Miele W3523

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele W3523 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

rremkes 11-05-2009
Geschreven voor: Miele W3523

Volgens de consumentenbond de beste wasmachine en zij zullen er wel verstand van hebben.
De vorige wasmachine (ook van Miele) heeft bijna 20 jaar prima gewerkt dus wat doe je dan. Lijkt me logisch dus. Is duurder in aanschaf, maar over al die jaren uitgesmeerd ben je gewoon goedkoper uit. Als je voor kwaliteit gaat is dit de beste keus.

Fam. Kuipers 28-03-2009
Geschreven voor: Miele W3523

Voor een wasmachine een goed en betrouwbaar ding. De vorige die we hadden, een Bauknecht, waste nog maar op 1 stand, gaf bij lage temperaturen de kleding een kookwas, het omgekeerde dus, en vrat regelmatig kleinere was op. De was kreeg een frisse geur van het wasmiddel maar werd niet schoon.

Nu dus een apparaat die doet wat hij moet doen, erg stil is, en na 2,5 jaar elke dag intensief gebruik er nog uit ziet als nieuw. Handige zaken: tijdschakelaar om te profiteren van nachtstroom en het speciale wasprogramma voor overhemden. Als de overhemden eenmaal droog zijn, is strijken een eitje, dus tijdbesparend. Nadeel aan deze machine was de diameter van het einde de afvoerslang, deze vult een 40mm afvoerpijp helemaal waardoor de afvoer overstroomde (lucht kon niet weg). Bij de witgoedzaak was dit probleem van Miele bekend en gaf men mij het advies om de slang door te snijden en het einde dus weg te gooien waardoor je een smallere slang overhield zodat lucht kon ontsnappen uit de afvoerpijp (begrijpt u het nog?). Deze methode leek me niet erg elegant. Ik heb een deel van 40mm pijp vervangen door een 50 mm, met overgangstuk van 50 naar 40 en dat werkt prima, geen overstroming meer.

m. strooper 07-02-2009
Geschreven voor: Miele W3523

We hebben de Miele gekocht nadat onze Bosch er na 15 jaar intensief gebruik definitief mee ophield. De Miele is aanzienlijk stiller en centrifugeert erg goed. De was wordt goed schoon, als je tenminste regelmatig op hoge temperaturen wast. Wij hadden na enkele maanden wassen op 40 graden namelijk dat de was er stinkend uit kwam. Dat schijnt vaker voor te komen bij machines die weinig water gebruiken. Daarvoor kun je een bus wasmiddel kopen op de Miele website, zodat de machine van binnen weer schoon wordt. Daarna hebben we er geen last meer van gehad.
We wassen ca. 5 maal per week.

Mrs. Marianne 19-01-2007
Geschreven voor: Miele W3523

Tijdens de kerstvakantie liet onze wasmachine het afweten. We waren in het bezit van een Marijnen waar we vijfeneenhalf jaar plezier van hebben beleefd zonder problemen. Later bleek dat de meeste mensen met dit type Marijnen, al na drie jaar afscheid moesten nemen vnawege extreme slijtage van de kogellagers. Na een uitvoerig onderzoek toch besloten om een Miele aan te schaffen. Ondanks de aanschafprijs zijn we bijzonder tevreden. De Miele wasmachine wast brandschoon - veel schoner dan onze vorige machine. Zelfs bij 1600 toeren tijdens het centrifugeren is de machine erg stil. En het bedieningsgemak met alle programma's en insteltijden is subliem. De machine is loodzwaar en zal daarom niet van z'n plek wegtrillen als deze waterpas wordt gezet. Mocht ik iemand willen overtuigen een Miele aan te schaffen, dan is enkel de aanschafwaarde nog een obstakel. Wat betreft de betrouwbaarheid moet de tijd dat ons nog leren. Samen met de wasmachine hebben we tevens een condensdrogerdroger gekocht eveneens van Miele.

rensh 24-12-2006

Na een AEG 86728 die voortijdig overleed toch Miele maar eens een kans gegeven
(mede door de betaalbare 10 jr garantie mogelijkheid, deze zekerheid maakt het
ook mogelijk gerust via internet te kopen). Wast zoals je zou verwachten ve
dergelijke dure machine.

Minpuntje ; 1maal ingesteld en gestart en je wilt toch nog iets toevoegen net
na de start, helaas : dat gaat niet en ging bij de AEG wel

Makkelijk : starttijd is per 30 minuten instelbaar en niet per uur zoals bij de
AEG

vanGils1910 13-12-2006

Super ,wat een mooie ,degelijke wasmachine , maakt echt geen herrie en wast
super schoon, het enige nadeel is het gewicht erg lastig naar zolder te tillen

edni1 03-12-2006
Geschreven voor: Miele W3523

hallo, een paar dagen in bezit, mooi apperaat, degelijk uitgevoerd met veel
mogelijkheden, aanzienlijk minder lawaai tijdens wassen en centrifugeren dan
onze oude machine (een zanussi) maar dat is een appel met een peer vergelijken.
Enig minpunt, voor zover je het als minpunt kan beschouwen, voor dat geld
hadden ze wel een zoemer erbij kunnen doen wanneer het wasprogramma af is
gelopen, maar kortom een toppertje Gr E

Arjan2002 05-10-2006

Primma automaat,
Vlekken gaan uit kleding die oude machiene er niet uit kreeg
vormgeving ziet er robuust en degelijk uit maar niet vernieuwend.
1600 toeren is ideaal in combinatie met droger.
Wij hebben tevens de verzekeing afgesloten voor 10 jaar

Basje71 16-09-2006
Geschreven voor: Miele W3523

Prima machine, wat te verwachten is van een Miele. Het is wel een enorm zwaar
apparaat, dus verhuizen mogen we niet meer. Tijdens het wassen is het apparaat
erg stil, tijdens het centrifugeren hoor je de wasmachine en daar is het ook
direct mee gezegd, kortom erg stil. Ideaal zijn de diverse programma`s. Zeer
handig (lijkt me als het ooit voorkomt) is de beveiliging tav lekkages. Als er
water onder in komt te staan, waar het niet hoort, slaat het apparaat uit
zichzelf uit (volgens de beschrijving).