Panasonic HDC-SD60 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic HDC-SD60 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Harrie Simenon 09-09-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD60 zwart

Dit is mijn derde camera maar zonder meer de beste.
Erg robuust, hadden hem meegenomen op een reis door India waar het vaak erg warm, vochtig en stoffig was: geen enkel probleem gehad.
(Buiten een vettig kindervingertje op de lens, maar daar kan geen ontwerp tegenop en was snel weer weggepoetst...)
De beeldstabilisatie werkt erg goed want ik heb geen vaste hand, eindelijk dus eens goede vakantie beelden.
Beeldkwaliteit is ook heel mooi.
Het enige rare wat ik een paar keer heb meegemaakt is dat de kleuren opeens wat abrupt werden bijgeregeld, misschien dat dit een instelling is die ik over het hoofd heb gezien.
In ieder geval een hele prettige camera het geld meer dan waard.

EvR2011 08-03-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD60 zwart

Dit is m'n 5e camcorder en tevens de beste (en ook nog 's de goedkoopste). Je kunt de full HD beelden in AVCHD branden op een gewone DVD. Maximaal 34 minuten op een standaard DVD. Ik doe dit met Pinnacle 14. Ten minste, zolang dat pakket stabiel draait. (Veel "exportfouten"!!)
Wel afspelen op een BluRay speler voor echte HD kwaliteit. Super beeld. Degelijkheid? De kleine knopjes zijn erg lastig te bedienen. Vaak slechts door met een nagel het knopje stevig in te drukken en tegelijkertijd het schermpje goed vasthouden. In het menu-knopje zit al een deukje, zo slap is het materiaal. Dat kan stukken beter.
Google even voor aanzienlijk goedkopere originele accu's.

boxi52 25-12-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD60 zwart

Perfecte camera voor een leuke prijs,accu gaat lang mee,beeldkwaliteit ook met minder licht is prima,een echte aanrader.

Pieter0116 13-12-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD60 zwart

Mooie camera maakt prachtige opnamen.
De windruisonderdrukking heeft niet veel effect.
Uitstekende beelstabilisatie.
De recordknop is wat moeilijk te bedienen.
Ervaar toch wel het gemis van een aparte acculader deze werd wel standaard geleverd bij mijn vorige Panasonic.

suus12345 20-11-2010

Super mooi,licht cameraatje.
Beeldstabilisator vind ik wonderbaarlijk.

Nog niet in het donker gefilmd, maar overdag zeer tevreden.
Ik ben benieuwd wat de fotokwaliteit is als ik die laat printen en of die beter of slechter is dan mijn fotocamera.

Kortom goede prijs, kwaliteit verhouding!

donkeykong 13-11-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD60 zwart

Camera gekocht omdat deze goede reviews had. Natuurlijk als man het apparaat aangezet, opgeladen en gaan gebruiken. Met andere woorden niet eerst de gebruiksaanwijzing lezen. Omdat ik in de reviews zag dat hij zo eenvoudig in gebruik was het appartaat meteen gaan gebruiken. Voor het eerste gebruik was ie eenvoudig in te stellen. Echter had ik het verkeerde knopje ingedrukt waardoor de image stabilizer niet werkte (handmatige instellingen gebruiken). De eerste opnamen leken wel gefilmd door die neef met parkinson... Wat bij de weergave tegen viel waren de fletse kleuren. Die kwamen niet overeen met de daarwerkelijke kleuren. De display is wat dat betreft instelbaar. Die stond dus op een goed verzadige weergave. De verzadiging opgenomen beelden zijn echter niet in te stellen (behalve op tv de kleudiepte heel hoo instellen. Dat kan m.i niet de bedoeling zijn. Vandaar de beeldkwaliteit een 5. Overigens werk het apparaat op automatische bediening prima. De toekomst zal leren hoe het apparaat zich houd.

Mr Twijfelaar 06-10-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD60 zilver

Prettige camera met goede beeldstabilisatie.
Bij goed licht een erg mooi beeld. Helder en ruisvrij. Bij minder licht nog steeds acceptabel beeld.
Het geluid is goed, alleen wel veel te gevoelig voor wind. Ondanks de windruisonderdrukking krijg je toch het geluid van een storm, al bij een klein beetje wind. Dat is best wel irritant, en ik zoek naar een oplossing hiervoor.
Er kan 1 uur gefilmd worden op de accu. Dat vind ik niet zo veel, want als er nog een kwartier in zit, wat doe je dan? Het is mij al overkomen dat ie zegt nog 21 minuten te hebben, en na een paar minuten filmen ineens nog voor 3 minuten energie te hebben. Dus moet je 'm steeds laden voordat je er op uit gaat, of een 2e accu (voor 90 euro !) kopen. (Overigens, Redcoon schijnt een originele accu te leveren voor 60 euro.)
De 35 keer zoom (25 optisch + 10 intelligent) is verbazingwekkend. Het beeld blijft verrassend goed ! Wel heb je dan een statief o.i.d. nodig, want 35x is heel veel.
Leuk is de burst-mode, waarbij je 4 seconden lang 20 of 40 foto's per seconde maakt. Hier kun je leuke foto's mee maken.
Het menu vind ik wat minder duidelijk, maar meestal gebruik je de iA mode, waarin doorgaans de juiste keuzes gemaakt worden door de camera.
Achteraf mis ik wel de EVF, zodat je altijd de display moet gebruiken. Niet altijd even duidelijk in de zon, plus dat een groot deel van het beeld al gebruikt wordt voor symbolen. Dit kun je uitschakelen, maar dan mis je weer essentiele informatie. Dit zou beter instelbaar moeten zijn.
Al met al best tevreden over deze camera. De prijs/prestatie is fantastisch. Gekocht voor 369 euro. Alleen jammer dat de rode uitvoering niet geleverd wordt in nederland.

