Whirlpool Indiana A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool Indiana A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,2

Anton.1 01-06-2012
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Ook na ongeveer twee jaar het pluizenfilterdrama mogen meemaken. Omdat de garantie toch al was verlopen heb ik de droger opengeschroeft en het verwarmingselement verwijderd en daarna goed stofvrij gemaakt en de sensoren die daarin zitten met aceton goed schoon gemaakt met een wattenstaafje. Na deze schoonmaakbeurt heeft de droger weer een jaar prima zijn werk gedaan. (ook bij lage ruimtetemperatuur). Helaas na een jaar zeer intensief gebruik weer de problemen met de melding van het pluizenfilter en niet meer droger. Vanmiddag weer alles schoongemaakt en de aanslag van de sensoren af gepoetst (ongeveer kwartiertje werk) en de droger doet het weer. Hopen dat het weer een jaar goed gaat.

Matisse.1 21-08-2012

Na anderhalf jaar probleemloos drogen ook bekend met het pluizenfilterdrama.
De hierboven beschreven werkwijze is DE oplossing voor een weer werkende droger!
De sensoren hebben wij schoongemaakt met een gum (achterkant potlood) Dat is net zo effectief, minder agressief en kostenloos.
Bedankt Anton.1 !

droogniet 13-07-2012

Het pluizenfilter virus heeft ook bij ons toe geslagen! maar dank je wel voor de tip , we gaan het gelijk proberen, de volgende droger moet nog maar een weekje wachten, als het toch niet mocht lukken.En whirlpool dank jullie voor het in de handel brengen van dit drama en er niets aan doen schandalig!

beuk1967 15-03-2013

Hè hè eindelijk hebben we tijd vrijgemaakt om je tips op te volgen Anton.Het was even zoeken naar het verwarmingselement maar gevonden.Alles schoongemaakt en weer in elkaar gezet en draaien maar.Wat een verademing in één keer een hele trommel vol handdoeken droog ............ja helemaal droog en ik moest niet eens het pluizenfilter legen.Koste even wat tijd maar de volgende keer zal het zeker sneller gaan.Ben zo blij dat het eindelijk opgelost is zal me ook een hoop geld op de energierekening schelen.
Maar ik ben nu eigenlijk wel weer heel boos op de firma Whirlpool omdat dit probleem bij onze afvoer lag vertelde de servicemonteur dus voorrijkosten moeten betalen en een aannemer om een extra afvoerpijp op het dak te laten zetten wat veel onnodige kosten met zich meebracht maar daar krijgen ze nog een schrijver van want dit vind ik dus een schandalige slechte service!!!
Al met al ondanks dat het probleem opgelost is zal ik never nooit geen whirlpool meer kopen alleen al uit principe.Voor de mensen die zich afvragen waar het element zit.............(element zit achter een metalen plaat die achter de achterplaat zit met schroeven tegen de trommel aan geschroeft er zitten metalen veertjes in en een soort platte muntjes dat zijn dus de sensoren)
Anton bedankt!!!!!!!!!!!!!

Leon L 22-08-2012

Beste Anton.1,

Ook wij hebben grote problemen met deze droger. Kunt u aangeven waar deze sensors zitten in de droger?

Alvast bedankt voor de moeite,

groet Leon L.

Johnv52 08-06-2012

Bedankt voor de tip, heb jouw advies opgevolgt en het ziet er naar uit dat hij het weer prima doet. Ik had al zo'n vermoeden dat het om een vuile sensor ging maar heb dat ding nooit kunnen vinden. Vind het raar dat nooit iemand van whirlpool hierop gereageerd heeft na zoveel klachten.

