Siemens WM 14A160NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM 14A160NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,2

BradyBunch 13-10-2014
Geschreven voor: Siemens WM 14A160NL

Wat een rotding !! Toen ik de machine 3 jaar had, raakte de trommel op 1 ophangpunt los. Een hoop herrie en losse stukken plastic in de trommel waar hij losgescheurd was doordat hij excentrisch was. Laten repareren voor € 275 met een coulanceregeling van Siemens van € 90. Er is een hele nieuwe behuizing met trommel ingegaan. Nu, weer drie jaar verder, precies hetzelfde probleem !!! Weer afgebroken van 1 ophangpunt. Ik ga Siemens vragen of ik pech heb, of dat het spullen levert die niet langer dan 3 jaar meegaan ???
Ben bang dat ik gewoon pech heb. Maar dan dus NOOIT meer een Siemens !!!

Tabasco Bob 07-01-2013
Geschreven voor: Siemens WM 14A160NL

Na 3,5 jaar is ook bij deze de trommel losgebroken van de naaf. Is een vrij standaard probleem lees ik her en der op het net en voor garantie hoef je dan bij Siemens ook niet aan te kloppen blijkbaar. Uit de duim gezogen slappe smoezen over vloeibare wasmiddelen (wat we nimmer gebruiken) en te "koud" wassen. Zet er dan geen 40graden stand op....

Ik koop wel weer een budget Zanussi o.i.d. veel beter ervararingen mee dan met dit "Duits" kwaliteitsproduct.

dopje1608 04-08-2012
Geschreven voor: Siemens WM 14A160NL

Zelfde probleem met los zittende trommel. Siemens wil niets weten van fabrieks of materiaal fout, geen enkele coulance regeling per telefoon te bespreken. Er moet eerst een monteur komen a Eur 60,-- deze gaat dan beoordelen dat de machine stuk is. Zelf de machine gesloopt en het aluminium van de draagarmen van de trommel zijn niet bestand zijn tegen wasmiddel en water. Het aluminium is volledig weggevreten en aangetast, door de verzwakte armen breekt het aluminium en de trommel komt in onbalans. Voor mij geen Siemens meer ben klaar met een firma die zegt nergens iets van af te weten over deze materiaal fout.

m.holwerda 05-08-2012

Ja wij hebben exact dezelfde ervaring. Toch te gek dat bij zoveel klachten de fabriek niets doet en maar blijft volhouden dat ze nergens voor verantwoordelijk zijn.

Erik de Ruiter 04-06-2012
Geschreven voor: Siemens WM 14A160NL

Hier precies hetzelfde probleem als eerdere reviews: na 4 jaar gebruik plots de trommel helemaal los. Ophanging vd buitentrommel is intact, dus ik ben bang dat de as vd trommel kapot is. Aangezien meerdere mensen deze klachten hebben zal ik Siemens gaan benaderen en hoop op coulance van hun kant.

hermandeblijker 14-05-2012
Geschreven voor: Siemens WM 14A160NL

Deze wasmachine was na 3 en een half jaar al stuk. We hebben de leverancier en de fabriek gevraagd, hoe dit kon maar beiden gaven niet thuis. Zelfs op een gerechtelijk schrijven niet. De wasmachine begon stukjes plastic los te laten en daarna bleek dat dit niet te repareren was, omdat de kosten meer waren dan de prijs van de wasmachine. De mogelijkheden vond ik ook zeer beperkt. Alleen lange was programma's mogelijk. De was kwam er ook niet echt schoon uit. Ik ben zeer ontevreden over deze wasmachine.

R. v.d. Stok 11-05-2012
Geschreven voor: Siemens WM 14A160NL

Wasmachine nog net geen 5 jaar oud, gemiddeld 3 tot 4 wasbeurten per week. Plastic stukjes in de machnie, trommel los, lagers stuk, wasmachine kan naar de schroot. Volgens de monteur kan met dit gebruik een wasmachine 10 jaar mee voordat deze problemen zich gaan voordoen.Utrecht. R. van der Stok

m.holwerda 30-07-2011
Geschreven voor: Siemens WM 14A160NL

Slechte kwaliteit. Na bijna 4 jaar is de wasmachien overleden. Errst kreeg ik allemaal plastic stukjes in mijn was en daarna blijkt de trommel helemaal los te zijn geraakt. De wasmachien is niet heel veel gebruikt. Ook de mogelijkheden zijn erg beperkt. het wasprogramma duurt erg lang en je kunt het niet verkorten. Al met al een slechte aankoop

R. Rademaker 12-02-2006
Geschreven voor: Siemens WM 14A160NL

Over de mogelijkheden kan ik kort zijn, er zit niet veel op. Ik had een vrij
luxe bauknecht, waar van alles mee kon. Dat kan allemaal niet met deze siemens.
Verder ontbreken achteraf gezien toch wel wat handige zaken en
veiligheidsvoorzieningen: Waterstop en halve wasjes instellen,
resttijdindicatie, variabel toerental, balansregeling, zit er allemaal niet op.

Maar daar heb ik zelf voor gekozen. Ik wilde een simpele machine van een goed
merk.

Het enige probleem dat ik met deze machine heb en dus wel tegenvalt, is dat ie
heel veel herrie maakt en dat vind ik erg jammer. Hij staat bij mij in de
keuken en ik draai alle was in het weekend en daar wordt je niet vrolijk van.
Dan kan je nog beter naast schiphol wonen volgens mij.

De aeg lavamat met extra geluidsisolatie schijnt veel stiller te zijn, maar die
is dan ook iets duurder.