Sony HDR-SR10 zilver, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-SR10 zilver, zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Alex1977 01-04-2009
Geschreven voor: Sony HDR-SR10 zilver, zwart

Prima cam. Gemakkelijk te gebruiken.
Geluid valt mij erg mee. Als je dolby 5.1 opneemt moet je echter wel 5.1 afspelen anders krijg je geluidsvervorming.
Ik heb een iMac....gewoon plug and play. Geweldig om in iMovie alles simpel te kunnen bewerken.

martijnd 10-09-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR10 zilver, zwart

Vooraf heb ik de reviews over diverse Sony-videocamera's bekeken en het heeft me geholpen om voor deze camera te kiezen. Ik was al in het bezit van een oudere Sony HI8 videocamera, heb dus vergelijkingsmateriaal. Het opgenomen beeld is super, dit is goed te zien op PC in het nieuwe AVCHD-format. Op een oudere breedbeeld-tv is het verschil niet goed te zien.
Het geluid valt het meest tegen, het geluidsnivo wordt veel te zacht opgenomen, dit komt deels doordat de microfoons aan de bovenzijde zitten en niet aan de voorzijde. Tevens lijkt het wel of het geluid door (vreemde) filters gaat en komt niet natuurlijk over. Dit is een achteruitgang vergeleken met de HI8-camera.

Appieonie 27-08-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR10 zilver, zwart

Zeer mooie, kleine camcorder. De beeldkwaliteit is zeer goed, mits gefilmd bij genoeg licht! Bij direct zonlicht filmen levert de mooiste beelden op.

Als je binnen filmt krijg je al gauw ruis, dus zorg voor zoveel mogelijk kunstlicht. Dit vind ik een kleine tegenvaller, ik had beter verwacht.

De microfoon doet binnen prima zijn werk, maar buiten is het al gauw dat de wind nog het enigste is dat je terug hoort, jammer en een externe microfoon is zeker aan te raden als je jezelf buiten ook nog wilt horen.

Het touchscreen werkt makkelijk en snel en is bovenal goed zichtbaar in de volle zon. De beelden overzetten naar de pc gaat ook snel en met de bijgeleverde sofware kun je je beelden ook snel terug zien.

De AVCHD bestanden (op pc M2TS) zijn ook goed te bewerken in Sony Vegas Pro 8 en vervolgens kun je je film ook weer makkelijk terug zetten op de camcorder en bijvoorbeeld terug zien op je tv.

DaViper 05-08-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR10 zilver, zwart

Ik heb deze camera pas gekocht en heb hem inmiddels goed kunnen testen tijdens onze vakantie in Oostenrijk. Ik moet zeggen dat ik echt superblij ben met deze aankoop. Het filmen zelf is gemakkelijk, alles zit op de goede plaats, de kwaliteit van de opnamen is super. Thuis aangesloten met de ouderwetse video en audiokabels (tulpstekkers) op mijn plasma tv en dat was al geweldig!! Wat een verschil met mijn oude JVC miniDV camera. De opnames heb ik dus via analoge kabels teruggezien op de tv en dan al zo'n superbeeld, kan dus alleen nog maar mooier worden als ik ze via blu-ray of rechtstreeks vanaf de camera met HDMI ga zien! De bijgeleverde software vindt ik ook echt super, in de kalender kun je gewoon zien op welke dagen je beelden hebt opgenomen. Echt supertevreden met deze aankoop! Ik heb nog even getwijfeld omdat deze 1 CCD heeft en er tegenwoordig camera's zijn met 3 CCD's, maar ik wilde toch persé een Sony en ben dus erg blij dat ik deze heb gekocht. Niks dan lof over deze camera.

AnMu 27-07-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR10 zilver, zwart

Ik heb deze camera nu een paar weken in bezit. Ben een absolute beginner als het over filemen gaat, maar erg blij met mijn aankoop.

Camera wordt geleverd met een accu NP-FH 60.
Je kunt hier ca 100 minuten non-stop op HD mee filmen. Als je af en toe stopt met filemen en dan weer verder gaat enz.. ca 50 minuten.

Ik heb er zelf nog een accu bijbesteld NP-FH 70.
Hiermee kun je ca 170 minuten non stop filmen op HD kwaliteit.

Op je harde schijf past ruim 700 minuten aan HD film.

Je kunt van te voren, op je camera zelf instellen of je op de harde schijf of op de memory stick wilt op nemen en waar je je foto's neer wilt zetten.

Ik heb er een 2 GB memory stick bij gekocht en hier kun je meer dan 1000 foto's op zetten.

Met fimen bij schermerlicht vond ik het beeld niet erg duidelijk (kleuren niet mooi), dus heb ik er een lampje bij gekocht. Dit werkt prima en geeft echt voldoende licht. Wel gaat je accu 50% korter mee.

