Panasonic SDR-S150EG-S Camcorder zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SDR-S150EG-S Camcorder zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

peter torensma 04-12-2008

update van geluid
De aan en uitknop hoor je in de opname,dit is zeer hinderlijk.
als de camera uit staat en je druk op de knop hoor je duidelijk een klik. Dit hoort niet, nu moet ik bij elke scene het begin en einde weghalen, hierover met panasonic nederland gebeld, die zeggen botweg jammer.
Het probleem is bij hun bekend,doen ze er wat aan ? Nee, jammer mooie kamera maar ik denk dat ik nu maar voor iets anders ga kiezen. Als iemand dit ook is opgevallen hoor ik het graag.

rob hensbergen 24-09-2008

zeer goede kleine camera.
beeld is buitegewoon goed .
ik ben erg tevreden over deze aankoop

HJHVIDEO 19-05-2008

Ik ben al drie jaar gewend aan de semie-professionele 3-CCD chipper van Sony. Goede en degelijke camera, maar ik was het zware en grote een keer zat. Dus koos ik voor een totale ommekeer en kocht de kleinste 3CCD chip van Panasonic. Geweldig! Beeld en geluid vallen zeker niet tegen. Beeld is misschien wel beter als mijn vorige, die 3x zo duur was. Stabilisatie is goed. Bedieningsgemak is uitstekend, als je niet teveel van je camera vraagt. Filmen, stilhouden en je krijgt superbeelden. Opslag op een SD-kaartje is even wennen, maar je hoeft niet meer te spoelen naar een bepaald beeld, maar je hebt het direct. Geen traag loopwerk meer.
Wel heb ik nog een probleem met het overzetten van de beelden naar mijn computer. Ik monteer met Adobe Premiere Pro en die kent geen MOD.files. Als ik ze via SD-Motion (bijgeleverd) conferteer worden het Mpeg2 files. Adobe herkent die wel, maar alles wat opgenomen is in formaat breedbeeld wordt dan ineens 4:3.
Als ik Capture via Adobe met de bijgeleverde analoge kabels, gaat het deels goed. Aleen krijg ik aan beide zijdes een zwarte rand. Niet iets te klein dus. Bovendien denk ik nu alles analoog binnen te halen en dus kwaliteit verlies. Graag zou ik het rechtstreeks vanaf de cip in Adobe willen importeren. Wie kan mij helpen?

andrevl 22-03-2008

Een paar maanden in bezit, beeld is mooi, geluid is goed alleen bij wind wel last van geruis, de software is alleen geschikt voor xp, weet iemand of er al een update voor vista is, ik heb hem nog niet gevonden, verder geen spijt van de aankoop lekker klein dus handig mee te nemen.

Sten 19-11-2007

Geweldige camera! Eenvoudig te bedienen. met je duim en wijsvinger kun je bij alle knopen. Heerlijk compact, ik neem 'm zo mee in m'n borstzak. Het is daarom geen belemmering om de camera mee te nemen in tegenstelling tot apparaten die je in een tasje mee moet nemen en om je nek moet hangen.

Prima geluid en beeld. Het beeld binnen in huis is ook ruim voldoende. Met mijn vorige JVC was dit bedroevend, maar deze doet dat prima.

dre 72 19-10-2007

Al had ik zo mijn twijfels bij aanschaf, ik was namelijk nog al gecharmeerd van de JVC hard disk camera's met als voorkeur de 550 maar door de slechte recensies met betrekking tot het beeld en de mogelijkheden om te editten op de computer heb ik besloten tot de aanschaf van een Panasonic.

Mijn eerste indruk van de Camera, wat een ongelooflijk stukje techniek in zo’n klein ding en heerlijk hanteerbaar en simpel. Beeld na stukje filmen en daarna op dvd gebrand te hebben was zeer positief te noemen met kleuren die niet anders zijn dan in het echt, een zeer groot verschil met mijn JVC van 7 jaar oud die ook wel digitaal was maar vond dat het beeld vaak korrelig en niet kleurecht op de tv over kwam. Ook de geluids opname is goed te noemen zelf op afstand hoor ik mijn kinderen nog praten tegen me. En de camera start ontzettend snel op met een seconde kan je meteen filmen.

Het uitlezen van de SD kaarten is super makkelijk, je haalt hem er uit drukt hem in je kaartlezer en kopieert zo de bestanden naar je computer en klaar om te verwerken. Zelf doe ik dit met Cyberlink Power DVD en dit gaat super en gemakkelijk je hoeft er niet echt een technicus voor te zijn om dit door te krijgen allemaal.

Verder is de foto modus van deze camera wel grappig de foto's zijn goed bruikbaar in je filmpje of af te spelen op tv. Maar voor het echte foto werk kan je beter een foto camera meenemen daar van is de kwaliteit veel hoger.

