LG RC9055AP2Z

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 68 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG RC9055AP2Z op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

pattyenricardo 14-03-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Ideale droger. Is heel makkelijk in gebruik en heeft veel verschillende programma's.
Past heel mooi naast mijn wasmachine.
Alleen de service van lg is heel slecht. Ze beloven van alles maar komen niets na.

Patrick1289 06-03-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Een geweldig apparaat, snel geleverd. Makkelijk te bedienen en energie zuinig :-)
handige tool om schoenen te drogen.

Luap49 06-03-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Mooie vormgeving. Past exact bij LG wasmachine die eronder staat. Niet super geruisloos maat te doen. Makkelijk in gebruik

lenie67 02-03-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Gekozen voor een warmtepompsysteem zodat we minder energie verbruiken. De hybride functie is wel handig voor het geval je iets sneller wilt drogen. Maar de eerste droogbeurten duren beslist niet langer dan op mijn vorige eenvoudige condensdroger (die natuurlijk veel meer energie verbruikte). Mooie en handig te bedienen display en de droger is lekker stil.

dewitteboerderij 24-02-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Fijne droger. Ideaal als je veel wasgoed hebt door zijn grote(9kg) vulgewicht.
Makkelijk te bedienen en veel keuze mogelijkheden, ook voor groot wasgoed zoals dekbedovertrekken.

trientsje1962 24-02-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

goede droger werkt goed! voldoet aan de verwachtingen.
mooie vormgeving, blij met mijn nieuwe droger oude was nodig aan vervanging toe en ik vind lg een goed merk !

Leon en Priscilla 23-02-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Wij zijn onlangs ouders geworden en vanwege de grote hoeveelheden wasgoed hebben wij besloten een condenswasdroger aan te schaffen.

Uit onderzoek bleek de LG RC9055AP2Z een goede keuze. Wij hebben al een wasmachine van LG en zijn zeer te spreken over de kwaliteit en prestaties, vandaar dat we ook vertrouwen hebben in onze aankoop van de LG wasdroger.

De machine is mooi strak vormgegeven, heeft verlichting aan voorzijde voor indicatie van programma's en een duidelijke display met de instellingen en duur van het programma.

De trommel is goed verlicht en is goed laadbaar ook met grote bedhoezen of een sprei.

De machine is eenvoudig te bedienen, instellen en starten. Wanneer het programma is beëindigd speelt de machine een muziekje, dat kennen wij alleen van producten van LG.

De machine is makkelijk te onderhouden, de condenslade kan worden uitgenomen om te legen in wasbak of toilet. De filter kan worden uitgenomen uit de deur en worden opgeklapt, waarna de vezels kunnen worden opgezogen of met de hand kunnen worden verwijderd.

Kortom de machine is veelzijdig met zijn vele progamma's, duurzaam door zijn energiebesparende werking, goed voor grote hoeveelheden wasgoed en ziet er ook nog fraai uit.

Wij zijn heel tevreden met deze aankoop en hopen veel plezier van te hebben.

John Verburg 22-02-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

De hybride droger van LG is warmtepompdroger en condensdroger in één. Je kunt daardoor kiezen voor energie- of tijdsbesparing. Na ingebruikname van de droger viel de vele keuze mogelijkheden op. wanneer je snel wilt drogen dan is de keuze snel drogen een effectief keuze knopje. Als je de was op de eco stand wilt drogen dan verbruik je minder energie wat zijn label dik verdient. de makkelijke droogrek voor b.v. sportschoenen die je hebt gewassen vind ik een ideale uitkomst. De droger heeft simpele filters die gemakkelijk schoon te maken zijn. de inhoud van maar liefst 8 kg is top. de grote schoepen husselen de was luchtig door de trommel in plaats van een bol wasgoed die aan de buiten kant droog is maar van binnen nog steeds klam is.. Een goede droger die van alle gemakken is voorzien.

De Bakker 1978 22-02-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Nog maar net in ons bezit, maar is een goede droger. Programma's duren niet te lang, hoewel dat wel gedacht wordt van een warmtepompdroger. Hybride optie is erg handig voor als je haast hebt.

