Sony DCR-SR52E zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DCR-SR52E zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Bijlie 06-03-2008
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

Camera nu enkele maanden in bezit ik moet zeggen camera overtreft mijn verwachtingen. Ik had het idee dat het beeld wat tegen ging vallen maar, nu ik enkele DVD's vol heb gebrand met filmpjes die ik gemaakt meh met deze camera ben ik zeer te spreek over het beeld kwaliteit.

Gezeur over het niet focussen in het donker slaat nergens op, zet de camera van auto focus naar handmatig en je kan een filmpje maken zonder problemen.

jeroen van bree 27-11-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

videocamera een week in bezit maar gewoon dik in orde hoor.hij plaats de filmpjes op datum volgorde dus makkelijk terug te vinden en bij het afspelen speelt ie alles in 1 stuk door. het werkt net als een digitale camera wat je niet bevalt gooi je er af kost je geen bandje of dvd.

J.Vossers 04-10-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

ik heb de camera een maand in bezit en ben heel tevreden,makkelijk te bedienen en een goed beeld
maar ik heb een probleem als ik wil importeren gaat dat alleen met de sony software,studio 10 en moviemaker ziet de camera niet
ik heb klite full geinstaleerd maar het werkt nog niet
wie kan mij helpen?

Erik1956 05-08-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

Ik heb nu 2 dagen ge-experimenteerd met deze camera. Geluid en beeld is goed. Alleen het naar de PC overbrengen heeft nogal wat voeten in de aarde. Eerst met de bijgeleverde software naar de harde schijf van de PC, daarna importeren in mijn videobewerkingsprogramma (Magix VDL2007) en dan bewerken. Bewerken lukte in eerste instantie niet. (Wel beeld, geen geluid) Pas na het installeren van extra codecs lukte het wel. Al met al toch besloten om het apparaat terug te sturen en (weer) over te stappen op een DV camera. (Scheelt ook nog eens een paar euri's) Ook vanwege het ontbreken van een Firewire en omdat ik het idee heb (maar dat kan gezichtsbedrog zijn) dat de opnamen van de HD soms wat schokkerig zijn.

Remco S. 28-07-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

Ik heb deze camera gisteren aangeschaft, het is mijn eerste video-camera.
Ik heb binnen en buiten gefilmt, en het beeld is behoorlijk goed. Ook het bedienigs gemak is super.
Het is makkelijk om de beelden op mijn pc te zetten.
Voor mij is het een super goede camera.
Breedbeeld opname, goede video kwaliteit, bediening is super, en geen bandjes wisselen.

Mopar 23-07-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

Heb deze camera sinds enkele weken in mijn bezit. Het is tevens mijn eerste videocamera. Heb hem net meegehad op vakantie en ben zeer tevreden met hetgeen daar opgenomen, zowel bij daglicht als in het donker/in grotten met de nachtfunctie. De beeldkwaliteit is mooi scherp en helder en het geluid is mijns inziens erg goed. Moet alleen beter leren tijdens filmen mijn hand nog stiller te houden mede omdat het zo'n licht ding is, afijn oefening baard kunts. Ik wilde ook het liefst een camera met harde schijf, geen gemier met bandjes of schijfjes, gewoon lekker makkelijk. Heb er wel direct een tweede accu bij gekocht met een grotere capaciteit welke erg van pas kwam en de standaard accu kan nu mooi als reserve dienen want deze geeft maar ongeveer 1 à 1,5 uur (max.) stroom. Het bedienen gaat als vanzelf, gewoon logisch nadenken en de remote is ook erg handig. Vooralsnog dus erg tevreden en hoop er nog veel plezier mee te filmen en aan te hebben.

bert k 19-07-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

Deze cam sinds 3 dagen in huis en sta op het punt hem weer terug te brengen. Beeldkwaliteit valt me vies tegen. Alles waar de zon op schijnt wordt spierwit, en de rest van de kleuren blijven erg koud, ook onder de verschillende instellingen. Met beweging kan de camera niet overweg, alles wordt onscherp en blokkerig. Filmpjes die ik op internet plaatste zagen er slechter uit dan die van mijn gewone cybershot, alles in blokjes. Bestanden kunnen niet in windows movie maker ingeladen worden en de bijgeleverde software stelt wat editing betreft niks voor, alleen knippen en plakken.

ari74 17-07-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

Heb de camera nu een maand of 2 en al verschillende dingen gefilmd: vakantie's verjaardagen, feestjes, dagje pretpark, van alles dus. Ik ben een amateur en wil gewoon huis, tuin en keuken filmpjes maken die ik snel over kan zetten op dvd zodat ik ze kan afspelen op de tv of aan anderen kan meegeven. Kwaliteit is echt wel belangrijk maar ik weet ook dat je idd hebt dat het beeld soms na-ijlt of dat het geluid niet van sacd kwaliteit is. Maar ik weet ook dat als je dat allemaal wilt, breng dan maar duizenden euro's mee want dit hebben alle camera's in de consumenten sectie. Deze camera is perfect voor mij: aanzetten en beginnen, beeld is echt goed als je het later afspeelt op de tv, geluid vond ik zelfs (voor deze prijsklasse) erg goed. Ook met minder licht presteert de camera prima (niet te snel bewegen met de camera dan want anders heeft hij moeite met scherp stellen maar dat is normaal) Een camera met harddrive is voor mij perfect, geen geklooi met bandjes of dvd's al zou ik wel gaan voor de SR72, 30 Gb meer is gewoon makkelijk. 30Gb is goed maar 60 gewoon beter, altijd makkelijk toch? Wil je dus een camera die filmt, makkelijk in gebruik is en goede prestaties geeft voor de gewone familie-filmpjes dan is dit echt een goede keuze met een uitstekende prijs-kwalitietsverhouding. O ja, hij is ook heerlijk klein!

