AEG T88800

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG T88800 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Peter2004 09-11-2012
Geschreven voor: AEG T88800

Heel fijn apparaat. De mogelijkheden zijn ruim voldoende om alles te kunnen drogen en ook de stoomdroogfunctie is perfect al is het resultaat daarvan niet altijd even geweldig. Het scheelt in ieder geval strijken.
Maar.... Binnen een jaar had ik al 2 reparaties (storing E91 daarna E51) binnen 2 weken nodig die nog binnen de garantie vielen. Nu na 4 jaar hetzelfde (E51) en de kosten zijn 360 euro.... Opnieuw electrische module en de motor vervangen. Waardeloze kwaliteit dus. En dat je dan blij moet zijn met 50 euro korting op je volgende aanschaf bij electrolux, aeg, zanussi . Niet echt. Ik moest al weer 75 euro aftikken voor dit bezoek en hoewel ik de foutcode al had doorgegeven had de monteur de onderdelen niet bij zich.

davici 12-10-2011
Geschreven voor: AEG T88800

Prima apparaat qua gebruiksgemak en resultaat.

Na net 3 jaar oud is dit apparaat echter all total loss (aanschaf +/-1000 euro).
Eerst een reparatie van 96 euro zonder resultaat. Nu moet de printplaat vervangen worden, kosten +/-300 euro. Met een kans dat de motor ook beschadigd is.
Contact met AEG hierover gehad en alleen standaard antwoord, dat je na 2 jaar garantie gewoon pech hebt.
Op internet staat het vol met dit type wasdroger die kapot is met foutcode E51.

Met andere woorden voor dit bedrag ben je beter af bij een ander merk dan AEG. NIET KOPEN DUS!

washing girl 26-03-2008
Geschreven voor: AEG T88800

Sinds de aanschaf van deze droger heb ik geen strijkwerk meer liggen! Wat een genot.... Het inderdaad zo dat als je de was echt kurkdroog wilt hebben, je dan ook het extra droogprogramma moet selecteren, maar ach, als je het eenmaal weet.... Overhemden komen er bijna helemaal strak uit. De wat dikkere overhemden niet helemaal, maar als je dan toch nog heel even de strijkbout pakt dan is het ook zo klaar. Het pluizenfilter is even wennen, maar persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee om heel even met je hand langs het fijne filter te gaan. Het andere filter kan later (of de volgende keer..) ook wel. Erg fijn is ook het opfrisprogramma voor de diverse soorten textiel. (Zelfs voor wol, echt super!) Al met al ben ik erg blij met deze machine en is de was, altijd een behoorlijke klus met onze 3 jongens, een stuk sneller en makkelijker geworden! Een aanrader voor degene die echt niet van strijken houdt!

Stille willie 21-03-2008
Geschreven voor: AEG T88800

Na aanschaf van een AEG 1820 wasmachine besloten om ook de pro steam droger 88800 van AEG aan te schaffen, Reden was simpel, in eerste instantie de tevredenheid over de wasmachine, in tweede instantie omdat ik niet echt vrijwillig strijk en weet dat stoom veel kan doen tegen kreukels.

Na 2 weken gebruik heb ik inmiddels wat ervaring opgedaan, waarvan niet alle positief zijn.

Motivatie:
Droogresultaat, dit is in het algemeen goed, wil je de was echter kurkdroog, dan moet je extra droog maximaal selecteren maar de was blijft wel licht vochtig en zal buiten de droger moeten nadrogen.

Mogelijkheden, deze zijn schier oneindig, bijna alles is wel in te stellen, klasse.

Gebruiksgemak, qua instellingen duidelijk maar vraagt wel om gewenning, zo zul je met de pro-steam functie eerst goed moeten oefenen om tot een goed resultaat te komen (lees vooral de handleiding aandachtig), als je eea. onder de knie hebt kun je ook de knoopranden op de hemden (zie vorige beoordeling) kreukelvrij krijgen door een 2e stoombeurt erachteraan te draaien.
Een komplete misser is het filtersysteem, door dit knullige systeem heb je met regelmaat je droge was vol met pluizen zitten. Het filter in de deur laat (door slechte afdichting) veel pluizen door die in het 2e filter in de deuopening aan de onderzijde worden opgevangen, haal je nu de was eruit, dan raakt dat het filter en blijven de pluizen aan de was zitten, met alle gevolgen van dien.
Dus voor het verwijderen van de was moet je eerst de filters reinigen, de opening en de deur, dit kan beter zoals bijvoorbeeld een Miele.
Wat ook niet werkt op deze machine is de vochtafvoer via de meegeleverde afvoerslang, opzich werkt dit wel probleemloos maar dan wordt het reservoir voor de stoomfunctie niet meer automatisch gevuld en moet je dit handmatig doen. Is de condenswaterbak vol en wil je het water voor de stoomfunctie gebruiiken, wees dan voorzichtig want naast het grote watergat zit een klein gaatje waardoor het ongemerkt een knoeiboel wordt (ook dit is beter geregeld in een Miele middels een sluitklepje)

De Vormgeving, dat is iets persoonlijks maar ik vind hem erg mooi voor een droger, alleen van de geribbelde deur kan ik niet warmlopen, maar zoals geschreven, dit is persoonlijk.

Duurzaamheid, tja nog moeilijk te beoordelen maar mijn oordeel is gevormd door het gevoel van degelijkheid.
Ronduit negatief vind ik de slechte ophanging van het filter in de deur en ook het 2e filter onder de opening is geen toonbeeld van degelijkheid. Verder is de selectieknop/draaiknop voor mij iets te los.

Resumerend:
Een mooi apparaat, ziet er gelikt uit. De stoomfunctie geeft een meerwaarde aan het toestel, al moet je daar ook weet niet teveel van verwachten.
Het toestel is m.i. te snel op de markjt gebracht, zo was er blijkbaar geen tijd meer om over de waterafvoer icm het stoomreservoir na te denken (althans als gebruik wordt gemaakt van de bijgeleverde waterafvoerslang).
Echt kwalijk is het pluizenfilter, dit hoort niet bij een dergelijke machine en is een aanfluiting, zet dit naast een miele en je hebt een idee dat dit door een kleuter is ontworpen, erg omslachtig met slecht resultaat.

Zou ik met deze ervaring weer deze machine kopen? Denk het wel, ondanks het pluizenfilter, maar het zou mogelijk toch een zware beslissing worden om niet voor de Miele te gaan, doorslag..., de stoomfunctie, die geeft deze machine net dat beetje extra.

MarietteS 25-02-2008
Geschreven voor: AEG T88800

Sinds enkele weken droog ik mijn wasgoed met de ProSteam (AEG Lavatherm 88000). Perfect.

Ik heb het apparaat gekocht vanwege de stoomfunctie, ik heb een hekel aan strijken. De shirts komen er prima uit. Enkel bij de stevige vrijetijdshirts, strijk ik nog tussen de knoopjes.

De droger is gemakkelijk te bedienen en heeft een erg duidelijk display. Dat je het tijdstip kunt zien dat de was droog is, is erg handig.