Indesit WIDL146

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Indesit WIDL146 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marioreuser 03-05-2010
Geschreven voor: Indesit WIDL146

Geweldige machine! Ondanks andere berichten totaal geen last van geur na het drogen. De was komt heerlijk schoon en fris uit de machine.

Ook vind ik het balanssysteem bij het centrifugeren erg prettig, daardoor is de machine erg stil.

Al met al vind ik het een erg betrouwbare en prettige was/droog combi.

Jerry1973 17-04-2010

---------- update review, 17-04-2010 ----------
Mijn Indesit WIDL-146 heeft het sinds februari 2010 begeven.... repareren had geen zin meer. Ben overgegaan op een zogenaamd Duits kwaliteitsmerk. Hier komt de was frisser uit, maar met soms meer kreuk/krimp dan bij de Indesit. Heb inmiddels 3 was-droogcombi's mogen ervaren en ik denk dat het de volgende keer toch 2 gescheiden apparaten moeten gaan worden...

---------- 1e review, 19-08-2008 ----------
Terwijl ik dit berichtje typ, staat de Indesit die ik inmiddels bijna 3 jaar in m'n bezit heb een wasje te draaien op de achtergrond. Heb hier meerdere berichtjes achtergelaten over de machine en merk zowel bij anderen als bij mezelf zeer wisselende ervaringen omtrent dit apparaat. Laten we wel zijn, daar is de prijs ook naar. Voor iedere eis geldt een prijs..... dus mensen die voor een briefkaart op de eerste rang willen zitten, zeg ik..... even doorsparen en je hebt misschien (!) iets beters. Bij mij vertoonde de machine 1 keer een inwendig defect binnen de garantieperiode en 1 keer een electronische storing die met tactisch nadenken zelf te verhelpen viel. Tel uit m'n winst....

Boris04 16-04-2010
Geschreven voor: Indesit WIDL146

Vanaf het begin stonk de wasmaschine na het wassen en drogen.
Ook na alleen wassen kwam er een vieze lucht van m'n kleren.
Ik heb dat opgelost door "Onderhoudsmonteur voor was en vaatwasmaschines" van HG te halen en sindsdien zijn alle vieze en brandluchtjes weg.
Verder had ik ook last dat de was niet goed droog werd en dat heb ik opgelost door de maschine slechts op 40 minuten en keuze 8 te zetten en na afloop van die 40 minuten, laat ik hem nog 1 a 2 uur staan met dichte deur.
De was komt er dan "strijkdroog" tot bijna kastdroog uit, kwestie van experimenteren.
Verder wel tevreden met deze maschine, maar de volgende zal een ander merk worden.

Lies2500 04-01-2010
Geschreven voor: Indesit WIDL146

Mijn ervaring met deze was/droogmachine is vanaf het eerste moment niet positief. De was blijft ongeacht de lange droogtijd natter dan zou moeten. De was is niet lekker fris schoon. Maar erger is dat de service bij Indesit klantonvriendelijk is. Mijn machine laat ik dan ook niet meer repareren. Voor mij nooit meer een product van Indesit.

Judith1410 14-04-2009
Geschreven voor: Indesit WIDL146

Wij hebben deze machine één jaar geleden gekocht. Vanwege ruimtegebrek in ons kleine appartement leek ons deze machine ideaal. Helaas bleek dit erg tegen te vallen. De was wordt niet schoon, komt ontzettend gekreukt uit de trommel (zowel na wassen als na drogen en incl. antikreuk programma), de was ruikt muf (maakt niet uit hoeveel wasmiddel je gebruikt en de wasmachine draait regelmatig leeg op 90 graden tegen bacterievorming), de programma's duren erg lang en de machine is zeer onzuinig. Het meest vervelende is echter het oorverdovende lawaai wat het ding produceert. We hadden geen muisstil apparaat verwacht, maar deze loopt werkelijk heel de keuken door en de buren zijn al meerdere malen komen klagen. Wij gaan nu voor kwaliteit en kijken naar een Miele, Bosch of AEG. Dit is namelijk niet meer vol te houden.