De accu laad je trouwens in de camera op. Je zet de camera op je docking station en zo moet je je accu opladen. Je kunt dus niet filmen en ondertussen thuis een accu opladen. Het opladen gaat wel redelijk snel, in 1,5 a 2 uur is je accu helemaal geladen.
Zodra je je lcd scherm open doet, kun je direct zien hoe lang je nog met je accu kunt filmen.

Verder vind ik de kleuren prachtig en het beeld echt mooi. Ik heb de beelden op een ouderwetse tv en op HD tv teruggekeken. Hoewel HD natuurlijk echt super is, ben ik over alletwee dik tevreden.

Voor mij was het in het begin wel even zoeken waar alle functies en knopjes zaten, maar ik ben dan ook een echte leek. En binnen een dag kon ik toch al een redelijk fimpje maken.

Ik zou zeggen, niet langer twijfelen, gewoon kopen deze camera.

raymond13 05-07-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR10 zilver, zwart

ik heb deze Sony nu een paar weken en ik moet zeggen een geweldige camera mooie beelden goede foto's makkelijk te bedienen ik raad deze camera ook aan die hem zo willen kopen voor het geld heb je ook kwaliteit.

tiek 20-06-2008

Vorige week aangeschaft,
Erg mooi beeld,even wennen aan het wat kleinere formaat.touch screen is aan de kleine kant.
Genoeg mogelijkheden.
Schijf branden en afspelen op mijn Sony playstation 3 kinderlijk éénvoudig.
Zeer tevreden.
(cijfers zoals ze gegeven moeten worden,10nen bestaan niet)

Marc van Veen 20-06-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR10 zilver, zwart

Ongelooflijk goeie camera. Zeer gebruiksvriendelijk menu en een echt degelijk/solide camera. Voelt absoluut niet 'plastic' aan. Mooie details (zoals wegklappende klepjes voor aansluitingen e.d.) en goed beeld. Klinkt misschien allemaal erg positief, maar dat is het ook. Twijdelde eerst of ik 'zoveel' geld moest uitgeven aan een camera, maar ik weet zeker dat ik er geen spijt van krijg. Zeker ook omdat de resolutie erg goed is. De harddisc is snel en nogmaals; na slechts alleen het aansluitschema gelezen te hebben had ik in een half uurtje de camera goed door om films en foto's te kunnen maken. Ben je op zoek naar een compacte HD camera, dan is dit dus echt een aanrader. En nee, ik werk niet bij Sony. ;-)

john Hoenen 08-06-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR10 zilver, zwart

Heel fijn toestel, super beeldkwaliteit en perfecte foto's.
Degelijk uitgevoerd en een fijn menu.
Getest met hd op een blue ray speler en sd d.m.v. de dvd brander van de actie,en op een normale dvd, beide superieure heldere beeldkwaliteit met mooie diepe kleuren en contrasten.
In het donker is het geen uitblinker daarom ga ik me een videolampje erbij aanschaffen.
Echt een aanrader,

Bunder 01-06-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR10 zilver, zwart

Super camera ,1 maand in bezit.Het beeld is echt en plaatje om te zien.
Heb lang zitten zoeken voor een camera,maar dit is echt een topper op alle fronten.
Wat het helemaal makkelijk maakt voor wat betreft het kopieren naar dvd en pc,dat is het software programma wat er bij zit.
Het is echt zo simpel.......het is echt 1 druk met je muis op branden klikken,en de geselecteerde opnames worden gelijk naar een dvd gekopieerd.Ik ben er erg blij mee,en ga er nog veel plezier van beleven.

rs2 27-05-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR10 zilver, zwart

Na twee maanden testen en filmen kan ik zeggen dat de camera zeer goed voldoet. Kwaliteit is prima, zeer scherp en zonder blokken en vegen. Kleuren zijn ook realistisch en je kunt sávonds in huis nog een redelijke opname maken. Het scherp stellen doet hij overdag goed, maar met minder licht heeft hij wat meer moeite. Het wegschrijven naar de pc gaat eenvoudig via usb en zonder frame verlies. De .m2ts bestanden zijn afspeelbaar met meegeleverde software en in powerdvd en pinnacle11 .Met een recente videokaart kun je ook hardware versnelling toepassen(oa purevideo van nvidia) waardoor het bekijken van je films op de pc weing van je processor vergt, en ze dus makkelijk op je pc en tv te bekijken zijn(hd kabel van pc naar tv). Natuurlijk wel met een hdcp videokaart. Deze bestanden zijn ook op dvd tebranden waarna je ze via de pc of en blu-ray speler kunt bekijken.

atiedman 27-05-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR10 zilver, zwart

