JVC GZ-HM550 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 114 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-HM550 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

jand23 27-01-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Het is een mooi toestel, ligt prima in de hand en heeft nagenoeg alle voordelen de je wilt als gebruiker. Intern geheugen, makkelijk bedienbaar en te gebruiken zonder een uitgebreide handleiding te moeten doorwerken. De eerste opnames zijn gemaakt en dat smaakt naar meer.

Irmon Krol 14-01-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Een handige, gebruiksvriendelijke camcorder. Het touchscreen is overzichtelijk en makkelijk te bedienen. Wat mij opvalt is de helderheid van het kleine lcd-scherm. Een paar dagen in bezit en heel tevreden!

The Dark Diving Knight 04-10-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Wij gebruiken deze camera het meeste onderwater in het bijbehorende OW-huis, tijdens het duiken.
De beelden zijn echt verbluffend goed, en zelfs op diepte met weinig licht nog acceptabel.
Een aanrader...

johngee 19-09-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Eindelijk de camcorder die ik zocht.
Na een paar dagen uitproberen ben ik al zeer blij met de vele mogenlijkheden.
De beelden en geluid waren op de full hd TV super van kwaliteit en dat nog met de AV kabel(moet HDMI kabel nog aanschaffen).
Ook binnenopname met weinig licht prima.
Voor mij dus een toppertje.

Jan de Roos 06-08-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Heb vandaag veel gebruikt op de boerendag in Rijsbergen, beeldkwaliteit is erg mooi ondanks af en toe veel bewolking.
Geluid is moeilijk te beoordelen in de herrie.
maar geen bijgeluiden van de wind.
In het begin wat moeilijk om dat hij erg klein is.
Maar dat ging steedas beter, het beeld is rustig ondanks de drukte.
Vorm geving handig, past in mijn zak, als ik aan het foto's maken ben met mijn foto toestel.
Kan ook met de JVC foto;s maken die ook heel goed zijn.
Ben er erg tevreden over en heb hem ook altijd bij me.
dit is al mijn derde JVC camcorder, ben er altijd tevrede mee geweest.
Hij voelt degelijk aan zonder te zwaar te zijn.

Dutch1980 31-07-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

De geluidskwaliteit kan verbeterd worden dmv windruis onderdukkig wat erg fijn is. De 2.7"toch panel is duidelijk en is makkelijk te bedienen. Helaas miste ik wat opties voor videobewerking en een HDMI-kabel ontbrak ook helaas. Gezien het de eerste camcorder is die mijn partner ooit heeft vastgehouden heeft ze met de eerste keer al zeer goede opnames kunnen maken.

ieki 14-07-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Handzame eenvoudig te bedienen camera met een goed scherp beeld. Enige nadeel is dat er geen aparte oplader standaard bij zit, maar je deze afzonderlijk dient aan te schaffen.

Teun van Eijk 19-06-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Handzame camera met uitstekende beeld en geluidkwaliteiten. Eenvoudige bediening (automaat). Wel even wennen aan de opnameknop met met de duim moet worden bediend.

Robertus1962 09-06-2011

---------- update review 09-06-2011 ----------
nu enige tijd in mijn bezit ben ik nog steeds zeer tevreden over de kwaliteit van het beeld. De camera glijd wel door je hand omdat de riem om hem vast te houden niet functioneel is. Krijg hierddor kramp als je hem een tijdje cast hebt. Dit heb ik opgelost door er antisliptape op te plakken. Grip verbeterd daardoor enorm en je houdt hem beter vast.

---------- oude review 19-02-2011 ----------
Mooi klein apparaat dat gemakkelijk mee te nemen is. De strap om je hand in te plaatsen is wat aan de grote kant waardoor je het toestel met twee handen vast moet houden. Dit is overigens toch de beste maanier om stabiel te filmen. De accu lijkt niet lang mee te gaan (20 minuten). Volgens opgave fabrikant 45 minuten. Een nadeel vind ik dat je een losse oplader moet bijkopen. Anders moet je de accu opladen op het toestel (is dus onmogelijk als je door wil filmen terwijl een andere accu wordt opgeladen). Verder maakt de lensbescherming een fragile indruk en ik denk erover om en extra filter aan te schaffen om dit te beschermen (de camera staat namelijk rechtop in de cameratas).
De eerste resultaten geven voor een donkere omgeving een teleurstellend resultaat maar dat kan aan mijn instellingen liggen (daarover over een tijdje meer informatie).

