Sony DCR-HC27E zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DCR-HC27E zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

snorriemorrie 18-01-2009
Geschreven voor: Sony DCR-HC27E zilver

Troep. Nog nooit zo'n slechte camera gehad en het is m'n derde...
Net terug van een reis naar Zuid-Afrika. Film verloren omdat er grijze balken doorheen lopen. En dat is niet de eerste keer....
Ik ga nu voor een harddisk camera.

henkie091 03-07-2008
Geschreven voor: Sony DCR-HC27E zilver

ik heb ook zon camera en bevalt me prima net een nieuwe accu gekocht npfh70 voor 45 urie, idiaal, en hij maakt prima filmpjes alleen vind ik het jammer dat je het op de computer eigenlijk moet opslaan als wmv omdat avi veel te groot is, wat jammer is omdat avi mooier is.

Joy39 08-01-2008
Geschreven voor: Sony DCR-HC27E zilver

Sorry maar ook ik heb de camera teruggebracht. De Carl Zeiss lens is natuurlijk top en de kwaliteit van het geluid is ook echt prima, maar wanneer ik binnen filmde was deze inderdaad ontzettend korrelig. Buiten trouwens niet, dan was het beeld scherp.
Daar ik deze camera ook veel binnen zal gebruiken voldeed deze dus niet aan mijn verwachtingen, vandaar mijn lage cijfer voor beeldkwaliteit.

henk h assen 28-07-2007
Geschreven voor: Sony DCR-HC27E zilver

zeer slecht te spreken over deze camera.
Ik heb hem 2 dagen gehad en gelukkig mijn geld terug gekregen
Het beeld is niet goed en tegen de avond (niet eens donker)is het beeld zelfs bijna Niet meer te zien.
Erg korrelig.
Ik weet ook wel dat je voor deze prijs niet de beste camera krijgt
maar zo slecht ....
De bediening was wel gemakkijk overigens

Wij gaan nu voor de panasonic nv gs 80
Deze wordt geroemd om zijn uitstekende beeld kwaliteit,ook bij minder licht.
Ik ben benieuwd.

Corliz 07-07-2007
Geschreven voor: Sony DCR-HC27E zilver

Deze camera enkele weken geleden gekocht voor mijn dochter (13 jr). Een zeer gebruiksvriendelijke camera. Lekker compact en heeft een goed geluid en de opnamen overdag zijn van goede kwaliteit. 's Avonds wordt dat wat minder maar ook daar niet ontevreden over. We gebruiken bandjes van Fuji. Er meteen een firewire kabel bijgekocht en ook dit uitgeprobeerd. In eerste instantie met Windows Movie Maker een filmpje bewerkt en dat gaat prima. Ook het rechtstreeks op televisie afspelen gaat perfect. Wij hebben maar één batterij die zo'n beetje 50 min. meegaat. Het opladen is echter snel gebeurd. Voor het gemak denken we wel om een 2e accu aan te schaffen. Tot zover zijn we erg tevreden.

camcorderfreak 27-06-2007
Geschreven voor: Sony DCR-HC27E zilver

Hallo iedereen, ik heb dit toestel 2dagen geleden gekocht, nog niet zo heel veel ervaring mee, al wel even getest. tot nu toe loopt hij niet vast, geen ruis op het beeld, en een heel goede klank.
ik zou dit toestel aan iedereen aanraden.
het is prijs / kwaliteit echt goed

wimvk14 17-06-2007

gisteren gekocht,
heel erg blij mee, werkt tot nu toe fantastisch, makkelijk, duidelijk en maakt mooie film binnen en buiten. hoop dat hij het erg labg zoblijft doen.
ook het overzetten naar mijn dvd-recorder werkt supermakkelijk en duidelijk.

demarren 11-05-2007
Geschreven voor: Sony DCR-HC27E zilver

Goede camera,geen problemen,beeld is zozo.
Ik bedoel daarbij dat er zelf in de beste omstandigheid
er nogal wat ruis op de beelden zit.
Degelijke camera,voor degelijke prijs.

Wat mij het meeste stoort is dat de camera nogal snel overbelight,wit is gewoon te wit,zonder detail.

De belighting kan wel manueel gezet worden ,maar na de camera uit te schakelen is die de instelling al vergeten.

De auto zoom werkt perfect,geen hunting,geen misfocus,zelf niet tijdens de nacht met infrarood.

Plus punt is je kan filmen op night shot plus,als het pikdonker is,het beeld is wel groenachtig,maar nog altijd beter dan niets.
Wel opletten je kan maar filmen tot een afstand van ongeveer 3 tot 5 meter.
De bijgeleverde baterij gaat zo ongeveer 1 uur mee.
dus raad ik aan een tweede baterij aanteshaffen.
Als er iemand vragen heeft mag je gerust posten.
ik ontvang dan een email,en zal zeker terug mailen.

Hermanicus 07-04-2007
Geschreven voor: Sony DCR-HC27E zilver

vandaag camera binnen gekregen, via internet dit ging echt razendsnel, op de betaaldag werd het pakket al verzonden. Camera ziet er goed uit, lekker klein en licht, een heel verschil met mijn vorige digital 8 camera.
Heb gekozen voor het allereenvoudigste en lichtste en kleinste, beeldeffecten etc doe ik toech met Pinnacle.
Al met al tot nu toe erg tevreden.

rob 21-03-2007
Geschreven voor: Sony DCR-HC27E zilver

heb de camera een paar dagen in bezit een goede camera goed beeld kwaliteit
had eerst een sony dcr-trv140 waren de funtie,s en de knopen groot
maar bij deze camera is het een stuk kleiner klein maar fijn

Reboot 07-03-2007
Geschreven voor: Sony DCR-HC27E zilver

Ik heb de camera 2 dagen in bezit. Voorheen had ik een Panasonic NV-DS15 wat echt een prima camera is, echter een beetje groot/ zwaar.
De Sony HC27 is lekker compact en past nagenoeg in een hand en is niet zwaar. Als je een grote binnenzak zou hebben past hij er in.

Het menu van de camera is vrijsimpel en makkelijk doorheen te browsen met het touchscreen. Het LCD scherm geeft een mooi beeld en is mi stevig genoeg om tegen een klein stootje te kunnen.
De nightshot doet z'n werk ook goed en geeft best een redelijke kleur weer.
Ik heb de camera nog niet op de tv/ pc aangesloten maar verwacht daarbij geen problemen. Het afspelen op de camera ziet en klinkt namelijk goed.

De accu van de camera heeft trouwens een heek kleinbeetje speling (waarschijnlijk noodzakelij om hem er in en uit te klikken) waardoor je de accu hoort begwegen als je de camera beweegt. Moet er wel bij zeggen dat dit mij dusdanig irriteerd dat ik er een klein stukje papier heb tussen gedaan.