Bosch WTW86562

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WTW86562 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Wat een spijt 04-06-2015
Geschreven voor: Bosch WTW86562

Wat vreselijk. Na 20 jaar een Miele droger zonder problemen gebruikt te hebben, zijn wij overgestapt op deze warmtepomp droger van Bosch. Wij hebben deze droger nu 3,5 jaar in ons bezit.Hij voldeed prima, ondanks dat het droogteprogramma niet overeenstemt met wat het aan geeft. Kast droog is beslist niet kast droog enzovoort. Sinds kort problemen. één was in de droger kan niet meer. Nu halve belading en nog lukt het niet om in één keer de was droog te krijgen. Om de haverklap knippert het symbool dat de waterbak VOL is, MAAR DAT IS NIET ZO!! Ben voor mijn gevoel de hele dag bezig met één wasmachine belading te drogen in deze warmtepomp droger. Ik baal er zo ontzettend van en heb veel spijt dat ik niet weer een MIELE heb gekocht. Je betaald ietsje meer, de goedkoopste Miele is niet veel duurder dan een droger van BOSCH, én gaat vele malen langer mee. Wat een teleurstelling , dat wij eigenlijk na 3,5 jaar weer een nieuwe droger moeten kopen. Meer is er niet van. Ik lees ook in bovenstaande reviews dat deze droger laten repareren niet een optie is. WEGGEGOOID GELD. Mensen koop deze warmtepompdroger niet.

Coevern 24-06-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86562

Wij hebben sinds een jaar of 4 deze droger en vanaf dag 1 hebben we problemen. De machine is al eens helemaal en dan ook echt volledig uit elkaar genomen en gereviseerd door Bosch en zonder rekening. Maar helaas heeft het apparaat nooit langer dan een maand of 2 - 3 zonder problemen gewerkt. Op dit moment draait ie 24 uur en is de was daarna nog niet droog ofwel hij geeft aan dat de waterbak vol zit, terwijl dat niet zo is. Dit is een probleem dat veelvuldig op verschillende fora in NL en daarbuiten wordt gemeld, maar Bosch vraagt weer geld voor de reparatie. Ik zou zeggen NIET KOPEN dit ding en sowieso geen BOSCH apparatuur aanschaffen. De wasmachine naas de droger is eenzelfde probleemgeval en de vaatwasser vloog na 2,5 jaar ook bijna in de fik. Af en toe een coulance reparatie op de wasmachine en de droger, maar BOSCH staat over het algemeen niet achter zijn producten. Doe er je voordeel mee en koop gewoon een ander merk, BOSCH appratuur en firma bieden absoluutn niet de kwaliteit die je verwacht voor de prijs.

Officiële reactie van Bosch 17-07-2014

Beste Coevern,

Wil je ons je telefoonnummer doorgeven via de link http://bit.ly/BoschBelMij? Dan nemen wij contact met je op.

Groet,
Bosch Home Nederland

Pim7810 20-06-2014

Niet doen!

Na twee en een half jaar stopt onze droger WTW86562 op een avond ineens en verschijnt de melding dat de condensbak vol zit, maar dat is niet zo. De droger werkt vanaf dan niet meer. Even op het internet kijken wat dit kan zijn... Lang verhaal kort: het internet staat vol met precies dit probleem met deze droger en er is geen definitieve oplossing voor. Door een ontwerpfout loopt ondanks juist gebruik het systeem vol met vuil, waardoor de pomp vastloopt. De droger geeft daardoor ten onrechte aan dat de condensbak vol zit, want er kan geen water meer worden afgepompt. Iedere bezitter van deze droger krijgt dit probleem vroeg of laat. Je kan dan kiezen voor een eindeloze serie kostbare reparaties, of deze 800 Euro (!) kostende droger vervangen voor een nieuwe. Met pijn in ons hart en de portemonnee kiezen we voor de tweede optie.

Janja390 22-01-2013
Geschreven voor: Bosch WTW86562

Apparaat een jaar in het bezit. Gekocht vanwege de zuinigheid, maar "Kastdroog" is nog gewoon vochtig. We drogen altijd op extra droog (waarvan de energiekosten niet in de handleiding staan). Ik vermoed dat de keuze voor zuinigheid hierbij wegvalt, maar het is in ieder geval droog.

Tiptoets om hem aan te zetten wil ook niet altijd reageren.

marnix1475 02-11-2012
Geschreven voor: Bosch WTW86562

mooie warmtepompdroger. aantrekkelijk door het lage energieverbruik.
kastdroog is niet altijd droog, maar dat komt doordat we dan te weinig kilo's instellen.
enige nadeel is dat er geen mogelijkheid is het condenswater middels een slangetje in de afvoer te deponeren.
dit water gebruikt de droger namelijk om het systeem te cleanen.
beetje prijzig, echter zeker een aanrader.
duurzaamheid onbekend.

janwillem 07-10-2012
Geschreven voor: Bosch WTW86562

Na 30 jaar met een bosch luchtafvoer droger van 2700 watt,nu een Bosch WTW86562NL gekocht 1000 watt,zeer tevreden over deze droger, doet wat hij moet doen drogen en weinig kreukels en de tijd dat hij over het drogen doet is niet veel langer als de oude maar op de display kun je wel zien hoe ver hij is dat is prettig,de geluiden die hij maakt voor het reinigen van condensor is niet hinderlijk en is volgens de beschrijving die er bij is,wel een NL gekocht met Nederlandse garantie en tekst,een aanrader dus

Boekert 10-07-2012
Geschreven voor: Bosch WTW86562

Begin juni 2012 heb ik deze droger aangeschaft. Na een uur drogen wordt de vloer, links voor, nat onder de droger. De monteur van Bosch is 2 maal langs geweest en kan het euvel niet verhelpen en heeft de fabrikant ingeschakeld. Ik wacht nu al 5 weken op een reactie. Ik vermoed dat dit geen exemplarische fout is, maar behoort bij dit type droger. Zelfs als ik geforceerd ventileer met een ventilator blijft de vloer nat. Bij aanschaf twijfelde ik tussen een Miele en deze Bosch droger. Was het maar de Miele geworden.

Oelbreck 10-12-2011
Geschreven voor: Bosch WTW86562

Na 22 jaar 'n AEG Lavamat, die altijd prima heeft gewerkt nu gekozen voor 'n warmtepompdroger van Bosch. En ik denk dat we 'n goede keus gemaakt. Tot op heden bevalt hij prima. Goed droogresultaat, zuinig en mooi afgewerkt.