pieterdirk 13-03-2009

---------- update review ----------
Ik heb een aantal weken na aanschaf begin 2007 al een bericht achtergelaten, nu tijd voor een actualisatie. Nog altijd ben ik tevreden over de machine: hij wast goed, zonder al te veel lawaai. Het drogen kan inderdaad beter, de was komt er soms nog ietwat klam uit. Ook is de geur, een lichte brandlucht niet heel fijn...Door minder in de machine te doen droogt de machine wel goed, voor de geur heb ik nog geen oplossing gevonden. De geur verdwijnt overigens vanzelf weer uit het wasgoed...De machine functioneert verder probleemloos, nu twee jaar lang. Ik draai daarbij ongeveer 2 wasjes per week. Al met al ben ik tevreden, tuurlijk kan het beter, maar voor deze prijs is dit goed. Mocht je optimaal resultaat willen dan zul je toch twee machines moeten aanschaffen is mijn idee, een wasdroogcombi blijft een compromis.

---------- oude review 01-03-07 ----------
Twee weken terug de widl-146 aangeschaft, ook naar aanleiding van de reviews. Ik heb slechts een kleine keuken waarin de machine perfect past. Wat de machine betreft:perfect!De was is schoon en naar mijn mening voldoende droog. Laatst bijvoorbeeld een was gedroogd (op de zogenaamde 'ophangstand', middelste keus) met enkele handdoeken, een broek, etc...slechts de broek was bij de zakken nog wat vochtig..mijn ervaring is dat dit zich bij drogers ook voordoet. Ook in gelezen kritieken over lawaai kan ik mij totaal niet vinden, ik vind de machine zelfs vrij stil. Al met al ben ik zeer tevreden met de aankoop, nu maar hopen dat dit ook zo blijft voor de komende 5, 6 jaar.

Marianne B. 14-01-2009
Geschreven voor: Indesit WIDL146

Ik vind het een rampen. Net een paar maanden buiten de garantie en ik krijg iedere keer storing, waardoor hij niet meer centrifugeert. Mijn was komt er drijfnat uit. Niemand wil me vertellen wat de storing is, want misschien is het maar een klein probleempje. Maar waarschijnlijk is het gewoon de printplaat die kapot is. En idd. die rubberlucht bij het drogen. Alhoewel ik moet zeggen dat ie na bijna 2 jaar wel bijna weg is.
Ga kijken naar een ander merk wasmachine, want mijn ervaring met Indesit is slecht. Onze vaatwasser van ditzelfde merk ging ook net buiten de garantieperiode kapot en de reparatiekosten liepen behoorlijk in de papieren.
Dus voor ons geen Indesit meer.

sunny72a 06-10-2008
Geschreven voor: Indesit WIDL146

Combinatie wassen/droger in 1 bevalt helemaal niet. Enige voordeel is ruimtebesparing. Droger droogt niet goed, was is te klam. Komt ook een soort 'rubbergeur' vrij bij het drogen. We hebben het apparaat iets meer als 2 jaar in bezit. Binnen garantie al flinke reparatie gehad, brandlucht; bijna alle printplaten zijn vervangen door en op kosten van Indesit. Na 2 jaar en 3 maanden is de wastrommel(lagers) kapot. Valt net buiten de garantie, coulance hebben ze nooit van gehoord bij Indesit. Kan worden gerepareerd voor een flink deel van de nieuwwaarde van het apparaat. Ga ik niet doen. Ik koop nooit meer dit merk. Ga kijken naar een AEG o.i.d. Wees gewaarschuwd !!!

Jerry31 19-08-2008

Marc B. 17-08-2008
Geschreven voor: Indesit WIDL146

Ik heb de WIDL 146 nu bijna 2,5 jaar en hij is 2x stuk geweest in het electrisch systeem. De laatste keer is een printplaat vervangen. Kosten 160 euro. Het
2e defect is net buiten de garantieperiode onstaan en nu is de leverancie bereid 160 euro te vegoeden. Indesit wil zelf niets doen, terwijl ze toch op de hoogte zou moeten zijn van de ervaringen die ik ook hieronder lees. Ik ga hem inruilen op een AEG.

cools 18-06-2008
Geschreven voor: Indesit WIDL146

Ik heb in 8*2005 deze machine gekocht en heb elk jaar een reperateur moeten laten komen Na 1 jaar kreeg ik een nieuwe en elk jaar daarna was er wel iets stuk!
Nu 3 jaar oud en de moter stuk. Nu kan ik hem voor ca 250 euro laten maken.
Maar ik koop een nieuwe en een ANDER merk.
Ik heb echt vette pech met deze machine gehad en we zijn maar met z'n tweeen dus niet veel was.
Geen Indesit meer voor mij !!!!!

