Kärcher SC 1702

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher SC 1702 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

DvdT 12-07-2016

Pas op, apparaat kan exploderen

Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Met een enorme klap is de dop van mijn stoomapparaat gevlogen. Het kokende water en stoom schoot de lucht in. Gelukkig stond ik er een stukje vanaf anders was ik er beslist niet goed vanaf gekomen. Dit was behoorlijk schrikken. Ik heb dit voorval via e-mail met foto's gemeld bij Kaercher maar krijg geen enkele reactie. Nu wilde ik een nieuwe dop kopen maar zie er, gezien de reacties en de prijs(€53,99), nu toch maar vanaf. Het stoomapparaat en strijkijzer (waarvan de knop vlak na de garantietermijn kapot ging) zijn mi veel te duur voor wat je er voor krijgt. De afschrijving is wel erg hoog.

jodroejomo 23-08-2015
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Hetzelfde als andere gebruikers. Gekocht door positieve reviews. Hebben het apparaat erg weinig gebruikt. Elke keer als we het gebruikten moesten we iets repareren. Lukte aanvankelijk wel maar dat wil je er niet bij als je een klusje gaat doen. Inmiddels is ook het handvat hier gebroken. Is blijkbaar echt een constructieprobleem. Nee echt geen aanrader dit apparaat.

DvdT 12-07-2016

Ook bij mijn apparaat was het handvat al snel gebroken.

ellatits 04-01-2013
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Eind december 2008 een Kärcher 1702 zs aangeschaft. Stoomreiniger niet heel vaak gebruikt. Vorige week kwam de reiniger nog wel op druk, maar het stoomsysteem werkte niet. De klik om te gaan stomen hoorde je wel, maar er kwam geen stoom meer uit. Als ik lees hoeveel kosten er aan verbonden zijn om de reiniger te laten repareren, dan is deze machine zijn geld absoluut niet waard. Jammer, want ik ben een fan van stoomreinigen.

gebruiksgemak:
vloerwisser: doek laat te gemakkelijk los
bijvullen apparaat tijdens gebruik niet mogelijk

prijs/kwaliteit verhouding: te duur ruim € 350,--

emmaatje 03-01-2013
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Het apparaatheeft ruim voldoende hulpstukken en daarmee voldoende mogelijkheden. Voegen in badkamer, stenen en laminaat vloeren, vlekken in bekleding bank of stoel: prima.
Het is lastig een doek te klemmen aan de grote borstel, bovendien blijft de doek niet goed zitten. Van oude handdoeken en elastiek heb ik een alternatief gemaakt, dat ging beter.
Gemiddeld twee keer per maand gebruikt. Helaas na 4 jaar deed het apparaat niet meer wat het moest doen ondanks voorgeschreven onderhoud. Wel werd het water in de ketel opgewarmd maar er kwam geen stoom meer.
Voor €140 kan een Karcher worden opgestuurd naar Duitsland. Of het apparaat dan heel terug zou komen kon de winkelier me niet garanderen.
Nu staat er een prachtige, dure maar niet werkende stoomreiniger in de kast. Veel geld voor een relatief korte levensduur.

emmaatje 23-04-2013

Na het vorige bericht heb ik de stoomreiniger voor een paar tientjes verkocht. De koper heeft het apparaat kunnen repareren. Later kreeg ik het volgende berichtje: 'De stoomreiniger was kapot omdat het ontwerp niet zo degelijk is. Onder de stoomklep oxideert het aluminium totdat de klep dichtzit'.
Bij de reviews staan regelmatig dezelfde klachten beschreven nl. wel opwarmen maar geen stoom meer geven, slecht een klik. Wellicht heeft iemand iets aan deze informatie.

