Sony HDR-CX305E zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-CX305E zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

wisja 22-12-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX305E zwart

Ik heb deze camera gekocht al sopvolger van mijn 10 jaar oude digitale camera ook van Sony.
De reden om voor dit toestel te kiezen was omdat enkele vrienden ook dit model/type hebben.
Wel heb ik een losse lamp(je) gekocht nu is filmen bij donker (huiskamer ed) perfect. Filmen is een koud kunstje, foto's idem. Ik heb nog geen losse SD kaart gekocht, die heb ik nog niet nodig. Wel heb ik een draagtas en extra accu aangeschaft, via Sony 100 euro retour gekregen, dus die kosten waren geen probleem.
Als het toestel uit is en je beweegt het snel dan hoor je het lenskapje een beetje rammelen, is geen probleem en heeft volgens mij geen invloed op de kwaliteit.
Het touchscreen is wel even wennen en de vette vingers is een probleem zoals bij alle touchscreens, het screen werkt wel goed en en is snel.
De beelden op mijn laptop zetten doe ik via de bijgeleverde USB kabel, bewerken met Microsoft moviemaker, gratis en goed.
Kortom,ik ben er erg tevreden over en heb nog niets gevonden waar ik minder enthousiast over ben.

Jans355 23-07-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX305E zwart

De CX305 is lekker klein, simpel te bedienen en geeft een goed beeld. Geen DV-bandjes meer of harddisk dus bijna geen draaiende onderdelen meer wat de camera stil, zuinig en degelijk maakt.
Ik film het meest op 17Mbit waarmee het intern geheugen van 16Gb een kleine 2 uur mee toe kan. Heb er daarom nog een flinke SDHC-kaart (klasse 4) bijgekocht.
Toch bleef ik hiermee ruim onder de prijs van de Sony CX350 die meer geheugen en GPS heeft.

De groothoeklens van 30mm (35mm conversie) en het filmen bij weinig licht zijn echt sterke punten van deze camera. De resultaten van een verjaardag binnenshuis waren veel beter dan met mijn oude camera.

Een van de mindere punten vind ik de weergave van de kleuren. Als ik mijn 5 jaar oude Panasonic met 3ccd-chip naast deze Sony hou, valt me op dat de Sony niet alles correct weergeeft. In een review kwam ik dit ook al tegen. Buiten met zonlicht valt het minder op. Toch wel jammer en is de Panasonic SD600 wellicht een betere keus.

De beeldstabilisatie is perfect en leuk is de gezichts- en lachdetectie.
De bediening via het touchscreen was wennen maar vind ik nu zelfs prettig. Het aantal knoppen op het toestel zelf is hierdoor minimaal (stuk of 4).

Ik geef weinig om handmatige instellingen maar wil gewoon filmen met een klein toestel en een goed beeld te zien krijgen en daar voldoet deze camera redelijk tot goed aan. Helaas stopt Sony zijn betere beeldchips alleen in het duurste en grootste en met toeters en bellen beladen model (CX550).

Eddepet 1974 20-07-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX305E zwart

Een prima videocamera die erg lekker in de hand ligt. De Steady Shot is ronduit geweldig! Zeker wanneer je geen vaste hand heb! Ook waanner je tot 12x bent ingezoomd!!! Tijdens het lopen is het beeld nagenoeg schok vrij!!!!

Het in en uitzoemen gaat heel geleidelijk.

Het filmen met weinig licht (duisternis) is een groot plus punt, het zelfde geldt voor het filmen in kleine ruimtes...

Al met al een prima videocamera... echt een AANRADER!!!!!

Voor diegene die nog twijfelen, bij de mediamarkt is deze nu voor €639,- en tot 31-07-2010 krijg je via Sony €100,- retour!!!!

Thalco1979 14-06-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX305E zwart

prima camera, ik had hiervoor een panasonic digitale camera.
Het grootste probleem hiermee was beeldstabilisatie en filmen in de schemer/ donker.

deze camera is echt top, doet alles wat hij ook zou moeten doen in top kwaliteit oof het nemen van foto's is echt top.
een zeer goede keuze als je opzoek bent naar een high end middenklasse camera.

jvdriet 12-06-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX305E zwart

deze prachtige camera sinds 4 dagen in mijn bezit.
ik ben sprakeloos van de Exmor sensor
heb het vergleken met mijn oude camera en verbluffend verschil in filmen vele malen duidelijker zonder ruis en veel lichtere omgeving dan de oude garde mijn TRV60E

omzetten van camera naar pc is een makkie en zeer snel ben nog de dv bandjes gewend

menu werkt bijna het zelfde als de andere sony camera

de camera is zeer handzaam en makkelijk in gebruik
snelle opstart open scherm en camera staat paraat om te filmen of een foto te knippen

gekocht via Pixmania met actie 20 euro korting en retour actie sony totaal 505 euro

PAB 18-04-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX305E zwart

Ik heb deze camera een week, maar ik wil mijn eerste ervaring graag delen. Lang heb ik gezocht naar het juiste type met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Daarnaast vond ik het belangrijk om een zo nieuw mogelijk type te kopen. Dat laatste is een lastig punt omdat van praktisch alle nieuwe types nauwelijks reviews zijn. Dat is dan precies ook de reden om alvast een voorlopige beoordeling van deze camera te geven, voor degenen die, net als ik, op zoek zijn naar een recent uitgebracht model.

