Panasonic HDC-HS60 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic HDC-HS60 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Maarten Brink 11-09-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-HS60 zwart

Sinds enkele dagen deze camera in huis.
Ik heb enkel wat test shots gemaakt en deze bewerkt in Video Studio 11. Werkt super. Wat een beeld! Het afspelen via de HDMI geeft echt een super scherp beeld. Branden op dvd geeft duidelijk kwaliteitsverlies, maar is zeker nog prima beeld.
De camera biedt veel verschillende opties en instellingen. Het menu werkt duidelijk.

Zeker een aanrader in deze prijsklasse!

Binnenkort meer...

ottesr 11-06-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-HS60 zwart

Heb de camera gekocht bij koopjeskampioen in hoogeveen.
Keurig bedrijf trouwens, ik heb er al meer gekocht.

de camera was slecht leverbaar, dus het duurde ongeveer 2,5 week tot ik hem kreeg.

eerste indrukken zeer positief.
heel solide en kinderlijk eenvoudig te bedienen.

beeldkwaliteit werkelijk haarscherp met een fantastisch zoombereik.

foto's van 5 mp zien er ook prima uit, al is het natuurlijk niet helemaal de kwaliteit die je krijgt met een digitale camera.

al met al een dikke aanrader!!

michael1968ellen 18-05-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-HS60 zwart

Inmiddels 2 weken in bezit.

Erg moeilijk te verkrijgen maar gevonden voor een goede prijs bij pixmania.

Kan het verhaal van mijn voorganger tot nu toe alleen maar bevestigen,voor nog geen 550,- euro een prachtig toestel met zeer mooie opties!

Van groothoeklens tot 5 megapixel foto's en van ois wat zeer goed werkt tot een fantatische zoom cappaciteit.

Smileshot en gezichtherkenning allemaal lijkt het een beetje teveel van het goede maar geloof me als je het eenmaal hebt echt super!!

Het touchscreen is ook een niet te onderschatten optie,ja wel vette vingers op je schermpje maar het werkt veel prettiger dan bijvoorbeeld bij JVC het lasertouch wat toch erg omslachtig blijkt in gebruik.

Dan nog de opties met de interne harde schijf 120 GB en/of de max 64 GB sd cart,in 1 woord geweldig.
Ook onderling te wisselen filmen op hardeschijf of losse kaartgeheugen of vise versa of allebei.

Tot nu toe ook erg mooie kwaliteit beelde met filmen en foto's ook prima in de camerastand,in de filmstand foto's maken zijn ze iets minder.

Tot nu toe kan ik hem alleen maar aanraden,ook visueel (het oog wil ook wat)ziet hij er erg degelijk en chique uit met zijn black chrome behuizing.

zedzed1 06-04-2010
Geschreven voor: Panasonic HDC-HS60 zwart

Als eerste een review voor deze camera.

Ik heb deze camera gekocht omdat ze mij een demo model hadden gegeven van de JVC hd620 zonder dit mij aan te geven (zie de review bij de hd620). Ik mocht hem wel even gebruiken en teruggeven als er een nieuwe op voorraad was, of geld terug. Voor het laatste heb ik uiteindelijk gekozen en in een andere winkel de panasonic hdc-hs60 gekocht.

Ik zal de voordelen noemen van de camera en tevens de nadelen

Om te beginnen de voordelen:

- Ligt erg lekker in de hand zodat je stabiel kan filmen en de knoppen overal makkelijk kan bereiken.

- Scherpstellen gaat erg vlot bij inzoomen, er is haast geen vertraging te vinden.

- De bediening van het menu gaat via touchscreen ( heb ook een iphone dus ben aangewend)

- Bij schemering blijft hij redelijk scherp. Mocht je veel in donker en schemering filmen dan moet je gewoon naar een duurdere camera kijken.

- De stabilisatie bij 35 x zoom blijft gewoon erg goed, hiervoor is geen statief nodig.

- gezichtherkening en scherptestelling op deze gezichten.

- Helder mooi full hd beeld bij daglicht.

- Hightlight bekijken. van 1 uur filmen maar 1,30 minuten terugkijken.

- pre laps recording

De nadelen van deze camera kan ik nog moeilijk vinden. Ik probeer toch wat op te noemen.

- geen hdmikabel aanwezig

- vette vingers zijn snel te vinden op het touchscreen

Over het geluid kan ik nog niet veel oordelen, binnen is het in iedergeval uitstekend.

De degelijkheid kan ik nog niet beoordelen na alleen een paasweekend.

Mijn advies als je kijkt naar een camera rond de 400 a 500 euro kies dan voor hs60 ipv de hd620. De hd620 heeft niet de voordelen die de hs60 wel heeft.De sony 155 kan ik niet beoordelen maar valt ook in deze categorie. Sony beschikt meestal ook over een uitstekende lens.