haho 11-07-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

Maandag deze camera besteld en reeds die dag erna ontvangen, meteen even alle functies goed uitgetest en ik moet zeggen dat de kwaliteit van de beelden vrij goed is, soms heeft hij wat moeite met het scherpstellen, vooral op bewegende beelden die dichtbij worden opgenomen. Het installeren van de software ging (op windows Vista) redelijk gemakkelijk en de beelden konden zo worden gekopieerd naar de computer. Bewerken is een fluitje van een cent en de kwaliteit van de video gaat hier niet op achteruit, in ieder geval niet als je de kwaliteit in je bewerkingsprogramma op de hoogste kwaliteit zet, ik gebruik pinnacle studio 11.1.
De geluidskwaliteit is ok. Het touchscreen en de rest van de bediening werken zeer goed, het enige minpuntje is de plaats van het infrarood lampje, deze zit naast de lens, zodat een soort tunnelvisie ontstaat, verder werkt het uitstekend.
Het enige dat hier op deze site voor mijn gevoel ontbreekt is de informatie dat je ook in 4:3 op kan nemen, volgens mij is de kwaliteit dan misschien zelfs iets beter dan het breedbeeldformaat.
Het apparaat is degelijk, de harddisk is uitermate handig en ik hoop er nog jaren mee te kunnen filmen.

verbane 06-07-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

Zeer gebruiksvriendelijk apparaat, in alle opzichten. Handig touch-screen (goed schoon te krijgen met doekjes die normaal voor laptops/flatscreens gebruikt worden). 'Easy-functie' waardoor alles vanzelf gaat. Accu gaat lang mee. Foto's niet al te scherp (1MP). Beeldkwaliteit van filmpjes op TV is prima...mits rechtstreeks afgespeeld van camera. Zoals meer gemeld hieronder gaat er veel van de kwaliteit verloren zodra je de beelden bewerkt en op DVD brandt. Dan heb ik heimwee naar m'n oude TRV-110E (met bandjes). Heb beelden bewerkt met Vegas Video (van Sony!), leuk om te doen, maar denk dat ik voortaan maar rechtstreeks op DVD brand met de 'Disc Burn' knop. Dan maar geen mooie intro's en transities. Weet nog niet of kwaliteit daarvan goed is. Anyway, voordelen en nadelen, maar het gemak van de 30GB harddisk gaf toch de doorslag.

bulcke 06-07-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

Ik heb ook deze camcorder aangeschaft. Het is mijn eerste, dus kan ik moeilijk vergelijken met vorige of andere toestellen. Ik heb de camera nu een uurtje getest en qua gebruiksvriendelijkheid is hij in elk geval prima. De camera ligt ook goed in de hand en het touchscreen is handig. Wat de beelden betreft: die zijn mijn insziens mooi, scherp en vrij goed qua kleuren, maar ik geloof andere gebruikers wel als ze zeggen dat het beter kan. Op het geluid heb ik niks aan te merken. Het enige minpuntje: wanneer je de camera snel beweegt of je loopt ermee rond terwijl je filmt, krijg je soms wat schokkerig beeld op je tv. Maar misschien is dat eigen aan de harddisk-toestellen. Die harde schijf is anders wel uitermate handig wegens geen gedoe met bandjes of schijfjes. Beelden overzetten naar de computer en bewerken, moet ik nog uittesten. Ik ben in elk geval van plan dit toestel te houden, want voor amateur-filmers lijkt me dit meer dan voldoende.

PaulT 05-07-2007

Helaas helaas!
Camera gisteren gekocht en vandaag getest. Na wat binnen en buitenbeelden te hebben opgenomen, was het al snel duidelijk; beeldkwaliteit valt zwaar tegen, geluid van de interne microfoon is blikkerig en zacht, kleur wit wordt aan de randen een regenboog. Echt jammer! Verder is het een mooie camera met een zeer gebruiksvriendelijk touchscreen. Moet ik toch verder zoeken voor een goede vervanger van mijn kapotte Cannon MV 700.

Reuzenreiger 01-07-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

Deze camera heb ik nu twee dagen in mijn bezit. Ik twijfelde eerst om de DCR-SR32E te kopen. Maar qua prijsverschil maakt het niet zo heel veel uit.
Gisteren en paar testfilmpjes gemaakt en ik ben zeer tevreden over de beeld- en geluidskwaliteit. De camera is makkelijk aan te sluiten op de computer en met de bijgelevrde software is het makkelijk om de films op DVD te branden. Wat ik ook er handig vind is dat de stukjes die je filmpt los worden weggeschreven op de hardeschijf. Ben je bijvoorbeeld op vakantie en je kijkt een filmpje terug waar je niet tevreden over bent kan je deze makkelijk wissen.

