AEG L87685FL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L87685FL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

M2 03-12-2018

Ook mijn 87685 veel te snel overleden

Geschreven voor: AEG L87685FL

Deze dure WM inmiddels (vorig jaar) vervangen voor een Siemens, maar wil toch even delen waarom ik wel even klaar ben met AEG.
WM heeft gedurende hele garantie periode prima gewerkt. Maar zonder aanwijsbare reden lijkt er een print niet veel na deze periode niet meer te werken waardoor de WM niets meer doet. De monteur kwam, zag ...en ging weer. Zijn commentaar was: "dit bezoek schenk ik je maar als je hier aan gaat sleutelen kom je heel snel in de buurt van een nieuwe, en dan adviseer ik geen AEG". Ik heb op internet gezocht en het regende in NL en Duitsland met soortgelijke klachten over de 87685 en de 87485. Helaas nergens een goede oplossing. Ik las ergens een maandagmorgen product. Daar moet ik me helaas bij aansluiten.

Minpunten

• Levensduur
  • Prijs per wasbeurt

Ontevreden 14-08-2017

Wasmachine AEG L87685FL waardeloos

Geschreven voor: AEG L87685FL

Veel plezier van gehad de eerste 3 jaren. Gekocht in 2014! Daarna alleen problemen mee gehad!
Helaas geen garantie meer, dus veel geld kwijt aan reparaties. De dashboard werkt onregelmatig. Aan/uit knop werkt op goed geluk, maar het vervangen hiervan kost €185 + de standaard €99,- voorrijkosten. De monteur adviseerde mij gewoon harder te drukken en af te wachten.
De aanschafprijs van deze wasmachine was €714,-
Koop GEEN AEG L87685FL of een soortgelijke wasmachine van dit merk.

Ad 11-06-2017

Kapot na 2,5 jaar

Geschreven voor: AEG L87685FL

Tot vorige maand dik tevreden: grote capaciteit, was (bijna) altijd schoon, zuinig met water en energie. Helaas vorige maand de module / printplaat kapot, viel dus buiten de garantie, dankzij coulance via AEG rekening maximaal 185 euro. Toch is het niet te verdedigen, een wasmachine van bijna 800 euro die na 2,5 jaar al kapot gaat. Kan hij nog zo fijn zijn, zo heb je er niets aan.

Minpunten

• Veel te korte levensduur voor deze prijs

Fam van de Camp 31-01-2017

Maandagmorgen machine met slechte Electrolux service

Geschreven voor: AEG L87685FL

Deze machine heeft ons heel wat kopzorgen gegeven.Dit is wat er in telegramstijl gebeurde:Na een half jaar hinderlijke vetluis;dit bleef steeds terug komen:na bijna twee jaar stopte de machine volledig:AEG service vervangt onder garantie stuurcomputer maar negeerd vetluisprobleem;andere monteur stelt vast dat het verwarmingselement defect is waardoor de machine ernstig is vervuild;na complete demontage machine alle slangen gereinigd te hebben en verwarmingselement vervangen stopt de afvoerpomp ermee:deze ook op eigen kosten vervangen stopt hij er weer mee;gratis diagnose van AEG;inlaatventiel kapot.Kosten 85,00 Euro.Na bijna drie jaar deze machine van bijna 800 Euro naar de stort gebracht en een Bosch gekocht....

05marijke 08-05-2013
Geschreven voor: AEG L87685FL

Een hele mooie en goede wasautomaat die voldoet aan de vertelde eisen en dat scheelt ons enkele was beurten per week goed geadaan om deze aan te schaffen helemaal geen spijt van.

wassenendrogen 24-04-2013
Geschreven voor: AEG L87685FL

Bij het aanschaffen van onze nieuwe was- en droogmachines heb ik rekening gehouden met onze ervaringen met voorgaande machines. We hebben altijd AEG gehad. Nadat we een was- en 'droogmachine' kochten, heeft de vorige nog jaren gedraaid bij onze zoon. Dit is onze vierde machine na 46 jaar!

