Whirlpool Indiana A/1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool Indiana A/1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Tjap 28-11-2019

12 jaar

Geschreven voor: Whirlpool Indiana A/1

Na 12jaar behoorlijk intensief gebruik nu afgeschreven.
Vaak pluizenfilter-alarm.
Maar is voor t geld een trouwe waspartner geweest.
Rust zacht.

RicoS 10-07-2012
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A/1

Ik heb deze droger al 4 jaar, nu heb ik ook last van het pluizenfilterprobleem. Wij onderhouden de droger altijd netjes en na elke beurt wordt de pluizenfilter uitgezogen. Wat mij opviel toen ik de droger openmaakte is dat hij helemaal niet zo vies was. Wat aangekoekt stof maar nauwelijks zoveel dat ik de droger moet gaan doorspoelen. Hitte element ziet er uit als nieuw, daar kan Miele nog wat van leren. Met dat gegeven wat verder gezocht aan de voorkant. Wat mij opviel is dat het afdichtingsrubber die tegen de voorkap gemonteerd is nogal losjes hangt. Dit rubber drukt men tegen de pluizenfilter doorgang waardoor het geheel afsluit. Dit zwarte stuk schuimrubber lubbert in de filter en wordt aangezogen, waardoor de pluizenfilter vol lijkt! Terwijl dat niet zo is. Ik heb een plastic schrootje tussen de pluizenfilter en het rubber geplaatst, de kap gemonteerd en nu werkt hij weer prima! Op naar de volgende 4 jaar :)

Sonsonsonson 10-07-2012

Rico, ik heb de droger nooit opengemaakt, ik heb het apparaat gekocht met het idee dat hij zou doen waar hij voor gemaakt is, drogen dus en niet met de intentie hem ooit open hoeven te maken. Maar ik ben gelijk eens gaan kijken en inderdaad achter het filter zit een redelijk los flapje kunststof. Jouw suggestie zou mogelijk een oplossing kunnen zijn. Maar dan moet ik wel de kap demonteren en monteren,,, waar ik de kennis niet voor heb. Toch blijf ik het een superslechte droger vinden. Het is toch te gek dat je hem uit elkaar moet slopen en een schotje tussen moet gaan zetten, lijkt me ook best onveilig dit soort acties. Groet Sonja

Sonsonsonson 09-07-2012
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A/1

Rotding; tip schaf deze nooit aan. Had ik deze tip maar gekregen wat een ergernis. Ik ben het nu zat, ik heb mijn besluit genomen; weg ermee. Om een klein wasje te drogen moet je ca. 3,5 uur uittrekken en dan elk kwartier het pluizenfilter leegmaken, omdat hij dan stopt met verwarmen. En dit terwijl er amper pluis in zit. Zeer slecht voor je energie rekening en je humeur. Nu lees ik pas dat dit een zeer bekend probleem is, helaas. Ik snap niet dat dit onding op de markt heeft kunnen komen.

jan verschuur 01-02-2012
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A/1

zeer slechte wasdroger continu pluizen filter wat blijf branden monteur bij geweest maar probleem blijft zich herhalen enne als het te koud is voor de droger blijft ook het pluizen filter branden oplossing ja ja met een fohn de trommel warm maken even programma verzetten dan doet ie het weer is toch te gek voor woorden pffff nooit meer

Bjorn0987654 05-10-2011
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A/1

Ik heb zo'n fijn ding gekocht, alleen maar gezeur met pluizenfilter om ziek van te worden, nu staan er overal tips om met een fohn voor te verwarmen, en inderdaad dit werkt,,,,even. nu heeft de droger echt de geest gegeven. Whirlpool weet van niets.
Echt goede tip: niet kopen.

winnetoe 14-12-2011

Beste Bjorn,

Bij de laatste reparatie vertelde de monteur dat het een bekend probleem van deze droger is. Er zitten drie verwarmingselementen in het apparaat. Wanneer 1 van deze te warm wordt, bijvoorbeeld door een dichtgeslibte afvoer of een pluizenfilter dat te dicht zit, brandt hij door. Ik heb het met eigen ogen gezien. Ik houd nu angstvallig alles zo schoon mogelijk.
Overigens heb ik - op aanraden van de Consumentenbond - een boze brief gestuurd en een "reparatie met terugwerkende kracht" ge-eist. Daarna is het apparaat door Whirlpool gratis (wederom) gerepareerd.

winnetoe 26-08-2011
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A/1

Koop dit apparaat niet! Ik heb deze in november 2007 gekocht en net buiten de garantie ging het verwarmingselement in januari 2010 kapot. Reparatie kostte toen €175, het maximale bedrag. Nu is hetzelfde euvel weer aan de hand. Gaat dus weer een hoop geld kosten. Apparaat heeft bij aanschaf €255 gekost, dus is het niet waard. Whirlpool komt je niet tegemoet, ook al is het binnen 4 jaar twee keer stuk gegaan. Ik zoek een ander merk!

dorien T 28-03-2011
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A/1

Op dit moment zou ik de droger zo naar buiten gooien maar ik heb toch maar ff gebeld naar de klanten service en die zei dat het een beveiliging is als de pluizenfilter iedere x aan gaat en het heeft te maken met de kou enzo wat ik raar vind want ik heb hem al 3 jaar en sinds jan 2011 heb ik er last van. Maar ze adviseerde ook een nieuwe slang en die mag niet in een bocht hangen er mogen geen bochten in zitten, en eventueel de slang er af halen en kijken of hij het dan nog doet zo niet dan ligt het aan de slang en weertemp en als hij het wel aan blijft geven danligt het aan de machine zelf. Nou ik ben benieuwd ik ga dit eerst proberen. Werkt dit allemaal niet dan ga ik gewoon weer bellen. Maar op dit moment geef ik de machine een DIKKE 1

Anja2011 19-01-2011
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A/1

Ik heb dit apparaat nu 3 jaar. Net na garantietermijn al laten repareren. Nu is verwarmingselement stuk. Reparatie is zo duur dat ik beter een nieuwe kan kopen. Kortom, zeer slecht product.

J.H.Jelsma 27-01-2010
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A/1

heb deze machine sinds aug. verleden jaar gekocht maar ben ontevreden , geeft steeds pluizenfilter aan en werkt verder niet meer , omg. temp rondom machine is altijd rond 18 graden , heb een houten plaat voor de afvoer buiten gelegd voor eventueel inwaaien van koude wind, is nagekeken door deskundige , maar blijft helaas nog niet goed te zijn , waardeloze machine .

naam236567765 28-12-2009
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A/1

Voorheen een Miele condensdroger nu deze gekocht.
Is stukken lichter maar doet zijn werk goed.
Ook uitgestelde start is erg makkelijk en was komt er goed droog uit.

Tot dusver zijn we er erg tevreden over.

garrie 26-12-2009
Geschreven voor: Whirlpool Indiana A/1

de droger bevalt ons zeer goed een min puntje kan niet in een koude ruimte staan dan gaat de pluizenfilter knopje branden en doet het helemaal niks meer