Samsung SDC1H709

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SDC1H709 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

rufman4711 14-11-2013
Geschreven voor: Samsung SDC1H709

Hallo, januari 2011 kochten na het lezen van vele beoordelingen deze droger. we, een twee persoon huishouden,
drogen de was als het enigszins kan buiten. Dus al met al is de droger beperkt gebruikt.Na de zomer -begin oktober- werd de machine weer ingeschakeld. Na vijf minuten stopte de machine en viel helemaal stil. Leverancier gebeld. Bleek dat het totale electronica compleet vervangen moest worden. Leverancier heeft overlegd gepleegd met Samsung. Er kwam een "coulance "uit voort. Reparatie kostte ons € 160,--. We moesten zelfs drie weken wachten voordat Samsung het onderdeel een keertje afleverde.
Kortom mensen: koop geen Samsung want als je er wat mee hebt zijn de kosten zo hoog dat je bijna weer een nieuwe betaald.
Binnenkort moet de wasmachine vervangen worden, maar we weten het nu al: we gaan weer terug naar ons vertrouwd duits kwaliteits merk. Nooit meer Samsung.

ashra 25-10-2011
Geschreven voor: Samsung SDC1H709

Dekbedhoezen, lakens e.d. kun je niet drogen in deze machine, wat erg jammer is!!
Hij blijkt maar 1 kant op te draaien, waardoor de hoezen een grote klomp worden
vreselijk gekreukeld en niet droog. Voor een machine met deze prijs had ik dat nooit gedacht. Voor het overige wasgoed bevalt hij prima.

Dirkdo 10-03-2012

Er zijn maar weinig merken Drogers die tegenwoordig 2 kanten heen draaien. Samsung, Bosch, Siemens, Asko draaien allemaal 1 kant op.

jufmdb 27-02-2013

Wat een onzin, ik draai al vanaf het begin gewoon mijn was met dekbedhoezen en lakens, en er zijn nooit problemen mee!! Prop hem eens minder vol!!

mrTinus 05-09-2011

Prima machine
- zeer grote trommel
- begrijpelijke en eenvoudige bediening
- kastdroog-optie: programma van 2 uur, maar een sensor corrigeert die tijd indien de was sneller droogt. (tot nu toe nog nooit de volle 2 uur hoeven benutten: sterker nog max een uur) Ook goed voor het energieverbruik!
- afvoerslang inbegrepen (dus geen extra aan te schaffen onderdeel!)
- deurdraairichting verwisselbaar
- prijs!
- duurzaamheid kan ik natuurlijk nu nog niks over zeggen, moet zich nog bewijzen.
---> aanrader

MaDoBa 15-08-2011
Geschreven voor: Samsung SDC1H709

Mooie machine, tegelijk gekocht met de wasmachine van Samsung. Ik had een dure Miele van 22 jaar die tot op de draad versleten was. Het filter was doorgesleten etc.Nu geen dure machines meer, maar kiezen voor nieuwe techniek en over een jaar of 10 weer een zuiniger techniek. Als je 22 jaar doorgaat, ben je inmiddels achterhaald in groen stroomverbruik!
De machine wijst zichzelf, kwam bijna geen handleiding aan te pas. Alleen de deur omkeren heb ik met de handleiding ernaast gedaan. Hij lekt iets stof, en dat veeg je weg na een droogbeurt. Maar verder is het resultaat prima. Was geen condensdroger gewend, dus even aan denken om te ventileren in de kleine bijkeuken.Als ik tijd heb om meteen te strijken, kies ik strijkdroog of kastdroog, anders extra droog. De deuntjes zijn prachtig, en niet irritant. Ik ben helemaal blij met mijn keuze. Was nu veel minder vaak, doordat er zoveel in kan.Goed voor het milieu dus. Ik denk alleen wel eens: dit had ik wel willen hebben toen onze drie kinderen nog klein waren!

Hg s 06-07-2011
Geschreven voor: Samsung SDC1H709

Ik was heel posietief over deze droger maar nu niet meer,na mijn 2e machine bleef hij bonken(hij draait ook maar 1kant op wat weer nadelig is voor de kreuk).met Samsung contact gehad en die konden er niks mee,dus maar weer gebeld met veilig kopen.nu en die hadden een hele mooie oplossing. Door hem om te ruilen voor een andere,het aanbod was een AEG en dat heb ik meteen gedaan,want die draait links en rechts om. Dus een gewaarschuwd mens telt voor 2

Robinnn 21-06-2011
Geschreven voor: Samsung SDC1H709

Droger droogt goed. alleen beddengoed heeft hij moeite mee. dit omdat de trommel 1 kant op draait en alles 1 grote bal word. de droger denkt dan dat de was droog is maar alles is dan nog vochtig aan de binnen kant.

verder prima aankoop gezien de prijs!

jaysiea 03-04-2011
Geschreven voor: Samsung SDC1H709

Een mooi vormgegeven droger die vooral solide aanvoelt. Samsung heeft gebruikt gemaakt van mooie materialen en voelt zeker niet goedkoop aan!!
Zoals iemand al zei, de koreanen zijn gek op deuntjes en geluidjes. Deze droger speelt dan ook met elke knop wel een geluidje of deuntje af. Erg leuk maar is heel simpel met 1 druk op de knop uit te zetten.
Voldoende progamma's en instel mogelijkheden voor het drogen.
Voor de rest is het een hele simpele handeling ( slangetje achter de droger verplaatsen naar het andere aansluiting)om de droger aan te sluiten op de afvoer.

