JVC GZ-MG575EK Hard Disk Camcorder zilver, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-MG575EK Hard Disk Camcorder zilver, zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Prog4Ever 12-11-2008

Heb deze camera na twee weken ingeruild. Beelden zijn onscherp en missen iedere detaillering. Microfoon erg gevoelig voor windruis; bij buiten filmen dus veel bijgeluiden. Kleuren zijn niet meer dan redelijk; huidtinten worden te rood, en lichte plekken slaan gauw wit uit. Jammer, want qua bediening en mogelijkheden is er weinig mis met dit apparaat. Heb nu een Panasonic HDC-SD9, en daar ben ik zeer tevereden over. Dat is wél HD - en dat merk je.

Frank Remmers 06-02-2008

De JVC GZ-MG575 is heel eenvoudig en prettig te bedienen, ook prettige menustructuur en alles is letterlijk binnen handbereik. Ook beeld- en geluidkwaliteit prima. Er zijn zoveel instelmogelijkheden, dat ik ze nog lang niet allemaal heb geprobeerd, dus nog veel moois te ontdekken!

Marjo V 04-12-2007

Nog geen week in bezit. Gebruik deze camera alleen voor het maken van opnames van (muziek)bands in een café. Had eerst de Sony DCR_DVD 105 (hele goedkope camera, doch kon hiermee slechts 30 min aan één stuk opnemen. Opnames en geluid waren wel goed). Verwachtte van deze JVC (dit model gekocht vanwege de externe microfoon) minstens een nét zo goed beeld. Wat valt dat tegen! Niets dan ergernis, stelt niet fatsoenlijk scherp, geeft veel te donker beeld weer (in tegenstelling tot 'goedkope' camera's) en de afgespeelde opnames zowel op tv als pc zijn onscherp. En dat voor die prijs! Bovendien is er nu al een defect (videobeheer bestand kapot) waardoor hij zeker al 10 maal is gestopt met opnemen en gereset moet worden.

FlorisV 19-06-2007

Na anderhalve week uitproberen heb ik deze camera teruggebracht.
Gebruiksgemak en bediening van dit compacte toestel is erg goed, bovendien heeft de MG575 redelijk veel manuele instelmogelijkheden.
De beeldkwaliteit valt echter zeer tegen, en dan met name de scherpte (de kleuren zijn wel goed). De autofocus is erg langzaam, bewegende onderwerpen worden eigenlijk vrijwel nooit echt scherp in beeld gebracht. Samen met de zeer slechte elektronische beeldstabilisator zorgt dit voor een (voor mij) onacceptabele beeldkwaliteit.

k.schmidt 18-06-2007

goede compacte camera maar 1 groot nadeel de stabilisatie functie. bij het bekijken van de beelden is het resultaat erg onrustig. de camera heb ik teruggebracht ook is het beeld bij minder licht niet scherp doordat de camerqa terugschakelet naar een langzame sluitertijd.

matthieuv 28-05-2007

Net gekocht en toestel bevalt heel erg goed. Heel erg mooi beeld, alleen 's nachts is het lastig dingen op te nemen. Overdag en met schemering is het nog steeds goed.
Geluids kwaliteit is goed maar op het water met beetje wind zijn personen soms slecht te verstaan. Onder normale omstandigheden wel goed. Erg tevreden en zeker geen spijt van.

Pedrodimare 20-05-2007

Nu een aantal dagen in bezit van deze camera.
Ben wel tevreden over beelden en bedieningsgemak
Alleen is mijn vraag waarom het demo filmpje in mpg is,
en alles wat ik opneem niet van dit formaat is.
Ook is dit te merken als je de camera aansluit op computer dan herkent hij wel het demo filmpje maar eigen opnamen moet via verkenner.

BT73 18-05-2007

Vorige week heb ik een JVC MG575 gekocht, wat een pracht ding, lekker klein en stevig van bouw.
Gisteren feest gehad, pracht foto's gemaakt in donker en video opnames in donker. Heel handige instellings mogelijkheden lijkt me net een professionele combo voor foto en film.
Enige minpunt vind ik wel de opnametijdsduur op de standaard batterij....te kort.....
Voor de rest een pracht ding zoals ik net zei...

DJO 06-05-2007

Hele mooie camera, geeft een goed en helder beeld.

Bestanden zijn gemakkelijk over te zetten naar je computer. Gewoon USB aansluiten en via windows verkenner kopieren. Je hebt dus alle software die er bij zit helemaal niet nodig. Installeren van de software duurt ook heel erg lang.

Enige nadeel is dat de video bestanden van het type .MOD zijn en dat bij filmen in breedbeeld de aspect ratio niet goed gezet wordt (16:9). Type .Mod is trouwens precies het zelfde als .MPG.

Na lang zoeken op het internet ben ik er achter gekomen dat eigenlijk alle JVC HDD camera's dit doen en dat het gaat om een vlaggetje dat niet goed in het video bestand gezet wordt. Gelukkig is er iemand zo slim en handig geweest om een tooltje te schrijven dat dit vlaggetje goed zet en ook direct de .MOD vervangt door .MPG. Het tootlje heet SDcopy.exe

jp63 16-04-2007

Camera nu 2 weken in bezit. Zeer eenvoudige bediening en makkelijk overzetten van bestanden naar de pc.
Maakt zeer goede foto's. Video beeld is ook goed alleen weet ik niet of het met dit toestel nu veel beter is dan met mijn vorige jvc met mini dv tapes (GR-DX300).
Wat mij verder opvalt is dat er vaak verschil zit in beeld kwaliteit met het overzetten naar dvd. Gebruik de bijgeleverde software welke erg makkelijk in gebruik is en pinnacle 10.7. Ben nog aan het uitzoeken hoe het verschil in beeld kwaliteit wordt veroorzaakt. Als je de camera direct op de tv aansluit is het beeld gewoon zeer goed.