Siemens iQ500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Siemens iQ500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

B.M. 11-11-2012
Geschreven voor: Siemens iQ500

Ik heb deze wasdroger nu bijna een jaar in bezit.
Hij maakt veel minder lawaai dan de vorige wasdroger (die was uit 2000). Dat is echt een enorme vooruitgang.

Er kan lekker veel in, namelijk 8kg, en dat sluit goed aan bij de Siemens wasmachine die ook 8kg aankan.

Een groot voordeel is de mogelijkheid voor het uitzetten van het piepsignaal. Daar ergerde ik me bij de vorige droger erg aan.

Het condenswater laat ik met een slangetje weglopen, dus de wateropvangbak hoef ik niet te legen.
Het pluizenfilter is makkelijk te reinigen, maar laat langs de randen wel veel stof door. Ook de rubber rand van de deuropening moet je vaak schoonmaken, omdat anders het stof aan je schone was blijft hangen als je de was er uit haalt.

Er zijn echter drie nadelen aan deze droger:
1. De anti-kreuk fase duurt een uur en kan je niet uitzetten.
2. Alleen de stand "kastdroog extra" levert echt droge was op. Alle andere standen resulteren in natte of vochtige was.
3. Doordat de trommel maar één kant op draait, kan je er eigenlijk geen dekbedovertrekken in drogen omdat die helemaal in elkaar draaien en alle andere was er dan in zit. De was die daar dan in zit is vaak ook nog vochtig.

Deze punten zorgen ervoor dat de waardering voor droogresultaat, mogelijkheden en gebruiksgemak maar net voldoende zijn.
Duurzaamheid kan ik pas over 5 of 10 jaar beoordelen, dus daar heb ik geen waarde aan gegeven.