Elroy1972 21-02-2011
Geschreven voor: Samsung SDC1H709

Een paar maandne gelden problemen gekregen met onze 11 jr oude Bauknecht. Ook grotendeeld mijn schuld blijkt achteraf. Heb afgelopen 4 jaar nooit meer de condensator gereinigd. Moet blijkbaar iedere maand. Na alsnog een intensieve reiniging is 'ie nooit meer de oude geworden, oftewel de droogprestaties waren niet goed.
na een bezoekje aan de Media Markt sprong de Samsung er bij mij écht uit, qua vormgeving, degelijkheid (deur), programmamogelijkheden, grote vulopening en ga zo maar door. Vooral de grotere merken (Miele, AUG en Bosch) vielen me tegen, met name de degelijkheid, moeite deur te openen, ouderwetse modellen. Ik ben achteraf blij dat ik toch even de fysieke modelletjes ben gaan bekijken.
Vervolgens via Internet besteld (InternetShop). We konden exact aangeveb wanneer de leverdatum was. Via de site kun je nog nadien checken wanneer precies die dag de aflevering plaatsvindt. Allemaal goed gegaan en oude machine meegegeven.
Eerste ervaring is top ! Uitstraling is modern en stark. Mooi bedieningspaneel, lampjes en geluidjes. Erg up to date. Droogcapaciteit gelukkig weer fantastisch. Je kunt wel zien wat een ontwikkeling deze machines hebben doorgemaakt afgelopen 10 jaar. Op meerdere momenten tijdens het droogproces stelt 'ie de tijdsduur bij (afh van o.m. gewicht, vochtigheid). M'n vrouw heeft gisteren mneteen alle was weggewerkt, iets dat zo normaliter verspreid doet over meerdere dagen. Kortom erg efficienënt en snel. Qua gebruik en onderhoud geen opmerkingen. Erg overzichtelijk en amkkelijk uit te voeren.

binkytoy 04-02-2011

Een eerste indruk en review na 1 keer gebruiken:
Vandaag geleverd gekregen en meteen geïnstalleerd.
Wat een verrassing: de deur is vrij simpel om te draaien; deze informatie was nergens te vinden; meteen maar omgedraaid. Aangesloten op de afvoer van de wasmachine waar hij bovenop staat. En een eerste (handdoeken-)was gedaan. Was snel droog. De droger maakte ook weinig lawaai, maar de ruimte waar hij staat werd wel vochtig, daar moet ik wel aan wennen. Tot nu toe tevreden. Hou jullie op de hoogte.

denise.k 08-12-2010
Geschreven voor: Samsung SDC1H709

Geweldige droger. Hadden hiervoor een prijzige Bauknecht maar deze gaf de geest binnen 6 jaar. Snel op zoek naar een vervanger en kwamen bij deze uit, via internet besteld en 3 dagen later in huis. Droger is makkelijk te bedienen en paneel is overzichtelijk vormgegeven. De te droger wasgoed komt er kurkdroog uit en zonder kreukels [programma ekstra droog en anti-kreuk]. Trommel van 7 kilo inhoud welke makkelijk te vullen is door grote deuropening. Gebruiksaanwijzings is duidelijk en informeel. Wij zijn zeer tevreden en hopen dat hij lang meegaat.

Anoniem 24-11-2010
Geschreven voor: Samsung SDC1H709

Deze droger heeft onlangs onze Zanussi TCE665e (11 jaar oud) vervangen. Eerste wat opviel was zijn zware gewicht van een kleine 50 kilo en zeer solide indruk. Eenmaal geinstalleerd en was gedraaid, kon het drogen beginnen. Die Koreanen zijn schijnbaar dol op geluidjes want bij elke knop die je indrukt hoor je een toontje, en bij starten en einde programma komt er een heel riedeltje voorbij (is uitschakelbaar). Trommel kan gevuld worden met 7 kilo wasgoed en komt er extra droog uit binnen 2 uur, kastdroog een half uurtje minder. De trommel bevat sensoren (fuzzy logic) die het gewicht en restvocht meten en daarop de droogtijd op aanpast dwz vul je de droger met 5 kilo ipv 7, wordt de droogtijd dus korter. Het geluid wat deze droger produceerd tijdens zijn werk valt reuze mee, hij zoemt met 63db links-/en rechtsom. Programma's zijn makkelijk in te stellen met een ronde draaiknop: katoen, synthetisch, opfrissen, sport(schoenen), halve lading etc. De totaaltijd en tijdverloop wordt weergegeven in een LED venstertje erboven. Ook kan je met "mijn programma" zelf een keuze maken uit warmtegraad, tijdsduur opfrissen etc.
Starttijd uitstel zit er ook op tot 10 uur vooruit. Handig is de watercontainer met niveau meter aan de voorzijde waarop je kan zien wanneer hij echt geleegd moet worden. Pluizenfilter zit aan onderzijde vulopening en haal je er zo uit: openklappen, schoonvegen, terugplaatsen en klaar.
Voor wat hij kost ziet de droger er zéér goed uit. Mooie glazen deur met verchroomde rand, led weergave en natuurlijk de Samsung DIAMOND DRUM welke je kleding beschermd (beetje hetzelfde als Miele's Honeycomb drum). Duurzaamheid is afwachten hoewel ik positieve ervaringen heb met het merk en de duurzaamheid ervan. De eerste indrukken zijn zeer goed. p.s. deze droger heeft de mogelijkheid om condenswater via afvoer weg te pompen. De hiervoor benodigde slang wordt standaard meegeleverd.