Alex120 16-11-2012

Een prima oplossing lijkt mij! Met dank aan Anton. Een kleine aanvulling die voor een aantal mensen wellicht een oplossing is en in minder dan een halve minuut uitvoerbaar. Hoewel niet bij deze machine, maar bij een 15 jaar oude Bauknecht TRK 4850 (zelfde importeur) hetzelfde probleem. Op de sensor en het verwarmingselement na :-) alles steeds perfect schoon gehouden. Contact met klantenservice gezocht per formulier op hun website. Per onmiddellijk een bevestiging van ontvangst gekregen. Ze schijnen mij daarna gebeld te hebben (maar kennelijk geen voicemailbericht achtergelaten). Kreeg 2 dagen later een keurige brief met servicenummer en het verzoek hen te bellen. Servicemedewerker had mijn bericht voor zich op het scherm met daarin een uitgebreide uitleg van het probleem en wat ik daaraan al had gedaan.
Kreeg vervolgens het advies een reset van het electronisch systeem te doen. Hij was ervan overtuigd dat dat het probleem zou oplossen. En jawel: einde probleem. Weet uiteraard nog niet voor hoelang. Ik vind dit overigens wel een prima service op een meer dan 15 jaar oude machine...

anja666 12-09-2012

Ook hier hetzelfde probleem.
En s winters ga ik met de fohn op de achterkant anders doet hij het ook niet.
Hij staat gewoon in de berging en daar is wel verwarming.
Ja het is wel een droger met een aparte gebruiksaanwijzing.

anja666 12-09-2012

Waar zit de sensor precies want heb hetzelfde probleem. Groetjes anja.

marleen11 01-07-2012

ik heb hetzelfde probleem.Waar zitten die sensoren die schoongemaakt moeten worden?

Hanzaha 29-05-2012
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Ik heb nog nooit zo veel storingen aan een apparaat gehad als aan deze droger.
Het was vanaf het begin al een drama.
Na elke droogbeurt maakten wij de pluizenfilter schoon maar steeds storingen aangeven.
Na bijna 2 jaar een servicemonteur erbij gehaald maar dat hielp niets (deze storingen heb je anders nooit werd gezecht)
Na 4 jaar droogde hij niet meer verwarmingelement nagekeken was in orde dus stukje elektronica stuk.
Mijn vrouw blij ik blij we hadden een .
goede rede om hem in te ruilen voor een andere wij wilden nog geen €1 onkosten aan deze droger betalen.
Dit word 100% geen wirlpool.

Beuk1967 04-03-2012

Waardeloos!
Na 1 week gebruik klantenservice whirlpool gemaild dat het lampje pluizenfilter zo snel brand ondanks dat het filter schoon is,wat ik daar aan kon doen
Ze zouden een monteur langssturen,ik dacht dat is netjes.
Monteur verteld dat de afvoer in het dak (dakpan)niet goed was,zonder verder te kijken.
Moest ff bijna 100 euro neertellen,waarvoor???
Ik ben met whirlpool in conclave gegaan omdat ik alleen een mail stuurde met de vraag wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit kon oplossen.
Hun sturen gelijk een monteur waarvoor ik diep in de buidel moet tasten.
Maar goed uiteindelijk werden de kosten 50/50 na veel heen en weer gebel
Ik ben daar uiteindelijk maar mee akkoord gegaan.
Week nadat de monteur is geweest dakafvoer vervangen voor pijp.
Dat leek een tijdje goed te gaan maar is inmiddels weer hopeloos.
Alles is schoongemaakt,afvoerslangen,binnenkant onder filter.afvoerpijp dak maar probleem is niet te verhelpen.
Voor mij nooit geen whirlpool droger meer maar ook geen whirlpool wasmachine die kan nl.geen sythetische voetbalkleding wassen zonder dat het wasmiddelbakje overloopt.
Begin niet aan whirlpool geef liever iets meer uit dan deze rommel want als ik alle kosten erbij optel had ik betere machines kunnen kopen.

