Panasonic HDC-SD707 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Panasonic HDC-SD707 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Frank777 04-06-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD707 zilver

Ik ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit van de Panasonic HDC-SD707. Het apparaat heeft blijkbaar niet voor niets 3MOS chips. Prachtige, scherpe Full HD-beelden met een prima beeldstabilisator.

Nadelen:
-de automatische lensdop oogt fragiel. Als je de camera aanzet, gaat de lensdop automatisch open, maar voor hoelang? Ook als je de camera uitzet, klinkt het sluiten van de lensdop een beetje goedkoop.

-de camera heeft een kleine ventilatoropening om zijn warmte kwijt te raken, en ik vraag me af hoe gevoelig de camera dan is voor stof.

-het geluid. Wat heb je aan 5.1 surround als je daarbij geluiden van de camera zelf opneemt? Gelukkig heeft het ding een microfooningang en bevestigingsmogelijkheid voor een losse richtmicrofoon. Dat geeft zowiezo een veel beter geluid.

-de bijgeleverde batterij houdt het in de praktijk na een uurtje wel voor gezien.

De bediening is eenvoudig, de mogelijkheden om alles handmatig in te stellen uitstekend voor een consumentencamera, en de aansluitmogelijkheden voor koptelefoon, microfoon, usb, hdmi en componentvideo heel handig, en lang niet allemaal standaard bij andere types.

Eindconclusie: Ondanks genoemde gebreken een echte aanrader. Nooit kon je als amateur zulke mooie beelden schieten!

Tip: Bekijk wat beeldresultaten op youtube. Gewoon de code hdc-sd707 invullen, en dan wel de hd-resolutie aanvinken!