Royal Vaporflex M3100

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Royal Vaporflex M3100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,9

yvo 24-12-2012
Geschreven voor: Royal Vaporflex M3100

Vrij snel na aankoop ging het automatische oprolmechanisme van het stroomsnoer kapot. Het apparaat werkt niet meer. Heb hem niet vaak gebruikt en er zat wel een lange tijd tussen van niet-gebruik, maar ik vind het ding waardeloos slecht.

Samantha1971 14-07-2008
Geschreven voor: Royal Vaporflex M3100

Ik erger me al meer dan 1 jaar groen en geel aan het apparaat.
Binnen 6 weken ging de klem van het vloerstuk , waarmee je de schoonmaakdoek vastklemt, los. Vast maken bijna niet mogelijk, want de plastic pinnetjes zijn krom getrokken (van de warmte?).
Met het vloerstuk terug naar winkel, blijkt dat ik het hele apparaat moet inleveren voor garantie. Aangezien ik bijna nooit in de buurt kom, heb ik het maar zo gelaten en moet nu elke keer tijdens het stomen van de vloer de klem minimaal 1 keer opnieuw vast proberen te klemmen. De klem zit echt los vanwege de krom getrokken pinnetjes.

Ca. 1 maand geleden wilde ik de Vaporflex opbergen en bleef de stang maar niet rechtop staan. Blijkt de parkeerhaak uit te zijn gescheurd. Dit is me in 10 jaar tijd nog NOOIT met mijn stofzuiger gebeurd. De plastic parkeerhaak van de Vaporflex is lang niet zo hard en dik als die van mijn stofzuiger.

Deze week wil ik de Vaporflex aanzetten, het lampje zie ik aan en meteen weer uitspringen. Nu krijg ik hem dus helemaal niet meer aan.

Gelukkig zit er 24 maanden garantie op het ding, dus nu ga ik er toch maar weer eens mee naar de winkel. Ik ben hem helemaal zat.

Ik gebruikte hem voornamelijk voor het reinigen van de keuken-, bijkeuken- en halvloer vanwege de huisstofmijtallergie van onze hond (ja echt, honden kunnen daar ook last van hebben). De badkamer kreeg ik er niet gemakkelijk schoon mee. Vuil vliegt er niet van af, je zit echt wel een tijdje op een plaats te spuiten. Ik heb er de barbeque een keer mee schoongemaakt. Dat ging redelijk. Ramen wassen is niet echt gemakkelijk, aangezien er geen doek bij de raamwisser zit. De wisser is nogal hard en ik ben bang dat hij krassen trekt.
Wat me tegenvalt met vloerdweilen, is dat de vloer best wel nat wordt, waardoor je , net als met dweilen, achteruit moet werken. In plaats dat je de stoomreiniger dus achter je aan kunt trekken, moet je hem continu achteruit duwen. Iets wat trouwens bij andere grotere stoomreinigers waarschijnlijk ook het geval is.

Al met al: geen aanrader. Als hij het echt niet meer doet, dan ga ik voor een Karcher of een kleine met reservoir op de steel (zodat ik het apparaat niet achter me uit hoef te duwen tijdens het dweilen, maar gewoon e hele stok als een soort dweilstok gebruik) .

B.Tap 06-07-2008
Geschreven voor: Royal Vaporflex M3100

Ik heb de Royal Vaporflex M3100 gekocht in januari 2008 en het resultaat viel direct al tegen. Voornamelijk gebruikt voor een (marmoleum) vloer. Blijft nog behoorlijk nat en vuil vliegt er niet af zoals de reclame doet geloven. Twee weken geleden brak tijdens het schoon maken van de de vloer spontaan het handvat doormidden zonder dat er echt kracht op uitgeoefend werd. De breuk zat precies op de naad. De aan/uit knop weigerde ook al dienst inmiddels. Apparaat teruggebracht naar de winkel en gewoon het geld terug gekregen. Ik denk dat ik nu maar voor een Kärcher ga. De Royal Vaporflex M3100 raad ik iedereen sterk af.

J. Doppenberg 24-05-2008
Geschreven voor: Royal Vaporflex M3100

Ik heb dit apparaat nu een paar dagen te leen om te kijken of het principe van stoomreinigen mij bevalt.
Dit apparaat warmt zeer snel op, na 30 seconden en zelfs eerder is hij al klaar voor gebruik. De degelijkheid van het apparaat oogt in eerste instantie degelijk, maar na gebruik valt dat toch iets tegen. beetje krakerig. Maar voor 100 euro mag je dan ook niet klagen he! ;) Hij lekt bij de opstart wel iets water, maar dit was in mijn geval niet zo veel. Verder is het een prima apparaat voor zijn geld. Toch heb ik besloten om een karcher te kopen, iets sterker en degelijker en je kan bij iedere bouwmarkt accesoires kopen.

