Hoover HNWF 6165

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hoover HNWF 6165 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Mr francois 15-07-2010

Beste,

Onze éérste hoover was/droogcombinatie HWF 5516 liet het afweten na ongeveer 1 jaar met een 10 wasbeurten !door problemen met levering onderdelen konden we in de winkel een andere was/droog combinatie krijgen eventueel met bijbetaling.We kozen voor de Hoover HWF 6165,bij aflevering deed hij het NIET,dus geen mooi begin.Na afspraak kwam er een monteur bij en die wist te vertellen dat geen enkele machine uit een bepaalde productie periode het deed wegens verkeerde software...hij plaatste een complete nieuwe besturingsprint en ja hij werkte.Nu ongeveer 4 jaar later moesten we bijna de brandweer bellen !Na het wassen kozen we de functie centrifugeren,kort na deze keuze liep het mis ...een lawaai en brandgeur ( machine was zelfs nog niet op volle toeren)en machine viel uit.Na openen van de deur kwam er echt rook uit,een handdoek had gaten en verschroeiing!Door het centraal luchtsysteem op ons appartement had de buurman de brandgeur ook waargenomen.We kozen deze combinatie voor op ons tweede verblijf aan de Belgische kust...en gebruiken deze machine enkel als we daar op verlof zijn in Juli of Augustus.Als we tussendoor even met het week-end gaan gebruiken we de machine niet,voor 1 overnachting zou dit te gek zijn.In ieder geval kan ik melden dat de machine maar Max.een 10 tal keren per jaar wordt gebruikt.Ondertussen is de machine uit de wettelijke garantie en hebben we hoogstens kunnen genieten van een 30-35 was beurten !!We zijn maar met 2 dus veel was hebben we niet te doen.Nog even te vermelden dat het drogen bij beide machines niet goed werkte,duurde lang,wasgoed echt gekreukt en de wasverzachter was nergens te merken...het systeem doet dit te niet !! was ruikt ook niet fris,daarom deden we altijd het volgende ....na wassen,kiezen voor snel centrifugeren en dan maar binnen laten drogen op een wasrekje,uiteraard niet de bedoeling maar ja.Heb nu aan Hoover een mail gestuurd en ben benieuwd naar hun Antwoord.

Groeten

Xamakim 10-05-2010
Geschreven voor: Hoover HNWF 6165

4 jaar geleden Hoover HNF6217 gekocht 7,5 kg met het idee voor minstens 10 jaar voor gezin met kleine kinderen, maar niet tevreden vanaf begin. Binnen de garantietijd gerepareerd i.v.m. herrie. (loszittende schroeven) Hendel deur afgebroken. Net buiten de garantie. Met schroevendraaier gelukkig nog te openen. Was vaak niet fris waardoor er nogmaals gewassen moet worden. (Niet bepaald energiezuinig)Centrifugeerproblemen, tijdelijk verholpen maar lagers moeten vervangen worden. En nu is er ook nog iets met het programma niet in orde. Kortom voor mij geen Hoover meer.

Sasvic 12-12-2009
Geschreven voor: Hoover HNWF 6165

Wij hebben deze machine nu circa 3 jaar in bezit en zijn eigenlijk vanaf het begin al niet tevreden geweest. Wassen en drogen doet hij in principe prima (1x reparatie gehad omdat het water niet warm werd). Maar het grootste probleem is dat onze was niet lekker ruikt. En dit is nu net zo'n lastig te duiden probleem, zonder aanwijsbare oorzaak, dat de monteur er ook weinig mee kan. Het lijkt de laatste tijd ook erger te worden. Wie heeft deze zelfde ervaring? En wie weet mogelijke oplossingen hiervoor.

R.B. 070 07-02-2008
Geschreven voor: Hoover HNWF 6165

Machine (gelukkig) niet meer in bezit. Na lange tijd van ellende (zie ook in eerder review) heeft de winkelier mij de mogelijkheid gegeven om een nieuw apparaat uit te zoeken ter waarde van aankoopbedrag van de Hoover. Natuurlijk moest ik iets bijbetalen, want ik heb nu een losse wasmachine en droger van een ander merk.
Toen men de Hoover kwam ophalen lag er allemaal metaalslijpsel onder de machine. Dat was nog eens een verstopt bewijs dat het ding niet functioneerde naar behoren. Succes voor diegene die wel een Hoover hebben.
Onthoud dat de garantietermijn niet heilig is. Een wasmachine moet zeker 8 jaar (of langer) mee moeten gaan, dus als je garantie na een paar jaar is afgelopen wil dat nog niet zeggen dat je niet in gesprek kan gaan met de winkelier.

marjan111 01-03-2007
Geschreven voor: Hoover HNWF 6165

Ik heb de hoover nu 3 weken in mijn bezit. Hij wast erg goed alleen drogen doet ie niet goed! Gisteravond heeft de droger (op kastdroog) en 4,5 uur over gedaan om mijn lakens te drogen. Toen ik het wasgoed eruit wilde pakken was het nog kletsnat!
Heb dus net maar een monteur gebeld! Morgen komt er al een langs! Verder dus geen klachten! Ze zijn erg vriendelijk aan de telefoon! En ja, er kunnen bij dit soort dingen natuurlijk altijd gebrekken zijn als het maar wordt verholpen.
Ik denk wel dat je de droger vooral moet gebruiken voor lakens/handdoeken etc. Niet voor shirtjes want het klopt dat de temperatuur wel hoog kan oplopen (bij mij dus nu even niet:))
maar wel aanrader! Ik lease trouwens.