PatsyDarling 26-12-2011
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Ik heb de Kärcher SC1702ZS aangkocht in 2007. Het vergt een beetje tijd om er mee te leren omgaan maar eenmaal je het gebruik onder de knie hebt is het een super apparaat. Het maakt alles perfect schoon met een minimun aan water; geen kuisproducten meer nodig.
De Kärcher wordt hier gebruikt om 2x per week te kuisen, om te strijken 4 dagen per week, om de auto te kuisen, .... Veelvuldig gebruik dus
De minpunten:
- na 2 jaar (buiten garantie natuurlijk) begeeft de afsluitdop (nieuwe aangekocht 30€.
- Een paar maanden later komen rond de afsluitdop scheuren in de carosserie. Deze worden met een product (door mijn echtgenoot) dichtgemaakt.
- na 3 jaar begint de Kärcher, bij het opwarmen, water te verliezen onderaan en de afsluitdop heeft het weer begeven (weer een nieuwe aangekocht 30€).
Bij het openen van het apparaat blijkt dat de watertank gescheurd zit.Veel geluk gehad dat ik niet aan de elektriciteit ben blijven hangen. Het apparaat schakelt ook niet meer uit, de aan/uit knop werkt ook niet meer.
Ik had het apparaat aangekocht bij Electroplus in Duitsland omdat het daar 160€ goedkoper was dan in België. Over Electroplus geen slecht woord, hoor, die leveren perfect, is een goeie firma.
Mocht het apparaat niet zo duur zijn ik kocht onmiddellijk een nieuw. Het prijskaartje is veel te hoog :( voor de tijd dat het apparaat maar meegaat.
Ik had van een Kärcher toch op zijn minst een jaar of 10 geniet willen hebben. Niet dus. Heel jammer. Zo zie je maar dat duurkoop niet altijd goede koop is.

Velthof 21-09-2011
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Wij hebben onze stoomreiniger gekocht na positieve reacties bij Kieskeurig. In eerste instantie waren we super tevreden maar na verloop van tijd, net na garantie kwamen gebreken. Waardoor we hem nu helemaal niet meer gebruiken, rubbers sleten hard en nu kunnen we hem niet meer bedienen. Erg niet leuk. Ik kan het niemand aanraden.

adkv 12-01-2011
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

De stoomreiniger aangeschaft in 2008 nav de goede reviews. De stoomreiniger vond ik in het begin helemaal geweldig. Hij maakt goed schoon met relatief weinig inspanning. Helaas kwamen de gebreken al heel erg snel. Na 1 jaar brak het ophangsysteem af en ook het handvat volgde al snel. Gelukkig viel dit nog onder de garantie en heeft Karcher dit netjes hersteld. Echter nog geen 2 jaar later is weer het handvat afgebroken. Nu natuurlijk geen kosteloze reparatie meer. Jammer, want ik kan de stoomreiniger nu niet meer dragen, dus naar boven voor de badkamer gaat niet meer. Ook de stoomtoevoer is niet constant. Regelmatig moet ik tijdens het stomen de slang even terug op zijn plaats duwen. Al met al zou ik nu zeker geen Karcher meer kopen. Erg duur, voor mindere kwaliteit.

RobinStn1 07-07-2010
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Het apparaat zelf maakt perfect schoon en strijken gaat heel goed alleen na 1 jaar brak de hendel af. De plastic hendel was door de enorme hitte van het apparaat afgebroken (het plastic was zwak geworden). Ik heb de hendel zelf kunnen vervangen doordat ik van de webwinkel een nieuwe hendel toegestuurd kreeg. Nu na net iets meer dan twee jaar bleef de Karcher stoom produceren en ging niet meer uit. Ik heb zelf het apparaat geopend en binnen in bleek door de hitte een draad die vast zat gesoldeerd aan een connector aan de watertank los te zijn gelaten daarnaast blijkt dat de plastic kap veel te voorduren heeft gekregen van de enorme hitte binnen het apparaat. Al met al een enorme domper want het apparaat zelf werkt prima maar na 2 jaar al defect.

Hans80 13-11-2009
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Gebruiksgemak redelijk. Klemsysteem grote borstel voor doeken lastig. Resultaat schoonmaak tegels goed. Kost wel veel tijd. Teleurstellend dat na 2 jaar gebruik (1x per week) stoomapparaat geen druk meer levert en dus gerepareerd of vervangen dient te worden.

weidevogel 02-09-2009
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Een review over een product dat je ruim twee jaar geleden gekocht hebt heeft een groot voordeel. Je bent ervaringsdeskundige.
Deze deskundigheid wil ik graag met jullie delen.
Stoomreinigen is milleuvriendelijk, je gebruikt bijna geen schoonmaakmiddelen.
Je huis wordt er met niet al te veel moeite weer helemaal schoon van.
Wij gebruiken onze KÄRCHER SC 1702 wel maar……………..
Over drie dingen zijn wij zeer ontevreden.

1--- De aansluitkabel van het apparaat is slechts een kleine 5 meter.
Je zal dus meestal met een verlengkabel moeten werken.
2--- De veren van de houdklem springen er regelmatig uit.
Ook bij gebruik van de door KÄRCHER bijgeleverde originele droogdoek.
3--- Maar nog ernstiger, net na de 2 jaar garantietermijn brak het handvat van de KÄRCHER SC 1702 af.

