Bauknecht EXCELLENCE 1600

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bauknecht EXCELLENCE 1600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Berto1 24-04-2011
Geschreven voor: Bauknecht EXCELLENCE 1600

De duurzaamheid van een Bauknecht wasmachine is dramatisch slecht evenals de service. Als de monteur weer eens op bezoek was lag het aan iedereen behalve aan de machine en aan Bauknecht. Hij zat of te vol of niet vol genoeg, teveel waspoeder enz. Ondertussen is de motor vervangen, de koolborstels 2x, de lagers, het klepje van de deur. En dit is al de tweede nadat de eerste na net een jaartje de geest gaf. Na heel veel bellen met Wirlpool gaven toch eindelijk toe (of op) en hebben ze de machine vervangen. We zijn nu weer wat jaartjes verder maar ook met de nieuwe machine veel problemen. En dat in een gezin met twee opgroeiende kinderen. Kortom NOOIT WEER EEN BAUKNECHT!!! De detailhandel zou dit soort machines niet moeten verkopen. Gelukkig zie ik ze ook steeds minder in de winkels staan.

excellence 1600 17-10-2010
Geschreven voor: Bauknecht EXCELLENCE 1600

deze wasmachine gekocht op 02-05-2006 en heb er alleen nog maar problemen mee gehad,
1 ste keer monteur van bauknecht geweest onderdeel verwijdert,
2 de keer monteur van de winkel geweest nieuwe motor,
3 de keer monteur van de winkel geweest nieuwe computer unit en ook gelijk een nieuwe mansjet er bij,en weer 40 euro betaald omdat ik een kontrakt heb van 8 jaar er bij gekocht.
en nu doet hij weer niets meer code 07???????

silvia278 08-03-2010
Geschreven voor: Bauknecht EXCELLENCE 1600

Nu met de 2e bauknecht bezig, maar nooit meer, eerste was van begin af aan problemen met de electronica, maar machine werd omgeruild, zou maandagmorgenmodel zijn, nu volgende machine gekregen, en wat nog niemand heeft gehad, zeggen ze, motor kapot, en nu lekkage, waardoor die weer op storing springt, en dan hebben ze het over goedkoop in het weekend wassen, kom nooit door mijn was heen met een bauknecht, echt aankoop van drie keer nix, voor elk geld te duur, electronicazaak werkt bij ons gelukkig wel mee, want het is toch belachelijk dat je iedere keer ruim 100 euro moet betalen, als er iemand van de bauknecht komt kijken, die 8 jaar garantie lap ik aan mijn laars, 5 keer bauknecht op bezoek, en je hebt het zelf betaald weer, dus super dure machine, met matig resultaat

mgadirckx 16-04-2009
Geschreven voor: Bauknecht EXCELLENCE 1600

Bij deze wil ik iedereen waarschuwen om nooit een wasmachine te kopen van het merk Bauknecht.Een kansloze machine met de gemiddelde levensduur van een eendagsvlieg.Onze eerste Bauknecht heeft het dankzij vele reparaties 5 jaar uitgehouden.Na deze 5 jaar ging hij kapot en kon niet meer centrifugeren.De servicemonteur(rare naam als je bedenkt dat service heel ver te zoeken is bij dit merk)bood als oplossing een nieuwe machine aan.De excellence 1600.Hij heeft de oude weer in elkaar geschroefd en wij hebben deze in de schuur gezet met als uitgangspunt dat we nog wel ermee konden wassen alleen niet centrifugeren.Dit bleek na het gesleutel van voornoemde monteur echter ook niet meer mogelijk.Wel kregen wij korting op aanschaf van de nieuwe Bauknecht en zijn er zo toch weer ingetrapt met de gedachte dat we gewoon heel veel pech habben gehad met de eerste machine en dat het nu alleen maar beter kon worden.Helaas bleek gisteren(na 2 jaar) weer het tegendeel toen ook weer deze machine ermee kapte.Service gebeld en gaat een hoop geld kosten,onderdelen,voorrijkosten,uurloon enzovoorts.Ook is er van snelle service geen sprake.Duurt 5 dagen voordat er een monteur beschikbaar is en dan is het nog maar afwachten of de machine gerepareerd kan worden.Mijn oplossing is nu de stekker en slangen eruit naar de vuilnisbelt met dit kansloze hok en langs de winkel om een AEG of een Siemens te kopen.Ik geef nog liever 1500 euro aan een van deze merken uit dan nog 1 euro aan reparatie of aanschaf bij Bauknecht.Wil ik besluiten met een oude wijsheid.Een gewaarschuwd mens telt voor twee koop dus geen Bauknecht want je krijgt gegarandeerd ellende ermee.

