Sony MiniDV Camcorder DCR-HC96E zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MiniDV Camcorder DCR-HC96E zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

A. Blokker 03-05-2008

Aanvankelijk was ik zeer tevreden over mijn camera (zie eerdere revieuw), maar tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik sedert de aankoop alleen maar ellende heb meegemaakt met het toestel. Na een paar weken ging het goed mis. Telkens rare bijgeluiden tijdens het filmen. Op dit moment is de camera al voor de derde keer bij de importeur voor reparatie. Een andere camera wordt geweigerd terwijl ik telkens het apparaat gerepareerdterug heb ontvangen en toch het euvel nog steeds aanwezig bleek te zijn. De laatste eer ben ik zelfs naar Badhoevedorp gereden, maar een arrogante baliemedewerker was niet voor rede vatbaar. Het toestel ligt er weer voor reparatie. Hoelang moet dit nog duren??? Wanneer ik hem weer terug krijg terwijl het bijgeluid er nog steeds is, ben ik genoodzaakt een nieuwe te kopen, maar dan een ander merk. Ik hoop van niet en hou u op de hoogte.

Reinier2008 24-03-2008

Erg goede camera, prachtig beeld en erg stabiel. Ook met weinig licht erg goed beeld (wat ik maar van weinig videocamera's kan zeggen) Nightshot werkt perfect! Erg makkelijk in gebruik, het menu is ook erg overzichtelijk. Een vriend van me heeft de Panasonic NV-GS320, vergeleken met deze is de Sony veel beter met weinig licht, en ook veel makkelijker te gebruiken. Ik was in ieder geval erg blij dat ik de Sony had gekocht en niet de Panasonic.

Minpunten:
- Wat ruis bij harde wind
- Zoomknop kan klikken (dus rustig loslaten)
- Batterij gaat niet heel lang mee (45-50 min)

Ik ben heel erg blij met deze aankoop!

Jordy81 14-11-2007

Hoe krijg ik de usb webcam functie werkend?
Ik heb ondertussen alles geprobeerd maar het lenskapje vertikt het om open te gaan. De camera wordt gewoon herkend in windows. Ook in MSN messenger wordt de camera herkent maar blijft gewoon op blauw beeld staan..
Ik heb 10tallen keren op stream gedrukt in het menu maar er gebeurd helemaal niks.
Werkt het bij iemand wel?

Deze camera is matig/niet geschikt voor het filmen van live optredens. Het geluid klinkt nergens naar en de beeldkwaliteit is in donkere situaties (niet op nightshot gezet) niet echt best. Het docking station stelt niets voor en is veel te licht, doordat je alle kabels daar in moet steken is het ook nog eens onhandig om op je bureau te zetten.

Gebruiksgemak krijgt wel een hoog cijfer wan het menu is zeer duidelijk en alles is makkelijk te vinden en in te stellen. Vormgeving is gewoon goed, de camera voelt wel heel licht aan, net speelgoed.

De meegeleverde accu is ronduit waardeloos, je kan er circa 45min mee filmen. Reken op nog zeker 100 euro voor een fatsoenlijke accu. (Die origineel sony moet zijn om alle functies te behouden en niet met een los kabeltje te hoeven werken).

Al met al had ik er meer van verwacht.

Rob110 24-06-2007

Dit is echt een topper van een camrecorder. Het gemak waarmee je kan filmen. De beeld en geluids kwaliteit. Zeer goed. Zeer zeker aan te raden.

demarren 16-05-2007

Hello Ik heb onlangs de DCR-HC96 aangeshaft,inplaats van mijn DCR-HC27
Het vershil is al meteen duidelijk wanneer je voor de eerste keer filmt,mede de censor in deze camera is een 1/3 inplaats van 1/6 die veel kleiner is.
Alsook de stabilizatie is gewoon stukken beter.Hoe het kan weet ik niet want,want deze twee filmcamera's bieden dezelfde CCD stabilizatie.
De lens van de HC96 is zoveel beter.
Wat zijn nu mijn bevindingen.
Voordelen:
Je kan foto's nemen met deze camera maar dan heb je wel een sony stick nodig.de foto's zijn niet slecht,maar een gewoon fototoestel doet het beter.
Wel opletten dat je de stick niet gebruikt om te filmen anders heb je maar 320X240 resolutie.

Het beeld is gewoon super,
steadyshot werkt hier 100%
De zoom 10 X is ongeveer hetzelfde als de 20 X in de DCR-HC26/27
Ik denk dat de censor er ook voor iets tussen zit.