zepher 12-08-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD60 zwart

Net gekregen, wat me het eerste opvalt is dat hij lekker compact is. Vergeleken met mijn oude MiniDV daarom erg handzaam. Beeldkwaliteit is verbluffend. Aangesloten op een Panansonic HD LCD waardoor Vierra link wordt ingeschakeld. Handig, kan je met de TV afstandbediening de camera bedienen. Het LCD touchscreen is soms wat lastig, vooral het knopje rechtsonderin. Verder is het menu redelijk eenvoudig. Een van de leukste features is het herkennen van gezichten en het automatisch maken van een foto van een gezicht zodra deze lacht.

Ik heb een fullHD testfilpmje op youtube gezet:

Prima camera, voor onder de 400 euro een goede aanschaf!

bvdhoning 07-08-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD60 rood

Sinds een week in huis.Kan niet anders zeggen een prima camera.Inmiddels mijn 4de camera sinds 1989 dus kan wel zeggen dat ik wat ervaring in de jaren heb opgedaan.Van H8-Hi8-DV naar full HD en wat de laatste betreft is top.
De HDC-SD60 is wat de camera zelf betreft kom ik weinig nadelen tegen.
Voor verwerking in monteer programma's ( werk zelf met Video de luxe premium 15)is het even zoeken naar de juiste resolutie voor het verwerken op de tijdlijn.
Hier voor een paar proefopname gemonteerd van een paar minuten, gebrand op DVD ziet er goed uit.

Marinus67 01-07-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD60 zwart

Erg tevreden over deze camera. Ligt makkelijk in de hand, prima bediening en beeldresultaten zijn zeer goed. Geluid is niet briljant maar meer dan goed genoeg voor onze homevideo's. Deze camera vervangt vorige Panasonic camera. Gelukkig zijn we nu verlost de mini-DV's...

carel12 30-06-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD60 zilver

Op zich een aardige camera. Maar,door de bijgeleverde software en het opnemen in AVCHD formaat een waardeloos ding.
Video is te bewerken met de bijgeleverde software, maar dan holt de kwaliteit achteruit en sommige stukken zijn niet om aan te zien.
Andere software is moeilijk te vinden.
Als ik de beelden bekijk via de kaartlezer in m'n Panasonic tv prima.
Alleen dan is elk opgenomen stukje een aparte film en geeft een zwarte flits tussen twee filmpjes.
Mijn advies: afblijven zolang geen fatsoenlijke software beschikbaar is.
Mijn beoordeling is gedaan zonder rekening te houden met mijn tvkaartlezer.
Houdt er tevens rekening mee dat Panasonic een nieuw soort bijverdienste heeft gevonden.
Opladen kan alleen in de camera.
Wil je een lader die apart kan opladen dan kan je die kopen met een extra batterij dan kost je dit 120 euro.
Tel uit je winst.
Al met al zeer teleurstellend

Karel49 20-05-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD60 zilver

Ik heb deze camera nu twee weken in bezit. Eerste indruk: uitstekende camcorder in deze prijsklasse. Beelden zijn van voortreffelijke kwaliteit. Fotokwaliteit heeft mij verrast. Natuurlijk, een spiegelreflex biedt betere kwaliteit en oneindig meer mogelijkheden, maar ik kan me voorstellen dat een gemiddelde gebruiker er blij mee is.
Ik kan nog weinig zeggen over de geluidskwaliteit. Wie hier hoge eisen aan stelt zal altijd gebruik moeten maken van een externe microfoon. En zover ik heb kunnen zien kan dit bij deze camcorder niet.
Deze camera is uitermate geschikt voor snelle shots, vakanties, familiebeelden enz met een hoge beeldkwaliteit. Lekker compact en licht. Heerlijk! En met een goed videoprogramma kun je prachtige films maken. Aanrader!

gerben 1948 08-05-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD60 zwart

Dit is mijn eerste camera met HD kwaliteit. Wanneer de beelden afgespeeld worden op een HD TV met een HDMI kabel zijn de beelden verbluffend mooi. Met de bijgeleverde AV multikabel veel mindere kwaliteit. Goede stabiliteit. Weinig ruis bij schemering. Ben niet erg tevreden over de windruisonderdrukking. Dit was bij mijn Hi8 Sony veel beter !
Ik verwerk mijn films via Magix video de luxe 15 en zet ze op DVD, maar ik krijg niet de HD kwaliteit bij rechtstreekse weergave op de TV. Moet ik andere DVD's gebruiken of een ander bewerkingsprogramma ?
Computer: windows 7, Intel Dual CPU E2200, 2.20 GHZ en 4 GB Ram. Wie wil mij adviseren.