Zanussi ZTE 240

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZTE 240 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

d*********@g******** 23-09-2022

Bevalt prima, alleen hoog energieverbuik

Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

Prima droger, geen problemen sinds 2006.
Ivm het verbruik van 3,1 kW ga ik hem nu vervangen door een warmtepompdroger 1,1 kW

Pluspunten

• Licht en stil
  • prijs

Minpunten

• energieverbruik

h*********@g******** 19-09-2022

zeer goede droger

Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

We hebben deze droger al maar liefst 15 jaar en hij werkt nog steeds zoals altijd!
Het energie verbruik van drogers is in de loop der jaren echter wel een stuk verbeterd, maar dat weegt momenteel nog niet op tegen de aanschaf van een nieuw apparaat.

Wij blijven deze droger dus voorlopig gebruiken!

emma54 04-03-2010
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

Helaas was de printplaat van ons apparaat na 3 jaar stuk.
Jammer!!

willem vrolijk 21-09-2009
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

Onze zanussi zte 240 is nu 2.5 jaar oud. Nog altijd ruik ik een lichte brandlucht aan was als ze uit de droger komt. De droger staat op zolder daar moet ik ramen openzetten om de enorme hitte kwijt te raken.
Weet iemand hoe we moeten regelen dat de temperatuur in de droger omlaag gaat.

Sarah1 19-09-2009
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

Wij hebben de Zanussi nu 2,5 jaar. Hij beviel erg goed. Totdat hij nu echt kapot is gegaan. De machine warmde niet meer op en ging na ongeveer 10 minuten piepen (tussen de 5 en 7 piepjes na elkaar) Na veel zoekwerk hebben we de machine naar een werkplaats gebracht en het bleek dat de electronica kapot was. Kosten 140 euro. Duurzaam bleek dit apparaat dus niet te zijn.

Steven_ 06-07-2008

++ Prima apparaat. Droogt snel en goed. Veel programma's
-- Afvoer via slang kan alleen naar beneden of horizontaal: als de afvoer hoger is dan de (niet bijgeleverde) afvoerslag werkt het niet, dan moet je het reservoir handmatig legen.

conclusie: Aanrader.

carla64 03-04-2008
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

Goede prijs/kwaliteit verhouding. Goed droogresultaat , weinig kreukels.

poobah 31-03-2008
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

prima prijs kwaliteit verhouding! goede resultaten. 2 stof en pluisfilters werken prima.

Anoniem 28-03-2008
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

2 maanden geleden aangeschaft. Een goede droger, voor een nette prijs. Hij is stil en de ruimte word niet al te warm. Ik gebruik hem zelfs als wat bijverwarming in de kamer! Moet hem wel af en toe nog 30 minuten extra laten draaien, maar misschien doe ik hem te vol.

sdejongh 03-03-2008
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

Dit is mijn eerste droger en het bevalt me echt prima. Ik vind het een goede prijs voor de droger en het geeft ook goede resultaten. Onze huishouden bestaat uit 2 personen en 6 fretten. De fretten hebben veel slaapdoeken/dekens nodig. En nu is het juist rui periode. De haren zijn niet helemaal weg te halen met alleen wassen en kloppen. Vooral fleece deken zijn moeilijk te verschonen. Gisteravond heb ik de doeken in de droger gezet (na een wasbeurt) en binnen ongeveer 90 minuten (op stand B gezet met een bijna volle trommel) heb ik schone doeken en geen enkele haar te bekennen! Daarna hoef ik alleen maar de filters schoonmaken en enkele plekken rond de deur schoon houden.

Ik heb t-shirts & sokken ook (op lage temperatuur) geprobeerd. En het resultaat zijn lekker zacht en niet gekrompen. Dat werkt dus ook goed.

