Siemens WM16XMM0FG - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16XMM0FG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

k************@r******** 30-07-2022

Goede wasmachine met paar gebreken

Geschreven voor: Siemens WM16XMM0FG

Wasmachine wast goed en is verrassend stil, maar heeft wel een paar kleine hickups waar aan gewerkt mag worden voor een volgende release.

Waspoeder spoelt niet goed door.
Als je een standaard programma gebruikt (katoen) en een standaard hoeveelheid waspoeder gebruikt merk je na afloop dat er nog wat wasmiddelresten in het bakje zitten.
Kwestie van de fabrikant van meer water door het bakje laten lopen.

Zit er per ongeluk nog een aansteker in een broekzak, dan zie je deze netjes tijden het wassen voor het ruitje verschijnen. Alleen gaat de aansteker standaard tussen het ruitje en het rubber zitten en gaat de wasmachine dan water lekker. Met normale was niks aan de hand, maar zit er toevallig een aansteker bij de was, dan zie je aan het einde van de was een plasje water.

Binnenverlichting is erg handig, maar het duurt lang voordat deze aan gaat.
Als de machine gedraaid heeft en je doet niet direct de wasmachine open maar wacht een paar uur (omdat je niet thuis bent) en doet dan de wasmachine open gaat de verlichting niet aan. Je moet dan eerst de wasmachine weer aan zetten voordat de verlichting aan gaat.

ECO 40-60 is leuk bedacht, maar wast echt niet schoon.
Hier kan Siemens niks aan doen, het eco programma is verplicht door overheid.

Ik mis een aanduiding van het aantal KG dat in de wasmachine mag.
Hij geeft aan hoeveel KG per programma er in mag, maar als je bijv snel programma kiest van 15 min waar 2KG was in mag en je doet er 6KG in, gaat er nergens iets branden of komt er een melding.
Jammer.
Moet ik alsnog handmatig mijn was wegen.
Voor een machine van deze prijs had ik meer verwacht.

1600 toeren centrifugeren is erg fijn.
In tegenstelling tot 1400 is de was merkbaar droger, en das fijn als het daarna in de droger gaat.

Voorwas
Je kan bij elk programma kiezen voor een voorwas te doen
Super fijn en handig

Conclusie.
Fijne wasmachine, wast goed, maar had voor de prijs meer verwacht.
Goede wasmachine, lekker stu

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Centrifugeert stil
  • Elk programma kan een voorwas doen

Minpunten

• trommelverlichting gaat niet altijd aan
  • Aansteker zorgt voor lekkage
  • Wasprogramma's duren lang
  • ECO 40-60 wast echt niet schoon
  • Geen weegschaal ingebouwd