Ik heb de camera veel gebruikt afgelopen maand. Binnen filmen met weinig licht levert echt heel slecht beeld op! Bizar dat zo'n dure camera zo'n slechte kwaliteit levert 'in het donker' - het is echt heel erg korrelig. Mijn oude sony van 5 jaar oud levert beter beeld op in situaties met weinig licht!!! Overdag en met voldoende licht is het echter geweldig, wat een beelden! Het geluid is prima, ook mooi in 5.1 opnemen! Het touch screen is niet echt handig, de knopjes die je in het beeld moet aanraken zijn nogal aan de kleine kant en de menustructuur is ook niet echt simpel te noemen - had wel beter gekund. Opnemen in SD-high quality geeft een mooi beeld, opnemen in full hd heb ik niet geprobeerd, want ik heb geen bluray speler thuis. 40 Gb is ruim voldoende om te filmen, groter hoeft echt niet bij incidenteel gebruik. Het overzetten van de fimpjes met USB gaat redelijk eenvoudig en gaat relatief snel. Met de bijgeleverde software kan je eenvoudig de filmpjes overzetten naar DVD. De kwaliteit is dan erg goed te noemen als je het bekijkt op een groot flatscreen.

Harrie Gilze-Rijen 13-05-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR10 zilver, zwart

Ik heb de SR-10 een paar weken in mijn bezit.Ik ben er meer dan tevreden over. Schitterend beeld.Echt HD
Makkelijk te bedienen Schitterende foto,s Je hebt geen fototoestel meer nodig.Ik wacht alleen nog op de losse DVD brander van SONY. Die kreeg ik erbij kado. Zou deze week afgestuurd worden. Als je een goede en degelijke Camcorder wilt kopen raad ik je deze zeer zeker aan.
Groetjes Harrie

renee cox 10-05-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR10 zilver, zwart

ik heb onlang deze camera aangeschaft, ik moet zeggen het beeld is super scherp. Ik heb nog niet alles uitgeprobeerd net alshet moneteren van video's wel is het door de harde schf heel gemakkelijk de filmpjes op de pc te krijgen.
Enige min puntje is dat er geen schouderriem bij geleverd wordt en de plaats van de accu deze steekt wel erg ver uit aan de achterzijde waardoor je snel met je duim ertegenaanzit als je de opname knop gebruikt, verder een uitsteknde camera

Vincent2007 19-04-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR10 zilver, zwart

Na lang vergelijken heb ik enkele weken geleden besloten de SR10E van Sony aan te schaffen.

Ben er net twee weken mee naar Mexico geweest, zeer veel gebruikt en hij werkt uitstekend.
Super degelijk en handzaam apparaat. Ik was vooraf bang dat de harde schijf gevoelig zou zijn voor schokken, maar zelf tijdens een nogal hobbelige Quad tocht door de jungle liep de harde schijf prima door. Stof, zand, zee... ik heb hem redelijk mishandeld, maar nix aan de hand.

De camera is gemakkelijk te bedienen, start snel op en geeft haarscherpe beeld en geluidskwaliteit. Alleen 's avonds heeft hij wel moeite om z'n focus te vinden. Ik begreep uit andere forums dat een oplossing is om de autofocus modus uit te zetten. Dan krijg je hem wel snel(ler) scherp.
De standaard batterij was voor mij ruim voldoende. Terugkijken heb ik steeds pas gedaan als hij weer aan z'n infuus lag, want dat trekt natuurlijk nogal stroom.
Als je er een lampje op zet kan ik me voorstellen dat je wel een grotere batterij wilt hebben.

We me vooral heeft verbaasd is de kwaliteit van de foto's. Ik heb m'n Canon fototoestel op een gegeven moment maar thuis gelaten, want je komt prima uit de voeten met deze videocamera. je kunt ook vooraf instellen dat de foto's naar het stickje geschreven moeten worden ipv de harde schijf. Erg handig. splits je gelijk je video's en foto's.

Overall kan ik zeggen dat dit model een prima prijs/kwaliteit verhouding heeft. het is weliswaar het instapmodel in de HD range, maar ik heb er meer dan voldoende aan.

Wat betreft monteren ben ik wel nog zoekende. De camera maakt er .m2ts bestanden van. In windowsmoviemaker krijg ik die niet aan de praat. Mocht iemand nog tips hebben hoe dit wel werkende is te krijgen (wellicht ander montageprogramma zoals Pinnacle?) hoor ik het graag.

Rhemon 15-03-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR10 zilver, zwart

Heb hem net binnen. Vandaag even buiten gefilmd, ziet er erg strak uit.
Ik ga wel extra lamp bestellen voor binnen en in het donker. Filter denk ik ook over, iemand ervaring???
Binnenkort test ik de montagemogelijkheden.....

S.Koopmans 13-03-2008
Geschreven voor: Sony HDR-SR10 zilver, zwart

Net in bezit , ontzettend mooi apparaatje en werkt echt super gemakkelijk.