Het scherm is niet veel beter dan HC26/27
Volgens mij is de zoeker al lijkt die veel robuster,ook hetzelfde.Alleen het zightveld is groter.
Het grote vershil zit hem in de 16/9 modus
Dus echte 16/9
wat niet zo is van de HC26 of HC27
de super nightmodus is groen maar zeer goed,zelf bij zeer donker nachtopnames is het beeld precies als het dag is,volgens de boek 16 X lighter dan normaal.
Volgens mijn ondervinding klopt het.
Er is bijna geen ruis te vinden,zelf op gewoon,in het donker moet je al zeer goed zien om enige ruis te vinden.Je kan ook de sluiter verzetten to 1/2 sec(Slow shutter)wat natuurlijk weer meer light opbrengt dan de gewoonlijk 1/50 ste op andere camera's
Wij hier in belgie,nederland hebben meestal slecht weer
dus deze camera is uiters geschikt voor low light
Wat natuurlijk het omzetten naar DVD alleen maar versneld,en niet nodig is ruisonderdrukking te gebruiken,wat veel rekenwerk met zich meebrengt.
Deze HC96 is uiters geshikt voor mensen die graag zelf DVD montage's maken.
De bijgeleverde dock station is zeer gemakelijk ,mede je hoeft enkel de camera in de dock te plaatsen,en je kan laden,tape overzetten naar computer,of film overzetten na bewerking terug op Tape.DVD,CD enzv.
Het LCD sherm is niet zo biezonder wanneer de zon uitzit,dan is het wel effe goed zien op wat je moet klikken om een instelling te verzetten.

Al met al een zeer goede camera,Beeld is gewoon super.

Nadelen.
Zoals ik al zij het Lcd scherm kon beter,Instellingen gebeurd met het scherm ,dus is het van vitaal belang dat het Lcd scherm goed is,het scherm is niet slecht,maar ik heb al beter gezien,wat voor deze camera toch echt noodzakelijk is.

Deze camera verbruikt 4,9 watt (Met scherm aan)
met de baterij die bijgeleverd is een infolitium NP-FH50 wat zo een 6,1 wat leverd mag je gerust van mij aannemen ,dat deze baterij het geen uur volhoud.
Ik kreeg er 50 minuten op,
Met de zoeker 60 minuten.
Een aanrader neem een tweede baterij.
Voor de rest zijn er geen negative punten aan deze camera.

Digiarie 04-10-2006

Ik gebruik de sony DCR HC96 nu een paar weken. Ik moet zeggen dat vooral de
beeldkwaliteit erg indrukwekkend is; ook bij weinig licht. Wat me ook goed
bevalt is de easy-modus. Geen gedoe met instellingen en zo. Misschien wat
weinig handmatige instelmogelijkheden, maar die heb ik niet echt nodig. Ook
pikt de microfoon geen storende geluiden op van het zoomen; ook een pluspunt.
Wat ik niet zo handig vind is dat er alleen een (externe) Sony microfoon op
past . Ik gebruik de camera hoofdzakelijk om vacantievideo's en zo te maken en
voor dat doel is het een geweldige aanschaf.

Rob4you 21-08-2006

Ik heb deze camera nu ongeveer 2 maanden in mijn bezit. Een memorystick 1 giga
en een grotere accu erbij aangeschaft. De camera bevalt me goed, alleen lijkt
het focussen wat traag te gaan. De foto's zijn zeker acceptabel.(al honderden
foto's gemaakt) Je moet wel ongeveer 3 seconden wachten totdat je weer een foto
kan maken. Het is me vaker overkomen dat ik aan het filmen was en niet in de
gaten had dat de camera op de memorystick-stand stond. Het verschil in
kwaliteit is duidelijk te zien. helaas.
De camera is gebruiksvriendelijk en mooi om te zien.

frank valk 03-08-2006

lang gezocht maar uiteindelijk toch gevonden de sony dcr hc 96 voldoet het
meest aan mijn wensen. qua prijs kwaliteit uitrusting, erg makkelijk in
gebruik

Mr.Jrd 03-08-2006

Ik ben erg tevreden over dit product.Ik heb er nu aardig wat mee gefilmd en hij
werkt erg fijn!Beeld is erg scherp en ook in het donker doet hij het nog goed.1
groot nadeel vind ik de zoomknop, als je niet goed oplet dan hoor je het
loslaten op de film en hoor je een duidelijke klik.Je moet hem weer
terugbrengen met je vinger of je moet zoomen met de knopjes op het schermpie.Ik
wou er eerst 1 nemen met een harde schijf maar omdat de kwaliteit van de
camera's met een badje nog veel beter is toch voor de nieuwe sony gegaan.De
foto's zijn ook erg mooi en erg scherp.Alleen nooit zo mooi als met een echt
fototoestel maar toch mooi genoeg om af te drukken!Dus mijn mening over deze
camera is heel erg goed!