Met deze ervaringen zouden wij nu een andere keuze maken.
Vriendelijke groet, Henk en Liesbeth Kievit

EVJS 21-10-2008
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Kärcher 1702SC sinds kort in gebruik. Ik ben heel tevreden. Werkt uitstekend en is compact op te ruimen. Hulpstukken altijd bij de hand door het opbergvak.

koreman 29-07-2008
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Ik heb een karcher 1702 ZS aangeschaft en ik ben erg tevreden. Ik heb als eerste de ruitenwisser gebruikt. Erg gemakkelijk. Alles wordt echt blinkend schoon.

boooootje 23-04-2008
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

We hebben de SC1702ZS nu een aantal maanden in bezit. Tijd voor een review op kieskeurig.nl.
Ben ik schreeuwend enthousiast, zoals een aantal mensen hier?
Nee.
Krijgt het apparaat ongenuanceerd op alle punten een 9 of een 10?
Nee.
Wel een eerlijk en uitvoerig betoog. Lees en huiver ;-)

Wat heb ik op het apparaat aan te merken.
-------------------------------------------
Het gebruiksgemak stelt me eigenlijk behoorlijk teleur. Voorbeelden: de manier waarop de doek op de grote vloer borstel wordt gemonteerd is vrij amateuristisch (zeker gezien de prijs van het apparaat). Om de doek tussen de klemmen van de borstel te krijgen is een heel gehannes. Tijdens het schoonmaken gaat de doek vrij makkelijk los zitten. Het verwisselen van de doek tijdens het schoonmaken (je doet echt geen 20 vierkante meter met 1 doek) is ook een heel gedoe. De te vervangen doek is uiteraard kokend heet.
Daarnaast is de steel voor de vloer borstel is niet echt geschikt voor lange mensen (zoals ik). Hij is te kort / bij de vloer borstel zit geen knikpunt, zoals bij een stofzuiger wel zit. Ik sta dus gebogen te poetsen.

Verder moet je moet er mee leren omgaan. Je moet het apparaat het werk laten doen en niet snel even je vloer willen doen. Langzaam aan is het toverwoord. Te meer, omdat de omgeving waar je werkt behoorlijk warm en vochtig wordt door de stoom die vrij komt.

Als het water in het apparaat op is (wat hier niet zo gauw voorkomt) dan moeten we hier meerdere uren wachten, voordat de dop van het reservoir afgedraaid kan worden. Dit kan erg lastig zijn.

Ik vul het reservoir steeds met heet water uit de kraan. Zelfs dan duurt het nog behoorlijk lang (meer dan 10 minuten) voordat het apparaat op temperatuur is.

Positief ben ik over:
--------------------
Makkelijk is de snoer, die in het apparaat oprolt.
Het maakt goed schoon (de ongeglazuurde tegelvloer in de keuken krijgt 'ie niet goed schoon, maar dat is wellicht te veel gevraagd).
Je kunt voegen goed schoon maken.
Het apparaat komt degelijk over.

Charles van Kampen 14-04-2008
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Na lang puzzelen voor deze stoomreiniger gekozen. De druk van 4 bar en de reviews hier gaven voor ons de doorslag. We zijn blij met deze keuze.

Niets kon het hardnekkige vastgekoekte vet van ons fornuis aan, maar dit is het eerste 'middel' dat echt werkt. Je bent er best wel even zoet mee, maar hij oogt weer als nieuw. Ik kan me voorstellen dat bij een apparaat met minder druk, dit resultaat minder zou zijn of langer op zich zou laten wachten. De vloerbedekking op de trap en muren in de keuken volgen later, op een zonnige dag met de ramen open.

Vonneyv 02-03-2008
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Erg handig, gebruikersvriendelijk en professioneel apparaat. Gelukkig niet zo groot. Maakt met name de voegen tussen de tegels weer als nieuw! Apparaat vergt wel geduld, rustig alles schoonmaken a la hogedrukspuit. Niet te snel want dan heb je geen resultaat. En na 20 minuten gebruik ongeveer een kwartier wachten omdat het apparaat af moet koelen voordat je het weer opnieuw bij kan vullen. Maar als je de tijd er voor uittrekt, mag het resultaat er wel zijn, mijn gemeleerde plavuizenvloer ziet er weer als nieuw uit. Ben helemaal tevreden.

