Siemens WT44W360NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT44W360NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

digi_freak 06-06-2015
Geschreven voor: Siemens WT44W360NL

Kwalitatief uitermate teleurstellend apparaat. We hebben dit apparaat 5 jaar geleden gekocht vanwege z'n goede droog eigenschappen, timer en lage energie verbruik.
Dit was onze eerste droger, dus wilde we een goede en duurzame machine. Na wat eigenschappen te hebben vergeleken kwam deze het beste uit de bus.
Na nog geen 4 jaar (en natuurlijk na de garantie periode) droogde de machine niet meer. Het drogen duurde heel lang en er kwamen steeds meldingen dat de filter en het reservoir vol zaten. Direct een afspraak gemaakt bij de reparatie service van siemens. Na een reparatie van bijna €250 werkte de droger geweldig. Hij droogte beter dan toen hij nieuw was. Het leek dus wel aslof hij nooit goed had gewerkt. Nu 9 maanden verder zitten we wederom met dezelfde problemen. Het apparaat heeft ons nu incl reparatie zo'n €1000 gekost. Om er nu nog een s€250 reparatie kosten tegen aan te gooien zien wij niet zitten maar Siemens komt er bij ons dus niet meer in.

mlamlam 27-02-2013
Geschreven voor: Siemens WT44W360NL

Na wat vooronderzoek hebben wij gekozen voor deze warmtepompdroger o.a. vanwege de beoordeling door de Consumentenbond en de prijs/prestatieverhouding. Dit model is, op wat kleine optische details na, identiek aan de Bosch variant WTW84360NL. Als eerste valt de simpele bediening positief op, de zelfreinigende condensor (waardoor de droger NIET aan te sluiten is op de afvoer!) en de handige trommelverlichting. Resttijd wordt keurig aangegeven op het kleine LCD-scherm, evenals de eventueel in te stellen eindtijd waardoor bijvoorbeeld in de daluren kan worden gedroogd. Als negatief punt valt op dat gemixte was soms ongelijkmatig wordt gedroogd en 'nadrogen' behoeft. Ook het plaatsen van deze droger op een wasautomaat valt niet mee vanwege het gewicht: 51 kilo (uiteraard) droog aan de haak. Het energieverbruik is nog niet in de praktijk gemeten, maar volgens de fabrieksspecificaties zou deze droger (energieklasse A-40%) bijna 4x minder energie verbruiken dan mijn oude afvoerdroger met energieklasse C. Het lawaai van de droger is in een afgesloten ruimte acceptabel. Vergeleken met mijn oude afvoerdroger merk ik geen verschil, al zit daar wel 10 jaar ontwikkeling tussen. Nog wel even een tip voor gebruikers die de droger op de wasmachine willen plaatsen: De standaard verbindingskit die wordt verkocht bij de DHZ-zaak is net even te breed waardoor de plastic stelpootjes van de droger er net niet goed op passen. Ik heb daarom de Siemens verbindingskit besteld die op het blad van de wasmachine wordt geschroefd en de droger netjes afgewerkt vastzet.

Al met al ben ik beslist tevreden over deze energiezuinige en betaalbare droger.

Helma Munoz 27-02-2011
Geschreven voor: Siemens WT44W360NL

Als de machine werkelijk zo zuinig is als Siemens pretendeert, zijn de kleine ongemakken zoals: in elkaar gedraaide was, waardoor bij m.n. grote stukken wat extra kreuk en onhandige filters (2 in een pakketje) voor lief te nemen. Een topapparaat is het nog niet, dat vereist nog wat doorontwikkelen. Of dat eenzijdige draaien een blijver is vraag ik mij af. Voor ons als "veeldrogers" is dit op dit moment wel de meest economische oplossing en voor het milieu wil ik de extra kreuk voor lief nemen.
O ja, een tienengever, zoals in sommige revieuws na 1 x gebruiken soms gebeurt, ben ik niet.