Hotpoint AQXXF 169

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hotpoint AQXXF 169 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Jo2008 03-12-2008
Geschreven voor: Hotpoint AQXXF 169

Mijn machine begint na slechts 2 jaar helemaal te roesten onder het zeepbakje ... dus als je de zeepbak eruit haalt, is de machine op die plek zelf helemaal verroest en afgebladderd. Voor een wasmachine (water!) vind ik dit na slechts 2 jaar erg snel en niet te geloven! Ben teleurgesteld en ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden door de fabrikant.
Verder vind ik het wel een fijne en mooie machine, maar dit vind ik een grove fabrikagefout.

ekaarsgaren 10-06-2008
Geschreven voor: Hotpoint AQXXF 169

Wij hebben deze machine al weer een half jaar in gebruik en vinden het een super machine. Ongelofelijk stil en er kan veel was in. De machine is wel een keer stuk gegaan (begon lawaai te maken), maar toen is er een nieuwe motor in gegaan. De service is perfect en er zit standaard 2 jaar fabrieks garantie op.

Het enige nadeel vindt ik dat hij niet b.v. op 1400 toeren kan centrifugeren, er zit geen instel mogelijkheid tussen 1200 en 1600 toeren.

Ondanks de problemen zouden we hem zo weer kopen,

Rzzr 22-01-2008
Geschreven voor: Hotpoint AQXXF 169

Prima wasmachine. Wast extreem schoon, is stil en het wasgoed komt behoorlijk droog uit de machine. De grote vulopening is een flink voordeel, net als de stand van de trommel. De trommel hangt namelijk iets achterover. Dat maakt het uithalen van wasgoed erg makkelijk omdat je de machine inkijkt en dus niet op je hurken in de buik van het apparaat hoeft te graaien. Prettig is verder dat er eigenlijk nooit meer wasgoed in de trommel achterblijft. Bij de vorige wasmachine kleefde er nog wel eens een sok of washandje aan het metaal, maar daar hebben we nu geen last meer van. Wellicht ook door de leunstand?

Ergonomisch is deze machine geen hoogvlieger. Het instellen van de menu's gaat met een grote draaiknop en vraagt behoorlijk wat gewenning omdat elke was zijn eigen symbool heeft. Mijn vrouw kan er mee lezen en schrijven maar ik houd er moeite mee. Bovendien vind ik het gekozen symbool in een lichte omgeving niet heel goed leesbaar als je er niet recht voor staat. Wel prima is de afleesbaarheid van de drie digitale vensters waarop toerental, resttijd en temperatuur kunnen worden afgelezen.

Daarnaast heeft de machine een paar opties waarvan we aanvankelijk niet verwachten dat we ze zouden gaan gebruiken, maar die in de praktijk toch handig zijn.

De afwerking is in orde, maar beslist niet op het niveau van merken als Miele, Siemens en Bosch. Dat zie je vooral aan zaken als het wasmiddelenbakje. Maar goed. Voor dit geld… We zijn bijzonder content met de verhouding tussen de prijs en de kwaliteit. Een aanrader!

Yves2007 27-12-2007

AQXXF 169 1600 toeren ,
Sluit me helemaal aan het review van de vorige schrijfster.Wij hebben hem nu sinds 24 December 2007 en wat een verschil met onze vorige wasmachine, we zaten in het begin echt van staat hij wel aan? zo geruisloos is hij.Veel opties gewoon allemaal uitproberen maar heeft een goede wasresultaat ben zeer tevreden.

Marina2007 28-06-2007

AQXXF 169 1600 toeren
Nu twee weken in huis en tot nu toe super tevreden.
Trommelinhoud van 7,5 kilo is geweldig, zeker voor gezinnen. Lakens handdoeken, alles gaat er in een keer in. Wasresultaat uitstekend! Droogresultaat na centrifugeren uitstekend en dan nog iets: je hoort hem nauwelijks als hij aan staat (ja alleen het water en het draaien van de was), hij is echt superstil! Hiervoor 5 jaar een Bosch gehad. Gunstige prijs, trommelinhoud en extra opties (zoals wolwas, tijduitstel etc.) zijn doorslaggevend geweest bij de keuze /aanschaf van het apparaat.