Mark Leijssen 23-06-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

Ik heb de videocamara nu ruim een week in bezit. Ik heb eerder een JVC videocamara gebruikt (instapmodel, DV-bandjes).

Ik ben zeer tevreden over de lichtgevoeligheid, de kleuren en het opgenomen geluid van de Sony.

Voor de mensen die twijfelen over de beeldkwaliteit: Als je opneemt op de HQ-stand dan is het resultaat zeer acceptabel. En zeker afgezet tegen de gebruiksvriendelijkheid en snelheid van het gebruik van de harddisk is deze videocamara zeker het overwegen waard.

Mijn advies, kijk waarvoor je een videocamara het meest gaat gebruiken. Is dit het serieuze video-editten dan moet je kijken naar het beste bronmateriaal en dan kom je uit op iets met een DV-tape.
Ga je aan de slag met huis-tuin-en-keuken-filmpjes (zoals de meesten) kijk dan eens naar deze videocamara. Doordat je de filmpjes gemakkelijk kunt branden/ bewerken ga je hiermee eerder aan de slag en blijven de filmpjes dus niet in de kast liggen.

Suc6 met je keuze.

Huib de bruijn 17-06-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

Ik heb deze camera nu bijna een week en ik twijfel nog steeds of ik hem ga houden.

Aan de ene kant is het uiteindelijke beeld op DVD veel mooier dan mijn vorige Sony DCR-TR14e DV camera maar aan de andere kant is het bronmateriaal van de camera met de tape veel mooier.

Nou monteer ik toch altijd alles met pinnacle studio naar DVD dus dat resultaat is eigenlijke het enige dat telt.... Toch verbaast het me dat de bron-kwaliteit minder is. Je ziet duidelijk de MPEG compressie bij snel bewegende beelden met veel video-inhoud. zoals het zand bij het beach volleybal toernooi wat erg veel compressie vertoont of de stenen van de weg als je een stukje fietst met de camera in de hand.

ik film natuurlijk in de hoogste stand [HQ].

Ok, het is duidelijk dat ik verwend ben met een groot HD scherm en digitale TV maar ik had toch een beetje hoop op een mooier resultaat.

Als ik het beeld afspeel op een gewone 70cm breedbeeld TV is het gewoon perfect. pas bij de grotere schermen zal het een probleem gaan worden en ik weet eerlijk gezegd niet of er Harddisk camera's zijn die het wel mooi kunnen opnemen.

jorn2jorn 03-06-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

Hele mooie camera, heel gebruiksvriendelijk, werkt supersnel, alles staat al in hapklare brokjes op de harde schijf. Maar de kwaliteit blijft behoorlijk achter bij bv de HC47 (200 euro goedkoper!) die ik er naast heb staan. Maar daarbij moet je wel veel handelingen verrichten voor je je materiaal klaar hebt voor een dvd. ( met firewire 10 gig schrijven, uren converteren) Ik overweeg hem terug te brengen naar de winkel.

naam 2007 20-05-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

18-05-2007 deze camera aangeschaft,en het weekend uitgeprobeert.
prima camera goede beeld en geluidskwaliteit.films bewerken met de bijgeleverde software is matig,ik gebruik dus gewoon moviemaker,voldoet prima.
het filmen met statief geeft echt haarscherpe beelden,het geluid is ook goed,ik vind het een echte aanrader.

PPdV 23-04-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

Dit is mijn tweede Sony camera. Bij mijn vorige uit 2000 nogal wat problemen met de bandjes gehad. Kort na de garantieperiode gerepareerd, maar probleem eigenlijk nooit goed opgelost. Nu dus een vaste schijf Getwijfeld tussen de 32E of 52E. Uiteindelijk gekozen voor deze vanwege het hybride LCD scherm dat altijd goed afleesbaar zou moeten zijn. Ik vraag mij af hoe slecht dit bij de 32E zal zijn. Wat mij opvalt dat bij het opnemen het beeld op het LCD scherm nogal naijlt op de werkelijkheid. Ik vraag mij af of dit normaal is of dat komt doordat er een vaste schijf wordt toegepast.

Selo 13-04-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

Geweldige camera welke ook erg simpel te bedienen is.
De camera is lekker licht maar je merkt wel dat je een camera in je handen houdt. Hierdoor trilt e.e.a. niet erg tijdens het opnemen.

Vooral de hardeschijf welke middels een usb kabel op de pc aan te sluiten is werkt makkelijk.

Johnstaaf 02-04-2007
Geschreven voor: Sony DCR-SR52E zilver

Ik heb deze camcorder nu ruim een week. Ik vind het een mooi handig dingetje. erg klein en mooi. Het beeld vind ik erg mooi. De prijs blijf ik wel erg duur vinden voor z'n klein camcordetje, maar de techniek moet blijkbaar betaald blijven worden.

Ik ben der zeer tevreden over.