Emp 23-05-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Prima HD camera met mooi scherp beeld. Twijfelde tussen de HM-550 en HM-445 maar de actieve beeld stabilisator gaf de doorslag om voor de HM-550 te kiezen.

Geluidskwaliteit valt wat tegen. Dit komt doordat de camera zelf behoorlijk wat brom en piep geluidjes maakt tijdens het opnemen. Dit zal vast te maken hebben met het scherp stellen van het beeld.

Verder oogt en voelt de camera wat goedkoop. Teveel glimmend en gemakkelijk breekbaar aanvoelend plastic. Zilverkleurige delen hadden best in alu mogen zijn uitgevoerd.

Beeld en stabilisatie zijn zeer goed te noemen.

A. Schehrer 26-04-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Ik ben erg blij met mijn nieuwe aanwinst, omdat hij goed in de hand ligt en precies biedt wat waar ik hem voor gekocht heb. Het is een erg gebruiksvriendelijke camcorder met mooie resultaten en hij is gemakkelijk mee te nemen

jan jeronimus 07-04-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Nu enkele dagen in bezit, en nu al dik tevreden.
eindelijk een camcorder waar je niet eerst uren in de handleiding moet zoeken hoe alles werkt.
alle funtie's zijn heel van zelfsprekend, geen moeilijke figuurtjes van knoppen maar gewoon wat ook op veel fotocamera's voorkomt voor zichzelf sprekende knoppen.
beeldkwaliteit is perfect geen commentaar om op te geven.
geluidkwaliteit is wat je van deze jvc mag verwachten. gewoon goed.
hoop hier zeker nog heel veel jaren met vooruit te kunnen.

R.devriesere 30-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

geweldige cam ,doet wat hij moet doen maar opname in het donker,b.v. sprookje in de efteling valt iets tegen. perfect product en door mijn leverancier, camerakoning.nl perfect en op tijd geleverd.

hoogie76 16-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

aan/uit knop zit niet op handige plaats, vandaar vormgeving een 7. degelijkheid kan ik nog niet beoordelen.
Makkelijk in gebruik en handzaam formaat. bijgeleverde software makkelijk te installeren en werkt vlot. tot nu toe een tevreden gebruiker

Plopje33 11-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Na een maand van behoorlijk veel gebruiken heb ik zowel pluspunten als minpunten gevonden.
Geluid :
Tijdens het filmen buiten heb je niet door dat er door wind veel geruis ontstaat in je opname nu zit er een instelling op die dit moet verminderen maar daar verbeter je het niet veel mee.
Beeld:
De beeld kwaliteit is helemaal top dat is al te zien bij het afspelen op een tv maar zeker na het bewerken tot een dvd.
Mogelijkheden:
Die zijn heel uitgebreid vooral dat je achteraf nog foto's kunt maken van een film maakt dat je de leuke momenten die je alleen maar gefilmt hebt toch nog op foto kan krijgen.
Gebruiksgemak:
Hier heb ik wel wat aanmerkingen op de knop start en stop op de achterzijde zit niet handig om te bedienen je komt hier niet gemakkelijk bij met je duim.nu start en stop ik op de display toets.
Vormgeving:
Geen aanmerking op.
Degelijkheid:
Op mijn scherm zit nu wat speling op in de startstand als ik hem iets kantel zit deze wel vast ik hoop dat dit niet verder los gaat zitten omdat dan het bedienen van de tiptoetsen lastiger gaat worden.
Ik overweeg nog om te kijken naar een lens beschermer omdat ik het gedeelte wat nu open en dicht gaat wel kwetsbaar vind, maar dan heb je wel weer het nadeel dat er een smerige waas op komt, alles heeft zijn voor en nadeel !!!
Verder heb ik de verwachting een geweldig toestel te hebben voor jarenlang filmplezier.

Vanessa Janssen van Berkel 10-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

De jvc Camera heeft veel mogelijkheden, ook gezien de toekomst. Het toestel heeft een makkelijk menu, en is makkelijk te bedienen. Verder perfecte foto kwaliteit, een nadeel is dat de batterij erg snel op raakt, dus een 2e batterij is een goede keuze. Verder veel geheugen en plaats voor geheugen kaart. kortom een goede koop!

