AEG T76489AH

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG T76489AH op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Berry 30-12-2016

Absolute tegenvaller

Geschreven voor: AEG T76489AH

Dit apparaat gekocht vanwege de zuinige energieklasse. Vanaf het begin al gedoe mee gehad, lange droogtijden en lastig schoon te maken pluizenfilters. De droogtrommel zou het wasgoed tegen slijtage moeten beschermen, maar het wasgoed en met name handdoeken zijn erg snel versleten. Op gegeven ogenblik lag het bovenste pluizenfilter in tweeën omdat dit slecht gefabriceerd was (niet scharnierend). Nieuwe moeten kopen voor ca € 45 viel niet onder garantie. Pluizen onderin werden ook niet goed weg gefilterd waardoor de ribben helemaal dicht zaten. Was erg lastig te reinigen. Na vier jaar eerst problemen met de pomp en later viel de trommel stil. Al met al weinig plezier gehad van deze machine, waarvan wij dachten dat dit een A merk zou zijn. Complete miskoop van € 899,- Binnen 4 jaar defect. Nooit, maar dan ook nooit meer een AEG.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Binnen 4 jaar kapot
  • Pluizenfilter snel defect
  • Geen afvoerslang condenswater
  • Lange droogtijden

mettema 01-02-2015
Geschreven voor: AEG T76489AH

Over het drogen zijn we tevreden, hoewel bij beddengoed soms nog een keer moet omdat het niet droog genoeg.
Grootste nadeel is de enorme slijtage aanhanddoeken. Nieuwe handdoeken zijn na twee jaar geheel versleten, niet zo vreemd gezien de grote hoeveelheid pluizen die er na iedere beurt uitkomen

Geschreven voor: AEG T76489AH

Ik heb deze droger nu een 8 aantal maanden in gebruik en ben er absoluut niet tevreden mee. Voor het drogen na wassen zonder wasverzachter tip maak bij gebruik van wasverzachter de trommel schoon met doekje met schoonmaak azijn) aan mijn was,handdoeken, theedoeken beddengoed enzovoort duurt het drogen 5 tot 6 uur!! Kleding droog ik er nooit in. Het tpluizenfilter is vervelend schoonmaken. Dit mijn derde wasroger in 23 jaar! Na vandaag is er tocht defect geconstateerd na een tweede bezoek monteur. Let goed op waneer de droger is gefabriceerd. Die van ons in 2011 gefabriceerd en aangekocht 1-10-2012. De types van 2011 waren hier bekend mee.Viltband modifiktie snaar en afdichting nu vandaag vervangen. Overigens geen correcte telefoniste aan de telefoon van Electrolux met tips en trucs en persoonlijk advies, maar de service die vanuit Expert Meijer te Burgum is verleent is uitstekend iedere keer aangaande deze klachten.

Geschreven voor: AEG T76489AH

ik heb deze droger nu een 8 aantal maanden in gebruik en ben er absoluut niet tevreden mee. Het programma extra droog MED geeft een tijd aan van 2 uur 37 minuten als ik er de witte was in doe, handdoeken, theedoeken enzovoort duurt het 5 tot 6 uur. Bonte was droog ik er nooit in. he tpluizenfilter is vervelend schoonmaken. Na vandaag is er tocht defect geconstasteerd na een tweede bezoek monteur. Let goed op waneer de droger is gefabriceerd. Die van ons in 2011 gefabriceerd en aangekocht 1-10-2012. De types van 2011 waren hier bekend mee.Viltband modifiktie snaar en afdichting nu vandaag vervangen. Overigens geen correcte telefoniste aan de telefoonvan electrolux met tips en trucs maar de service die vanuit Expert Meijer te Burgum is verleent is uitstekend iedere keer aangaande deze klachten.

