ASKO W6963

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ASKO W6963 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Popocatepetle040 08-05-2014
Geschreven voor: ASKO W6963

Deze machine in 2007 gekocht met 8 jaar extra garantie. Nu nog in de garantie periode maar machine gaat de deur uit. Destijds ASKO gekocht op aanraden van leverancier. Merk zit in het hogere prijssegment maar de kwaliteit is ronduit slecht. Machine staat meerdere keren per maand stil met een kleine storing, zoals onbelans of andere foutcode. Al 9 keer een grote storing gehad met deze machine en ondertussen is alle electronica, zeepbak, waterinlaat en water beveiliging al vervangen en blijft soms water lekken. De water beveiliging doet gelukkig zijn werk, maar voorkomt niet dat er toch water uit de machine loopt. Ondanks dat het een 1600 toeren machine is komt de wit/bonte was er te nat uit en moet deze nogmaals centrifugeren voordat de was in de droger kan. Service van ASKO Nederland is slecht, service van de leverancier is goed. Voor ons nooit meer een ASKO!!

Pierre S. 21-09-2009

Geweldig apparaat!
Stil, schoon en zuinig in gebruik. September 2008 aangeschaft en niet berouwd. Hoewel deze wasmachine niet goedkoop is, is ´t ie z´n geld ruimschoots waard.
Wast heel rustig-stil, de centrifuge is luider maar da´s geen probleem. De was komt door de 1600 toeren goed droog uit de machine en is schoon!

Kortom, aan te bevelen!

Sullock Enzlin 05-04-2008
Geschreven voor: ASKO W6963

Deze machine is zeer en zeer stil en eenvoudig in gebruik, in een woord woooooow. Onze vorige maschine was een Miele bovenlader maar deze was lang niet zo stil. Het enige waarvan je schrikt is het centrifugeren net een opstijgend vliegtuig.

Handig is de weergave van de geschatte eindtijd, de programma's worden verder duidelijk aangegeven. De uitgestelde start is zo in te stellen dat je van nachtstroom gebruik kan maken.

De voorgeprogrammeerde wasprogramma's zijn geheel naar eigen wens in te stellen en slaat dat op in een geheugen, zoals de temperatuur, centrifugesnelheid (400, 800, 1200 en 1600 toeren), waterstand en intensiever spoelen.

De staande schokbrekers maken van deze machine een professionele machine, van dansen geen last. Bestel wel meteen de extra deur is niet alleen mooier maar maakt de machine ook stiller.

Jammer is dat deze ASKO machine niet meer de hotfill optie heeft wat de oudere ASKO's wel hadden. Een gemiste kans voor energiebesparing dmv een zonneboiler (scheelt tot nu toe ongeveer de helft in kWh). Ik hoop dat op een latere termijn deze optie achteraf alsnog ingebouwd kan worden. Nu moet ik steeds met de hand de toevoer vanuit de zonneboiler regelen :-(

Vervelend: zeepbakje lekt langs/door de machine waardoor er een waterplas op de vloer onstaat. Door geen zeep meer in het bakje te doen maar een wasbol te gebruiken is het probleem opgelost. Voor zover ik het kan zien betreft het een constructiefout.

Deze machine is niet goedkoop maar de verwachting is dan ook dat deze langer meegaat dan een miele.

Voor mensen die moeilijk door de knieen kunnen heeft ASKO een rvs wasmachineverhoger (eventueel met lade), veel te duur maar brengt de deuropening wel op een aangenamere werkhoogte.

(4mnd in bezit)

RoMuWi 20-12-2007
Geschreven voor: ASKO W6963

Deze machine hebben we bijna een half jaar, de vorige was ook een Asko van 14 jaar en draait nog steeds (bij iemand anders).
Deze machine is zeer eenvoudig in gebruik en lekker stil, de programma's zijn duidelijk aangegeven en laat ook de resterende tijd zien.
Een timer maakt het mogelijk om een uitgestelde start in te stellen zodat je b.v. van nachtstroom gebruik kunt maken.
De voorgeprogrameerde wasprogramma's zijn geheel naar eigen wens in te stellen en slaat dat op in een geheugen, zoals de temperatuur, centrifugesnelheid (400, 800, 1200 en 1600 toeren), waterstand en intensiever spoelen.
De trommel staat op schokbrekers en heeft daardoor veel minder de neiging om te gaan dansen.
Bij de uitvoering die wij hebben zit er ook nog een extra deur voor, dat maakt hem nog stiller.

Het waspoederbakje komt vanzelf naar buiten als je er op drukt, maar heeft denk ik een klein constructiefoutje, als je teveel waspoeder in het bakje doet komt een deel van de waspoeder met water en al naar buiten en loopt over de voorkant van de machine naar beneden, resultaat is zeepresten op het trommelrubber (van de deur) en op de voorkant.
Een beetje schudden met het bakje lost dat op.
Bij wasgoed dat graag op elkaar kruipt (of zwaar is) zal de machine bij het starten van centrifugeren, relatief snel op onbalans springen, dat is wel een nadeel, je zult dan opnieuw het programma centrifugeren moeten kiezen en als dat niet lukt (een deel van) het wasgoed eruit moeten halen.
Dat kan natuurlijk ook aan onze gemakzucht liggen, bij de vorige machine kon je bij wijs van spreken straatklinkers in de centrifuge doen, zelfs dan ging dat ding gewoon door.

M. Jonkers 07-10-2007
Geschreven voor: ASKO W6963

Perfecte wasmachine. Nu drie maanden in bezit. Witte was wordt iedere wasbeurt weer witter. Zeer gebruikvriendelijk. Daarnaast is deze machine zeer stil. Deze wasmachine is niet goedkoop, maar zijn geld absoluut waard.