Canon LEGRIA FS306 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon LEGRIA FS306 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Keurkiezig74 02-03-2011
Geschreven voor: Canon LEGRIA FS306 zilver

De camera binnengekregen en dezelfde dag weer teruggestuurd. Ik weet dat ik geen HD-camera besteld had en dat je geen hoge kwaliteit moet verwachten. Maar dit is ronduit belachelijk slecht. Als dit de manier is waarop Canon onderkant-markt wil bedienen, dan adviseer ik ze zich daar niet te begeven. De camera filmt alleen buiten in het volle licht 'redelijk' en zelfs daar is veel korreligheid te vinden. Met kunstlicht is het helemaal huilen geblazen. In de schemer kun je absoluut niet fatsoenlijk filmen.

Ik heb het wel uitgezocht. Oorzaak, de CCD-sensor is echt héél sumier uitgevoerd, zeer weinig maar grote beeldsensors. Daardoor krijg je dus grote, lichtgevoelige pixels voor weinig geld. Ik heb het even op een rijtje gezet (wat ik van tevoren had moeten doen ) en in deze prijsklasse is Canon de allerslechtste (CCD, wat in de basis je hele camera is.)

Ik heb ook een Kodak Playsport ZX3. Beeldkwaliteit subliem, zelfs in 1080i! En dat voor 119 euro. Als kodak een fatsoenlijke sensor op de markt kan brengen, waarom Canon dan niet? Bij de Kodak mistte ik zoom, geen (of nauwelijks) stabilisatie dus daarom dacht ik 'DVD kwaliteit is voldoende'). Maar dat is het niet. Een slecht youtube filmpje. Zo filmt ie.

Ik heb nu een JVC GZ-HM445 gekocht. Het is dan wel 80 euro duurder. Maar wél HD, wél filmen in het donker, RETESTRAK beeld.

Dit product is echt schandálig slecht. Zo slecht dat ik Canon niet meer aankijk. Als je dit op de markt durft te brengen ben je tot alles in staat.

kremers32 30-09-2010
Geschreven voor: Canon LEGRIA FS306 rood

Niet duur maar toch SUPER goed.
Deze Sd Camera voldoet prima aan de eisen die een normale gebruiker mag verwachten.
De optische beeldstabilisatie werkt perfect, hierdoor blijft de camera strak opnemen ook bij bewegende beelden.
menu bediening alsmede de functionaliteit is éénvoudig maar voldoende. (immers kan je bij het bewerken met software veel aanpassen).
Snel starten behoort eveneens tot een genot.
Deze camera werkt ook prima bij sfeer verlichting, echter ontstaat er ietwat ruis (maar niet hinderlijk).
Accu gaat ca. 2 uur mee, 20 minuten opladen voldoet weer voor 1 uur opname.
Zelf hebben we nog overwogen om een HD camera aan te kopen, echter heeft dit momenteel geen voordelen, wanneer je namelijk HD wilt bekijken dan dien je over een Blu-ray recorder te beschikken, anders gaat de kwaliteit weer terug naar analoog.

Plus punten:
+ goed design (geen plastic look)
+ handzaam
+ éénvoudig maar goed
+ zeer goede beeldstabilisator
+ goede optische zoom
+ lange accu duur
+ goede prijs/kwaliteit verhouding
+ Led verlichting voor close ups
+ zeer goede beeld kwaliteit voor dit geld

min punt.
- ietwat correlig beeld bij donkere opnames

Onlangs hebben we eerder een Picsio aangekocht, echter de canon voldoet vele malen beter , ondanks dat deze geen Full-HD is.

Zeker een aanrader tegenover de concurrenten

Mvanderlande 17-06-2010
Geschreven voor: Canon LEGRIA FS306 zilver

Prachtige camera, erg licht, handig maar schrikbarend slechte kwaliteit. Op beste stand gezet met Sandisk SDHC ultra geheugenkaart, maar slechtere kwaliteit dan mijn oude JVC uit het jaar 2000 met tapes. Enorm teleurgesteld, vooral omdat we Canon fan zijn.