lisaw 13-01-2013
Geschreven voor: AEG T76489AH

ik heb deze droger nu een aantal maanden in gebruik en ben er niet tevreden mee. het programma extra droog MED geeft een tijd aan van 2 uur 37 minuten als ik er de witte was in doe, handdoeken, theedoeken enzovoort.In totaal een stuk of 12/14 stuks samen gecentrifugeerd op 1400 toeren Wanneer de tijd op nog één minuut te gaan staat is de was allerminst extra droog,hij draait soms wel meer dan 4 uur om de was echt extra droog te krjgen. helaas, ik zou deze machine niet aanraden

remco smal 26-08-2012

we hebben de droger
wel op de afvoer aangesloten want het legen van de opvangbak begon vervelend te worden.
de droger maakt weinig geluid en heeft een degelijk uiterlijk.
nadeel is het pluizenfilter welke opengeklapt dient te worden om leeg te kunnen halen.
verder voldoet hij vooralsnog prima.

Esther Zaal - Bartels 24-08-2012
Geschreven voor: AEG T76489AH

Heb deze droger nu een aantal maanden in bezit, ben hier echt super tevreden mee!
De droger is stil, droogt goed (zelfs beddengoed!), ruime deuropening, is handig aan te sluiten op de afvoerleiding en zeefjes zijn makkelijk te legen.
Het enige minpuntje vind ik dat mijn sokken geregeld tussen het deurtje en het zeefje komen, waardoor pluisjes blijven plakken aan deze sokken.

Watnudan 21-08-2012
Geschreven voor: AEG T76489AH

Fijne droogtrommel. Grote opening om wasgoed in te doen. Minpuntje is toch wel het pluizenfilter reiningen. Geen probleem dat je dit moet doen, maar tussen de gaatjes de pluisjes eruit halen is niet zo gemakkelijk. Ik ben wel heel tevreden over de droger.

Chrissy68 04-06-2012
Geschreven voor: AEG T76489AH

Heb deze droger net een week en een was of 6 gedroogd. Hij bevalt me helemaal niet!!! Mijn hele garage is net een sauna als hij aan staat! Hij mag dan de helft zuiniger zijn dan mijn oude luchtafvoer droger maar ik moet alles 2x zo lang draaien en nog zijn de naden vochtig! Uiteindelijk ben ik gewoon net zo duur uit qua energie en het apparaat zelf is dubbel zo duur! Morgen eerst de winkel bellen en ze vertellen dat ik hem wil omruilen voor een gewone ouderwetse luchtafvoer droger, dan kan ik tenminste doorwassen want als ik telkens op deze droger moet wachten?!#¥+[$*!!!

Miesje83 03-05-2012
Geschreven voor: AEG T76489AH

Vorige maand de eerste problemen met de machne gehad, de snaar was geknapt een bekend proleem met dit type machine. (te strak aangespannen uit fabriek)
Alles is netjes opgelost en hj maakt weer overuren.

Blijf bij het standpunt dat het een goede en fijne machine is.

Voor diegene welke aangeven dat de was niet droog is dit hebben wij ook wel eens gehad, maar heb je reverse plus aangezet en de 2 pluizen filters leeggehaald?

pi13 19-02-2012
Geschreven voor: AEG T76489AH

Beddengoed draait in elkaar en blijft daar door op enkele plekken vochtig.
Lekker stil.
Omgeving wordt niet meer vochtig warm, zoals bij vorige condensdroger van ander merk.

jdster 19-02-2012
Geschreven voor: AEG T76489AH

Dit is onze eerste droger kan het dus niet vergelijken. Het is een rustige c.q. stille droger. Droogresultaten zijn goed. Grote stukken, lakens e.d. wat minder droog, maar daar hebben we nu een oplossing voor (tennisballen erin). Het meten van de vochtigheid en het drogen daarop afstemmen werkt heel goed. De aangegeven tijd in het begin wordt soms drastisch ingekort, en toch is alles droog. Door de grote trommel wordt alles goed doorgeblazen. Wij hebben deze droger gekozen voor het energieverbruik, maar dat hebben we nog niet gemeten.
Overall zijn we zeer tevreden over deze droger

Hari60 17-02-2012
Geschreven voor: AEG T76489AH

Een goede droger,de enegie zuinigheid kan ik moeilijk meten.Weinig lawaai,tansparante deur is ook prettig alleen waterbak iedere keer legen vind ik een nadeel,misschien toch op afvoer aansluiten.