A.Fleer 03-01-2012
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Wij hebben de whirpool Indian A nu ruim 2 jaar. Dit apparaat droogt niet of zeer slecht. Wij hebben ook de ervaring dat het pluizen lampje gaat branden ook als er bijna geen pluizen op de pluizen filter zit. We hebben van alles geprobeerd, afvoerleiding schoonmaken niets helpt. Een absolute miskoop.

proberk 31-12-2011
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

ook ik zit met dezelfde problemen die hierboven of onder genoemd worden na twee jaar aanschaf april 2009 altijd problemen met het pluizenfilter ook al was hij schoon de buren kunnen inderdaad meegenieten vaak nog een keer aangezet om de was maar droog eruit te krijgen, ook ik heb deze aangeschaft om dat deze als beste getest was bij de consumentenbond met een betaaldbare prijs nu ik de kosten lees van het maken ga ik een andere aanschaffen!

s.tilanus 29-09-2011

Hoi allemaal,

Ook wij hadden last van het lampje van de pluizenfilter die continu ging branden. Ik heb het filter eruit gehaald en met een breinaald de pluizen die helemaal onderin het vakje van de filter zater eruit gehaald. De pluizen blijven daar namelijk inhangen en komen dus niet altijd met het filter eruit. Daarna was het probleem bij ons OPGELOST. We hebben nu dus weer een geweldige droger.

rob de vries 1965 10-09-2011
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

miskoop van de eeuw.... al 5 keer monteur langs geweest.. lijkt het dan weer te doen. maar al snel pluizenfilter lampje binnen enkele minuten weer aan.. stopt met drogen. om gek van te worden

askastar 09-09-2011
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Ook ik heb steeds last dat het indicatie lampje gaat branden dat het pluizenzeef vol is,dit soms al na 10 minuten.
Mijn droger staat in de garage en dus moet ik steeds weer naar buiten toe om dit te controleren.
De was is niet echt droog en het duurt veel te lang.
Het is op dat gebied een stroomvreter als je het mij vraagt.
De laatste dagen heb ik hem gewoon ingesteld op 40 min of 60 minuten,dit gaat redelijk.Knop naar links gedraaid staan de minuten.Ik zou hem niemand aanbevelen.Hiervoor had ik een Zanussi was topapparaat
snel droog en geen poespas.Voor mij geen whirlpool meer.

marsmelsam 23-07-2011
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Ook bij mij geeft het pluizenfilter aan dat het vol is, terwijl dit niet zo is. Drogen aan de waslijn gaat sneller dan met dit apparaat. Net een mail naar whirlpool gestuurd. Ben benieuwd naar hun reactie....

Simone T. 27-05-2011
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Helaas, ook wij hebben na twee jaar probelemen met het pluizenfilter. De machine geeft cointinu aan dat het pluizenfilter vol zou zijn wat niet het geval is. de machine droogt dan niet meer.
Ook in de winterperiode heb ik met de fohn de machine moeten opwarmen zodat er gedroogd kon worden.
Kortom: niet tevreden over het apparaat

e9rric 06-02-2011
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Ik vind het een fijne wasdroger mits hij/zij geen kuren vertoond van het pluizenfilter lampje.
Wat een drama is het dan met de fohn aan de slag, het werkt dan wel maar ben gelijk weer het geld kwijt aan de fohn wat het energie verbruik aan deze machine zou moeten opleveren.
Zit forums te lezen en whirpool gemaild of de pluizenfilter sensor er niet uit kan zodat het systeem niet meer geblokkeerd wordt maar nog geen reacties gezien of gelezen.
Een ieder moet zelf maar bepalen of jij/zij deze machine koopt. Ik geef alleen maar mijn mening weer, en zal geen droger meer kopen [als deze het opgeeft] met een sensor die alles kan blokkeren.

Lynn_Roy 14-11-2011

en is whirlpool nog met een oplossing gekomen??

f hamer 07-01-2011
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

de droger geeft om de haverklap pluizenfilterlicht en droogt dan niet meer,ook als filter schoon is.Apaaraat staat in centrum van de woning in het stookhok.Daar is het nooit koud.Gezien andere rewviews weinig kans op succes bij whirlpool.Voor mij nooit meer een whirlpool.Wat een baggerapparaat.

blackie1100 06-01-2011
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Wat een slechte automaat is dit,
ongeveer 2 jaar in het bezit en probleem met ..... het pluizenfilter verstopt resultaat niet meer willen drogen!
Het ding staat naast de cv ketel en staat dus gewoon verwarmd!
FF kijken of ik extra garantie heb en anders...
iemand interesse in een kapotte droger?