poetsmiep 28-01-2008

hallo ik een vaporflex m300-5
wat een heerlijk apparaat.mijn stoffen bankstel heb ik nog nooit zo schoon gekregen,zelfs op de laagste stoomstand,
stijken ideaal.
de doekjes die bijgeleverd zijn vind ik zelf niet optimaal,blijven erg nat,maar dat heb ik simpel opgelost,een witte badstof handdoek op maat geknipt ,dat werkt beter,voor de textielreiniger heb ik een badstok kindersok om heen gedaan, het apparaat is snel warm voor gebruik,ideaal ook als je bij moet vullen is het weer zo klaar voor gebruik!!

Anne-marie33 18-08-2007
Geschreven voor: Royal Vaporflex M3100

3 maand in bezit. Vanaf de eerste week schoot de opzet stuk eraf ( brandwonden aan hand ) opzet stuk eraan geplakt. Na 3weken lekkage aan de handgreep. Weer brandwond aan mijn hand , kokend heet water loopt uit de hand greep. Na een maand bleef de water toevoer doorlopen, om de 5 min moet hij uitgezet worden. Na 3 maand compleet kapot.
Wil je stoom reinigen geef dan wat meer uit voor een goed apperaat. Goedkoop is duurkoop!!
Vingers weg van dit apperaat.

A. Vercoulen 01-08-2007
Geschreven voor: Royal Vaporflex M3100

Heb het apparaat in mei 2007 gekregen. Van begin af aan lekte het apparaat al enigszins. In juni waren de borsteltjes al versleten (wel na zeer intensief gebruik) en begin juli heb ik hem terug kunnen sturen naar de reparatieservice van de winkel, omdat de stoom (samen met een grote plas water) er bij het wiel uit kwam in plaats van uit het mondstuk. Ik heb het apparaat terug gekregen, met de vermelding dat het vervangen was door een nieuw exemplaar. Dit vertoonde echter hetzelfde manco als het oude apparaat. Dus heb ik het maar weer opgestuurd.
Mijn advies is: niet kopen!!! Betaal dan maar liever iets meer voor een goed apparaat.

Anouk 23-03-2007
Geschreven voor: Royal Vaporflex M3100

Hallo, ik heb deze stoomreiniger sinds vandaag en het resultaat valt me wel tegen. Op zich wel handig om de tegelvloer te dweilen omdat je geen schoonmaakmiddel nodig hebt en door de hete stoom alle bacterieen e.d. gedood worden volgens mij. Maar vlekken e.d. 'vliegen' er niet af zoals ik had gehoopt. De vloer wordt kleddernat dus je moet hem wel droogmaken anders krijg je allemaal kringen van opgedroogd water. In de gebruiksaanwijzing staat dat hij 'hardnekkige kalkaanslag' kan verwijderen maar dat is mij niet gelukt, gaat beter met gewoon antikalkspul. Vet lost hij wel goed op dus handig voor ovenplaten e.d., ingebrand oud vuil gaat er niet af. Bij mij hetzelfde als hoe Eric11 beschrijft: eerst water, dan stoom, dan pauzeert hij even en gaat weer verder. Onderdelen werden compleet en intact meegeleverd, bij mij is wel ook 1x een koppeling losgeschoten. Hij is heel snel klaar voor gebruik en de accessoires zijn makkelijk te verwisselen, watertank bijvullen idem. Tip: het verschil tussen type M300 en M300-5 is dat bij de laatste nog de kledingreinigingsset wordt meegeleverd.

Eric11 25-02-2007
Geschreven voor: Royal Vaporflex M3100

Nadat de stoomreiniger klaar is voor gebruik komt er eerst veel water uit en dan pas stoom.Ook stop de stoomreiniger na een tijdje en vervolgens komt er eerst weer veel water uit en dan pas weer stoom.De hulp stukken die zijn meegeleverd zijn van slechte kwaliteit.Conclusie: een zeer slecht product en voldoet zeker niet aan de verwachting, kwaliteit zeer slecht.cijfer 2.

Gerbera 10-09-2006
Geschreven voor: Royal Vaporflex M3100

Op zich is met stoomreinigen een prima gegeven. Het reinigt inderdaad beter en
meer dan gewend. Echter de Vaporflex die ik had besteld via het internet lag de
na de 1e dag al uit elkaar. De borstel die erbij zat is volkomen versleten.
Zodra de stoom heet wordt en je bent bezig schieten de hulpstangen en middelen
van de handgreep af, waardoor je je handen verbrand met zo'n 100 graden. Ik wil
het niemand aanraden van dit merk te gebruiken en zeker geen kinderen er mee
aan de slag laten gaan.