Bosch WTW84360NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WTW84360NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bfbooij 18-12-2015
Geschreven voor: Bosch WTW84360NL

Droogt goed. Geluiden passend bij droger. Na 4 jr elektronisch gedeelte kapot en vervangen. Met coulanceregeling omdat dit wel erg snel is.

Lady Zamira 18-02-2015
Geschreven voor: Bosch WTW84360NL

Ik sluit me aan bij vorige review... 2 jaar in bezit en drie monteur bezoeken verder kan hij weer komen voor het reservoir lampje. Maakt de cyclus niet af, pompt al voordat hij gestart word. Altijd netjes alle bijkomende handelingen verricht. Vind het een onbetrouwbaar product. Net buiten de garantie is het weer zover, nu kunnen we de voorrijkosten en bijkomende kosten zelf betalen.
Bij de vragen staat een reactie van Bosch over deze droger dat bepaalde FD nummers in aanmerking komen voor revisie. De mijne dus niet ook al vertoond hij zelfde mankementen.

josp21 03-01-2015
Geschreven voor: Bosch WTW84360NL

We hebben deze droger ruim twee jaar
De droger is energie zuinig dat is het enige plus punt
Om het half jaar krijg je de melding filter verstopt en waterbak vol,dan weten we hoe laat het is apparaat word weer opgehaald gereinigd en ik weet niet wat allemaal maar het probleem blijft terugkomen.
Nu is het apparaat weer weg voor de vierde keer.
Deze bosch droger stelt mij zeer teleur

jojo 13-05-2013
Geschreven voor: Bosch WTW84360NL

Deze droger bevalt ons prima! Het energiezuinige vonden wij erg belangrijk. Het bedieningsgemak is prima en hij droogt geweldig goed en sneller dan onze oude Bauknecht. De speciale geluidjes die de droger maakt, zijn te verwaarlozen en de resterende tijdindicator is heel fijn. Het enige minpuntje is het leegmaken van de waterbak. Het is een hele lange bak en als je 'm leeg maakt, is het lastig om al het water zonder knoeien eruit te laten lopen. Verder een prima aankoop!

marcel1234 12-05-2013
Geschreven voor: Bosch WTW84360NL

Positief: Aanmerkelijk minder stroomkosten. Bij kastdroog kom ik gemiddeld op 1 Kwh verbruik (Bij 6 Kg was, 1350 toeren). De was komt er dan ook voldoende droog uit. In 't begin van een programma geeft hij aan dat hij er royaal twee uur over zal gaan doen, gelukkig is dat in de praktijk veel korter. Hij maakt wel telkens andere geluiden, maar is niet hinderlijk (bij zelfreiniging etc).
Klein nadeel: Er is ook een extra filter die nu schoongemaakt moet worden. Dat was bij mijn vorige "toen nog Condensdroger" niet het geval.
Wat opvalt is dat de gehele washok, waar deze warmtepomp-droger staat, nu niet meer de gehele ruimte meer (onnodig) verwarmd.

ROGA_73 08-10-2012
Geschreven voor: Bosch WTW84360NL

Droogresultaat is goed, droogtijd is gemiddeld een 1 uur langer dan met een evacuatiedroger en maar beperkt langer dan met mijn vorige condensatiedroogkast zonder warmtepomp. Het grootste verschil zit hem in het vebruik dat is merkelijk lager en daar hebben we het ook voor gedaan. Onze angst voor het niet goed drogen van de was is volledig ongegrond. Ik heb zelfs de indruk dat de was zachter is dan met onze vorige droger en minder slijtage (minder stof in de filters). Ivm de vreemde geluiden waarover je soms leest kan ik alleen maar zeggen dat het gaat over heel kleine zaken en die zijn dan nog eens heel goed beschreven in de handleiding.
Alleen het aanpassen van de fijnafstelling voor droogresultaat, bv als je vindt dat kastdroog nog iets te vochtig is, die lukt bij mij niet als ik de handleiding volg. Is dit omdat ik het alsnog verkeerd doe of omdat het niet mogelijk is om dit aan te passen op dit model heb ik nog niet de tijd genomen om dit te onderzoeken. Komt nog wel! :-)

Angela en Ger 17-07-2012
Geschreven voor: Bosch WTW84360NL

De droger is nu 4 dagen in ons bezit. Mijn vrouw is meer dan enthousiast, omdat het droogresultaat en het bedieningsgemak geen enkele reden van klagen geven.
Werkt dus prima met veel mogelijkheden. Onze vorige droger, een Bosch afvoerdroger, maakte veel lawaai en deed langer over het droogproces.
Ook levering en plaatsing door Mikro-Elektro verliep prima.
We zijn erg tevreden!

Paula30 08-07-2012
Geschreven voor: Bosch WTW84360NL

Ben zeer tevreden met deze droger de was komt er uit op wat je insteld.
Had even mijn twijfels maar na antwoord op mijn vraag die werd beantwoord door Sebastiaan (Bosch) heb ik hem glijk besteld en heb daar geen spijt van, minder geluid dan mijn oude droger en de stroomkosten veel lager van 4 kwh naar 1.4 kwh dat is flink besparen op je stroomkosten die alleen maar hoger worden. Een aanrader!

