effectieve pixels, wat zorgt voor een zeer onscherp beeld; als je ook maar een beetje beweegt komen er direct pixelblokken in de film; de infraroodledjes voor NightShot zijn zodanig slecht geplaatst dat je een soort tunnelvisie krijgt in het donker, met in het midden een te verlichte vlek; ondanks de HAD CCD kan hij totaal niet omgaan met contrastverschillen door bv. zonlicht; de SteadyShot is schokkerig. Erg jammer allemaal, want ik had me er erg op verheugd. Dus ik ben naar de winkel teruggegaan en heb hem omgeruild voor een JVC EverioG GZ-MG67E. Was wel een paar tientjes duurder, maar heeft geen van bovenstaande nadelen, kortom haarscherp beeld (1200k!) zonder pixelblokken. Oh ja, op de Sony zitten ook geen handmatige instellingen terwijl je op de JVC alles handmatig kan instellen als je dat wilt; de Sony kan alleen in 4:3 beeldformaat opnemen, de JVC ondersteunt óók breedbeeld. En de Sony levert itt de JVC geen software om films te branden mee, toen ik het met mijn eigen software probeerde (qdvdauthor), kreeg ik de melding dat de MPEG2 bestanden corrupt waren.

Marcel de eerste 25-03-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR32E zilver

Ik heb de DCR-SR32 nu een paar dagen. Prima camera, lekker klein, bediening op het scherm (touchscreen) is geweldig en door het scherm vast te houden is de camera ook stabieler. De 40x optische zoom is leuk voor op een statief maar om een stabiel beeld te houden moet je bij het uit de hand filmen niet verder gaan dan ongeveer 30x zoom. Geluid is perfect. filmen kan tot bij heel weinig licht. Onder een lantaarnpaal heb je al voldoende. Met het nightshot plus ga je over op infrarood. Dit is net als op tv en bij militaireakties bij infrarood zonder kleur. Het werkt echter wel goed want in het pikkedonker kun je tot zo'n 4m ver filmen (in zwart/wit) de bijgeleverde batterij houd het een kleine 2 uur vol. Ik heb er dus een NP-FH100 bijgekocht zodat ik ruim 10 uur met 1 batterij kan filmen. (hoe lang je nog kunt filmen geeft hij op het scherm aan) In de hoogste kwaliteit filmen geeft mooie beelden dan is je harde schijf van 30GB na 7 uur en 20 minuten vol. bij middenkwaliteit gaat hij ongeveer 12 uur mee. De laagste kwaliteit 20 uur maar dat heb ik niet getest omdat ik in 4 weken vakantie die ruim 7 uur amper vol krijg. Voor deze prijs een prima camera. Nedrerlandstalige bediening en instructie bijgeleverd evenals software. Bij de beeldkwaliteit twijfelde ik tussen een 8 en een 9 en afgezet tegen de prijs van de camera. voor de zekerheid maar een 8 gegeven. Hij is degelijk maar het blijft kunststof dus een 8.