Debby23 21-01-2007
Geschreven voor: Hoover HNWF 6165

Ik heb sinds enige tijd een Hoover 6167 en ik heb nog nooit zo veel problemen met een wasmachine/droger gehad!! Ik heb inmiddels 4 nieuwe machines gekregen en de 4e was/is ook niet goed!

Het probleem bij alle machines was dat de droger er eeuwen over doet, (dit probleem is bekend enheb ik ook wel vrede mee) maar echter hij droogt zo goed dat mijn kleren bijna verbrandden. Het ruikt gewoon naar een brandlucht!! En soms droogt hij juist weer niet goed en stopt hij te snel. De machine vul ik altijd maar voor de helft als ik droog.

Bij de 4e machine heb ik een monteur laten komen, want ik vind deze machine zo handig omdat je 7,5 kilo kan wassen en 5 kilo kan drogen. De monteur heeft de chips vernieuwd en ik heb 2 wasjes goed kunnen drogen totdat bij de 3e droogbeurt het weer begon te stinken.

Nu draait mijn machine niet eens meer en als ik een programma instel dan blijft hij kraken om het programma te zoeken. Hij vult wel water, maar de trommel draait gewoon niet mer.

Dus ben ik naar de wasserette gegaan om mijn was te brengen. Ik heb echt nog nooit zo'n slecht apparaat gehad en ik wil hem ook niet meer. Ben er echt helemaal klaar mee. Ik hoop dat de leverancier waar ik hem gekocht heb goede service verleent en dit ding ophaalt en nooit meer terugbrengt!!

Denk er echt goed over na!!!

Harry D 16-12-2006
Geschreven voor: Hoover HNWF 6165

Prima was/droog combinatie. Ben zeer tevreden, alles in één programma
wassen/drogen. Met een goed resultaat. Het drogen duurt niet veel langer met
deze machine dan met een losse droger, kastdroog in 1,5 a 2 uur net zo lang als
met onze losse droger(Bosch) die het vorige maand begaf. En wast zelfs beter
dan de voormalige wasmachine(indesit) Zelfs de zuinige programma's leveren een
goed resultaat.

W. Waal 14-11-2005
Geschreven voor: Hoover HNWF 6165

Ondanks wat negatieve berichten over deze machine ben ik toch tot koop
overgegaan. Ik heb hem nu drie weken en ben heel enthousiast. We hebben maar
een kleine ruimte beschikbaar om de wasautomaat in te plaatsen en ruimte voor
een droger is er niet meer. Na drie jaar lang keer op keer problemen te hebben
gehad met onze oude wasmachine, een Beko, moets er nu maar eens een keer iets
goeds komen waar we ook mee konden drogen. Gelukkig was de dealer zeer
deskundig; hij kon mij ook goed vertellen over de mogelijkheden van 5 kilo
wassen en 5 kilo drogen. Dit is dus mogelijk in 1 programma zonder dat je
tussentijds ook maar ergens op hoeft te drukken. Van mij krijgt Hoover een
dikke 10!!!

Jan Eversen 14-11-2005

Alleen maar POSITIEF!!
Wij hebben de Hoover was-droger HNWF 6165 nu 5 weken in gebruik. Ik kreeg de
tip van mijn schoonmoeder die al ruim een jaar met een Hoover wast. Hij werkt
perfect, is stil en het grote voordeel is dat hij 5 kg. wast en 5 kg. droogt.
Mede door de 1600 toeren komt de was er droog en schoon uit. Als je een
was-droger zoekt, zou ik niet verder kijken en de deze kopen!

françois 25-08-2005

De hoover 5516 werd vervangen (na ongeveer 10 was/droogbeurten) door de HNWF
6165 ....van de kant in de gracht ....wassen doet hij goed....maar drogen
niet.Kies je voor drogen in combinatie met bv 30min,60min,120,min of een sensor
controle op de droogheid ....DAN KOMT ER WATER BIJ..Dus de machine doet het
niet vanaf de éérste wasbeurt.Na tel . contact met de leverancier zou een
verkeerde software programatie niet uitgesloten zijn.!!!!test men dan die
toestellen niet .....hoop een dezer dagen meer info te krijgen en wil
uiteindelijk een goedwerkend toestel....heb er tenslotte toch 799 euro voor
betaald.
Toch alle lof voor de leverancier die er achteraan gaat om dit probleem van de
baan te krijgen.Voor de Leverancier is het ook niet goed.