Voor beeld en geluid een 8 omdat ik weet dat de nieuwe reeks Panasonic camera's het doen in HD kwaliteit en weet dat dit beeld helemaal verbluffend is maar daar is de prijs ook naar. Verder vind ik deze camera een aanrader voor allen die gewoon lekker willen filmen op de autofocus stand en alleen de knop voor opname willen indrukken en klaar. Daarna lekker filmpje van maken wat ook geen dagen werk is omdat alle scenes losse stukjes film zijn en dus makkelijk op te zoeken. En er hoeft ook niet zoveel aan beeld geconverteerd te worden aangezien de opname al in mpeg2 is en dat scheelt heel veel tijd.

En wat ook nog het vermelden waard is vind ik is de auto stability, deze doet gewoon goed zijn werk beelden blijven schok vrij en soepel.

Hoop dat jullie er wat aan hebben.

BDC 13-07-2007

Na een paar dagen testen heb ik de voor mij beste instelling gevonden. Filmen op 4:3 (zo film je op de maximale pixel kwaliteit). OIS (beeldstabilisatie) uit bij normaal filmen, aan bij filmen op afstand. Verder ben ik zeer tevreden over de beeld en geluidskwaliteit. Apparaat is echt klein, erg prettig om mee te nemen. Extra accu (merkloos) kun je probleemloos op internet vinden. Filmen op SDHC is echt een aanrader, geen bandjes of harddisk meer.

ewi1 04-07-2007

Na een (ruim) halfjaar even een update:

De camera bevalt nog steeds heel goed. Foto's blijven qua kwaliteit ruimschoots achter bij mijn Canon G5 fotocamera maar da's wel logisch natuurlijk. Vaak nemen we de Panasonic mee (past in je binnenzak) en laten we de Canon thuis.

Recentelijk op Schiphol een SD-HC 8 GB (class 4) gekocht - dit is echt fenomenaal, 3.5 uur opnametijd op een kaartje. Ruim voldoende voor een paar weken vakantie. Afgelopen vakantie ook flink met de zoom gespeeld en de resultaten zijn echt zeer goed (mits je de camera steunt/vastzet. Beeldkwaliteit en geluidskwaliteit is erg goed vergeleken met mijn vorige videocamera (Sony). Accuduur valt in de praktijk toch wel mee - en opladen is meestal binnen 2 uur klaar. Sandisk Extreme is inderdaag niet te formatteren op de camera (maar wel op de pc).

Rob Zeijen 11-05-2007

Ik heb deze camera nu ongeveer een half jaar.
Ik ben zéér enthousiast. De beeldkwaliteit is uitstekend. Geluid in de regel ook, behalve bij wind.
Monteren gaat met het bijgeleverde programma uitermate eenvoudig.
Voor avondopname's maak ik gebruik van een één-poot statief en dat gaat goed.
En: de camera past in een broekzak! Snel klaar voor gebruik.

R.J. Heutink 08-05-2007

Ik ben laaiend enthousiast over deze camera. Lekker compact, mooie kleurweergave en beeldscherpte op vrijwel DVD kwaliteit bij 16:9 beeldverhouding. Als het hard waait is het geluid slecht, maar dat heb je bij vele videocamera's, ondanks een windfilter. Normaal gesproken is het geluid goed. De bijgeleverde accu gaat ongeveer 40 minuten mee, dan zet ik wel tussendoor de camara steeds uit. Ik heb een extra bijgekocht, is echt niet zo duur als je goed op internet zoekt. Hij start trouwens zeer snel op bij het aanzetten. Het bijgeleverde programma MotionSD Studio biedt de mogelijkheid om alle shots als 1 groot (onbewerkt) Mpeg2 bestand op te slaan. Daarna kan je het bewerken met ieder wilkeurig videobewerkings-programma. Ook bij een matig verlichte woonkamer zijn m.i. de opnames nog zeer acceptabel, de night shot stand is vrijwel onbruikbaar, behalve vanaf statief en niet bewegende beelden. Ook foto's (3 MP) zijn goed genoeg om goede 10x15 afdrukken te laten maken, maar daarvoor koop je in de eerste plaats m.i. een videocamera niet voor.

J.Th.J. Scheepers 09-12-2006

Geweldige camera, scherpe beelden, handig te gebruiken. De geheugenkaarten zijn
duur, dus zo gauw mogelijk kopieren naar de computer. Dit is niet gemakkelijk
voor iemand die geen computer expert is.
Hiervoor wordt software meegeleverd, MotionSD Studio 1.1E. Daarmee kan ook
gemonteerd worden, maar het lijkt niet zo handig als Studio van Pinnacle; zeker
trager.
Na twee weken ermee op vakantie te zijn geweest, verloor ik de zelfsluitende
lenskap. Daarmee is de lens onbeschermd. Ik wist niet dat de lenskap eraf kon;
het lijkt me goed dat bij een volgend type de lenskap geborgd wordt, of er in
ieder geval voor gewaarschuwd wordt de kap regelmatig te kontroleren.
Mijncamera is nu in reparatie, voor een nieuwe lenskap.