Nieuwe-fan 19-02-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Mooie machine, energie zuinig (volgens label). Stil. Wel wat zwaar t.o.v. andere machines, maar daardoor weer wat stabieler.
Duidelijk display en simpel in te stellen. Mooie combinatie met LG wasmachine. Beugels om deze aan elkaar te bevestigen zijn bijgeleverd.

M. Barten 19-02-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Gewoon een super apparaat. Duidelijke bediening, super zuinig en tsja... dat lampje in de trommel vind ik zo handig voor het zoeken naar die ene sok:-)

Elsa Jongeling 02-02-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

De LG wasdroger heeft een schitterend design en is erg gebruiksvriendelijk, de duurzaamheid kan ik nog weinig over zeggen aangezien hij nog maar net is aangeschaft.

MariekeBas 30-01-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Er past heel veel was in deze droger, wat heel handig is in combinatie met een grote wasmachine. Er zit trommelverlichting op, wat niet meganuttig lijkt, maar het is wel leuk, vooral met knuffels.

De droger is stil, maar maakt wel iets meer geluid dan onze LG wasmachine.

Het legen van het filter gaat makkelijk, maar het ziet er wel wat fragiel uit, dus we hopen dat hij lang meegaat.

De droger meet tijdens het drogen hoe vochtig de was nog is en herberekent op basis daarvan hoe lang hij nog moet drogen. Aan de ene kant is dit handig, omdat de was dan ook echt droog wordt. Aan de andere kant zorgt dit er soms voor dat de droger er opeens een uur langer over kan doen dan hij oorspronkelijk berekend had (dit is voornamelijk gebeurd bij de stand Groot Wasgoed).
Het meten van de vochtigheid lijkt niet altijd helemaal perfect te gaan. Op de Mix-stand worden handoeken soms niet helemaal droog (bijvoorbeeld als je wat lager gecentrifugeerd hebt in de wasmachine). De droger moet dan echt op Zeer droog gezet worden, Kastdroog is dan vochtig.
Je moet echt even leren welke stand met welke droogheid je moet gebruiken voor de verschillende soorten was.

Een minpuntje is dat de droger pas een signaal geeft dat het waterreservoir vol is wanneer deze ook echt heel erg vol is, helemaal tot de rand (hij is zelfs een keer een klein beetje overstroomd). Verder werkt het legen van het reservoir wel handig. Het handigste is om hem gewoon na iedere droogbeurt te legen, om eventuele overstroming en langere droogtijd te voorkomen.

Kortom, we zijn tevreden met deze droger, maar wel minder tevreden dan met de LG wasmachine die we tegelijkertijd gekocht hebben uit dezelfde prijsklasse.

RaeWag 30-01-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Ik heb de LG wasdroger al een maand. Hiervoor had ik nog geen wasdroger, en heb mijn was tot voor kort met tegenzin aan de lijn moeten drooghangen.
Wat een verademing nu! Ik droog er bijna alle kleding in. De LG wasdroger droogt heel goed en de was komt er zacht uit. Ook het uiterlijk is mooi en de vulopening is groot.
In het begin gebruikte ik vaak de makkelijke korte eco hybride mode, handig als je niet zoveel tijd hebt, maar de gewone programma's bevallen ook prima.
Omdat de vulcapaciteit van de droger veel groter is dan die van mijn wasmachine, doe ik nu een paar wasjes in de wasmachine na elkaar, zodat ik de droger niet al te vaak erna hoef te gebruiken, scheelt weer in gebruik!

San gezin 5 kinderen 30-01-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Wij hebben deze droger aangeschaft omdat onze droger de geest had gegeven en vrienden van ons onlangs deze droger hadden aangeschaft. De droger is heerlijk stil en droogt fantastisch. Het bedieningsgemak is super en ook de verlichting in de trommel is reuze handig. Verder wil het oog ook wat en wij kunnen niet anders zeggen dan dat de droger er top uitziet. Het gemak van de grote vulopening is ook handig te noemen. Duurzaamheid is lastig te beoordelen, maar als deze net zo goed is als van de andere LG producen zit het wel goed.

arnoud1967 26-01-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Wij vinden deze machine zeer gebruiksvriendelijk. Een grote vulopening, stil, mooi vormgegeven en makkelijk te bedienen. Handig is ook het schoenenrekje wat tevens te gebruiken is voor liggend drogen van truien e.d.. Het slangetje voor vochtafvoer wordt bij ons zeker aangesloten omdat wij de waterafvoerbak wat onhandig vinden. Ook de keuze om het alarm aan of uit te zetten vinden wij een voordeel

Groninger Choco Truffel Specialist 26-01-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Zie eerder bericht, dit is een herhaalde invoer, wegens een storing op de internetsite van de LG.