Asterix 04-05-2012
Geschreven voor: Bosch WTW84360NL

We hebben deze droger nu 2 dagen in het bezit en mijn vrouw is zeer tevreden over de werking en het resultaat.
Hiervoor hadden we een Siemens luchtafvoerdroger van 10 jaar oud. En al langere tijd vermoede ik dat dit de boosdoener was van de hoge elektra rekening de laatste jaren.
Ik heb de oude droger 10 maanden lang gemonitord en kwam er achter dat dit apparaat 12% van mijn jaarverbruik verbruikte. Per droogbeurt was ik gemiddeld 4-4,3 Kwh. stroom hieraan kwijt.
Natuurlijk heb ik de nieuwe droger ook al gemonitord tijdens de eerste 4 droogbeurten. De eerste 3 droogbeurten bestonden uit beddelinnen en kleding. Het gemiddeld verbruik was over die 3 beurten 900 watt per droogbeurt. Vandaag handdoeken gedroogd en hierbij was het verbruik +/- 1300 watt. Dit zag je ook terug in de bak waar het condenswater wordt opgevagen. Deze zat nu bijna vol.
Samengevat heb ik over de 4 droogbeurten 4143 watt verbruikt. Dit zou dus betekenen dat ik met deze droger nog maar 25% verbruikt van hetgeen we met de luchtdroger verbruikten.
Dus achteraf bezien had ik veel eerder deze beslissing moeten nemen. Deze aankoop verdient zichzelf terug.

natuurlijk 29-05-2012

Ik zit zelf nu ook met dit zelfde probleem.
Denk wel dat het de investering waard is!

Fred Vorst 26-03-2012
Geschreven voor: Bosch WTW84360NL

Deze wasdroger werkt voortreffelijk. Ik las wat reacties over het geluid maar het apparaat is stiller dan onze vorige Bauknecht condensdroger en heeft een prima droogresultaat. Het feit dat ie minder energieverbruikt was voor mij doorslaggevend. Enig miniem nadeel is dat het waterbakje na iedere droogbeurt moet worden geleegd. Dit zou toch met een slang weggepompt moeten kunnen worden in de afvoerpijp waar ook de wasmachine op zit.
Voor wat betreft de levering van Mordern, deze was niet alleen de goedkoopste maar ik kon vrij nauwkeurig aangeven wanneer ik e.e.a. geleverd wilde hebben. Ook de terugkoppeling per mail was prima.
Top dus!

1001maja 08-03-2012

Makkelijk bedienbaar:
- was erin, knop op juiste droogstand zetten en start.
- na elke droogbeurt pluizenfilter en waterbakje leegmaken, gaat eenvoudig (wij hebben droger niet op de wasmachine staan, als dat wel het geval is, dan zal dit niet eenvoudig zijn!)

Er zitten vele functies op: voor recht-toe-recht-aan gebruik is kastdroog en strijkdroog prima! Er zit een tijdsindicatie op hoelang het nog duurt voordat hij klaar is. Dat past hij gedurende het drogen aan.

Droger maakt wat zachte "rare" geluidjes, maar worden goed beschreven in handleiding en ik vind ze niet storend.

Condensor wordt automatisch gereinigd, erg makkelijk. Betekent wel dat je droogprogramma niet halverwege mag stoppen, maar dat is ook niet de bedoeling.

Na 2 weken gebruik erg tevreden!

LionH 18-09-2012

Dag Maja,
Dank voor je review. Kun je uitleggen waarom het lastig is pluizenfilter en waterbake te legen als de droger op een wasmachine staat? Zit een van de twee bovenin?
Ben je nog steeds tevreden over de droger?
Lion

renate1973 27-02-2012
Geschreven voor: Bosch WTW84360NL

geweldige droger, makkelijk in gebruik en droogt prima in korte tijd, de was komt er vrijwel zonder kreukels uit, ook na een uur wachten, door het 120 min kreukvrij maken.. ideaal!
ziet er mooi uit, en makkelijk in onderhoud, zeker door de afgedichte deur, ik heb hem nog niet zo lang maar ben tot nu toe zeer tevreden!

kritische droger 13-12-2010

Grote pluspunten zijn:
- Het droogresultaat,
- Zeer duidelijk apparaat, eigenlijk direct te begrijpen wat je moet doen om hem aan te zetten.
Hoe de kleding uit de droger komt, vrijwel zonder kreukels en heerlijk zacht.
- Het lampje in de trommel,
- Goede startuitstel
Een paar kleine nadelen zijn:
- De droger kan niet op "tijd" drogen alleen op "programma", dit staat wel in veel omschrijvingen op internet.
- De droger maakt wat rare geluiden bij het schoonmaken van de condensator, hier moet je even aan wennen, staat overigens goed beschreven in de handleiding
- Het gewicht, de droger is wat zwaarder omdat het een warmtepompdroger is, let hierop bij aanschaf het is erg handig als je de droger niet zelf op zijn plaats hoeft te zetten.