stefdude 09-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Heb nog vlug dit oude reeks toestel gekocht, daar dit nu zeer prijs voordelig is.
Ik zocht een toestel die zowel full HD video als volwaardige foto's kon opnemen.
Na wat testen kan ik zeggen dat JVC er in geslaagd is om die uitzonderlijke combinatie waar te maken!
Full HD video en 9MP foto's! voor deze prijs.
De film kwaliteit is onberispelijk zelfs in lage licht condities. De foto's heb ik vergeleken met mijn uitstekende Panasonic TZ-5 (9.1MP) en ze kunnen de vergelijking zeker doorstaan en zijn soms beter! De JVC heeft zelfs meer manuele instelmogelijkheden (die wel wat omslachtig zijn).
Pos: Zeer compact, hoge film en foto kwaliteit. Geen concurentie voor deze prijs.
Neg: Geen groothoek en geen stabiliteit correctie bij foto opname

J. Rab 06-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Na een paar dagen experimenteren valt al snel het gemak op van filmen overschakelen naar 9 megapixel foto's maken en over naar bekijken en zelfs scènes bewerken, start snel op, lekker simpel in gebruik, heb zelfs het boekje niet open gehad, spreekt geheel voor zich..

Beeld op hd uxp gezet voor beste kwaliteit, heb meteen een bluray brander aangeschaft om het ook in beste kwal weg te kunnen schrijven, ben erg blij met interne schijf van 32 gig, let op vergelijkbaar model 2011 heeft maar 8 gig intern flash! Je kunt dik 2 uur filmen op beste kwal., sd kaarten die klasse 6 moeten zijn voor wegschrijven 24mbps zijn erg duur! 16 gig rond de 70 a 80 euro 32 gig dus dubbele, dus erg blij met interne flash wat niet kleiner had moeten zijn wat mij betreft, aanrader dus tot nu toe degelijkheid tja de tijd zal het leren..

Pedro 2011 05-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Ik heb de JVC 550 nu enkele dagen in huis en ben er al flink mee in de weer geweest (zowel gefilmd binnen- en buiten, als foto's binnen en buiten mee gemaakt). Ook aan de hand van de gebruiksaanwijzing op de p.c. gezet en afgespeeld. Ik moet zeggen dat ik er dik tevreden mee ben. Het enigste minpuntje tot nu toe is bij mij dat de filmjes wat haperig op de p.c. afspelen, maar dat zou best eens aan de capaciteiten van de p.c. kunnen liggen. Bij het overzetten op de p.c. wilde ik de opnames op de externe schijf zetten, maar ik kreeg niet in beeld hoe ik dat voor mekaar moet krijgen. Resumerend ben ik dik tevrden met dit handzame apparaat. (laat nu de kleinkinderen maar komen! ;)

HWVD75 02-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Na wat vergelijkingswerk gekozen voor deze camera. Hij ligt lekker in de hand, eenvoudig in gebruik. Voorzien van 32GB intern flashgeheugen en de mogelijkheid dit met een SD kaart te vergroten. Beelden zien er goed uit. Kortom een goede camera. Zoals reeds in diverse andere reviews vermeld is de batterij gebruiksduur niet overdreven lang ook vind ik het opladen via de een stekker in de camera zelf ook niet echt handig. Een 2e accu en een externe batterij lader is dan ook aan te raden.

Ottenzelf 01-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Na lang denken heb ik voor de JVC gekozen. Mede door zijn formaat en gebruiks gemak. De camera is snel klaar voor gebruik. Met de 32 gig intern geheugen kun je ongeveer drie uur filmen op HD kwaliteit. Een tweede accu is geen overbodige keuze. Je kunt ongeveer 60-80 min met een batterij.

De bediening gaat grotendeels met de laser touch naast het beeldscherm.

Voor extra opslag kun je de camera uitbreiden met een sd kaart.

marc-jan1970 25-02-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

prima camera. batterijduur valt tegen. beeld en geluid zijn prima. had enorm hoge verwachtingen over beeld bij weinig licht. beeld is prima maar niet zo geweldig als ik had verwacht obv uitmuntende reviews

kees2011 24-02-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Een goed in de hand liggende compacte camera. Eenvoudig te bedienen. Geen ingewikkelde menu's.
Beeldkwaliteit is geweldig. Een aanrader!

mabo73 19-02-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Stabiel en gemakkelijk te gebruiken. Klein opbergtasje, past goed in mijn rugtas. Duidelijke aanwijzingen waardoor ik snel alles kan aanpassen voor elke situatie, zowel binnen als buiten. Ik ga van onze vakanties maar ook van ons kleinkind mooie filmpjes maken.

George1972 12-02-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM550 zwart

Geweldige videocamera met veel mogelijkheden. Goede beeldkwaliteit en zeer gebruiksvriendelijk. Enige minpunt is de plaats van de "rec". Deze is wat onlogisch geplaatst.