-Prima droog resultaat, wat wel opvalt t.o.v. condensdroger is dat de was niet heet wordt hierdoor kun je ook kwetsbaardere producten prima drogen, zonder het risco van extreme krimp.
- Er kan erg veel in de 9 kilo variant en dat is handig bij een groot gezin. Er zitten voldoende verschillende mogelijkheden en instellingen op het apparaat.
- Nadeel is dat bij een gestart programma er geen wijziging meer mogelijk is in de instellingen. Denk dan aan droogniveau of Eco/Snel. Je moet dan het apparaat eerst uit zetten en opnieuw alles instellen.
Qua geluid is hij niet luider dan je wasmachine.
- Een mooie vormgegeven apparaat, ziet er echt uit als een wasmachine en past perfect in de bijkeuken.
- Geen ervaring nog met de duurzaamheid dit za moeten blijken. Wel fijn is natuurlijk de energiezuingheid t.o.v. condensdrogers.

Astrid890 24-01-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Vandaag is tegelijk met de wasmachine ( F149T) de wasdroger bezorgd. Een pracht set samen, ziet er echt strak uit. Maar ook het resultaat is geweldig en dat is wel het belangrijkste. Erg duidelijke programma's met veel keuzemogelijkheden. Handdoeken als eerste geprobeerd en alles was perfect droog. Echt super blij met de nieuwe set, zeker een aanrader!!!

hofappel 21-01-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

tot op heden bevalt hij prima. mooie grote deuropening. het licht in de trommel is ook fijn. hij is makkelijk in gebruik en er zijn veel mogelijkheden. het enige nadeel is dat de dekbedhoes zich in een knoop draait.

Mike Martens 18-01-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Mooi design. Zeer grote trommel en veel mogelijkheden (programma's). Goede droogresultaten. heb apparaat nog te kort om iets zinnigs te kunnen zeggen over de duurzaamheid.

Vernon123 17-01-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Echt goed droger. Super silent and looks good as well. Easy to clean the filters, which makes using it easy.

TT Tiel 16-01-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Mooi design voor competitieve prijs. Makkelijk in gebruik en lekkere grote trommel waar veel beddengoed in past.

Melanie-Klap1 10-01-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Goed apparaat droogt goed, veel mogelijkheden.
de ECO stand is zuiniger maar duurt langer om droge kleren te krijgen.
Zonder ECO stand snel en erg droog.
8KG vul gewicht dus minder keer draaien waardoor het apparaat efficiënter werkt en minder vaak hoeft te vullen.
Wordt compleet geleverd met ingebouwde reservoir maar ook slagen en koppelstukken voor externe afvoer.
Draait 2 kanten op waardoor de kleding in strijkvrij modus erg goed werkt.
Het is een duurdere aankoop maar zeker het geld waard.

ATJ 05-01-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Mooie vormgeving. Lekker grote trommel, zelfs dekbedden passen er met gemak in. Het apparaat wijst zich vanzelf, je hoeft niet eens in de handleiding te kijken hoe het moet. Over de duurzaamheid kan ik niks zeggen, daar heb ik het apparaat te kort voor.

Vader van vijf kinderen 03-01-2014
Geschreven voor: LG RC9055AP2Z

Droogresultaat: Drie programma`s gedraaid en deze voldoen aan de verwachting.
Mogelijkheden: Meer dan dat wij ooit zullen gebruiken. Echter door eenvoudig en overzichtelijke bediening leiden alle mogelijkheden niet tot verwarring.
Gebruikersgemak: Alles is logisch.
Vormgeving: Grote deur. pluizenfilter eenvoudig te reinigen.
Duurzaamheid: Alles draait gecontroleerd. We gaan er van uit dat de droger net zo goed bevalt als onze LG wasmachine welke al twee jaar draait.