Deze camera vervangt mijn Sony DCR-TRV8E die ik in 2000 had gekocht. De overgang van standaard digitale kwaliteit naar HD is weergaloos. Deze nieuwe camera geeft haarscherp beeld, en wanneer je de toepassing `iAuto´ aan laat staan (aanbevolen) heb je altijd het te filmen object haarscherp op het beeld. Deze toepassing zorgt er ook voor dat `steadyshot´ alleen gebruikt wanneer dat nodig is. Wanneer de camera op statief gebruikt wordt is de steadyshot hinderlijk omdat het beeld achteraan lijkt te komen. Met `iAuto´ aan heb je daar geen last van.
De beeldkwaliteit is voor deze camera uitstekend, maar een 10 vind ik alleen voorbehouden aan een beeld dat gelijk is aan de beelden die o.a. de HD-uitzendingen van Discovery of NGC laten zien. Ik vermoed dat camera´s met 3 CCD sensoren nog beter scoren dan deze camera (qua kleuren en niet qua scherpte), maar zeker weten doe ik dat niet. Deze camera is voorzien van x.v.color (optioneel) dat mijn televisie niet ondersteunt, dus kan ik dat niet testen.
Qua prijs/kwaliteit voldoet deze camera prima aan mijn verwachtingen.
Snelle start, scherm openklappen en gelijk filmen. Scherm dichtklappen en het filmen stopt. Het maken van foto´s is kinderlijk eenvoudig. De mogelijkheid om foto´s te maken in 16:9 formaat is voor mij van meerwaarde.
Wanneer je een camera wil kopen op dit niveau dat raad ik met klem een groothoeklens aan (zoals deze camera ook heeft), dat is echt een vooruitgang op mijn vorige camera. Je hebt twee keer zoveel in beeld, zeker binnenshuis is dat grote winst. Koop er wel een beschermlens (met UV-filter) bij, want mij lijkt dat vuil snel tussen de sluiter van de lens kan komen.
Deze camera heeft geen draaiende delen en is dus muisstil en snel in gebruik.
De microfoon is, zoals bij de meeste camera´s van dit soort, niet geweldig. Een beetje wind geeft een hinderlijk (bij)geluid. Als de wind geen rol speelt, is het geluid zeker acceptabel.
Ondanks dat de camera erg klein is, kun je hem goed bedienen en is, dankzij de prima functie van steadyshot, het beeld vrij van trillingen. Zelfs als je al lopend filmt is het beeld rustig. Dit wordt bij het inzomen, naarmate je meer inzoomt, minder goed.
Deze camera `lust´ gewone SD-kaartjes, die een stuk goedkoper zijn dan de Sony Memorysticks.
Goed maar klein LCD-scherm (touch screen) met een heldere indeling dat goed te bedienen is. Ook goed zichtbaar buiten met zonlicht.
Al met al een prima camera voor deze prijs en warm aanbevolen.

Dennyboy 27-03-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX305E zwart

Nadat mijn eerste HD camcorder was gesneuveld (ook Sony) ben ik gegaan voor deze nieuwe generatie. Je werkt direct dat de techniek niet heeft stilgestaan. Wat mij opvalt is het vermogen om ook knap te kunnen filmen bij minder licht. Duidelijk een verbetering. Daarnaast blinkt het apparaat ook uit in zijn 'steadyshot' capaciteit. Waar het apparaat in uitblinkt - en dat is natuurlijk heel belangrijk - is de beeldkwaliteit. Verbazingwekkend gedetailleerd en wat een kleuren!!!! Briljant. Mijn vorige Sony camcorder betrof een miniDV-type. Hierbij kostte het soms veel moeite om de film op de PC te krijgen (storingsgevoelige verbinding). Flashmemory is dan ook mijn belangrijkste motief om te gaan voor dit type.

Ik moet wel even wennen aan het formaat. De camcorder past makkelijk op je hand (itt mijn eerste HD Sony camcorder). Dit maakt het makkelijk om het apparaat mee te nemen, maar de bediening is wel even wennen. Met name de recordknop is in het begin even lastig te vinden.