Arno2007 25-04-2008
Geschreven voor: Indesit WIDL146

Ook ik ben sinds gisteravond in het bezit van de Widl 146 het is nog allemaal erg wennen ( ook omdat er jammer genoeg in de beschrijving geen toerentallen bij de programma's zijn aangegeven ) ik kan natuurlijk nog niet veel zeggen maar wel dat hij erg makkelijk bedienbaar is

Julieke 20-05-2007
Geschreven voor: Indesit WIDL146

Ik heb onlangs de Indesit Widl 146 EX gekocht heel tevreden van.
Wast prima droogt prima.
Geen lacht van nare geurtjes zoals dat velen beweren heb wel de machine voor gebruik zoals in het boekje staat een kookwas laten doen op 90 graden met wasmiddel en ik laat altijd het deurtje op een kiertje staan.
Tevens haal ik altijd de pluisjes na het wassen en drogen van het de rubberen ring en kuis ik het overblijvende vocht dat in de ring achterblijft uit met een handdoek.
Ik was op programma 3 met de knopkes kreukvrij en extra spoeling .
Drogen doe ik met het droogprogramma 8 op 60 minuten alles droog zelfs broeken niets meer van vocht en de broeken en rokjes krimpen niet op deze stand .
Nog nooit meegemaakt dat de Combi van slag waarschijnlijk omdat ze hier haar eigen zekering en stopcontact ( 20 Ampere ) .

Henk Uulerd 02-05-2007

In bijna 2,5 jaar tijd dat we dit apparaat (mede na goede testresultaten in

Consumentengids) inmiddels hebben is hij al 3 kapot geweest. Printplaten
zijn
reeds 2x vervangen, schokdempers en de aandrijfriem was ook los gegaan. Dit

merk kopen we dus nooit meer.
Wel wordt elke storing goed opgelost door de reparateur.

Maya 26-02-2007
Geschreven voor: Indesit WIDL146

Ik heb mijn WIDL146 nu al bijna 2 jaar. Hij wast prima, alleen met drogen wil hij nog eens hard kreuken en als ik te lang mijn handdoeken droog stinkt de was. Deze lucht gaat er alleen uit als ik de was daarna lucht.
Ook moest ik wennen aan de electronische regelingen en het kinderslot: je moet gewoon 2 min, wachten voordat t deurtje opent.
En inderdaad: het is geen stille!
Maar goed, voor het geld wat je betaald is hij zeker het dubbel en dwars waard!
Ik zou hem zeer zeker aanraden!

WitReusje 06-04-2006
Geschreven voor: Indesit WIDL146

De was is schoon, drogen doet 'ie wel, maar niet fantastisch. Wij hebben m nu
iets langer dan een jaar, en een paar maanden geleden deed hij het niet meer,
sloeg niet meer vanzelf af, bleef maar doorgaan. de reparateur zei dat hij niet
goed was aangesloten, en was binnen twee tellen weer weg. Wij het ontbrekende
verbindingsstukje gekocht (was aangesloten door professionals!) maar toen deed
hij het nog niet. Tweede reparateur (en tweede vakantiedag opgenomen want
officiele Indesitreparateur geeft niet eens het dagdeel aan wanneer hij komt)
vertelde dat het verwarmingselement kapot was. Da's snel. Maar nu doet hij het
weer.

jatoma 14-01-2006

Hoi,

Wij hebben ook een indesit aangeschaft alleen de was komt er zo gekreukt uit na
het drogen. Wat kan je hier tegen doen, toerental lager? hebben jullie dit ook?
Ik heb het op60 minuten drogen gedaan kastdroog en hangdroog allemaal heel
gekreukt???

groetjes help?

moniqe1968 07-08-2005
Geschreven voor: Indesit WIDL146

ik moest wel even wennen aan de lampjes en knopjes, en de programma knop blijft
stilstaan, op de lampjes zie je het programma verloop.
verder is hij makkelijk in gebruik
het geluid met centrifugeren vind ik wel meevallen, verder heeft hij veel
opties en dat voor een niet dure machine
hij doet wat hij moet doen, gewoon niet te vol laden dan gaat t goed