Peet 1234 20-12-2010
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Wat een drama deze droger. Ongeacht de omgevingstemperatuur gaat op ongewisse tijden het pluizenfilterlampje branden en stopt het apparaat met drogen. Dat geldt zowel voor de sensorstand als voor de stand met ingestelde tijdsduur. Na een goede twee jaar kan de droger op de afvalberg. Reparatie tegen een bedrag van ongeveer de aanschaffingsprijs en ook nog met een onzeker resultaat is voor mij geen alternatief. Whirlpool mag zich schamen voor het op de markt brengen van een dergelijk inferieur artikel en het afdoen van de daarmee samenhangende klachten. Wat een anti-reclame, zo koop je toch nimmer meer een Whirpool artikel!

mejif 08-12-2010
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Wat ben ik blij met de reacties die ik hier lees! Er zijn dus meer mensen die in de winter, net als ik, met de föhn hun droger "droogklaar" moeten maken. Wat een belachelijk iets. Wij hebben voor deze machine 10 jaar een Indesit gehad, zonder problemen, en als ik geweten had wat voor ellende dit apparaat 's winters geeft had ik geen Whirlpool gekocht. Onze droger staat in de verwarmde bijkeuken naast de wasmachine, er zit een klepje voor aan de buitenkant, en ik heb er een kartonnen doos voorgezet, maar drogen ho maar. Buiten de winter om ben ik wel tevreden over dit apparaat, alleen het pluizenfilter vind ik waardeloos.

paul 23 26-09-2010
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Na 2 jaar defect, klachten idem overige reviews. Het puizen filter lampje gaat snel branden en machine droogt dan niet meer. In principe snap ik al die consumenten testen niet waar dit een prima machine blijkt te zijn. Nu een miele T7744C besteld hopelijk doet deze wel zijn werk goed.

Hiervoor ook een whilpool gehad deze heeft het wel een jaar of 8 gedaan dus vandaar weer een whirlpool maar nu niet meer dus.

OntevredenIkke 21-08-2010
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Een zeer slechte machine die reeds halverwege het 1e jaar begon met pluizenfilter storingen, zoals veel mensen hier melden. Na reparatie door monteur (binnen de garantie een nieuw verwarmingselement erin, want het kwam door 2 sensors die de ingangs en uitgangstemperatuur meten en te weinig verschil oplevenen waardoor hij op storing slaat volgens de monteur), deed hij het weer een paar maanden redelijk, tot de pluizenfiltermeldingen weer steeds sneller op elkaar gingen volgen. nu, na net 2 jaar ligt er een lager uit, waardoor hij zoveel lawaai maakt dat de buren mee kunnen genieten net zolang de machine draait. NOOIT WEER EEN WHIRLPOOL

Donmiguel 05-06-2010
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Na 2,5 jaar ergernis besloten deze whirlpool weg te doen.Zelfs na drie keer drogen is de was nog steeds nat(klammig). Om nog maar te zwijgen over de pluizenfilter. Deze is heel slecht schoon te maken - het gleufje waar het filter in zit - kom je gewoon niet bij. Hierdoor geeft de sensor aan dat de droger moet stoppen. Vooral als je kindjes hebt zeer frustrerend al deze dingen.
Niet kopen dus! Weggegooid geld!

winnetoe 28-01-2010
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Ik moet zeggen: Whirlpool heeft de kwaliteit prima onder controle! Na 2 jaar en 2 maanden (dus 2 maanden buiten de garantie-periode) begon de ellende met het pluizenfilter. Van alles geprobeerd wat hier genoemd wordt, maar niets hielp. Af en toe leek de indiaan zin te hebben om te drogen en dan deed hij zijn werk, maar meestal niet.

