Blomberg TKF 1350

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Blomberg TKF 1350 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Rafeloor 31-01-2016
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

De Blomberg droogt niet (meer) goed. We moeten tegenwoordig 2 of 3 maal het droogprogramma draaien; hoezo goedkoop? De machine was prijzig, en nu, na 3,5 jaar doen we hem weg en gaan we een echte goede kopen. En dat wordt geen Blomberg!

Judith_R 26-05-2015
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

Inmiddels een kleine vijf jaar in het bezit van deze droger. Op zich een prima droger, even afgezien van het feit dat de deur rottig opent en sluit (je moet best stevig duwen wil hij open of dicht gaan).
Ik gebruik eigenlijk alleen de optie 'kastdroog', dan stopt hij vanzelf als de was droog genoeg is om op te vouwen.
Na vier jaar was bij ons de kleine snaar gebroken, waardoor de trommel niet meer draaide. Dat is vervangen (buiten de garantie), kan gebeuren, maar nu (een jaar en twee weken later) treedt weer hetzelfde defect op...

M.de.J. 11-09-2013
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

Omdat ik alleen negatieve beoordelingen zie over de duurzaamheid voel ik me geroepen hier op te reageren met een eigen review. Ik heb deze droger nu een jaar of drie. Hij wordt zeer veel gebruikt. Ben er zeer over te spreken. Nog geen enkel probleem mee gehad. Dus duurzaamheid is prima. Hij doet gewoon wat het moet doen.

sniedel 23-08-2012
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

Duurzaamheid is slecht: na een half jaar klemde de deur al en na ruim een jaar is de machine kapot en staat hij mede door de waardeloze garantie van ASOGEM op de schroothoop.

Het droogresultaat is uitstekend. Na ongeveer 2 uur komt de was droog uit de machine. Qua vormgeving vind ik de machine aan de grote kant en neemt dus veel ruimte in. Geluid is aanvaardbaar. Bediening is eenvoudig: gewoon op "kastdroog" en start is voldoende. De andere programma's gebruiken we eigenlijk niet.

Nadeel is dat er na elke beurt 3 filters schoongmaakt moeten worden.

Al met al door de slechte garantie en de slechte kwaliteit een absolute afrader!

Linda57 25-03-2012
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

Deze droger gebruik ik nu een jaar. En ben niet helemaal tevreden,bij kastdroog voelt de was klammig.(ik prop de machine niet vol). Het aan en uit knopje is spontaan afgebroken, het is keurig gemaakt maar dit duurde weken. Onderdelen moeten besteld worden.Als ik een andere wasdroger ga kopen gaat het zeker geen blomberg meer worden.

Demietri 26-03-2012

Maar volgens mij is de stand kast droog altijd dat de was nog een klein beetje klammig is. Dan kan de was direct worden opgevouwen zonder te strijken en krijg je geen kreukels als de was verder uitdroogt in de kast.
Het is bij mij nooit te nat dat het muf wordt in de kast

Demietri 07-01-2012
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

Deze Blomberg nu iets meer dan een jaar in gebruik.
Nog geen problemen ondervonden.
Het geluid dat de machine maakt, is anders dan die van onze oude miele. Deze lijkt een lagere toon te hebben die wat meer resoneert in de ruimte ernaast.
Bij ons is hij direct op de afvoer aangesloten en ook dat werkt prima.
De filters (4 stuks vóór de condensor)lijken een beetje aan de goedkope kant, maar houden veel tegen.
In het stroomgebruik van 2011 hebben we een kleine daling gehad. Hierbij moet ik wel meegeven dat een uur de halogeenverlichting in de woonkamer meer is dan een uur droogtrommellen. De verlichting hebben we afgelopen jaar te vaak onnodig laten branden. De was komt goed droog uit de trommel en bij kastdroog is de was bij vouwen goed glad te krijgen en hoeft er niet gestreken te worden (á 2500watt voor het strijkijzer).

Helaas is er online geen handleiding te downloaden, dus nu deze kwijt is, zal ik daar Blomberg zelf voor moeten vragen deze na te sturen, of door te mailen.

De machine begint met de timer op 2:20uur maar binnen no time is deze tijd gehalveerd en is de was binnen anderhalf uur droog. (volle droger na centrifuge van 1400 toeren) Op het label bij BCC stond overigens 1300Watt, maar de meter blijft meestal net boven de 800Watt hangen. De miele hiervoor gebruikte ruim anderhalf uur lang 3300Watt!!!!.

