JVC GR-D740 High-Band digitale videocamera zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GR-D740 High-Band digitale videocamera zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Lianne 26 28-07-2008

Een fijne camera die ontzettend makkelijk in gebruik is.
Je kan hem makkelijk met een firewire aansluiting en DV kabel op je computer aansluiten.

Een paar minputen zijn:
- Beeld wat schokkerig, maar dat kan ook zijn omdat ik een beginnend filmer ben
- De kwaliteit van de film valt mij iets tegen.
Ook dit kan ik misschien nog met de instellingen verbeteren.

Voor beginners is dit in ieder geval een prima camera!

Patric van den Akkke 22-03-2008

Zeer gebruiksvriendelijk en handelbaar.
Goed stabiel en duidelijk beeld,is zeker niet schokkerig.
Knopfuncties op lcd zijn klein maar handelbaar.
Standaard accu gaat zeer lang mee.

Casco 16-02-2008

Nog een keer met Casco ik heb de camera nu een half jaar in bezit en ik ben er zeer tevreden over. accu is nog steeds even goed als na aanschaf, het is me gelukt om de camera aan te sluiten op de PC door middel van een printplaat (hoewel het wel een half jaar heeft geduurd) Ik geef de kopers een paar tips.

Tip 1: je hebt een firewire poort nodig op je PC om de camera aan te sluiten. Als je die niet hebt kan je een printplaat kopen voor 20 euro (ik heb er een van Eminent) daar zat ook een goed video editing programma bij (Ulead VideoStudio 10) Dat is niet de driver oftewel het besturingsprogramma voor de camera! Maar wat heel handig is aan dat programma is dat het de filmpjes die op de camera staan heel makkelijk kan rippen oftewel overzetten naar de PC die dan ook nog eens automatisch de goede knip in de scené maakt zodat je allemaal aparte videobestanden krijgt en niet één hele grote. De filmpjes kosten wel heel veel ruimte per uur dus één DV bandje is 12 GB ongeveer. Maar dan heb je ook het beste van het beste aan videokwaliteit. De microfoon is heel geluidsgevoelig dus alles wat je opgenomen hebt is goed te horen (maar ik vind het wel wat bassloos) samengevat een echte spraak microfoon. Je kan geen externe microfoon aansluiten! Wat dan weer wel kan is heb als WEBCAM gebruiken.

Tip 2: Bij de printplaat is geen driversoftware bijgelevert! ikzelf heb nog XP SP2 (service pack 2)
die krijg je automatisch bij de updates van windows. XP SP2 heeft voor die firewire poorten geen goede software dus ik raad je aan om naar de Microsoft Site te gaan en te zoeken naar IEEE1394 besturingssoftware. Tenmiste dat heeft een vriend voor mij gedaan.

Tora Bora 12-04-2007

Prima, camera!

Eenvoudig in gebruik, zeer duidelijk en breed (2,7) LCD scherm, goed beeld en geluid en (standaard) accu die erg lang mee gaat.

Prijs/kwaliteitsverhouding = optimaal!