A. He 22-04-2013
Geschreven voor: AEG L87685FL

Degelijke goed schoon wassend apparaat met een goed leesbare gebruikershandleiding die de bedieining van deze wasmachine met de vele wasmogelijkheden goed uitlegt.

carolien2013 21-04-2013
Geschreven voor: AEG L87685FL

prima wasmachine! !!!! Een echte aanrader . De was komt bij 1600 toeren vrij droog uit de machine. Schakelt automatisch uit wanneer de machine klaar is (wat voor mij een veilig gevoel geeft wanneer ik weg ga en de machine aanzet .
Duidelijke display makkelijke bediening .Ruime keuze aan programma s een opfrisprogramma een stoomprogramma goed voor teer textiel .

P. van Duinen 20-04-2013
Geschreven voor: AEG L87685FL

Hele fijne wasmachine, erg groot, stil en de was komt er vrij droog uit als op 1600 toeren wordt gecentrifugeerd.. Ook handig het 20 minuten programma en opfrisprogramma.

RRiethoven 19-04-2013
Geschreven voor: AEG L87685FL

Een mooie, stille wasmachine waar lekker veel was in kan, ideaal met een gezin. Scheelt weer een aantal wasbeurten.
Handig dat je de wasprogramma's ook kunt inkorten, alleen viel het me een beetje tegen dat het langste en een-na-langste programma niet veel schelen qua tijd, het kortste is dan ineens weer minder dan de helft van het middelste programma. Dus gewoon half de tijd is niet mogelijk. Maar verder wast hij prima schoon. We zijn er erg blij mee!

Anne38 19-04-2013
Geschreven voor: AEG L87685FL

Super machine en kan er veel was in kwijt, ideaal met een gezin.Ook veel bedieningsmogelijkheden met veel keuze.

H.Selman 10-01-2013
Geschreven voor: AEG L87685FL

Een mooie degelijke wasmachine. Borstelloze stille motor met 10 jaar garantie. Machine is erg stil tijdens wassen en centrifugeren. Handige tijdsindicatie, eenvoudige programma aanpassing en automatische afschakeling wanneer programma klaar is. Op advies 1 x per 30 wasbeurten een reinigingscyclus met poeder uitvoeren omkalk en aanslag te verwijderen. Zeer tevreden.

vosmark 30-12-2012
Geschreven voor: AEG L87685FL

Machine bevalt prima maar maakt tijdens centrifugeren wel veel meer geluid dan ik verwacht had. Onze afgedankte Marijnen van 20 jaar oud maakte even veel herrie in die fase.
Aangezien geluidsproductie voor ons een belangrijk punt is,
hebben hiervoor al een monteur laten komen.
Volgens de monteur zijn onze verwachtingen mbt geluidsproductie te hoog gespannen. Machine staat naast de kamer van de kinderen, dus centrifugeren stellen we nu uit tot in de ochtend (uitgestelde start van centrifugeren kan gelukkig ook :-) )
Voor de rest erg prettige machine, mijn vrouw vindt hem met name zeer gebruiksvriendelijk.

Review Paul 08-12-2012
Geschreven voor: AEG L87685FL

Geweldige machine met een maximum belading van maar liefst 8kg. Grote deuropening voor gemakkelijk in en uithalen van de was.
De machine is opvallend stil tijdens gebruik, de mogelijkheden aan wasprogramma's zijn zeer goed, ook de mogelijkheid voor een uitgestelde start is erg handig. De machine eenvoudig te bedienen, is erg veilig en heeft zelfs een kinderslot.

Abito52 07-12-2012
Geschreven voor: AEG L87685FL

Deze AEG L78675FL wasmachine voldoet voor de 100% aan onze verwachtingen, wast zuinig, stil en is eenvoudig te bedienen. De grote 8kg trommel is ideaal, het wasgoed ligt lekker ruim in de trommel en het waterpeil past zich automatisch aan de hoeveelheid wasgoed in de trommel.
Het maximale toerental van 1600 toeren per minuut past zich ook automatisch aan het gekozen programma, zodat je kwetsbare wasgoed niet met een te nog toerental kan draaien. Je kunt wel het toerental nog een paar stappen verder verlagen, indien nodig. Onze oude AEG Lavamat van 1997 waste ook nog prima (nooit een defect aan gehad) maar we wilden graag een energiezuinige A+++ in huis halen en zijn met deze AEG L78675FL zeer tevreden en gaan ervan uit dat ook deze machine zijn betrouwbaarheid ten toon spreidt.