Wel heel zwaar voor een droger, maar staat daardoor erg stabiel. Naast de wasmachine en niet meer er boven op.

smout 04-11-2010
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

Blomberg is zeker niet een topmerk, zoals hier wel gezegd wordt. Bekijk in de showroom maar eens een Asko of Miele. Dat is heus degelijker. Of zoek eens naar een lager of motor als los onderdeel. Dan zie je wel verschil.
(Als ik zo de eerste tien recensies zie, vermoed ik haast dat daar reacties bij zijn die bedoeld zijn om een nieuw product van een onbekendere fabrikant in de markt te helpen. Tekst die zo uit de folder komt, o.a.)
Maar het is wel een voordelige en grote warmtepomp-droger.
Meestal prima droogresultaat.
Grote lappen (zoals dekbedhoezen) worden soms een prop, en drogen dan niet goed. Ik neem aan dat de meeste grote drogers daar last van hebben. De gebruiksaanwijzing zegt dat je daarom af en toe het programma moet onderbreken en de prop lostrekken. Tsja...
De Blomberg is volgens mij de enige warmtepomp-droger met een programma voor tere weefsels. Verder kan je kiezen voor ventileren, of om alleen op tijd te werken.
Gebruiksgemak is best, hoor. Veel grotere vul-opening dan mijn oude Siemens, en een lampje binnenin. Heldere bediening, al zijn er wat meer LEDjes dan ik handig vind. Een nadeel deelt hij met de meeste concurrenten: naast een pluizenfilter in de deur, zit er ook nog eentje (eigenlijk zelfs twee) bij de condensor. Die moet je elke 5 beurten een keer reinigen.
Ik heb hem op de afvoer aangesloten met het bijgeleverde slangetje. Dat aansluiten is erg simpel. Maar een misser in het ontwerp is dat het lampje dan blijft branden dat je de water-lade moet legen. Dat staat keurig in de gebruiksaanwijzing, maar slaat natuurlijk nergens op.
Het geluid zou echt beter mogen. Hij maakt meer geluid dan mijn oude apparaat. Dat kan wel komen door de condensor-techniek. Het klinkt een beetje schurend, rasperig.
Overall:
- lekker grote capaciteit
- goede programma's
- goed droogresultaat
- zuinig (heb ik niet gemeten)
- betaalbaar

maar ook
- onprettig geluid (zeker geen herrie, hoor)
- moeite met grote lappen
- niet het duitse kwaliteitsmerk waar sommigen het over hebben (sinds 2000 is Blomberg een merk van het turkse Arcelik, dus eerger een turks kwaliteitsmerk)

Carlo 21-03-2010

---------- update review, 21-03-2010 ----------
Update van vorige beoordeling:
Inmiddels is de machine gemaakt na het vorige defect. Dit duurde meer dan 2 weken ivm het bestellen van onderdelen.

We zijn nu een week verder en opnieuw is de machine defect (voor de 5e keer in 2 jaar). Het is weer een nieuw probleem. Nu gaat de deur tijdens het drogen spontaan open terwijl de machine door blijft drogen.

---------- 1e review, 17-02-2010 ----------
Droger inmiddels 2 jaar in bezit. Hij is al 4 keer defect geweest.
Deursluiter defect
Deursluiter weer defect
Irritante fluittoon
Aandijfriem geknapt en trommel uit steun gevallen waardoor kortsluiting is ontstaan.

Het wordt elke keer wel netjes opgelost (gelukkig allemaal binnen de garantie), maar ik zou deze droger niet aanraden. Onze vorige AEG hield het een stuk langer vol.

Het verbruik is wel netjes conform de opgave en hij droogt ook goed.

josp48 31-01-2010
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

Machine nu ongeveer een maand in gebruik. Doet het onberispelijk. Uitpakken en installeren was een fluitje van een cent. Geluid alleszins aanvaardbaar. Kortom, prima.
De grote vraag is alleen voor hoe lang. Dat zal de tijd mij leren.
Twee kleine minpuntjes. Als je een gebruiksaanwijzing in het Nederlands maakt, laat dat dan doen door iemand die het Nederlands fatsoenlijk beheerst. Het lijkt nu gedaan door een vertaalprogramma of door een Belg die eigenlijk Waal is. En het tweede minpuntje is al eerder gemeld: het tweede pluizenfilter is wat gammel bevestigd; als dat maar goed gaat.

peter damen 29-01-2010
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

Apparaat is goed en a-label zal wel kloppen maar zoals hiervoor al eerder vermeld, droger heeft ook als ie uit staat een verbruik van 13 tot 16 wat !!. Enigste remedie is de stekker eruit halen om geen sluipstroom te verbruiken.
Ik vind dit een behoorlijke smet op het vermelde A-Label.

Wijnand Schouten 26-08-2009
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

Prima wasdroger. Alleen hij heeft een standby verbruik als je het apparaat hebt uitgezet van 13.5 Watt. Ik heb hiervoor naar blomberg gebeld en die zeggen dat het te maken heeft met de ontstoringscondensator.

Dit apparaat zou dus geen A label mogen voeren alleen al hierom. 118 KW aan STANDBY verbruik op jaarbasis is werkelijk te droevig voor woorden.

Elsels 30-03-2009

---------- update review ----------
Tot twee keer toe de aandrijfriem van de trommel kapot gehad. Zoals te lezen bij de vorige reactie van mij is de machine vervangen onder garantie. we zijn nu weer een jaar verder en weer tot twee keer toe de aandrijfriem van de trommel, kapot gehad. Geen garantie meer , wel reparatie onder coulance, dus alleen voorij kosten (48 euro)
Ik ben eigenlijk klaar met het machien. Oorzaak onbekend, normaal gebruik.