Voordelen:
1. Makkelijk te gebruiken
2. Grote opening, filters makkelijk schoon te maken
3. Mogelijkheid om afvoerslang te zetten (dat heb ik trouwens niet gedaan, omdat ik de condenswater voor iets anders kan gebruiken)
4. Alarm/piepgeluid kan uitgezet worden

Nadeel:
De enige nadeel is vind ik dat na een droogbeurt, krijg je een droge lucht op je wasgoed. Als je wasverzachter gebruikt, wordt de frisse lucht weg nadat een droogbeurt.

Ik vind deze wasdroger echt geld waard en zeker een aanrader! Het heeft geen timer en iets eenvoudig te bedienen maar aangezien dat ik ze alleen op weekend kan gebruiken heb ik geen timer nodig.

Wel de filters altijd verschonen na elke droogbeurt. Dan gebruik je minder energie en blijft het lang goed.

Kees1965 11-02-2008
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

Prima apparaat!! Stil en snel. Kortom een aanrader voor een leuke prijs. Voor wat betreft de service van zanussi kan ik zeggen dat die prima is. Een tijdje geleden had ik een onderdeel nodig voor een ander apparaat van een jaar of tien oud. 1 mailtje en 2 dagen later werd het onderdeel keurig bezorgd. Prima dus.

Nonne 10-01-2008
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

Vorige maand deze droger aangeschaft na het lezen van de revieuws. Wij zijn zeker tevreden. Droogt snel en goed en makkelijk te bedienen. Voor weinig geld heb je een goede droger!

jdbeckers 27-11-2007
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

Apparaat 4 maanden geleden gekocht n.a.v. de reviews op deze site. Nog altijd heel tevreden over dit apparaat! Maakt weinig lawaai vergeleken met onze vorige droger. De was is ook snel droog en het filter systeem (2 filters) werkt ook erg goed. Al met al zeker een aanrader voor deze prijs.

Jarno W 31-10-2007
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

Wasdroger in augustus gekocht na het lezen van de reviews en hij bevalt prima!
De droger wordt 2-4 keer per week gebruikt (huishouden van 2) en is vaak al binnen een uur droog. De warmte afgift is ook niet veel. De Candy die ik hiervoor had maakte de omgeving veel warmer.
Het dubbele stoffilter werkt prima, de condensor vervuild nauwelijks.
Het enige nadeel is dat er geen pompje in zit voor het condenswater. Je kan hem wel op zwaartekracht laten aflopen naar een putje of, als de droger op de wasmachine staat, naar de afvoor van de wasmachine. Nu is het gewoon het reservoir legen....

Het is een prima no-nonsense apparaat en ik ben er g tevreden over

L. Vroonhof 30-10-2007
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

droogt goed.de machine staat in de serre. omdat delucht in de serre wordt gestuwd krijg ik ook nog Gratisverwarming.

ak37 22-10-2007
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

ik heb het apparaat teruggebracht naar de winkel, ik was hem zo beu. Zaterdag 4 uur de was geprobeerd te drogen, nog steeds niet droog, bijkeuken stonk voortaan helemaal en de bijkeuken (3*7 mtr) moest gewoon de deuren open zetten.
In de auto geladen dat ding en ik hoef geen zanussi even meer en de kans om hem te maken hebben ze gehad, nieuw apparaat moet gewoon doen en niet eerst 3 dingen repararen en dan nog niet goed.
Maar servicemonteur kon anders deze weel wel weer terugkomen, maar hoeft voor mij niet meer.
Gewoon pech, maar was blijkbaar iets meer mee aan de hand want drogen op tijd deed hij ook al niet.

BillyGates 25-07-2007

Wat ons betreft :

Mooie wasdroger, degelijke uitstraling,
Na het lezen van de handleiding duidelijke bediening.
Hij is gewoonweg STIL (Het enige dat hem scheid van de woonkamer, is een gipswandje en wij horen hem niet)
Duidelijk overzicht van functies en vorderingen middels een stuk of 10 ledjes.
Voldoende mogelijkheden,

Dus tot op heden zeer tevreden.