Exasbartos 03-06-2005

Prima bak. Zeker voor dit geld. Het enige nadeel dat ik, nou ja 'ik', mijn
onderbuurvrouw, heeft kunnen ontdekken is de herrie die hij maakt.
Vooraf kreeg ik van veel mensen te horen dat een was/droogcombi niet echt goed
is. Maar met deze Indesit doe je heus geen miskoop. Hij is zuinig. Makkelijk te
bedienen. En het is gewoon heel erg handig, zo'n combi. Vooral als je weinig
plek hebt. Hij doet wat ie moet doen, alleen dan vrij luidruchtig.

jasper 23 16-01-2005
Geschreven voor: Indesit WIDL146

ook ik schrok van alle negatieve reacties en twijfelde of ik wel een indesit
moest kopen na alles wat ik had gelezen,ik heb nu 3 weken de WIDL148 in bezit
en vrywel alle programma, s uitgeprobeerd. Ik ben werkelijk verbaasd over de
mogelijkheden,De was komt er perfekt schoon uit,ook de korte programma,s van 30
minuten bvb voor overhemden werkt prima. Dedroger werkt ook goed,vooral bij
kleine dingen zoals handdoeken droogd hij 4 kilo in een keer in ongeveer 1 uur
op kastdroog.in de witgoedzaak heb ik getwijfeld na alle negatieve reakties,ik
had de keuze uit 3 machines.een bosch wascombi was reultaat B met een enorme
hoeveelheid water verbruik van 140 liter per wasbeurd,en een AEG van bijna 900€.
Ok er zijn wat puntjes die beter zouden kunnen,bvb het geluid van de centrifuge
en de pomp,maar een kniesoor die daarover valt,het is tenslotte geen MIELE,ik
heb deze machine voor een aardige prijs gekocht en ben werkelijk verbaasd wat
je voor dit geld krijgt, kortom perfekt,ook met de uitgestelde tijd knop,als ik
s,avonds thuiskom is de was schoon en droog.

pietjeprecies 31-12-2004
Geschreven voor: Indesit WIDL146

We waren op zoek naar een was- droogcombinatie, daar we dit apparaat later
willen gebruiken in een stacaravan.
De kinderen zijn straks de deur uit en op een park heb je in de regen weinig
mogelijkheden tot drogen.
Ben wel geschrokken van de vele negatieve reacties van de andere machines, maar
meestal zetten deze mensen juist hun reactie op deze Site. De positieve
reacties worden meestal niet geplaatst.
De WIDL-146 is een vrij nieuw model (juni 2004)
Geen mechanische draaiende knoppen, die blijven hangen of zo, nee gewoon recht
toe recht aan instellen en de leds geven het verdere verloop aan. We hebben hem
nu 3 weken en zo'n 15 wasjes gedraaid, zonder problemen. Het drogen hebben we
nog niet uitgeprobeerd. De eerste 2 wasjes, stonk de wasmachine behoorlijk,
nare scherpe lucht, dit komt waarschijnlijk door de lak op de koperdraden van
b.v. de elektra-motoren e.d.. Dit was daarna echt over ! (Even wennen dus)
Vervolgens moesten we erg wennen aan het jankend geluid van een opstijgend
vliegtuig, bij het centrifugeren. Ook dit is normaal, doch je moet er echt wel
aan wennen. Wordt na enkele wasjes wel minder.
Bij het ronddraaien gonst de motor in de mantel van de wasmachine nogal. Ook
hier moesten we erg aan wennen. Mijn vrouw wilde hem eigenlijk al direct
terugbrengen, want deze geluiden waren we echt niet gewend. Doch nu vinden we
het al redelijk gewoon. Dus volhouden zou ik zeggen. De machine gebruikt veel
minder water dan we gewend waren, het klotsen bij het wassen is er niet meer.
Je moet er wel wat meer (vloeibare) wasmiddel in doen, daarna ruikt de was ook
lekker fris. Het centrifugeren op 1400 toeren is eng om te zien als je het niet
gewoon bent, zo hard, zo snel, je wordt er bang van. Het komt er goed droog
uit, dit is ook belangrijk bij het drogen, want dat kost dan minder tijd. Al
met al valt de machine niet tegen.
Alle lampjes branden prima zoals het hoort. Het is tot nu toe het proberen
waard !