Geprobeerd om de storing via de website van Whirlpool aan te melden, maar die liep vast.
Daarna gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was. Alles werd genoteerd en het zou minimaal 99,50 euro kosten en maximaal 175 euro. Dit is een "coulanceprijs" van Whirlpool omdat het net buiten de garantieperiode valt. Heel slim, zo voorkom je claims van de consument.
Ik moest hier even over nadenken en belde de volgende dag terug om het maar te laten repareren. Wederom alles verteld.
Toen de monteur kwam wist hij niet waarvoor hij kwam. Weer verteld. Hij wist het meteen: het "element" moet vervangen worden. Die had hij niet bij zich en moest besteld worden. Als hij van de klantenservice had doorgekregen wat de storing was, had hij deze eerst kunnen bestellen en dan langskomen. Nu weer een verlofdag opnemen.

Uiteindelijk is de indiaan weer gerepareerd. Kosten: 175,- euro. Heel wat geld voor een apparaat dat we voor 250 euro hebben gekocht.

Je begrijpt het al: ik koop nooit meer een Whirlpool-apparaat. Daarvoor is er te veel gebeurd.

RianneG 19-12-2009
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Waardeloos. Zou ik iedereen afraden! Gekocht omdat hij zo goed uit de testen kwam en de verkoper zo enthousiast was over dit product.
Pluizenfilter zit snel vol en als je pech hebt blijft het lampje branden ook na het verwijderen (zelf stofzuigen) van de pluizen in de filter. Dan doet hij dus helemaal niets meer.

Hij zou zuinig zijn omdat hij met een sensor werkt. Maar vaak krijg ik mijn handdoeken niet droog zelfs niet als hij op de extra droog stand staat. Waardoor ik hem vaak na moet laten drogen met een timerprogramma. En daarnaast duurt het een eeuwigheid.

pete234 22-11-2009
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Droger werkt slecht iedere 5 min gaat lampje van pluizenfilter branden, drogen van een trommel duurt ca 3 uur

Peter54321 05-11-2009
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Zeer slechte droger !! niet kopen, nu drie maanden in ons bezit en er is al twee keer een monteur geweest en deze geeft toe dat dit apparaat niet naar behoren werkt.
Na lang aandringen met de vraag of we de machine konden omruilen kwam hij met een voorstel voor een andere machine waarvan de prijs hoger lag dan bij de winkel, schande !!

wendolientje 16-08-2009
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

In 1 woord SLECHT ! Ik was heel erg tevreden aan het begin totdat het pluizenfilter rare kuren ging vertonen. Steeds maar schoonmaken...helemaal van binnen gereinigd...en toen nog steeds na ongeveer 5 minuten knopje weer aan en apparaat sloeg uit. Dit enige weken aangekeken , drogen was gewoon een kwelling geworden. Was soms een halve dag bezig om mijn was uiteindelijk droog eruit te krijgen. Steeds weer dat gekke pluizenfilter lampje. En was dat het nou alleen...nee hij slaat dan ook gauw af...???? Overal naar informtie gezocht maar niet gevonden. gelukkig was het geen dure droger..dus na 1 jaar gebruik...weg ermee.... Advies voor nieuwe kopers...koop deze nooit ! Wel moeten we erbij vermelden dat de huidige ruimte waar het pluizenfilter inzit ruimer en makkelijker is geworden waardoor misschien deze toestand kan vermeden worden ????

Charmaine 06-04-2009
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Na het lezen van sommige, negatieve reacties was ik best wat huiverig bij de aankoop van de Whirlpool Indiana A wasdroger. De bestelling was al geplaatst, dus...afwachten maar. Ik heb hem nu een week in mijn bezit, maar ik kan niet anders zeggen: perfecte droger, zeker gezien de prijs! Enige kanttekening; hij maakt meer lawaai dan mijn vorige, maar voor de rest écht een aanrader.

Lynn_Roy 14-11-2011

Ben je nu nog steeds tevreden?
Bij ons ging de droger na 2 jaar en 3 maanden storingen geven. na 5 minuten wordt hij niet meer warm en brandt het pluizenfilter lampje.
Groet.

Booboo 16-03-2009
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A

Heb deze droger nu enkele weken in bezit, een perfect ding zonder een varia aan filters die je schoon moet houden.

De afvoerslang hangt in een bakje naast de droger, geen enkel probleem.

Bevalt -tig keer beter dan mijn vorige Bosch condensdroger.