MvG R & S.

Elly.C. 16-06-2007
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

ik had eerst een Bosch Max; niet alleen lawaaierig en onhandig met het schoonmaken van de stoffilter maar ook het effect van een tropishe sauna tijdens het drogen ondanks het open raam. Na dat die stuk ging vernam ik via de dure reparateur (honderd euro voor alleen het nakijken) dat de reparatie (de electronische module)net zo duur was als een nieuwe droger. Dus werd besloten(na verder overleg met een onafhankelijk ervaren iemand gespecialiseerd in witgoed) de aanschaf van de Zanussi ZTE 240. Wat een verademing. Goedkoper, voelbaar stevig, minder lawaaierig, weinig warmte uitgifte aan de buitenkant, dubbele stoffilter, snel en goed droog(de snellheid van het drogen word electronish bepaald door het meer of minder nat inbrengen van de was). eenvoudig en geen overdreven onnodig luxe zoals lcd panelen, aanraak knoppen, etc.(minder gevoelig voor storing dus langer levensduur). Ik ben aangenaam zeer tevreden; een aanrader voor wie met weinig geld een goede electronsch droger wil aanschaffen zonder overdreven luxe, goede qualiteit en optimale droogresultaat.
Een wat voor resultaat WAAU: geen enkel kreukel, fris en goed droog. het water word neties opgevangen in de opvangbak, nergens druppels of enkele kleine lekkages. werkelijk een aanrader.

Winnie 20-03-2007
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

Naar aanleiding van de reviews op deze site deze wasdroger gekocht.
Prima droger. Veel sneller dan de ongeveer 8-jarige Bosch die ik had. Droogt ook stukken beter.
Twee stoffilters (1 in de deur) werken tot nu toe prima. Handiger dan het ene filter bij die Bosch. Dat filter zat voorin net voor de trommel en daar zakte heel veel stof tussendoor waardoor je er niet meer bij kon.

Nelleke 10-02-2007
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

Na het lezen van de reviews deze wasdroger gekocht. De wasdroger doet het geweldig. Geen enkel probleem met condens. Verder maakt hij niet al te veel lawaai. Ik heb hier absoluut geen spijt van. Dus een prima aankoop en voor niet al te veel euries. Gewoon doen!!

jessika 18-01-2007
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

overal tevreden. droog kwaliteit hoog, niet meer lawaai dan de meeste andere wasdrogers, vooral in z'n prijsklasse.
wel een minpunt is hoe lang een programma duurt, het is nog nooit gelukt om een complete programma te gebruiken in minder dan 2 uur...

T. van Wynen 20-11-2006

Deze Zanussi/electrolux wasdroger droogt snel en perfect. Hij voert de
ingestelde programma's keurig uit. Daarbij is hij vrij stil. Handig zijn de
vele indicatielampjes waaronder ook de lampjes voor het volgen van het
programma. Fijn is het te kiezen korte programma met zelfde droogte. Een zeer
groot trommel invoergat en grote trommel. 2 grote pluizenfilters die makkelijk
te reinigen zijn. De wateropvang bak is makkelijk te legen en eventueel kan het
water met een slang worden afgevoerd. Er is veel ruimte tussen de platen van de
condenser zodat hij zeer makkelijk te reinigen is. De samenwerking met
electrolux is aan de uitvoering en degelijkheid te zien. Een aanrader met zeer
goede prijs/kwaliteit verhouding.

gert 80 26-10-2006
Geschreven voor: Zanussi ZTE 240

Ik heb deze condensdroger nu 4 weken in huis en tot volle tevredenheid .
Dit is onze derde droger, ik heb deze droger op kieskeurig uitgezocht en
genomen vooral omdat hij tot de electrolux groep behoord.
Deze droger doet er ook nog eens een kortere tijd over en is met dezelde
hoeveelheid wasgoed een 40 minuten sneller . Echt een aanrader.