Sinie 04-02-2012
Geschreven voor: AEG T76489AH

stil, energiezuinig, zo droog als ik het wil, duidelijk bedieningspaneel, waterafvoer via slang in wasmachineafvoer dus geen bak te legen, ben er erg blij mee en hoop er lang plezier van te hebben.

droger gekocht bij Expert 31-01-2012
Geschreven voor: AEG T76489AH

Uiteindelijk overgestapt op een droger met warmtepomp. Bespaart veel op de energierekening, zegt men.
Heerlijk grote deuropening om veel was te kunnen vullen.
Enig minpuntje: tijdens het drogen maakt de droger wel veel lawaai, met als geluid wat lijkt op een stampende motor op een boot.

Maja44 28-01-2012
Geschreven voor: AEG T76489AH

Prettige droogmachine met veel keuzemogelijkheden en bedieningsgemak, waardoor bijna alles te drogen is, ook fijne spullen. Voor mij ook erg belangrijk dat hij energiezuinig is.Ik ben er erg blij mee.

19362 15-01-2012
Geschreven voor: AEG T76489AH

ik ben zeer blij met mijn nieuwe droog trommel met warmte pomp zeer zuinig grote trommel geen herrie en een goed overzicht

MBerkhout 15-01-2012
Geschreven voor: AEG T76489AH

Heb de droger nu al een paar maanden in gebruik en bevalt me heel goed. Gebruiksvriendelijk en boven alles lekker stil. Ik heb de droger aangesloten op de wasmachine afvoer, dus hoef het waterbakje niet meer te legen wat een gigantisch pluspunt is. (8kg kan een hoop water geven en is dan best zwaar voor moeders de vrouw.)
Het pluizenfilter ( 2 stuks) is wel een beetje onhandig, maar als je de slag te pakken hebt niets aan het handje.
Al met al zéér tevreden en blij met de aankoop.

semperavantie 14-01-2012
Geschreven voor: AEG T76489AH

Ik vind dat hij niet goed droogd de was voelt nog te nat aan ook als ik hem op max zet.
Het pluizen filter vind ik echt moeilijk om te legen en als je b.v een losse sok mee droogt dan komt hij op het filter te liggen en dan doet niets het meer

Miesje83 14-01-2012
Geschreven voor: AEG T76489AH

Erg fijne machine stil en lekker snel droog met 6va7 kg erin mag max. 8KG hebben, machine is makkelijk in gebruik d.m.v. een duidelijke draai knop
De machine is energie zuinig je hoeft geen extra groepen te hebben.
Aanrader en pluspunt van deze machine is dat je het direct aan kunt sluiten op de afvoer en dat deze ook een reverse functie heeft zodat ie 2 kanten opdraait andere machines hebben dit niet.
En de kwaliteit van AEG is gewoon goed we hebben een wasmachine en Droger van dit merk en met drie kinderen maken we boven gemiddeld veel was-/droogbeurten en de machines hebben ons nog nooit in de steek gelaten.

droger aeg 14-01-2012
Geschreven voor: AEG T76489AH

Goede machine, zeer zacht qua geluid. Vele mogelijkheden.
Helaas zat er bij ons een foutje in het fabrikaat, de snaar was te strak gespannen om de trommel rond te draaien en het draaimeganisme van de trommel te stroef waardoor de naar na ca 6 weken is doorgbrand. Nieuwe snaar en probleem verholpen!!
goede service van AEG.

Aly en Cor 14-01-2012
Geschreven voor: AEG T76489AH

Geruisloos,gemakkelijk, licht in de machine,
goed resultaat