Tippy 18-11-2007
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Al in bezit sinds Januari 2006, en hij bevalt ons goed.
De opwarm tijd duurt best lang, vanwege de grote inhoud van 2 liter.
In tegenstelling met de omschrijving rolt het snoer WEL vanzelf op.
Naast de accessoires die ik men erbij krijgt, heb ik het e.e.a. er extra bij besteld, zoals div.extra borsteltjes, div. maten hoezen.
(Ps. de hoezen zijn duur, kan je ze zelf eenvoudig maken)
Ramen kun je er ook mee doen, echter NIET s'winters !!!
Ziek, verkouden ??, je kan zelf ook stomen, even in de badkamer zetten, stoeltje erbij...... Sauna

Jonkerj 05-10-2007
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Ik heb de stoomreiniger aangeschaft om mijn plavuizen vloer schoon te maken. De plavuizen zijn iets poreus waardoor er gemakkelijk vuil + restant schoonmaakmiddel in gaat zitten.
Met de traditionele schoonmaakmiddelen (dweil + sopje) is dit niet goed schoon te krijgen. Ook de voegen kreeg ik niet goed schoon.
Nou, dit is met de stoomreiniger een fluitje van een cent, de vloer + voegen zien er weer als nieuw uit. 1 x per week na het stofzuigen is voldoende om de vloer schoon te houden.
Het kost wel even tijd om het apparaat gebruiksklaar te maken. Je moet het vullen met water en vervolgens 10 minuten wachten tot hij op temperatuur is.

Het apparaat wordt geleverd met veel hulpstukken die o.a. handig zijn om moeilijke plekjes in de douche schoon te maken. Ik heb er wel een extra zet kleine borsteltjes bij gekocht (via internet) Als je n.l. het kleine borsteltje gebruikt om iets vettigs mee schoon te maken dan kan je hem niet meer gebruiken voor iets anders.

Als je de hoge aanschafprijs voor lief neemt dan is dit een geweldig apparaat waar je veel plezier aan beleeft. Ik wou dat ik het een paar jaar eerder had aangeschaft.

Mrs Vicky 23-07-2007
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

We hebben de Kärcher nu ruim een maand in bezit en we zijn ontzettend tevreden over het resultaat.

Het apparaat hebben we aangeschaft om het onderhoud van de tegelvloer te vergemakkelijken. De eerste keren hielden we nog wat strepen over (restanten van oud poetsmiddel). Inmiddels is dat verleden tijd en hebben we een mooie schone vloer. De dweil kan de prullenbak in!

Onlangs heb ik ook de bank (alcantara-bekleding) schoongemaakt en 't is bijna alsof de bank nieuw is.

Kortom, we hebben nog niet alle functies uitgeprobeerd maar met alleen al het resultaat van de tegelvloer en de bekleding zijn wij dik tevreden!

Sacha 25-06-2007
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Ik heb gekozen voor de sc1702 zs. Wat een fantastisch apparaat. Dit is schoonmaken met een hoofdletter! En in veel minder tijd. Er kan 2 liter water in, wat neerkomt op ca. 1,5 uur continu stoom. De Vapo-Hydro functie maakt het mogelijk vuil gelijktijdig weg te spoelen, verbruikt dan wel iets meer water. Ramen zemen is ook een fluitje van een cent. En daarover had ik eigenlijk eerst nog mijn twijfels, nu niet meer! Voegen in mijn tegelvloer zijn nu echt schoon, je stoomt het vuil er echt uit. Voorzien van handig oprolmechanisme voor de stroomkabel. Echt een aanrader!

R.W. van der Geest 01-05-2007
Geschreven voor: Kärcher SC 1702

Wat een uitvinding! Ik kreeg de voegen van mijn tegelvloer met geen mogelijkheid meer schoon. Na reiniging met de stoomreiniger ziet de vloer er weer als nieuw uit. En de vloer wordt nauweliks nat.

Bijvullen gaat niet omdat het veiligheidsventiel pas na afkoelen toestaat dat je het reservoir open draait. Da's wel lastig dat je dan een kwartier moet wachten voordat je weer verder kan. Maar je kan anderhalf uur ononderbroken stoom spuiten, dus het duurt wel even voordat het reservoir leeg is.

De 1702 heeft een oprolbaar electriciteitssnoer en dat is erg handig. Enkele dagen geleden gekocht via internet. Ik ben er helemaal blij mee.