anton7 08-12-2007
Geschreven voor: Bauknecht EXCELLENCE 1600

Zwaar waardeloze machine,na 3 maal lagers vervangen zijn nu de motor en de pomp aan het eind ,de machine is niet overmatig belast zoals de onsympatieke importeur stelt koop geen bauknecht je krijgt er spijt van en je was wordt niet schoon,ben een jaar geleden overgestapt op een basic aeg en deze doet wat hij moet doen zonder kuren

M1972 25-11-2007
Geschreven voor: Bauknecht EXCELLENCE 1600

Binnen het jaar 3 maal gerepareerd en voor 250,- euro kleding schade . De oorzaak lag aan verkeerd beladen of de keuze van het programma volgens Bauknecht/Whirlpool Nederland, ik waste hiervoor 12 jaar zonder problemen. Na de derde keer is de machine omgeruild voor een nieuwe wasmachine er kwam overal geluid en water uit en wederom kapotte kleding er zijn nu geen problemen meer. conclusie de eerste wasmachine was een ondeugdelijk product. Een beetje fabrikant geeft dat toe en doet iets voor de geleden schade, maar bij Bauknecht/Whirlpool nederland niet !. Consumentenservice 1 punt

tielleke 06-07-2007
Geschreven voor: Bauknecht EXCELLENCE 1600

Ik heb deze wasmachine nu ongeveer een jaar. Het is een machine die erg stil is, ook met het centrifugeren. Zelfs de meest hardnekkige vlekken krijgt deze wasmachine eruit. Het is wel belangrijk om de wasmachine eens per 2 maanden een keer op 90 graden te laten draaien. daardoor wordt ie van binnen ook goed schoon. De was komt er erg droog uit na de 1600 toeren centrifugeren.

Ben er erg blij mee omdat temperatuur en centrifuge mooi digitaal in te stellen is..

Al met al zeer tevreden gebruiker !!

Riky2007 09-05-2007
Geschreven voor: Bauknecht EXCELLENCE 1600

Ik heb de wasmachine in januari 2007 gekocht. Wasmachine wast niet schoon. Werkbroeken zijn na 3 x wassen nog niet schoon. Toen ik de machine 1 maand had gaf ik dit al aan bij de leverancier. Is ook nog een monteur van bauknecht geweest.Ik voeg zelf nog vaak water toe om de was enigzins schoon te krijgen. Ik ben het gedonder ondertussen helemaal beu en de machine staat in de garage, en ik heb een 2de hands gekocht die wel doet wat hij moet doen, mijn was schoon uit de machine laten komen.
Al bij al is dit wel een dure miskoop.

debbie24 01-05-2007
Geschreven voor: Bauknecht EXCELLENCE 1600

ben zeer onteverden over de kwaliteit van de wasmachines.. wasprestaties wel erg goed..na veel ge ouwehoer (gieren als een dolle) na 6 maand een nieuwe gekregen en nu na 2.5 jaar later weer kapot en kortsluiting (mooie groene licht flitsen onder het apparaat) in het apparaat.. zowel de electronica zaak als bauknecht doen helemaal NIETS aan klanten tevreden stellen op wat voor manier dan ook.. ja dat doen ze wel met ALLEEN tegen betaling..

lijkt mij toch niet kunnen na 2.5 jaar KORTSLUITING

Mmetje 05-03-2007
Geschreven voor: Bauknecht EXCELLENCE 1600

Heb deze machine vanaf 07-12-2006.
Dit is mijn 3de Bauknecht de duurste en ben er totaal niet tevreden over.
Wast dus niet schoon. Er blijft erg veel water staan in de manchet.
Vorige was een 1400 toeren, daar kwam de was droger uit.
Bij apart na-centrifugeren op 1600 t. komt er nog veel water uit.

Nellie de Graaf 04-10-2006
Geschreven voor: Bauknecht EXCELLENCE 1600

Het is een machine die makkelijk te bedienen is ook tijd instelbaar. Hij heeft
1 na deel de machine wast niet school, ranja, ysthee of zand vlekken krijg je
er zonder voorwassen niet uit.