Janssenw1 07-12-2012

Grote inhoud,20 minuten programma voor een snel wasje
Wast goed schoon,eerste keer aeg hiervoor Miele
Enig puntje,je kunt niet corrigeren als je programma hebt gekozen

Zeer tevreden

Wassink R 23-12-2011
Geschreven voor: AEG L87685FL

Het wasresultaat is prima en ik ben vooral blij met het 20 minuten programma, omdat ik hiermee de sportkleding vlug en goed kan wassen. De witte was kan je op 3 verschillende tijden zetten. Kort, normaal en lang. Dat scheelt tijd en ernergiekosten.
Daarbij heeftt de wasmachine veel verschillende mogelijkheden die makkelijk te bedienen zijn. Zo vind ik het opfrisprogramma waarin je ook kleding kunt stomen erg prettig.

gele leeuw 16-12-2011
Geschreven voor: AEG L87685FL

Deze machine is echt goed in het gebruik, hij is makkelijk te bedienen, is erg stil en de extra grote trommel is voor mij erg gunstig. Wat ik ook super handig vind is de tijduitstel. Je kan gewoon deze machine zo instellen dat het over een paar uur begint te draaien! Dan kom je thuis van je werk en kan je je was ophangen. Ideaal.

P. den Hartog 15-12-2011
Geschreven voor: AEG L87685FL

Ik ben blij met mijn nieuwe machine, er kan veel wasgoed in en dat is fijn voor een gezin met kinderen.
Meestal was ik tijdens de daluren, met deze machine gaat dat heel goed, omdat er een tijdklok op zit.
De machine is uiterst stil, zelfs tijdens centrifugeren. Ook vind ik het fijn dat de machine na het wassen zichzelf helemaal uitschakeld.

J.Scheffer-Kars 10-12-2011
Geschreven voor: AEG L87685FL

Machine wast zeer goed schoon, en is zeer stil door de speciale constuctie van de motor.
Ook ideaal is het instellen van de toerentallen van de wasmachine.
Het elektra verbruik is minimaal voor een 8kg wasmachine.

R .Franchi 21-09-2011
Geschreven voor: AEG L87685FL

Het is een fluisterstille wasmachine met een zeer grote vulopening. Kan 8 kilo wassen dus minder wasjes draaien. Was je minder dan 8 kilo regelt de wasmachine alles zelf, je gebruikt dus nooit meer water en eltectra dan nodig. Was resultaat is prima.

RobGS 11-09-2011
Geschreven voor: AEG L87685FL

Mooie en stille machine. Ik heb vooraf getwijfeld of ik als alleenstaande voor een 8kg-machine zou moeten gaan. Vanwege de variëteit aan instelmogelijkeden, de zuinigheid en de stille motor deze toch aangeschaft. Tot nog toe geen spijt gehad van deze keuze. Machine staat op zolder op een houten vloer en buren blijken 'm nauwelijks te horen.

Monique246 01-09-2011
Geschreven voor: AEG L87685FL

Ik ben erg tevreden over deze wasmachine. Mooi design, uitstekend wasresultaat. De machine is erg gemakkelijk in gebruik. Eenvoudig te bedienen. Ook is de machine erg stil. Draai hem vaak 's nachts. Merk er niets van. De grootte van de trommel is voor ons gezin (5 pers) ideaal! Was minder vaak, de trommel kan goed vol (8kg). Kortom; wij hebben nog geen moment spijt gehad van de aankoop van deze wasmachine.

j. lamers 29-08-2011
Geschreven voor: AEG L87685FL

het is een mooie maschine wat betreft design, hij wast prima, met 8 kg wasinhoud worden er minder beurten gedraaid.
ook hebben we al enkele dekbedden erin gewassen,wat in onze vorige wasmaschine niet mogelijk was.
Hij maakt veel minder geluid,wat het snachts laten draaien veel prettiger maakt.
Dit alles rechtvaardigd de wat duurdere prijs,maar ik denk dat dit zich ook wel zal uiten in de levensduur.

Enno Knispel 26-08-2011
Geschreven voor: AEG L87685FL

Het is een fluisterstille wasmachine met een zeer grote vulopening. Het is onze tweede AEG en ze worden steeds beter en mooier. Werkelijk een prachtig design. We zijn echt zeer in onze nopjes met deze eigentijdse wasmachine.