----------- oude review 31-03-2008 ----------
na mijn ergernis vorige keer, is de monteur geweest. Er is iets onherstelbaar kapot. De volgende werkdag werd ik gebeld door Blomberg die een nieuwe droger zal leveren, vanwege de fabrieksgarantie.
Prima service van die kant! Ik hoop dat we met het nieuwe exemplaar meer geluk zullen hebben en daar ga ik ook wel van uit

Odile 13-11-2008
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

Mijn Blomberg 1350 TFK is super.
Nederlandse beschrijving.
Roestvrijstalen trommel met verlichting.
Superzuinig.Advies aan gebruikers,scheidt goed katoen en andere materialen dan droogt hij goed en snel.
Heeft een verfrissingprogamma.
Scheelt wasbeurten!
Met duidelijke tekens en een knopsbediening makkelijk te bedienen en door de warmtepomp.
Door dit systeem wat duurder, maar door zuinigheid in een paar jaar terugbetaald.
Mooie en kwalitatief goed en degelijk afgwerkt.
Nu 20 beurten gewassen.

L.J. meuris 08-10-2008
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

het is even wennen: de gebruiksaanwijzing is inderdaad zeer onduidelijk. Hij droogt goed, maar ik weet nog altijd niet welke standen ik moet gebruiken. Zojuist het zijde-programma's geprobeerd: hij staat al enige tijd op de laatste 4 min en blijft daarop staan??? De waterbak legen is niet denderend: je kunt hem niet helemaal leeg schudden, daar het vulgat hoger is als de bodem. In het algemeen ben ik wel tevreden: de stroombesparing is duidelijk merkbaar! Wat ook fijn is, dat je de was kunt drogen die normalerwijze niet in de trommel mag: das pas super.....

lmeuris 06-11-2011

deze machine heeft vanmorgen de geest gegeven!!! Al enkele weken een hoop lawaai en zo te horen de motor en/of de lagering. Hij heeft het dus niet lang vol gehouden. Al moet ik er wel bij vermelden dat hij hier iedere dag de nodige wasjes weg gewerkt heeft. Ik heb geen geld voor een GOEDE nieuwe, dus het wordt weer een goedkope, waarmee ik weet dat ie over een jaartje of 3 ook weer vervangen moet worden. WEL kies ik bewust voor een warmtepompdroger. keuze nu de ARISTONA HOTSPOT die op dit moment zo wat de goedkoopste is. voor een MIELE heb ik helaas het geld niet

MarkF 22-09-2008
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

Ik heb de wasdroger nu enkele weken in mijn bezit en hij bevalt uitstekend. Hij maakt niet meer, maar wel ander geluid dan mijn vorige (een zanussi condensdroger). Als je in dezelfde ruimte staat is het geluid vrij nadrukkelijk aanwezig, maar met een deur ertussen hoor ik hem nauwelijks. Wat gebruiksvriendelijkheid betreft, gebruik is kinderspel. Gewoon op kastdroog zetten en aandoen. Hij is ook degelijk afgewerkt, alleen het klepje voor het tweede pluizenfilter komt wat gammel over. Dat had mooier en praktischer gekunt.

Teiwes 27-01-2008
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

Het is niet verwonderlijk dat leveranciers niet aan de vraag voor een Blomberg TKF 1350 A wasdroger kunnen voldoen. De fabrikant kan nl. de aanvraag niet bijhouden. Een supermachine. Mooi van vorm. Degelijk uitgevoerd. Keurig afgewerkt. Uitstekend droogresultaat. Makkelijke bediening. In een woord geweldig. Vooral het geringe energieverbruik is juist in deze tijd belangrijk. Zeer laag: 2,2 kw. Kom daar eens om bij de veel duurdere merken. Deze wasdroger is in een woord een aanrader!

Kees Kaslander 03-12-2007
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

Wij hebben deze machine een paar weken in bezit en de resultaten zijn geoon goed. Onze belangrijkste reden om deze machine te nemen is het A+ label. Deze machine verbruikt 45% minder dan een gewone condensdroger. En Duitse degelijkheid onze vorige droger was een Siemens en die is 17 jaar intensief gebruikt.

barussa 06-11-2007
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

Nergens zo'n hekel aan als aan hoge energiekosten. Deze droger bespaart ongeveer 70 Euro per jaar. Hij droogt heel goed, maar omdat de temperatuur lager is dan bij een gewone droger doet ie er wel langer over. Kastdroog in ca. 2 uur. Ik ben erg positief tot nu toe

maxtrash 07-05-2006
Geschreven voor: Blomberg TKF 1350

Ik heb deze droger in Duitsland gekocht. Wilde een warmtepompdroger omdat hij
in een kast moet staan, bovendien verdient de meerprijs zich terug met het
lagere energieverbruik.
Het ding is loeizwaar voor een droger (65kg) en ziet er mooi en degelijk uit.
Droogt uitstekend, kastdroog is ook echt droog (niet klam). Tijdschakelaar
(handig met nachtstroom). Geluidsniveau ongeveer vergelijkbaar met de vorige
droger, maar iets ander soort geluid (niet echt stil). Veel mogelijkheden (kan
bijv. wol in)